Se, mitä mä en käsitä on, että miten ihmeessä HIFK ei osaa lukea kannattajiaan yhtään. Ovat ihan eri taajuudella vuodesta toiseen. Jos pidetään kauden päätöstapahtuma, se pitäisi pitää seuraavana mahdollisena viikonloppuna vikan pelin jälkeen. Sinne saadaan ehkä houkuteltua vielä känniset pelaajatkin. Sen jälkeen se kausi on taputeltu ja siirrytään eteenpäin. Kenen idea on pitää kauden päättäjäiset 3 viikkoa kauden päättymisen jälkeen? Varsinkin, kun vastustajat julkistavat juuri nyt ensi kauden jengejään.
Pelaajat ovat näiden häppeningien suola ja niitä fanit menevät katsomaan. Jos pelaajat eivät ole paikalla tai poistuvat paikalta asap, koko touhusta jää paska maku faneille. HIFK:lla ei oikein ole varaa siihen, että fanit ovat jatkuvasti pettyneitä jostain. Ja nyt mun mielestäni ollaan ihan aiheesta ärsyyntyneitä ja tämä olisi ollut todella helposti vältettävissä. Mä olen itse erittäin pitkämielinen joukkueeseen liittyvissä asioissa, mutta nämä viime aikoina järjestetyt tapahtumat ja viime aikojen viestintä yleisesti saavat mun sappeni kiehumaan. Kun asiat voisi tehdä todella helposti niin paljon paremminkin. Eikä tällainen sutiminen varsinaisesti helpota toimiston omaakaan duunia ja kasvata positiivista mielikuvaa. Ja sillä on väliä, vaikka mitä sanoisivat.
Todennäköisin syy, miksi tänään ei julkistettu enemmän soppareita on se, että pelaajat ovat vielä lomalla. Mutta miksi edes järjestää tapahtuma sellaisena ajankohtana, jolloin pelaajat eivät ole käytettävissä? Vaikuttaa siltä, että kannattaisi odottaa siihen asti, että joukkue oikeasti voidaan julkistaa ja uudet pelaajat paikalla, jos heidän halutaan paikalla olevan. Eikö toimisto tiedä, milloin pelaajat ovat käytettävissä?
Jos alusta asti olisi sanottu, että joukkue julkistetaan kesäkuussa, mä voisin hyvin elää sen kanssa. Toivoisinko, että julkistus tapahtuisi aikaisemmin? Tietenkin. Mutta, hyväksyisin asian, koska asiasta on viestitty avoimesti. Raskin sopparin olisi voinut julkistaa ilman Apolloakin. Video vaan someen tai vaikka IG-live ja fanit saa esittää kysymyksiä. Olisi saatu enemmän kuin nyt. Uskon, etten ole ainoa, joka ajattelee näin.
Tällaiset juostenkustut välimallin ratkaisut eivät varsinaisesti ilahduta koskaan, kun tässä ei nyt ole mistään kovin vaikeasta asiasta kysymys. Urheilubisnes on tapahtumabisnestä ja näiden asioiden järkkäämisen ja ideoinnin pitäisi olla seurassa ihan jonkun ammattilaisen duuni. Jos mä tajuan, mitä HIFK-yhteisö illalta odottaa, kyllä jonkun pitäisi tajuta se seurassakin. Sen pitäisi kuulua jonkun toimenkuvaan.
Ihan hyvät vibat ensi kauden jengistä, mutta toimiston osalta fiilikset laskivat entisestään. Ikävä kyllä.