HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 093 532
  • 30 139

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Aiemmista huhuista en ota sen enempää kantaa, mutta Jani Lajunen pelaa ensi kaudella Liigassa. Seurasta ei ole tietoa.
Ei pelaa. Saksaan siirtyy veljensä seuraksi erittäin todennäköisesti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Deeq

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Ei pelaa. Saksaan siirtyy veljensä seuraksi erittäin todennäköisesti.
Tämä mielenkiintoinen, koska vaikka Saksaan on vetoa niin "lähipiiri" puhuu paluusta Suomeen. Uusi talo Espoossa valmistuu pian, mutta voihan se olla että vetelee vielä kauden 2023-2024 ulkomailla. Itse en siihen usko.

Villen kanssa voi sitten pelailla yhdessä Espoossa 2025->, kun ovat Liigassa.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Vaikka sieluun sattuu linkata Suomikiekon "artikkeleita", niin Aftonbladetin tietojen mukaan MoDo olisi kiinnostunut "tähti" Palli Ololasta.

 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Vaikka sieluun sattuu linkata Suomikiekon "artikkeleita", niin Aftonbladetin tietojen mukaan MoDo olisi kiinnostunut "tähti" Palli Ololasta.


Liiga-tähti ei ehkä ole se kaikkein kuvaavin ilmaisu Olli Palolasta tällä kaudella…
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Mä en tämän kauden HIFK:n näkökulmasta hirveästi positiivista näkisi Palolan lähtemisessä etenkään, jos ei tilalle tulisi ketään. Rahaa ehkä säästyy, mutta Palola on huonoimmillaankin hyvä leveyspelaaja rotaatiossa, ellei sitten hän ole tunnelman pilaaja joukkueen sisällä johon en usko. Eikä tähän hätään varmaankaan Palolaa parempaakaan pelaajaa markkinoilta Salmelainen onnistuisi löytämään. Ihmettelen miksi Palola ei saa kunnollista mahdollisuutta kokoonpanossa. Ylipäätään Palolasta päästäminen irti aiheuttaa vain ja ainoastaan hallaa joukkueelle, jos tilalle ei tule korvaajaa.

Gardinerista sen verran, että ruotsalaiset saattavat odotella JYP:in tyhjennyskioskin aikeamista ja haaveilla loppukauden lainasta Gardinerin suhteen.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
on kyllä yksi kaikkien aikojen tiedotteista se Palolan, Lyytisen ja Dykin jatkosoppariuutinen vajaan vuoden takaa:

" – Todella tärkeä jatkosopimus meille. Olli oli joukkueen paras maalintekijä ennen loukkaantumistaan. Kyseessä on esimerkillinen johtava pelaaja, joukkuepelaaja ja urheilija.

Joonas Lyytisen kausi oli vaikea. Loukkaantumisista kärsinyt 27-vuotias puolustaja pelasi runkosarjassa vain 19 ottelua.

– Joonaksen kausi oli loukkaantumisineen todella rikkonainen. Uskomme kuitenkin, että ensi kaudella tulemme näkemään parasta Lyytistä hänen HIFK-aikanaan, päättää Salmelainen"

Toivottavasti Palola saa pelipaikan ja palkanmaksajan Ruotsista
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
on kyllä yksi kaikkien aikojen tiedotteista se Palolan, Lyytisen ja Dykin jatkosoppariuutinen vajaan vuoden takaa:
Aiheestakin nousi täällä meteli kun tuo nuo kolme jatkosopparia julkaistiin vaikka kyseessä oli kuulemma puhkikulunut levy.

Nyt ollaan tilanteessa, jossa yksi noista pelaajista on myyty muualle ja toinen istuu ottelusta toiseen poppareilla kun taso ei enää riitä. Dykin kaudesta toki osa on mennyt saikulla, eikä loukkaantumisia voi ennustaa, mutta ei tuo 8 pistettä 21 otteluun ole sekään mikään tulosyksikön pelaajan lukema.

Mielestäni joukkueenrakentaminen lähti ihan väärille raiteille kun jatkuvuutta lähdettiin rakentamaan enemmän tai vähemmän epäonnistuneiden pelaajien varaan. Tähän päälle aivan järjetön riskipeli maalivahtiosaston kanssa, niin ei ihmekään, että ollaan tilanteessa, jossa on pienoinen voitto päästä edes säälipleijareihin.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Mä luulen, että Salmelainen on kateellisena katsellut TPS:n keväistä menestymistä altavastaajajoukkueilla ja yrittänyt itse luoda oman ”Miracle on ice” tarinan, jossa epäonnistuneille pelaajille (Halonen, Palola, Dyk, Rantakari jne) annetaan uusi mahdollisuus isossa roolissa tavoitteena nappiosuma ja tarina, josta puhuttaisiin vielä pitkään. Salmelainen varmaan oletti, että satsaamista vähentämällä menestytään niinkuin TPS. Jotain erikoista ainakin joukkuetta rakentaessa on Salmelaisen päässä tapahtunut.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Mä en tämän kauden HIFK:n näkökulmasta hirveästi positiivista näkisi Palolan lähtemisessä etenkään, jos ei tilalle tulisi ketään. Rahaa ehkä säästyy, mutta Palola on huonoimmillaankin hyvä leveyspelaaja rotaatiossa, ellei sitten hän ole tunnelman pilaaja joukkueen sisällä johon en usko. Eikä tähän hätään varmaankaan Palolaa parempaakaan pelaajaa markkinoilta Salmelainen onnistuisi löytämään. Ihmettelen miksi Palola ei saa kunnollista mahdollisuutta kokoonpanossa. Ylipäätään Palolasta päästäminen irti aiheuttaa vain ja ainoastaan hallaa joukkueelle, jos tilalle ei tule korvaajaa.

Gardinerista sen verran, että ruotsalaiset saattavat odotella JYP:in tyhjennyskioskin aikeamista ja haaveilla loppukauden lainasta Gardinerin suhteen.
Mä olen samoilla linjoilla. Jos Palola lähtee, niin kyllä sieltä pitäisi joku tulla samalla tilalle. Muutoin en näe järkeä luopua hänestä. Tosin itse vahvistaisin jengiä vielä sopivalla maalivahdilla, joka muodostaisi tasapainoisen parin Taposen kanssa, mutta eiköhän tähän ole rahat saatavissa.

Aftonbladetin mukaan Modo ja Björklöven kisaavat Palolasta. Juttu on maksumuurin takana, joten en päässyt näkemään, koskeeko loppukautta vai ensi kautta. Näköjään Palola kiinnostaa länsinaapurissa, vaikka tämä kausi on ollut erittäin vaikea.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
ftonbladetin mukaan Modo ja Björklöven kisaavat Palolasta. Juttu on maksumuurin takana, joten en päässyt näkemään, koskeeko loppukautta vai ensi kautta. Näköjään Palola kiinnostaa länsinaapurissa, vaikka tämä kausi on ollut erittäin vaikea.
Uumajan paikallislehti siteeraa juttua sen verran, että ilmeisesti Palolaa on tarjottu laajasti Ruotsiin. Kiinnostus SHL:stä on ollut viileää, mutta Allsvenskanin Björklöven ja MoDo ovat kiinnostuneet.

Tidningen skriver att båda klubbarna har budad på 34-åringen som bland annat spelat dubbla VM för Finland samt representerat Växjö och Rögle i SHL. Den senaste säsongen har han emellertid inte producerat som förr, det har blivit fem poäng (3+2) på 21 matcher med IFK Helsingfors i finska Ligan.
Han bjuds nu, enligt Sportbladets "Silly-surr" med journalisterna Tomas Ros och Hans Abrahamsson, ut till klubbar i Sverige och då intresset varit svalt i SHL ska detta ha öppna möjligheterna för Björklöven och Modo att värva spelaren.


 
Suosikkijoukkue
HIFK
on kyllä yksi kaikkien aikojen tiedotteista se Palolan, Lyytisen ja Dykin jatkosoppariuutinen vajaan vuoden takaa:

" – Todella tärkeä jatkosopimus meille. Olli oli joukkueen paras maalintekijä ennen loukkaantumistaan. Kyseessä on esimerkillinen johtava pelaaja, joukkuepelaaja ja urheilija.

Joonas Lyytisen kausi oli vaikea. Loukkaantumisista kärsinyt 27-vuotias puolustaja pelasi runkosarjassa vain 19 ottelua.

– Joonaksen kausi oli loukkaantumisineen todella rikkonainen. Uskomme kuitenkin, että ensi kaudella tulemme näkemään parasta Lyytistä hänen HIFK-aikanaan, päättää Salmelainen"

Toivottavasti Palola saa pelipaikan ja palkanmaksajan Ruotsista
Tähän kun vielä lisää jatkuvuusviestinnän, joka sitten alkusyksystä heitettiin roskakoppaan.

Kuinka pitkään TET-harjoittelu muuten nykyään kestää? Off topic. Pahoittelut siitä.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Toiveissa pyörinyt Niclas Westerholm meni Kärppiin.
Saatavilla siis oli, mutta tarvetta ei ehkä nähty.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Toiveissa pyörinyt Niclas Westerholm meni Kärppiin.
Saatavilla siis oli, mutta tarvetta ei ehkä nähty.

Kärpät sitoutui Westerholmiin kevääseen 25 saakka. En tiedä olisinko edes halunnut IFK:n lähtevän tuohon hippaan mukaan.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miltä kuulostaisi operaatio "legendat junaan"? Jokinen meille, Peltonen teille?

Mä oon tällä hetkellä ihan tyytyväinen Ville Peltosen valmentamaan kiekkoon. Viiden matsin kuntopuntarissa toisena, ja kymmenen matsin puntarissa kärjessä.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä oon tällä hetkellä ihan tyytyväinen Ville Peltosen valmentamaan kiekkoon. Viiden matsin kuntopuntarissa toisena, ja kymmenen matsin puntarissa kärjessä.
Mites sarjasijoitus, oletko siihenkin tyytyväinen?
Nyt alkaa taas se sama kuntopuntarien taakse meneminen. Runkosarjan alkupuolisko vedettiin niin perseelleen, että itse en ainakaan ole tyytyväinen enkä myöskään luottavainen Peltoseen valmentajana, vaikka just nyt paremmin meneekin. Enkä ole myöskään siitä vakuuttunut, että se on Peltosen ansiota.
 

F#21

Jäsen
Mites sarjasijoitus, oletko siihenkin tyytyväinen?
Nyt alkaa taas se sama kuntopuntarien taakse meneminen. Runkosarjan alkupuolisko vedettiin niin perseelleen, että itse en ainakaan ole tyytyväinen enkä myöskään luottavainen Peltoseen valmentajana, vaikka just nyt paremmin meneekin. Enkä ole myöskään siitä vakuuttunut, että se on Peltosen ansiota.
Siinä mielessä itsekin jaan fiiliksen, että vähän on itselläkin luottoa kasvanut Peltoseen, muttei kuitenkaan riittävästi. Jaksoin katsoa yhden pelin viime viikolla kun alkanut kiinnostus vähän sakkaa, mutta huomenna tarkoitus mennä hallille taasen.

Mutta tuohon sun viimeiseen lauseeseen. Olen sitä mieltä, että Peltosen ansiosta HIFK kynsi kauden alusta ja hänen ansiostaan pelaavat myös tämän hetken kiekkoa. Näen vain valmentajan roolin sen verta tärkeänä, jolloin sekä tappiot ja voitot menevät pitkälti hänen vastuulleen. Noh, HIFK:n tapauksessa myös UTJ ja pelaajat voi katsoa siihen kuuluisaan peiliin.

Huhuihin ja mutuihin toivoisin kyllä nousevan jonkun hooverin nimen, sillä Halosta ei tällä kaudella uskalla uuniin laittaa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Enkä ole myöskään siitä vakuuttunut, että se on Peltosen ansiota.
Itse kiinnitän huomiota siihen, että nousu taisi alkaa siinä kohtaa kun Kibe ilmestyi vakituisesti penkin taakse.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Mites sarjasijoitus, oletko siihenkin tyytyväinen?
Nyt alkaa taas se sama kuntopuntarien taakse meneminen. Runkosarjan alkupuolisko vedettiin niin perseelleen, että itse en ainakaan ole tyytyväinen enkä myöskään luottavainen Peltoseen valmentajana, vaikka just nyt paremmin meneekin. Enkä ole myöskään siitä vakuuttunut, että se on Peltosen ansiota.
Ja tässä tullaan taas siihen että hyvä vaihe kestänyt jo pidempään ja ollaan silti sijalla KYMMENEN. Katastrofin aikaan oltiin sijoilla 11-13 Ne muutkin pelaa niitä pelejä, vaikka lasketaankin että rästi pelit hoidetaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös