HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 211 999
  • 30 544

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Leskinen ei tule. Tai ainakaan itse en usko yhtään, että sieltä olisi tulossa Leskinen.

En ole missään vaiheessa edes uskonut Leskisen tulevan. Ei Kärpät häntä meille päästä eikä HIFK ole valmis hänestä mitään maksamaan. Ei jotenkin muutenkaan sovi ollenkaan tähän Peltosen sabluunaan.

@Analyytikko_ , minä en tiedä, mistä mitään. Mutta mä luulen, että Dykin tilanne on sinetöitynyt loukkaantumisen aikana ja viimeistään silloin, kun lapsi ilmoitti tulostaan. Jo alkukaudesta Dykille ei oikein löytynyt paikkaa ja hän oli vähän sellainen eri ketjujen kiertolainen. Tämä ei ole yleensä pelaajan kannalta kovinkaan optimaalinen tilanne, joten tässä voi olla nyt monen eri tekijän summasta kyse, ilman minkäänlaista dramatiikkaa.

Teissalan kuvio on koko ajan tuntunut jotenkin erikoiselta, varsinkin, kun hän sai kuitenkin runsaasti vastuuta loppukaudesta. Ja vaikka niitä maaleja toki tulikin, pitkään hän oli pelkkä "potentiaali kentällä". Siihen en usko, että HIFK nyt olisi ehdoin tahdoin lähtenyt uudestaan tarjoamaan Leeville sopimusta, jos aiemmin tehty jatko olisi jo kertaalleen purettu. Ei Leevi nyt mikään niin tärkeä pelaaja jengille ole.

Tallberghan vaihdettiin päittäin Mika Partaseen ja pidän mahdollisena, että jatkoista oli sovittu heti, sitä ei vain tiedotettu siinä vaiheessa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
No sithän se on varma jos sinä et näin usko :)
Harmi. Yksin Teissala - Koivistoinen - Leskinen olisi kausikortin ostamisen arvoinen ketju.
No tietenkään uskoni ei ole sama asia kuin fakta, mutta perustelen tämän uskoni sillä, että en itse kerta kaikkiaan näe minkäänlaista roolia/paikkaa Leskiselle ensi kauden hahmotelmassa. Tuolla löytyy jo varmoja top-6 tason laitureita Vesalainen, Pakarinen ja Nättinen. Tuohon päälle on tulossa vielä Rask ja Komarov. Sitten on omat nuoret mallia Kaskimäki, Halttunen ja kenties tuo Teissala. Luulen, että yksi x pelaaja vielä tulee, se voi olla mallia Ikonen Pelicansista tai sitten joku muu. Leskisen ei tuohon palettiin sovi, ei millään ei mitenkään. Olen hyvin hämmästynyt, jos sieltä tulee Leskinen joukkueeseen tai sitten se tarkoittaisi melkein sitä, että pari vahvaa huhua jää toteutumatta kuten Rask.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Tämähän on aivan paras huhukevät, jos näin on! Olisi kyllä erittäin kiva tietää, mitä tässä on oikeasti tapahtunut vai onko mitään?

Kyllä. Tämmöinen edestakaisin meininki saisi jatkua elokuun alkuun asti. Ja salaperäisiä " kovempi nimi kuin se, on tulossa" saisi kanssa jatkua. Ei tule kesästä ainakaan tylsä.
 

Mikki71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teissalan menetys harmi, sillä potentiaalia on nousta ensi kaudella pelaavaan kokoonpanoon ja tehdä pisteitä mutta toivotaan että Kaskimäki ottaa tuon tontin ja Halttunen myös.
Mä en itse näe Kaskimäkeä tai Halttusta (ainakaan) vielä ottamaan vastaavaa, en millään, isohko on puhdas kiekonkäsittelytaitoero omiin silmiin. Mutta jos näin käy niin toki toivon heidän lunastavan enemmän kuin nyt on nähty.
 

Incognito

Jäsen
Itse olin etenkin kevään peleissä erittäin pettynyt Nättisen kaksinkamppailupelaamiseen. Toivon todella, että kyse oli jostain loukkaantumisesta. Mikäli ei ollut ja olisi vain vuoden soppari, niin en tekisi jatkoa.

Mikäli nämä Raskit, Komarovit yms. toteutuu, niin kapteenillamme voi olla vaikeuksia mahtua pelaavaan kokoonpanoon. Voisin jopa toivoa sitä, että perinteisen nelosketjun sijaan voitaisiin nähdä jopa Kaskimäki-Lundell/Väänänen-Halttunen tyylinen nelonen.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
No yksihän tuonne vielä mahtuisi..
Onko Komarov oikeasti tulossa vai vain palstatoive?
Kyllähän tämä voisi vähän siihen suuntaan indigoida, enemmän kuin perinteiset Esson baarilla kuullut htt-mutuilut:

Nyt näyttää vahvasti siltä, että Leksa Komarov on ensi kaudella IFKn mies.

Ex-maajoukkuepelaajan suusta kuultua, joka on pelannut Komarovin kanssa takavuosina MM-jäillä.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
No sithän se on varma jos sinä et näin usko :)
Leskisen kanssa ei ole ainakaan keskusteltu kauden aikana. Huhuja liikkui, mutta ne lähtivät kärppähenkisten vääristä oletuksista, kun Lese hengaili Stadissa ja Nordiksella. Syy tuohon oli. Nordiksen lähellä asuva veli - ei tuleva siirto IFK:hon. Tietenkin asioita voi vielä tapahtua, mutta Leskisen ”tiimin” ja Tobben välillä ei ainakaan toistaiseksi ole ollut minkäänlaista keskusteluyhteyttä.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Leskisen kanssa ei ole ainakaan keskusteltu kauden aikana. Huhuja liikkui, mutta ne lähtivät kärppähenkisten vääristä oletuksista, kun Lese hengaili Stadissa ja Nordiksella. Syy tuohon oli. Nordiksen lähellä asuva veli - ei tuleva siirto IFK:hon. Tietenkin asioita voi vielä tapahtua, mutta Leskisen ”tiimin” ja Tobben välillä ei ainakaan toistaiseksi ole ollut minkäänlaista keskusteluyhteyttä.

Oli miten oli, uskon asia tämäkään ei ole. Silloin ei kannata sanoa, että " ei tule".
Jos Lese oikeesti haluaa edustaa HIFK:ta niin tervetuloa. En ehkä kuitenkaan mottipäistä tarjois.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en haluisi Savinaista tänne, haisee niin tamperelaisuus ja tapparalaisuus. Kieltämättä helvetin hyvä pelaaja mut jotenki en kestäis nähä IFK:n paidassa.

Mua häiritsee paljon enemmän kaverin Jokeri/Venäjätausta. Samasta syystä Komarov saisi jäädä sainaamatta. Ei tamperelaisuudessa mitään suurempaa vikaa ole, ellei muistele kaupungin punaista historiaa.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös Tallbergin kanssa käynyt aikoinaan niin, että hän tuli meille Jukureista lainalle playoff-kevääksi. No, hän pelasi loistavat pudotuspelit ja oli esim. JYP-sarjassa erinomainen. Tällöin HIFK osti Jukureihin jo tehdyn jatkosopimuksen ulos ja Tallberg siirtyi meille.

Tallberghan vaihdettiin päittäin Mika Partaseen ja pidän mahdollisena, että jatkoista oli sovittu heti, sitä ei vain tiedotettu siinä vaiheessa.

Se, mitä itse kuulin tuosta casesta myöhemmin, meni niin, että joukkuekaverit kävivät ilmoitttamassa toimistolle kauden päätyttyä, että tämä kaverihan ei lähde mihinkään. Tyyliin, tehkää mitä täytyy, mutta tämä kaveri jää tänne. Ymmärsin itse ainakin tuon niin, että pelkästä loppukauden lainasta oli alunperin sovittu. Toki tuo Partasen lähettäminen Mikkeliin saattaa silti hyvinkin liittyä kyseiseen saagaan. Kuulostaa jopa loogiselta.

Ja kuulin tämän tarinan suoraan HIFK:n sisältä (ei joukkueeseen tai sen toimintaan liittyvä henkilö).
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Leskisen ja IFK:n välillä oli aktiivisiakin keskusteluja muutama viikko sitten. Tuolloin minulle kantautuneiden tietojen mukaan väännettiin mistäpä muusta kuin rahasta. Lese haluaisi pelata Stadissa mutta ei hintaan mihin tahansa. IFK:lla puolestaan ei ole intensiiviä maksaa mottipäistä, koska kärkikenttien laitahyökkääjien paikoille löytyy jo varsin paljon laatua. Ilmeisesti keskustelut IFK:n ja Leskisen välillä ainakin hetkellisesti hiljenivät ja tällöin Leskinen puhui myös Kultasen kanssa siirrosta Kouvolaan. Keskusteluja on kuitenkin käyty ja tämä tieto on suoraan, jos ei ihan hevosen, niin muulin (ei MMÅ) suusta kuitenkin. Käsittääkseni Leskisellä ei toistaiseksi ole sopimusta minnekään (en siis laske Kärpät sopimusta) mutta jatkanee ilmeisesti Liigassa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Lehterää on huhuttu meille, jäikin tossa parissa kiihdytyksessä kun tikku paskaan, niinpä niin.
Lehterä varmasti täyttää tonttinsa ja tulee olemaan se kauan kaivattu ylivoimanpyörittäjä, mutta juuri tuon luisteluvoiman takia ei kannattaisi liikaa niitä ikämiehiä tänne roudata.
 

Stintti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Lapin kiekkoilu
Lehterää on huhuttu meille, jäikin tossa parissa kiihdytyksessä kun tikku paskaan, niinpä niin.
Lehterä on pelannut urallaan 44 pisteen NHL-kauden, useamman kauden KHL:ssä noin piste per peli tahdilla ja tämän kauden Liigassa hän oli runkosarjan pistepörssin kakkonen sekä johtaa tällä hetkellä playoffien pistepörssiä. Ei hän ole ikinä erottunut kentällä nopeudellaan. Hänen muut avunsa ovat niin järkyttävän kovat, että heikohko luistelu ei estä dominointia tällä tasolla. Ei jääkiekkoilijan tarvitse olla nopein tai vahvin pärjätäkseen.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Lehterä on pelannut urallaan 44 pisteen NHL-kauden, useamman kauden KHL:ssä noin piste per peli tahdilla ja tämän kauden Liigassa hän oli runkosarjan pistepörssin kakkonen sekä johtaa tällä hetkellä playoffien pistepörssiä. Ei hän ole ikinä erottunut kentällä nopeudellaan. Hänen muut avunsa ovat niin järkyttävän kovat, että heikohko luistelu ei estä dominointia tällä tasolla. Ei jääkiekkoilijan tarvitse olla nopein tai vahvin pärjätäkseen.
Näin on. Lehterällä toimivat pää ja kädet sekä asennekin on kunnossa ja niillä pääsee jo pitkälle. Sama pätee Lepistöön, mutta näiden muiden huhuttujen kanssa onkin sitten enemmän ja vähemmän kysymysmerkkejä ja siksi mulle riittää nuo kaksi tästä ikämies-osastosta. Oleellista olisi saada myös se ykköspakki ja Tapsalle riittävän tasokas kirittäjä, ei kaikkia paukkuja kannata satsata hyökkäykseen muutenkaan, kun se tie on jo huonoksi havaittu. Toiveena olisi kerrankin se oikeasti tasapainoinen joukkue, eikä niin, että jokainen näkee taas ne valuviat jo reilusti ennen kauden alkua.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
On aina jäänyt, silti ihan hyvän uran tehnyt.

Siis Lehterällähän ei pitänyt riittää Liigaan kärkiketjuihin. Tätä epäiltiin Jokereissa, josta siirtyi Tapparaan ja lopputulos tiedetään. Ei pitänyt sitten ainakaan riittää maajoukkueseen ja senkin hän osoitti vääräksi. Tämän jälkeen ei nyt varsinkaan NHL:ään koskaan ikinä ja kuinkas kävikään?

Nyt joillain sitten vissiin seuraava nauha, että ei riitä IFK:hon?
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Riittää tarvittaessa että Vesalainen vetää Jorin housunpuntista hyökkäysalueelle niin jo silläkin IFK:n erikoistilannepelaaminen paranee merkittävästi.

Ei todellakaan ole koskaan ollut mikään kiituri, mutta ei ole jäänyt siitä kiinni. Muut hyökkäyspelin avut ovat tähän sarjaan aivan priimaa.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Leskisen ja IFK:n välillä oli aktiivisiakin keskusteluja muutama viikko sitten. Tuolloin minulle kantautuneiden tietojen mukaan väännettiin mistäpä muusta kuin rahasta. Lese haluaisi pelata Stadissa mutta ei hintaan mihin tahansa. IFK:lla puolestaan ei ole intensiiviä maksaa mottipäistä, koska kärkikenttien laitahyökkääjien paikoille löytyy jo varsin paljon laatua. Ilmeisesti keskustelut IFK:n ja Leskisen välillä ainakin hetkellisesti hiljenivät ja tällöin Leskinen puhui myös Kultasen kanssa siirrosta Kouvolaan. Keskusteluja on kuitenkin käyty ja tämä tieto on suoraan, jos ei ihan hevosen, niin muulin (ei MMÅ) suusta kuitenkin. Käsittääkseni Leskisellä ei toistaiseksi ole sopimusta minnekään (en siis laske Kärpät sopimusta) mutta jatkanee ilmeisesti Liigassa.
Jännä että olisi Kouvolaan päätymässä, jos pelkästään rahasta väännetään. Toki jos olisi kookoon ykkösheppa, niin voisi rahallisesti ollakin samaa tasoa. En usko että leselle tarjotaan just nyt mitään 200k. Täällä voisi myös ensi kaudella menestyä, mutta raha/rooli ja kaikki kokonaisuutena toki ratkaisee.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Jännä että olisi Kouvolaan päätymässä, jos pelkästään rahasta väännetään. Toki jos olisi kookoon ykkösheppa, niin voisi rahallisesti ollakin samaa tasoa. En usko että leselle tarjotaan just nyt mitään 200k. Täällä voisi myös ensi kaudella menestyä, mutta raha/rooli ja kaikki kokonaisuutena toki ratkaisee.

Mä en osaa tuohon sanoa mitään sen enempää. Mulle on vain kerrottu, että IFK:n kanssa väännettiin fyrkasta ja siitä ei päästy sopuun. Tämä on mun osalta pelkkää arvailua, mutta KooKoo neuvotteluissa on nähdäkseni voinut olla kyse joko pyrkimyksestä saada tuli IFK:n perseen alle tai markkinoiden kartoituksesta muuttuneessa tilanteessa. Ensimmäisessä vaihtoehdossa pyrkimyksenä ihan puhtaasti vain nostaa omaa hintaa saamalla aikaiseksi kilpailutilanne kahden seuran välillä. Toisessa puolestaan on tiedostettu, että Kärpät diiliä ei voidakaan käyttää referenssinä sellaisenaan, minkä jälkeen markkinoiden on annettava määrittää arvo uudelleen. Mene ja tiedä, istu ja pala, ainoa asia minkä tiedän varmana on että IFK:n kanssa neuvotteluja on käyty, mutta ne kariutuivat ainakin ensivaiheessa rahaan.

En tiedä miksi, mutta mulla on viime päivinä tullut vahvasti sellainen fiilis, että Lese pelaa ensi kaudella joko TPS:n tai Lukon paidassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös