HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 016 990
  • 29 654

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Komarovilla on edelleen kaikki auki:

– On joo (kiinnostusta palata Suomeen). Sitä on mietitty. Olisi joitain vaihtoehtoja ja olemme käyneet keskusteluita. Vanhin lapsi menee esikouluun, joten tilanne on perheen kannalta sellainen, että voisi tulla, Komarov myöntää.
– Jos ulkomailta puolestaan tulee jotain hyvää, niin miksi ei? Aika se vaan käy minua vastaan. Nyt on jo heinäkuu. Sinänsä en kuitenkaan haluaisi kiirehtiä.

 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Komarovilla on edelleen kaikki auki:

– On joo (kiinnostusta palata Suomeen). Sitä on mietitty. Olisi joitain vaihtoehtoja ja olemme käyneet keskusteluita. Vanhin lapsi menee esikouluun, joten tilanne on perheen kannalta sellainen, että voisi tulla, Komarov myöntää.
– Jos ulkomailta puolestaan tulee jotain hyvää, niin miksi ei? Aika se vaan käy minua vastaan. Nyt on jo heinäkuu. Sinänsä en kuitenkaan haluaisi kiirehtiä.

Eikö sitä aiemmin pidetty varmana, että hän tulee IFK:hon. Ainakin muistan lukeneeni jotain, että Komarov ja Lepistö tulee samassa paketissa. No ei toki tulleet, koska ei julkaistu siinä kesäkuun alun tiedotustilaisuudessa ja nyt itsekin sen kertoo että kaikki on vielä avoinna.
Jotenkin vain mun nenään haisee IFK.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jotenkin vain mun nenään haisee IFK.
Eiköhän sopimukseen olisi jo päästy, jos olisi tulossa.

Mulle tulee sellainen fiilis ja vahvistuu entisestään, kun tämä venyy, että Salmelainen ja Peltonen eivät usko, että Komarov olisi tulossa tosissaan pelaamaan ja antamaan joukkueella täyttä panosta tai sitten pelipaikka ja hinta näkemykset eroavat toisistaan niin rajusti. Ja mitä pidempään tämä saaga jatkuu niin sitä vähemmän toivon IFK:hon, vaikkakin olisi hyvä lisä, jos tosissaan pelaaminen kiinnostaa.

Silti IFK tarvitsee laadukkaan pakin ja luulen että pakkiin on varattu 200-250ke ja Komaroville tarjottu, mikäli edes tarjottu, niin 90-110ke. Enempää ei kannattaisi mielestäni tarjotakaan tai sitten voi tarjota tuon ja bonarin päälle jos suoriutuminen on riittävän hyvää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:lla on hyökkäykseen ihan rittävästi pelaajia jo nyt. Komarov nostaisi varmasti hyökkäyksen tasoa, mutta ei häntä väkisin kannata tänne raahata. Tämän hetken tilanteessa en usko Salmelaisen tarjoavan Komaroville palkan osalta kovin houkuttelevaa tarjousta. Laittaisin itse eurot mieluummin puolustajaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:lla on jo 15* hyökkääjää, jotka ovat ihan Liiga-pelaajia, eivätkä puhtaita junnuja. Komarov olisi ilman jotain loukkaantumisia tai siirtoja todella outo hankinta… siis ihan siinäkin tapauksessa, että olisi saatavilla jollain alelapulla.

*EP:n hyökkääjälista miinus Uronen ja Lundell, joita en laske vielä Liiga-pelaajiksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Eikö sitä aiemmin pidetty varmana, että hän tulee IFK:hon. Ainakin muistan lukeneeni jotain, että Komarov ja Lepistö tulee samassa paketissa. No ei toki tulleet, koska ei julkaistu siinä kesäkuun alun tiedotustilaisuudessa ja nyt itsekin sen kertoo että kaikki on vielä avoinna.
Jotenkin vain mun nenään haisee IFK.
Komarovin ja Lepistön pakettidiili oli kyllä joltain täysin hatusta vedetty - IMO. Minkä helvetin takia tuon tason ammattilaiset alkaisivat uransa loppupuolella leikkimään Sedinejä? Itse en usko, että Lexa on tulossa Stadiin.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Komarovin ja Lepistön pakettidiili oli kyllä joltain täysin hatusta vedetty - IMO. Minkä helvetin takia tuon tason ammattilaiset alkaisivat uransa loppupuolella leikkimään Sedinejä? Itse en usko, että Lexa on tulossa Stadiin.
Älä nyt, tälle voi tulla sinetti vielä. Ei ehkä kimppadiilin nimellä (heh), mutta Lexan signaukselle. Päivä tänään Kalastajatorpalla & Talissa, paska sää osu kyllä siihen nähden millaset kelit tässä ollu sanotaanko viimeiset 1,5kk. Mg vei!

Lexa budjailee Espoossa skidien kanssa. Lätkälle annettu koko ura, joten Lehterän tavoin aika kova houkutus olisi asettua aloilleen seuraamaan jälkikasvua viimeisten aktiivivuosien osalta. Lahti ehkä joo, mutta ajele nyt joka päivä 75:sta edes takas + pelireissut. Sama pelata jo Oulussa tai Ruotsissa kausi siinä vaiheessa.
Tällä tyylillä oli tänään puhe(tta).

Pidän suurena yllätyksenä jos Lexa ei Stadissa 23-24 pelaa. Prosentit ehkä 75-15-10.
Järjestys Stadi - Liiga(muu) - Ruotsi.

En mä avosylin Lexaa ota mukaan, mutta jos jätkällä polte on pelata ja missä porukassa, niin voiko tollaista kaveria skipata?
Peltonen, Kuhta, Lehterä, Lepistö, Komarov, Pakarinen, Vesalainen, Nättinen, Rask, Melart, Sund, Koivistoinen, Jääskä, Kiviharju..
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Leksan hinta on liian kova Salmelaiselle, varsinkin kun mitään suurta tarvetta ei ole. Ainakin näin oli aikaisemmin.

En usko yhtään että Komarov IFK:hon päätyy, vaikka haluja on ollut.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Leksan hinta on liian kova Salmelaiselle, varsinkin kun mitään suurta tarvetta ei ole. Ainakin näin oli aikaisemmin.

En usko yhtään että Komarov IFK:hon päätyy, vaikka haluja on ollut.
Mä haluan muutenkin meidän lahjakkaalle nuorisolle peliaikaa, joten sanoisin Komaroville ei. Hyökkääjiä on tarpeeksi. Salmelainen on sanonut hakevansa pakkia ja se on aivan oikea liike tällä hetkellä. Muutenhan jengi on jo erinomaisesti kasattu.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Tärkeysjärjestyksessä Komarov menee sekä (etenkin) sen oikealta laukovan profiilipakin että kenties myös 2/3-maalivahdin mahdollisen hankinnan taakse. Ei ole suurta tarvetta, mutta toisi tietenkin neloseen aivan erilaista jämäkkyyttä kuin Seppälä. Olisihan tuollainen Komarov-Ikonen-Rask aivan "sairas" ja "törkeä" nelonen, käyttääkseni nuorisotermejä. Samoin jos olisi Väänänen keskellä ja Ikonen kolmosen laidassa. Huomattavan kallis nelonen se olisi myös, mutta mikäs siinä jos on päätetty panostaa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Komarovista saataisiin hyöty ehkä kaudeksi pariksi. Mielestäni olisi IFK:lta virhe tuoda enää veteraaneja hyökkäykseen viemään paikkoja ja peliaikaa Kaskimäki–Teissala–Halttunen–Seppälä -nelikolta. Hyökkäys on jo täynnä kärkiosaamista, kokemusta ja leveyttä.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän Komarovilla olisi jo sopimus IFK:hon, jos IFK:lla olisi tarvetta.

Komarov olisi tuollainen ihan kiva ylimääräinen lisä, joka samalla söisi jonkun nuoren pelaajan paikan. Palkkatarjous, jos sellaista edes on annettu, on varmasti sen mukainen.

Nyt ei vain tarpeet kohtaa, joten toivottavasti annetaan olla. Pena olisi jo tehnyt sopparin isolla rahalla, ihan vain kun on tarjolla.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Eiköhän Komarovilla olisi jo sopimus IFK:hon, jos IFK:lla olisi tarvetta.

Komarov olisi tuollainen ihan kiva ylimääräinen lisä, joka samalla söisi jonkun nuoren pelaajan paikan. Palkkatarjous, jos sellaista edes on annettu, on varmasti sen mukainen.

Nyt ei vain tarpeet kohtaa, joten toivottavasti annetaan olla. Pena olisi jo tehnyt sopparin isolla rahalla, ihan vain kun on tarjolla.

Kirjoitinkin aikaisemmin kuulleeni, että tätä soppaa sekoitti myös Komarovilla kauden päätteeksi ollut vamma, joka ei ollut vakavaa tasoa, mutta varmasti jarrutti neuvotteluita, kun palkkapyynti varmasti kova. Ei mitään hajua, ovatko neuvottelut katkenneet kokonaan vai odottavatko osapuolet sitä hetkeä, kun Komarov on täysin kunnossa.
 

Incognito

Jäsen
Aika selvä tuo Komarovin tilanne taitaa olla, että IFK:hon haluaisi. Se on huomattavasti lyhyempi Espoosta Nordikselle, kuin Lahteen ja IFK:n joukkuekin on varsin kilpailukykyinen.

Toisaalta mitä näiden joukkueiden rakentumista on toisella silmällä seurannut, niin myös Pelicans rakentaa kilpailukykyistä nippua ja minusta paperilla alkaa olemaan kärkijengejä. En ihmettelisi, jos sieltä se pelipaikka löytyisi.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Kirjoitinkin aikaisemmin kuulleeni, että tätä soppaa sekoitti myös Komarovilla kauden päätteeksi ollut vamma, joka ei ollut vakavaa tasoa, mutta varmasti jarrutti neuvotteluita, kun palkkapyynti varmasti kova. Ei mitään hajua, ovatko neuvottelut katkenneet kokonaan vai odottavatko osapuolet sitä hetkeä, kun Komarov on täysin kunnossa.
Tähän sopii tuo Komarovin sitaatti Maikkarin jutusta:

– Aiemmin pöydällä oli muutama vaihtoehto, mutta ne tulivat liian aikaisin. En tiedä, ovatko ne edelleen voimassa.

Saman kelan pyörittelyä myös Ilta-Sanomissa:

 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Pakisto huutaa selkeästi yhtä pelaajaa, ja veskariosasto näyttää siltä, ettei olisi minkäänsortin yllätys, jos kesken kauden joudutaan veskarikaupoille. Ja sitten ollaan tuomassa sisään kallista Komarovia hyökkäykseen, joka on jo valmiiksi täynnä.

Ei siinä mitään, onhan Leksa hiton hieno pelaaja, hyvänoloinen tyyppi ja ennen kaikkea IFK:n näköinen pelaaja, mutta olisihan tuo taas vähän penailua niin sanotusti.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Kuulin, että olisi halunnut tapparaan ja sinne ei kelpuutettu. Ja IFK:n budjetissa ei kuulemma tilaa. Nämä tiedot tuli tapparaleiristä, joten uskoo ken tahtoo:)
Budjetissa on tilaa, mutta Leksan ja HIFK:n näkemys maksettavasta korvauksesta on ainakin toistaiseksi ollut sen verran eriävä, ettei nimet ole paperissa.

Salmelainen ja Peltonen ilmeisesti edelleen haluavat (tai olisiko oikeampi sana voisivat ottaa) Komarovin jengiin, muttei hinnalla millä hyvänsä.

Näin mulle kuiskittiin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Budjetissa on tilaa, mutta Leksan ja HIFK:n näkemys maksettavasta korvauksesta on ainakin toistaiseksi ollut sen verran eriävä, ettei nimet ole paperissa.

Salmelainen ja Peltonen ilmeisesti edelleen haluavat (tai olisiko oikeampi sana voisivat ottaa) Komarovin jengiin, muttei hinnalla millä hyvänsä.

Näin mulle kuiskittiin.

Tällainen lähtökohta pitää mun mielestäni sisällään vähintään pienimuotoisen riskin. Seura/valmennus ovat valmiita ottamaan pelaajan joukkueeseensa, jos hinta on riittävän matala. Jo tämä kertoo siitä, että varsinaista tarvetta pelaajalle ei oikeasti ole. Niin kuin minun mielestäni ei olekaan. Hänen hyvät ja joukkuetta vahvistavat ominaisuutensa tiedostetaan, mutta varsinaista "paloa" pelaajan hankinnalle ei ole, koska sopimusta ei ole vielä syntynyt. Joko pelaajan hintalappu on oikeasti liian korkea tai sitten pelaajalla on edelleen toinen jalka oven välissä johonkin muualle. Tai molemmat. Just nyt HIFK ei ole siinä tilanteessa, että sen tarvitsisi "alistua" kummankaan "muuttujan" edessä.

Pahimmillaan tästä seuraa se, että pelaaja "joutuu" tekemään sopimuksen joukkueeseen halvemmalla kuin oikeasti kokee olevan tarpeellista. Siitä voi seurata se, että roolikaan ei ole sitä, mitä haluaisi. Ja kun nämä yhdistää, pelaaja ei todennäköisesti ole aidosti tyytyväinen. Ja se näkyy yleensä paitsi kentällä, myös kopissa. Kukaan ei jaksa feikata koko kautta. Ja tähän kun lisää vielä sen, että HIFK:lla ja Komarovilla ei ole mitään yhteistä historiaa eikä Leksan velipojallakaan näytä ainakaan EP:n mukaan olevan meille ensi kaudeksi edes junnusopimusta, lähtökohtaisesti HIFK on Komaroville vain työpaikka. Perhe voi tietysti olla isossa roolissa, mutta jos HIFK:n ja Komarovin palkkanäkemykset eriävät vielä heinäkuussa toisistaan, pojan alkava eskarikaan ei välttämättä ole oikeasti mikään kovin ratkaiseva tekijä. Muutenhan Komarov olisi muotoillut asiansa niin, että kertoo haluavansa ehdottomasti pelata Liigassa, koska poika menee eskariin ja nyt on hyvä hetki asettua perheenä aloilleen.

En siis ihmettele yhtään, että HIFK ei sopimusta ole tehnyt. Voisi kuvitella, että jos HIFK:lle olisi aidosti tullut sellainen fiilis, että Komarov haluaa nimenomaan pelata HIFK:ssa, palkastakin olisi lopulta päästy yhteisymmärrykseen. Itse toivoisin, että Komarov menisi joko Lahteen tai Poriin. Siellä hän toisi seuralle paljon muutakin kuin pelkän pelipanoksen, koska yhteistä historiaakin löytyy.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Joko Anton Strålmanin ura on ohi? Vai vieläkö jaksaisi 36-vuotiaana tulla muiden pappojen kanssa voittamaan mestaruus? NHL:ssä ei sellaista tullut 16 kauden aikana (vaikka 5 kautta Tampassa), Antonin ainoa mestaruus on MM-kulta 2017. Viime kaudella ainoastaan 25 peliä (joista 17 AHL:ssä), voihan olla ettei kroppa enää kestä. NHL-ura lienee ainakin taputeltu.
 
Viimeksi muokattu:

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tällainen lähtökohta pitää mun mielestäni sisällään vähintään pienimuotoisen riskin. Seura/valmennus ovat valmiita ottamaan pelaajan joukkueeseensa, jos hinta on riittävän matala. Jo tämä kertoo siitä, että varsinaista tarvetta pelaajalle ei oikeasti ole. Niin kuin minun mielestäni ei olekaan. Hänen hyvät ja joukkuetta vahvistavat ominaisuutensa tiedostetaan, mutta varsinaista "paloa" pelaajan hankinnalle ei ole, koska sopimusta ei ole vielä syntynyt. Joko pelaajan hintalappu on oikeasti liian korkea tai sitten pelaajalla on edelleen toinen jalka oven välissä johonkin muualle. Tai molemmat. Just nyt HIFK ei ole siinä tilanteessa, että sen tarvitsisi "alistua" kummankaan "muuttujan" edessä.

Pahimmillaan tästä seuraa se, että pelaaja "joutuu" tekemään sopimuksen joukkueeseen halvemmalla kuin oikeasti kokee olevan tarpeellista. Siitä voi seurata se, että roolikaan ei ole sitä, mitä haluaisi. Ja kun nämä yhdistää, pelaaja ei todennäköisesti ole aidosti tyytyväinen. Ja se näkyy yleensä paitsi kentällä, myös kopissa. Kukaan ei jaksa feikata koko kautta. Ja tähän kun lisää vielä sen, että HIFK:lla ja Komarovilla ei ole mitään yhteistä historiaa eikä Leksan velipojallakaan näytä ainakaan EP:n mukaan olevan meille ensi kaudeksi edes junnusopimusta, lähtökohtaisesti HIFK on Komaroville vain työpaikka. Perhe voi tietysti olla isossa roolissa, mutta jos HIFK:n ja Komarovin palkkanäkemykset eriävät vielä heinäkuussa toisistaan, pojan alkava eskarikaan ei välttämättä ole oikeasti mikään kovin ratkaiseva tekijä. Muutenhan Komarov olisi muotoillut asiansa niin, että kertoo haluavansa ehdottomasti pelata Liigassa, koska poika menee eskariin ja nyt on hyvä hetki asettua perheenä aloilleen.

En siis ihmettele yhtään, että HIFK ei sopimusta ole tehnyt. Voisi kuvitella, että jos HIFK:lle olisi aidosti tullut sellainen fiilis, että Komarov haluaa nimenomaan pelata HIFK:ssa, palkastakin olisi lopulta päästy yhteisymmärrykseen. Itse toivoisin, että Komarov menisi joko Lahteen tai Poriin. Siellä hän toisi seuralle paljon muutakin kuin pelkän pelipanoksen, koska yhteistä historiaakin löytyy.

Eihän se noin mee, et jos pelaaja saa vähemmän fyffee mitä tavoitteli, et heti pelais paskasti, kun on tyytymätön liksaansa?

Varmaan puolet pelaajista saa vähemmän kuin haluaisivat. Eka kollataan markkina-arvo ja vaihtoehdot ja sit otetaan paras tarjous. Aika normi setti lätkässä.

Kyl ne sitten iskee 100% tiskiin, jotka sillä tyylillä pelaa.
 

AllBehind

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Case Komarovista kaksijakoiset fiilikset.
Varsinaista tarvetta ei ole, ja vie mahdollisesti lupaavalta junnulta ketjupaikan.
Toinen puoli minusta ajattelee, että tämä on loppujen lopuksi viihdettä meille katsojille, ja siihen muottiin Leksa iskee mainiosti.
Good old Tutina ja Tötinä!
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En oikein näe Komarovin hankinnassa mitään järkeä. Ei tämä joukkue tarvitse lisää kokemusta, kamppailuvoimaa tai yleensäkään ykköskorin liksaa nauttivaa 3-4. ketjun hyökkääjää. Myös nuoret tarvitsevat vastuuta ottaakseen seuraavan stepin urallaan ja hyökkäyskalusto alkaa olla ilman Komaroviakin melko täynnä.

Itse laittaisin kaikki paukut laadukkaaseen puolustajaan.

Melart - X
Sund - Salin
Lepistö - Kiviharju
Kotkansalo (Motin)

Tuo alkaisi olla sellainen alakerta, ettei korttitalo romahda 1-2 poissaoloon.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iltalehden mukaan Jukurit on tehnyt Leksalle Liigan mittapuulla rahakkaan tarjouksen. Sinnehän tuo sopisi enemmän kuin hyvin. Meillä ei ole tarvetta.

Jukurit olisi Leksalle hyvä paikka. Toivottavasti heillä osuu hommat yks yhteen.

Komarovin ja IFK:n yhteiseen liittoon en usko. Palkan suhteen ollaan käsittääkseni niin kaukana toisistaan, että ei vaan natsaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös