HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 043 200
  • 29 801

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen pahoin pelkään, että on toiveet lähteneet laukalle pitkän tauon jälkeen, kun edes sivulauseissa mainitaan Raanta tai MG. Jotenkin ajattelen ja pelkään, että suurin osa peliliikkeistä on jo palstalla julkaistu ns. Varmoina siirtoina, kuten Lehterä, Kiviharju, Rask ja Lepistö. Joku kakkosveskari sieltä tullee vielä ja loputtomat jaarittelut "verkot on vesillä, mutta markkinat on kuivat." Toivottavasti olen väärässä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koti

Mielenkiintoista mitä sieltä tulee ”simuloidulla risteilyllä Apollossa”. Nyt on hyökkäyksen runko IFKn sekä ykkösmaalivahti poikkeuksellisen hyvässä kunnossa. Hyökkäys kaipaa huipunveljeksiä ja Taponen parin. Puolustus on se kriittisin omasta mielestäni

Itse sanoisin, että Raantojen koti on Raleighissa tai jossain lähihoodeilla, joka tapauksessa kuitenkin helvetin kaukana eteläisestä Stadista, mutta en nyt lähde saivartelemaan.

Itse asiassa, nyt kun jotenkin heräsin siihen, että Raannan tytärkin on jo eskari-ikäinen, en pidäkään teoriassa muuttoa Stadiin enää niin kaukaa haetulta. Jotenkin kuvittelin, että tytär on n. 3 v., koska olen menettänyt ajantajun ja kaikilla ympärilläni olevat "lapset" ovat ihan ihmisiä. USA:ssahan koulut aloitetaan niin varhain, että alkuvuodesta syntynyt tytär voisi hyvinkin mennä 6-vuotiaana kouluun. Ja jos on esim. sovittu, että lapset suorittavat oppivelvollisuutensa Suomessa, nyt alkaa olla ne hetket. Sanoisin, että avainkysymys on nyt "onko olemassa jotain periaatepäätöstä vaikkapa lasten koulun suhteen?". Jos on, muutan vastaustani hieman. Tasonsa puolesta näkisin kuitenkin Raannan pystyvän jatkamaan änärissäkin.

Ajankohta näille päätösbileille on vähintäänkin mielenkiintoinen. Siis ihan paska. Pelaajilla on lakisääteinen loma kauden päättymisen jälkeen, enkä ymmärrä, miksi tämä järjestetään silloin, kun pelaajilla ei ole mitään velvollisuutta osallistua tapahtumaan tai ovat jopa jossain lomalla. Seiskafinaali pelataan 2.5., joten tuleeko Lehterä sitten heittämään yläfemmat meille Tapparan paidassa vai mitä? Ilman pelaajia nämä tapahtumat ovat ihan yhtä tyhjän kanssa. Tätäkin olisi nyt voinut miettiä vähän lisää.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isoa rahaa en panisi kiinni enää mv-osastolle; sinne riittää Taposelle tyyliin joku luotettava Liiga-konkari kirittäjäksi. Mitä ikinä on mieltä Nättisen ja Vesalaisen Tappara-sarjan esityksistä, niin Pakarinen–Vesalainen–Nättinen–Ikonen vienevät kärkiketjujen laituripaikat (ja rahat). Sentteriosasto taas on valmis.

En usko, että mitään nimekästä pakkihankintaa tullaan julkistamaan Lepistön lisäksi, mutta se kaiketi olisi se loogisin osasto vahvistuksille, jos Rantakari, Berglund ja Larsson jatkavat matkaa. En tosin yllättyisi, jos Rantakari ja Kåsastul jatkaisivat. Salinille pedattanee isoa roolia kiekollisena pakkina – hän ei tosin ole tervettä Liiga-kautta vielä pelannut.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
@BOL Taidettiin puhua Lindbohmin kodista, eikä Raannan? Näkisin itsekin, että Raannalla olisi vielä pari vuotta hyvää aikaa pysyä Änärin puolella.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse asiassa, nyt kun jotenkin heräsin siihen, että Raannan tytärkin on jo eskari-ikäinen, en pidäkään teoriassa muuttoa Stadiin enää niin kaukaa haetulta.
Täytyy ilman sarvia ja hampaita sanoa, että kevät on fanien parasta aikaa. Viime keväänä se jäi Jensen-O'Neill tasoiseksi tämä haaveilu, mutta nyt on nokitettu jo ihan reilusti. Mikael Granlundilla ja Antti Raannalla. Vuoden päästä McDavid ja Draisaitl? Draisaitl on saksalainen, Saksa on Euroopassa samoin kuin Helsinki - Draisaitl on IFKn mies! Ettei nyt vaan tulisi tässä jonkinlaista pettymystä vielä useammalle kuten joku täällä jo totesikin...
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Edelleen pahoin pelkään, että on toiveet lähteneet laukalle pitkän tauon jälkeen, kun edes sivulauseissa mainitaan Raanta tai MG. Jotenkin ajattelen ja pelkään, että suurin osa peliliikkeistä on jo palstalla julkaistu ns. Varmoina siirtoina, kuten Lehterä, Kiviharju, Rask ja Lepistö. Joku kakkosveskari sieltä tullee vielä ja loputtomat jaarittelut "verkot on vesillä, mutta markkinat on kuivat." Toivottavasti olen väärässä.
Aamen! Huhut on huhuja ja lisäksi täällä on ihan silkkaa spelukaatiota mukana (kuten sopiikin olla). Jos aidoista huhuista toteutuu puolet, osumatarkkuus on mielestäni jo todella hyvä.

Ja muuten olen sitä mieltä, että Komaroville ei kiitos. Ikuisia suosikkeja ja IFK:n näköinen peluri, mutta tässä vaiheessa uraansa hän on liian iso riski palkkaansa nähden.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Mun mielestä alakerta kaipaa Lindbohmin sijaan kiekollista ykköstykkiä tyyliin Kemiläinen/Niku/Gregoire. Olisi aikamoinen riski jättää kiekollinen vastuu 39 vuotiaan Lepistön ja kahden juniorin varaan.
Jos Rantakari jatkaa, näyttäisi se jo huomattavasti vahvemmalta. Toki en itsekään laittaisi vastaan, jos sinne joku Mikko Lehtonen eksyisi.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Jos ja kun vakiorooliin sovitellaan kahta nuorta ja taatusti verrattain edullista pelaaja, niin ns. terävimmän kärjen on oltava parempaa laatua kuin Otso Rantakari.
Kyllä kyllä, lähtökohtaisesti näin. Mutta pitää muistaa se, että Lepällä on potentiaali olla vielä lähes sitä terävintä kärkeä. Riski on toki olemassa taantumiselle ja loukkaantumisille, kuten on ollut puhetta. Väittäsin melkein, että tilanne olisi lähtökohtaisesti "parempi/helpompi", jos meillä olisi vain toinen kaksikosta Salin & Pikku-Stouni.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Täytyy ilman sarvia ja hampaita sanoa, että kevät on fanien parasta aikaa. Viime keväänä se jäi Jensen-O'Neill tasoiseksi tämä haaveilu, mutta nyt on nokitettu jo ihan reilusti. Mikael Granlundilla ja Antti Raannalla. Vuoden päästä McDavid ja Draisaitl? Draisaitl on saksalainen, Saksa on Euroopassa samoin kuin Helsinki - Draisaitl on IFKn mies! Ettei nyt vaan tulisi tässä jonkinlaista pettymystä vielä useammalle kuten joku täällä jo totesikin...

McDavidhan ei ole edes haihattelua. Oma kasvatti.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä kyllä, lähtökohtaisesti näin. Mutta pitää muistaa se, että Lepällä on potentiaali olla vielä lähes sitä terävintä kärkeä. Riski on toki olemassa taantumiselle ja loukkaantumisille, kuten on ollut puhetta. Väittäsin melkein, että tilanne olisi lähtökohtaisesti "parempi/helpompi", jos meillä olisi vain toinen kaksikosta Salin & Pikku-Stouni.
Sen varaan laskeminen, että 39 vuotias Lepistö olisi ensi kaudella meidän alakerran isoja minuutteja pelaava kiekollinen liideri olisi vielä suurempi riski kuin laskea kyseinen rooli vaikkapa Kiviharjun varaan, joka kaikesta huolimatta on superlahjakas junnu ja vieläpä kehittyvässä - ei taantuvassa iässä.

Kaikesta huolimatta näin ei tule tehdä vaan tuo tärkeydeltään top3-rooli tulee laskea jonkun varman kortin varaan, eli tiedetään 100-varmasti, että kärkilaatua saadaan, ja kaikki miten vanhus-/junnuosasto pystyy kokonaisuutta tukemaan on tottakai ainoastaan plussaa.

Kun huomioi kuinka hankalaa IFK:lle oli pelkästään kiekon ylöstuonti ylivoimalla, niin sitä ei yksi Lehterä pelasta vaan kaikki lähtee alakerrasta. Tämän luulisi toivottavasti myös Salmelaiselle valjenneen.
 
Viimeksi muokattu:

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Täytyy ilman sarvia ja hampaita sanoa, että kevät on fanien parasta aikaa. Viime keväänä se jäi Jensen-O'Neill tasoiseksi tämä haaveilu, mutta nyt on nokitettu jo ihan reilusti. Mikael Granlundilla ja Antti Raannalla. Vuoden päästä McDavid ja Draisaitl? Draisaitl on saksalainen, Saksa on Euroopassa samoin kuin Helsinki - Draisaitl on IFKn mies! Ettei nyt vaan tulisi tässä jonkinlaista pettymystä vielä useammalle kuten joku täällä jo totesikin...

Juu, ja joukkueella on huhujen mukaan sentteriosasto enemmän kuin reilassa ja oikein asiallinen ja potentiaalinen ykkösveskari jo ennestään. Sitten siihen luonnollisesti ja loogisesti Mikke ja Antti miljoonalla kylkeen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL Taidettiin puhua Lindbohmin kodista, eikä Raannan? Näkisin itsekin, että Raannalla olisi vielä pari vuotta hyvää aikaa pysyä Änärin puolella.

En enää tiedä, kenen ja millä järjestysnumerolla varustetusta kodista puhutaan, mutta olen myös nähnyt tällä palstalla kirjoituksia, joissa on kerrottu Raannalla olevan asunto Stadissa.

Ja mainittakoon myös @massaonvoimaa , että mulla on positiivisiudestani huolimatta yleensä erittäin maltilliset odotukset, mitä tulee uusiin pelaajiin. Mähän en juuri koskaan edes tee mitään fantasiarostereita, kun mua kiinnostaa enemmän peliesitykset kuin nimi selässä. Siperia vähän niin kuin opettanut, vaikka ei nyt sentään kirjaimellisesti.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Toivottavasti tämä mysteeri liittyisi edes puolustukseen. Vaikka en pahakseni laittaisi vaikka olisi kyse maalivahdista hiukan pidemmällä diilillä.
Mä mietin kanssa, että tulisiko sinne puolustukseen joku mysteerihankinta.

Niku jatkaa Jyväskylässä, joten hänet voi unohtaa. Mutta olisiko sitten tuo jo mainittu Lindbohm tai vaikkapa Ässistä Mccoshen (miten kirjoitetaan).
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sen varaan laskeminen, että 39 vuotias Lepistö olisi ensi kaudella meidän alakerran isoja minuutteja pelaava kiekollinen liideri olisi vielä suurempi riski kuin laskea kyseinen rooli vaikkapa Kiviharjun varaan, joka kaikesta huolimatta on superlahjakas junnu ja vieläpä kehittyvässä - ei taantuvassa iässä.
Sorry vieraisiin pöytiin huutelu, mut käytännössä näin kävi Lukossa Syksyllä 2018, kun Reunanen ja Heinola kauden alkupuolella potkaisivat veteraanit kuten Niskala ja Marttinen syrjään. Tuolloin ajateltiin että Heinola vetää junnuissa koko kauden ja Reunanen on tyyliin 8-9 pakki ennen kauden alkua. 9-10kk myöhemmin molemmilla oli NHL-diilit ja olivat kaudella 2018-2018 Lukon puolustuksen kiekolliset liiderit yhdessä Jakub Kreijcikin kanssa.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Sorry vieraisiin pöytiin huutelu, mut käytännössä näin kävi Lukossa Syksyllä 2018, kun Reunanen ja Heinola kauden alkupuolella potkaisivat veteraanit kuten Niskala ja Marttinen syrjään. Tuolloin ajateltiin että Heinola vetää junnuissa koko kauden ja Reunanen on tyyliin 8-9 pakki ennen kauden alkua. 9-10kk myöhemmin molemmilla oli NHL-diilit ja olivat kaudella 2018-2018 Lukon puolustuksen kiekolliset liiderit yhdessä Jakub Kreijcikin kanssa.

Joo, mutta kyllä @-Kantor- on oikeilla jäljillä. Musta ei ole Söden mallia -11 jälkeen ollu hyvää toi meidän kiekollinen osasto pakeissa.

Jos on Lepistö, Rantakari, Kiviharju ja Salin niin se on kyl ihan kattava setti ja Stouni ja Salin voi olla vuoden päästä molemmat NHL-pelaajia.

Silti olisin ihan vitun paljon lungimpi ton jengin suhteen, jos Rantakarin tilalle tulis joku kovempi jäbä kiekolla.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joo, mutta kyllä @-Kantor- on oikeilla jäljillä. Musta ei ole Söden mallia -11 jälkeen ollu hyvää toi meidän kiekollinen osasto pakeissa.

Jos on Lepistö, Rantakari, Kiviharju ja Salin niin se on kyl ihan kattava setti ja Stouni ja Salin voi olla vuoden päästä molemmat NHL-pelaajia.

Silti olisin ihan vitun paljon lungimpi ton jengin suhteen, jos Rantakarin tilalle tulis joku kovempi jäbä kiekolla.
Sorry vieraisiin pöytiin huutelu, mut käytännössä näin kävi Lukossa Syksyllä 2018, kun Reunanen ja Heinola kauden alkupuolella potkaisivat veteraanit kuten Niskala ja Marttinen syrjään. Tuolloin ajateltiin että Heinola vetää junnuissa koko kauden ja Reunanen on tyyliin 8-9 pakki ennen kauden alkua. 9-10kk myöhemmin molemmilla oli NHL-diilit ja olivat kaudella 2018-2018 Lukon puolustuksen kiekolliset liiderit yhdessä Jakub Kreijcikin kanssa.
Tuossa oli ihan validi pointti kun nimenomaan Lepistöstä puhuttiin. Kyseisellä kaudella Lukko laski 37 vuotiaan Niskalan varaan alakerran kiekollisen vastuun osalta, joka oli kuitenkin vielä edeltävän kauden runkosarjassa tehnyt 28 pistettä 54 otteluun. Kävikin niin, ettei potku enää riittänyt kantamaan tuota vastuuta ja tehot jäivät 9 pisteeseen 44 runkosarjaottelussa. Tämä on mainio esimerkki kun olen paasannut siitä kuinka suoritustaso huipputasolla voi pudota nopeastikin siinä vaiheessa kun ikää mittarissa alkaa olla +36 vuotta. Vertailun vuoksi Lepistö on ensi kaudella 2 vuotta vanhempi kuin Niskala tuolloin eli vetelee jo selvästi "lisäajalla" suhteutettuna siihen milloin ammattilaiskiekkoilijat yleensä eläköityvät, puhumattakaan siitä, että pelaisivat vielä huipputasolla.

Lukon tapauksessa oli tietenkin hyvä, että nuoret pelaajat Krejcin ohella pystyivät ottamaan kehitysaskeleita ja paikkaamaan Niskalan jättämää aukkoa kiekollisessa pelissä.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: #16

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meidän ensi kauden 2. veska ja oma kasvatti Raanta aloittaa pudotuspelit Carolinan maalilla.


Raanta lähti Liiga-mestarina ja POFF MVP:na NHL:ään, joten sopisi palata kotiin NHL:n mestarina POFF MVP:na.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
En enää tiedä, kenen ja millä järjestysnumerolla varustetusta kodista puhutaan, mutta olen myös nähnyt tällä palstalla kirjoituksia, joissa on kerrottu Raannalla olevan asunto Stadissa.
En vaan tiedä mistä vedit Raannan minun viestiini, kun en häntä kommentoinut vaan Lindbohmia, jolla nimenomaan koti sijaitsee Stadissa. Siellä ovat puoliso ja pieni tytär viettäneet paljon aikaan, kun herra itse ollut Floridassa ja Göteborgissa jne.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En vaan tiedä mistä vedit Raannan minun viestiini, kun en häntä kommentoinut vaan Lindbohmia, jolla nimenomaan koti sijaitsee Stadissa. Siellä ovat puoliso ja pieni tytär viettäneet paljon aikaan, kun herra itse ollut Floridassa ja Göteborgissa jne.
Teidän ensi kauden kakkosveska aloitti pudotuspelit voitolla Islandersista torjuen 25 kertaa ja päästäen yhden maalin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös