HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 994 017
  • 29 595

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Turunen - Paajanen - Dyk
Tallberg - Broadhurst - Gardiner
Innala - Koivistoinen - Pakarinen
Hirvonen - Väänänen - Palola

Åsten, Wirtanen, Karvinen, Hede, Teissala

All good tilanteessa hankala saada Gardinerin jälkeen vielä kahta hyökkääjää mukaan, mutta ainahan sieltä joku puuttuu

Auvitu - JS
X - Motin
Lyytinen - Kotkansalo
Ahonen

Jardine, Karjalainen, Winberg,

Puolustuksessakin hieman tunkua, mutta jos halvalla saa niin ehkä nyt on sauma panostaa, jos iso osa on jo koronan sairastanutkin. Varsinkin jos saa jo valmiiksi Helsingissä asuvia ja pelaajia jotka haluavat IFK:ssa pelata. Jos samaan aikaan Kärpät, HPK, Jukurit, Tappara ja Ilves vahvistuvat niin kannattaisiko jättää vahvistamatta.

Jos yhden saisi valita niin Pakarinen, jos kaksi niin Pakarinen ja pakki, sillä Lyytisen taso on arvuutus ja perinteisesti pari loukkaantumista tulee kuitekin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ajatteleekohan Salmelainen "saisko tän Gardinerin vielä palauttaa?" meiningillä nyt kun Jokereilla loppui kausi ja siellä olisi naapurissa varmasti aika helposti saatavilla mm. Turunen, Pakarinen ja Lindbohm.
Tuskin.

Osa Jokereista päätynee Sveitsiin vaikka paikat ovatkin täynnä. Osa Saksaan. Moni varmasti Liigaan ja näistä kannattaa härskisti kuoria kermat päältä pois. Pari pelaajaa lienee ehdoton maksimi. Jos tuolta Mr. Helsinki, Pakarinen ja Turunen noin esimerkkinä suuntaa ulkomaille niin sitten antaisin olla.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy nyt kuitenkin muistaa myös realiteetit, pelaajabudjetti tippumassa huhujen mukaan ensi kaudelle, puolet kaudesta pelattu ilman yleisöä, ei noi kaverit ihan ilmaiseksi tänne kuitenkaan tule.

Olen aika varma että joukkue on nyt tässä. Näillä mennään. Pakarista ja kumppania vois olla kyllä kiva kotiutella ensi kaudelle?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tulee ihan Penan ajat mieleen, kun lukee näitä toiveita/spekulaatioita. Otetaan sieltä tämä, se ja toi ja sitten vielä varalle tuokin. Itse toivon, että joukkueeseen ei tule enää ketään ja varsinkaan Putinin narreista!
Putinin narrien kuolinpäiväksi organisaationa merkittäneen aikakirjoihin tämä päivä.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikea uskoa, että mitään isoa hintalappua on Ilmalan kavereilla. Kukaan jääkiekoillija ei halua helmikuussa päättää kauttaan ja tuollakin on monta kaveria jotka hamuaa paikkaa kotikisoihin. Siinä mielessä Suomeen jääminen (erityisesti Helsinkiin = ei muuttamista) on varmasti hyvin houkutteleva vaihtoehto. Se vasta Penailua olisikin, jos ei edes harkittaisiin esim. Turusta, joka on ollut paras IFK:ssa pelannut pelaaja sitten Granlundin.
 

Walrus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikea uskoa, että mitään isoa hintalappua on Ilmalan kavereilla. Kukaan jääkiekoillija ei halua helmikuussa päättää kauttaan ja tuollakin on monta kaveria jotka hamuaa paikkaa kotikisoihin. Siinä mielessä Suomeen jääminen (erityisesti Helsinkiin = ei muuttamista) on varmasti hyvin houkutteleva vaihtoehto. Se vasta Penailua olisikin, jos ei edes harkittaisiin esim. Turusta, joka on ollut paras IFK:ssa pelannut pelaaja sitten Granlundin.
En tiedä asiaa varmuudella, mutta ei se hintalappu taida olla niiden pelaajien itsensä päätettävissä. En usko että narrit ilmaiseksi noita kavereita pois päästää. Jos ei tule asiallista hintaa, niin sitten ovat pelaamatta.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä asiaa varmuudella, mutta ei se hintalappu taida olla niiden pelaajien itsensä päätettävissä. En usko että narrit ilmaiseksi noita kavereita pois päästää. Jos ei tule asiallista hintaa, niin sitten ovat pelaamatta.
Varmasti päästää lainalle, koska vapautuvat palkanmaksuvelvotteista (ainakin pääosin), mutta sittenhän se on IFK:n ja pelaajan välinen diili mikä se korvauksen suuruus on.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä asiaa varmuudella, mutta ei se hintalappu taida olla niiden pelaajien itsensä päätettävissä. En usko että narrit ilmaiseksi noita kavereita pois päästää. Jos ei tule asiallista hintaa, niin sitten ovat pelaamatta.

Mutta tuossa tapauksessa narrit sitten pohtivat, että mistä se palkka noille pelaajille hankitaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä asiaa varmuudella, mutta ei se hintalappu taida olla niiden pelaajien itsensä päätettävissä. En usko että narrit ilmaiseksi noita kavereita pois päästää. Jos ei tule asiallista hintaa, niin sitten ovat pelaamatta.

Tässähän mitataan nyt sitä, paljonko pelaajilla ja heidän "hyvinvoinnillaan" on oikeasti Kurrille merkitystä. Jos sillä ei ole väliä, kukaan ei pelaa missään enää tänä keväänä. Jos sillä oikeasti on väliä ja Jokerit haluaa omalta osaltaan varmistaa, että pelaajat voivat harjoittaa ammattiaan, sopimukset puretaan loppukauden osalta ja siinäpä se. Voivat sitten katsoa jatkuvia sopimuksiaan keskenään, kun selviää, missä ensi kaudella pelaavat.

Itse pidän hyvin todennäköisenä sitä, että pelaajia ei kiinnosta loppukauden palkat paskan vertaa, eikä raha näyttele tässä enää minkäänlaista roolia. Uskon, että pelaajat itse eivät ole olleet halukkaita pelaamaan Jokereissa KHL-nimistä propagandasarjaa ja tämä on pohjimmiltaan se syy, miksi Jokerit KHL:stä vetäytyi. Vaikka nämä pelit olisivat olleet ainoa keino saada loput kauden palkasta, olen taipuvainen uskomaan, että pelaajat jättävät mieluummin rahansa ottamatta kuin pelaavat KHL:ää. Ehkä olen sinisilmäinen, mutta kuvittelen, että tässä on nyt ylitetty niin isot rajat, että pelaajia ei oikeastaan enää kiinnosta raha lyhyellä tähtäimellä, vaan vaakakupissa painaa enemmän mahdollisuus voittaa jotain ja antaa näyttöjä kevään kotikisoihin.

Meillä on hyvä jengi kasassa jo nyt ja itse vastustan älytöntä pelaajien haalimista siirtorajalla. Tosiasia on kuitenkin myös se, että rosteri on aika kapea ja mielestäni voisi hyvinkin kestää 2-4 pelaajan hankinnan, vähän pelipaikasta riippuen. Silti karsastan yleisesti ottaen sitä, että tänne hankitaan ulkopuolelta pelaajia olemaan loppukauden messiaita, kun joukkueen runko on tehnyt koko kauden duunia ja kasvanut yhteen. Mutta HIFK:n on myös tehtävä kaikkensa, jotta loppukausi pystytään vetämään kunnialla ja taistelemaan mestaruudesta tosissaan, vaikka tulisi useampi loukkaantuminen tai sairastuminen. Ja sitä nykyrosteri ei oikein kestä, vaikka Gardiner tulikin.
 

Walrus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli mieleeni myös se, että mitenhän noilla Jokeripelaajilla on ensi kaudesta jo olemassa olevia sopimuksia. Ei taida pelaajat paljoa KHL:n suuntaan tässä tilanteessa tulevaisuuttaan ajatella. Nyt kun pikaisesti noita hankintoja tuolta mietitään, niin kannattaa varmaan myös tuo pidemmällä tähtäimellä ajatella.

Tuolla kun Jokeripuolella keskustellaan seuran lorun loppumisesta ja uudesta alusta, niin eivät omistajat vielä KHL:stä ole luopuneet. Se on selvää että ei ensi kaudellakaan Jokerit Suomen suunnalta pelaa, mutta voisiko joukkueen siirtää jonnekin toiselle paikkakunnalle. Siinä kun Putin antaa veli Lukashenkalle pienen lahjan ja siinä onkin sitten Belarusian Jokers. Minkäslainen on Jokerit ry:n sopimus seuran kanssa, eli onko mitään juridisia mahdollisuuksia päästä eroon diilistä?

Tällä tarkoitan sitä, että osalla pelaajistahan on seuran kanssa olemassa oleva sopimus tulevaa kauttakin ajatellen ja pelit voivat joukkueessa jatkua silloin, mutta millä suunnalla. Eivät ainakaan Suomessa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Tässähän mitataan nyt sitä, paljonko pelaajilla ja heidän "hyvinvoinnillaan" on oikeasti Kurrille merkitystä. Jos sillä ei ole väliä, kukaan ei pelaa missään enää tänä keväänä. Jos sillä oikeasti on väliä ja Jokerit haluaa omalta osaltaan varmistaa, että pelaajat voivat harjoittaa ammattiaan, sopimukset puretaan loppukauden osalta ja siinäpä se. Voivat sitten katsoa jatkuvia sopimuksiaan keskenään, kun selviää, missä ensi kaudella pelaavat.

Itse pidän hyvin todennäköisenä sitä, että pelaajia ei kiinnosta loppukauden palkat paskan vertaa, eikä raha näyttele tässä enää minkäänlaista roolia. Uskon, että pelaajat itse eivät ole olleet halukkaita pelaamaan Jokereissa KHL-nimistä propagandasarjaa ja tämä on pohjimmiltaan se syy, miksi Jokerit KHL:stä vetäytyi. Vaikka nämä pelit olisivat olleet ainoa keino saada loput kauden palkasta, olen taipuvainen uskomaan, että pelaajat jättävät mieluummin rahansa ottamatta kuin pelaavat KHL:ää. Ehkä olen sinisilmäinen, mutta kuvittelen, että tässä on nyt ylitetty niin isot rajat, että pelaajia ei oikeastaan enää kiinnosta raha lyhyellä tähtäimellä, vaan vaakakupissa painaa enemmän mahdollisuus voittaa jotain ja antaa näyttöjä kevään kotikisoihin.

Meillä on hyvä jengi kasassa jo nyt ja itse vastustan älytöntä pelaajien haalimista siirtorajalla. Tosiasia on kuitenkin myös se, että rosteri on aika kapea ja mielestäni voisi hyvinkin kestää 2-4 pelaajan hankinnan, vähän pelipaikasta riippuen. Silti karsastan yleisesti ottaen sitä, että tänne hankitaan ulkopuolelta pelaajia olemaan loppukauden messiaita, kun joukkueen runko on tehnyt koko kauden duunia ja kasvanut yhteen. Mutta HIFK:n on myös tehtävä kaikkensa, jotta loppukausi pystytään vetämään kunnialla ja taistelemaan mestaruudesta tosissaan, vaikka tulisi useampi loukkaantuminen tai sairastuminen. Ja sitä nykyrosteri ei oikein kestä, vaikka Gardiner tulikin.
Niin, onhan niitä vierailijoita ollut (kilpailukyvyn sanelemana) ennenkin. OJ tuli kesken kauden, kuten moni muukin ja lock-downin aikaan Vokoun ym. Ja tulihan niitä viime vuonnakin. Eikä silloinkaan ajateltu, että joku jää ilman pelejä tai että henki kärsisi. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että urheilullisesti ajatellen ei pitäisi ottaa lisää pelaajia (paitsi loukkaantuneiden tilalle). Mutta joukkue on ohut ja menestystä kaivataan ja muutkin...
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Vielä tuohon KHL-tilanteeseen:
Jokereillla ei taida olla yhtään venäläistä pelaajaa, joten aika liuta pelaajia jää toimettomaksi ellei löydy joukkuetta loppukaudeksi.
Ja jos tilanne ei muutu, niin laskemani mukaan 159 pelaajaa saattaa haluta pois sieltä ensi kaudeksi. Tuohon määrään en laskenut valkovenäläisiä enkä kiinalaisia. Seuraavat maat ovat edustettuna:
CAN 43 pelaajaa
FIN 37
SWE 34
CZE 12
USA 11
LAT 10
SVK 6
DEN 2
GER 2
EST 1
FRA 1
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika helvetin valjulta tuntuisi mestaruus sellaisella joukkueella, jossa olisi ketjullinen sodan takia ilman pelipaikkaa jääneitä narreja. Hyvin on meno maittanut Putinin KHL:ssä tähän asti, mutta nytkö sitten pitäisi HIFK:n antaa näille jäbille mahdollisuus näyttöpaikkoihin kevään kisoja ajatellen, kun KHL:ssä jatkaminen on viimein käynyt liian härskiksi? Ei kiitos.

Ja ymmärrän kyllä, että perhe pitää elättää ja muut mahdolliset lässytykset.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Aika helvetin valjulta tuntuisi mestaruus sellaisella joukkueella, jossa olisi ketjullinen sodan takia ilman pelipaikkaa jääneitä narreja. Hyvin on meno maittanut Putinin KHL:ssä tähän asti, mutta nytkö sitten pitäisi HIFK:n antaa näille jäbille mahdollisuus näyttöpaikkoihin kevään kisoja ajatellen, kun KHL:ssä jatkaminen on viimein käynyt liian härskiksi? Ei kiitos.

.
Jep, mielummin annetaan kilpailijoiden ottaa kermat kakun päältä ja tyydytään itse maksimissaan ryminäpronssiin Hedellä ja Wimperi hyökkääjänä.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä asiaa varmuudella, mutta ei se hintalappu taida olla niiden pelaajien itsensä päätettävissä. En usko että narrit ilmaiseksi noita kavereita pois päästää. Jos ei tule asiallista hintaa, niin sitten ovat pelaamatta.
Itse taas toivon ettei Jokereilla olisi oikeastaan mitään intressiä edes pyytää pelaajista yhtään mitään. Niillä rahoilla kun kuitattaisiin ainoastaan "lainoja" takaisin mitä rybyt ovat nyt Jokereille antaneet.

Toivoisin että kaikilla seuroilla olisi siitä yhteinen linja, ei sentin senttiä enää Jokereille.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis mitä? Meille ei halua kukaan? Ei edes omat pojat. Me ollaan hävitty tämäkin kausi.

Nuo huhut siirtyjistä ja seuroista ovat kirjoittajan omaa spekulointia. Niitä ei tarvitse ottaa tosissaan.

Vai astuinko itse tässä siihen räjähteeseen?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Vai astuinko itse tässä siihen räjähteeseen?
Jos ei olisi Tarja Halosta niin sinua kerättäisiin nyt ympäri Stadia.

Mielenkiintoisia aikoja edessä kyllä ja luotto Salmelaiseen kova, että ollaan mukana , jos kilpavarustelu alkaa. Siinä lienee kuitenkin melkoisia mutkia matkassa alkaen sopimuksen puruista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos ei olisi Tarja Halosta niin sinua kerättäisiin nyt ympäri Stadia.

Mielenkiintoisia aikoja edessä kyllä ja luotto Salmelaiseen kova, että ollaan mukana , jos kilpavarustelu alkaa. Siinä lienee kuitenkin melkoisia mutkia matkassa alkaen sopimuksen puruista.

Jos kaikki palaset löytyy, niin tuhkatkaa mut Nordiksen jäähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös