HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 016 755
  • 29 654

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Kyllähän se pelintekijä olisi tärkein lisäys, ja laadukkaita sellaisia ei varmasti saa enää kauden alettua.

Komarov olisi todella laadukas alempien kenttien jyrä tai ylempienkin kenttien tilantekijä, mutta kun tuota pelaajatyyppiä on jo Tallbergin, Jääskän ja Pakarisen muodossa, eikä Dyk ole hänkään kovin kaukana tuosta pelaajatyypistä. Sitten on myös Åsten ja Karvinen*, joiden ei nyt välttämättä pitäisi olla edes kokoonpanossa, mutta heidän tilallaanhan Leksa nostaisi nelosketjun tasoa kolme kertaluokkaa.

Minusta tämä olisi hyvä hankinta vain jos samalla pääsee eroon Åstenin ja/tai Karvisen sopimuksista (tai Tallbergin tai Jääskän, mutta siinä nyt ei varsinkaan ole mitään järkeä), mutta omille kasvateille näin ei tietenkään tehdä, eikä nyt muillekaan ilman selvää syytä.

Bailenin suhteen Rantakari saattoi jo viedä hänen paikkansa. Pakisto on rakennettu niin, että siellä on oikealla puolella kaksi paikkaa kiekollisille ja yksi paikka Motinille. Salinia ei oikein sovi tiputtaa kokonaan kokoonpanosta, koska hänellä on niin paljon potentiaalia ja hänen pitäisi olla elämänsä kunnossa. Rantakari taas on aivan täysi kysymysmerkki kunnon ja tason suhteen. Toki kilpailu on hyvästä, mutta se on hyväksyttävää vain jos Salinilla on lähtökohtaisesti samat mahdollisuudet 1-2 pareihin ja ollaan täysin valmiita istuttamaan Rantakari katsomoon. Tai jos tiedetään, että Rantakarin kunto on arvelluttava ja hän on myös Peltosen ja Salmelaisen silmissä pelkkä extra joka mahdollisesti tuo jotain lisäarvoa. Salinin urakehitys osoittaa aivan eri suuntaan kuin Rantakarin, ja hänen upside tasonsa saattaa nousta paljonkin lyhyessä ajassa, kun taas Rantakarin upside on jo vuosia sitten saavutettu eikä hän enää kehity, ainoa tavoite on päästä takaisin saavutetulle (loukkaantumisia edeltävälle) tasolle, tai edes lähelle sitä.

Melart - Bailen
Larsson - Salin
Lyytinen - Motin
Kotkansalo
+Rantakari, Luoto, Luhanka

Erikoiseltahan tuo vaikuttaisi, mutta tekisi toki kertaheitolla pakistosta erittäin laadukkaan ja se kestäisi loukkaantumisia hieman paremmin. Loukkaantumisista puheenollen Luoto saattaa kyllä olla aika hyvä paikkaaja Lyytiselle lyhyitä ajanjaksoja, joten Lyytisen rikkoutuessa pakisto ei leviä kokonaan käsiin.

* Karvisen hankintaa edeltävänä aikana kun hänestä liikkui huhuja, kyseenalaistin vahvasti hänen tarpeellisuutensa ja erityisosaamisensa, mutta häntä puolusteltiin täällä todella vahvasti ja luvattiin että hän kyllä minutkin vakuuttaa niin pistepotentiaalin kuin puolustustyöskentelyn osalta, ja joudun syömään sanani. No ei vakuuttanut, enkä joutunut.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Komarov - Koivistoinen - Nättinen
Pakarinen - Paajanen - Junnu*
Jääskä - Hirvonen - Palola
Tallberg - Väänänen - Dyk

Karvinen, Åsten, Teissala, Hede, *Kaskim./Halttunen

Jos Komarov tulisi niin kyllähän tuo hyökkäys olisi kokonaisuudessaan fyysinen ja laadukas. Keskelle olisi laittaa loukkaantumisten sattuessa useampikin laituri ja 1 paikka olisi varattu Kaskimäelle/Halttuselle.

Dyk ja Tallberg nelosessa toisi varaa nostaa alhaalta ylöspäin laadukkaita pelaajia ja rotaatiossa olisi vielä Karvista ja Åstenia sekä Hedeä ja Teissalaa. Hyökkäys kestäisi myös 5 poissaoloa ja vielä olisi nostaa Kolleista hyökkääjiä mukaan.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Komarov - Koivistoinen - Nättinen
Pakarinen - Paajanen - Junnu*
Jääskä - Hirvonen - Palola
Tallberg - Väänänen - Dyk

Karvinen, Åsten, Teissala, Hede, *Kaskim./Halttunen

Jos Komarov tulisi niin kyllähän tuo hyökkäys olisi kokonaisuudessaan fyysinen ja laadukas. Keskelle olisi laittaa loukkaantumisten sattuessa useampikin laituri ja 1 paikka olisi varattu Kaskimäelle/Halttuselle.

Dyk ja Tallberg nelosessa toisi varaa nostaa alhaalta ylöspäin laadukkaita pelaajia ja rotaatiossa olisi vielä Karvista ja Åstenia sekä Hedeä ja Teissalaa. Hyökkäys kestäisi myös 5 poissaoloa ja vielä olisi nostaa Kolleista hyökkääjiä mukaan.
Hyvältä näyttää. Ja hetkessä leksan tulo tuo boolssit tohon ryhmään. Leksa sisään nyt perhana!!!
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Hyvältä näyttää. Ja hetkessä leksan tulo tuo boolssit tohon ryhmään. Leksa sisään nyt perhana!!!
Usein yksi tai kaksi lainausmerkki -miestä muuttaa pelin hengen. Käytännössä ne tuppaavat yleensä jäädä toteutumatta. Toivotaan että poikkeus kumoaa säännön.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kahta puolustajaa etsittiin ja kaksi puolustajaa on nyt löytynyt. En usko, että siellä ollaan Rantakaria heittämässä miksikään seiskapakiksi, kun hänet on kahden ensimmäisen parin kiekolliseksi puolustajaksi hankittu. Muutenhan minäkin ottaisin Bailenin kyllä kirkuen vastaan.

Komarov -keskusteluun en ole vielä tällä palstalla osallistunut, koska minä olisin erilaisessa tilanteessa maailman kovin Leksa IFK:hon -propagandisti. Nyt ei käytännössä miehelle tarvetta ole, mutta en jotenkin järjenvastaisesti osaa ajatuksesta kieltäytyäkään. Siinä on IFK:n näköinen pelaaja ja varmasti tekisi vielä 40 pojoa tässä sarjassa.

Minä vain niin sytyn Leo Komaroville. Antakaa anteeksi ja unohtakaa tämä viesti.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kahta puolustajaa etsittiin ja kaksi puolustajaa on nyt löytynyt. En usko, että siellä ollaan Rantakaria heittämässä miksikään seiskapakiksi, kun hänet on kahden ensimmäisen parin kiekolliseksi puolustajaksi hankittu. Muutenhan minäkin ottaisin Bailenin kyllä kirkuen vastaan.
Kuka sanoo, että juuri Rantakarin pitäisi siirtyä seiskapakiksi? Nyt Rantakari on oletettu kiekollinen ykköspakki mihin hän ei mielestäni mestaruutta tavoittelevassa jengissä riitä. Ehkä kakkosparissa voisi mennäkin jos terävin kärki on riittävä.

Toisaalta yhtälailla voidaan kysyä, että kuka sanoo IFK:n olevan mestaruutta tavoitteleva jengi.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Komarov -keskusteluun en ole vielä tällä palstalla osallistunut, koska minä olisin erilaisessa tilanteessa maailman kovin Leksa IFK:hon -propagandisti. Nyt ei käytännössä miehelle tarvetta ole, mutta en jotenkin järjenvastaisesti osaa ajatuksesta kieltäytyäkään. Siinä on IFK:n näköinen pelaaja ja varmasti tekisi vielä 40 pojoa tässä sarjassa.
Ei se ole kertaakaan urallaan tehnyt 40 pistettä kaudessa, joten ei tekisi sitä täälläkään vanhoilla päivillään. Olisi muutenkin täysin turha hankinta nykyiseen joukkueeseen.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka sanoo, että juuri Rantakarin pitäisi siirtyä seiskapakiksi? Nyt Rantakari on oletettu kiekollinen ykköspakki mihin hän ei mielestäni mestaruutta tavoittelevassa jengissä riitä. Ehkä kakkosparissa voisi mennäkin jos terävin kärki on riittävä.

Toisaalta yhtälailla voidaan kysyä, että kuka sanoo IFK:n olevan mestaruutta tavoitteleva jengi.

Joku tuolla yläpuolella siihen rooliin asetteli. Vai oliko eri ketjussa? En jaksa kaivella.

Ei varmaan riitäkään lähtökohtaisesti. Sitten reagoidaan jos ei riitä. Mutta nyt ollaan sillä asenteella liikenteessä, että ensi kauden kiekolliset puolustajat rotaatiossa ovat Rantakari, Lyytinen ja Salin. Siihen meistä kumpikaan ei pysty vaikuttamaan.

En minä tyytyväinen ole, sitä en meinaa. Mutta realiteetit ovat nyt nämä. Sitten nähdään mitä tapahtuu, kun musta putoaa jäähän.

Ja tämä nyt ei millään tavalla sinulle henkilökohtaista, mutta täytyy lisätä, että minua ei ainakaan kiinnosta hevonvittua, että kuka täällä ajattelee IFK:n olevan mestariehdokas ja kuka ei. Minä en tällä hetkellä itsekään ajattele IFK:n olevan mestariehdokas, mutta olen valmis kääntämään kelkkani, kunhan näen vähän että kundit pelaa tätä lajia mistä niille maksetaan. Tää on lätkää, mitä vain voi tapahtua, ja vaikka kuinka täällä kalisteltaisiin sapeleita ja vertailtaisiin Mensan jäsenkortteja, niin ei ole "oikeaa tapaa" analysoida jääkiekkoa.

Me nähdään kohta, mitä Villen ja Tobbarin päässä tällä offseasonilla liikkui, ja miksi. Ja että seuraako siitä mitään hyvää.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei se ole kertaakaan urallaan tehnyt 40 pistettä kaudessa, joten ei tekisi sitä täälläkään vanhoilla päivillään. Olisi muutenkin täysin turha hankinta nykyiseen joukkueeseen.

No okei, ehkä vähän rohkea arvio.

Mutta kuka nyt ei tykkää Leo Komarovista? Ja mistä tiedät, että olisi turha?

Pelaa joka vaihdon satalasissa, on loistava pukukoppipelaaja, ja tietää mitä lajin huipulle pääseminen vaatii. Taklaa, raastaa, vittuilee, hämmentää vastustajan tähtipelaajia, haluaa voittaa.
Olet oikeassa, ettei todellakaan pelillisesti sitä mitä etsitään eikä edes oikealle pelipaikalle, mutta jokaisessa menestyvässä organisaatiossa on Leo Komarovin kaltaisia johtajia.

Minun mielestäni hankintapolitiikassa pitää osata ajatella myös henkilön vahvuuksia - mitä tämä pelaaja tuo tähän seuraan ihmisenä. Leo Komarov on maailmanmestari, olympiavoittaja ja kaksinkertainen Gagarin Cupin voittaja. Ja en vielä tähän mennessä ole kenenkään kuullut valittavan siitä, että Leksa pelaa samalla puolella.

No mutta se siitä, minä nyt olen tällainen Komarov fanboy, ja perustan varmasti suurimman osan argumenteistani siihen.

Mutta että turha? Höpöhöpö. Leksa olisi pelkkänä konsulttinakin todella kova vahvistus IFK:lle.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Ei se ole kertaakaan urallaan tehnyt 40 pistettä kaudessa, joten ei tekisi sitä täälläkään vanhoilla päivillään. Olisi muutenkin täysin turha hankinta nykyiseen joukkueeseen.
Höpö höpö. Maailmanmestari maailman toiseksi parhaasta sarjasta jos ei kelpaa niin ok.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ei varmaan riitäkään lähtökohtaisesti. Sitten reagoidaan jos ei riitä.
Näinhän sitä monesti kauniisti ajatellaan. Kuitenkin käytäntö on monena kautena osoittanut, että ei niitä ykköskorin pelaajia avainpaikoille enää kesken kauden poimita kuin jostain supermarketin hyllyltä. Itse olen sitä mieltä, että joukkueen pitäisi olla valmis avainpaikkojen osalta kun kausi alkaa. Ilman kysymysmerkkejä. Jos joukkeenrakennuksesta vastaava taho ajattelee samoalla tavoin kuin sinä ("Ei varmaan riitäkään lähtökohtaisesti. Sitten reagoidaan jos ei riitä."), niin jossain on jotain pielessä ja pahasti.

Mutta nyt ollaan sillä asenteella liikenteessä, että ensi kauden kiekolliset puolustajat rotaatiossa ovat Rantakari, Lyytinen ja Salin. Siihen meistä kumpikaan ei pysty vaikuttamaan.
Miten niin ei pysty vaikuttamaan? Kyllä markkinataloudessa maksava asiakas voi vaikuttaa lopputuotteeseen omalla ostokäyttäytymisellään.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos olet sattunut huomaamaan, niin Venäjä ja kumppaninsa nro.1 Valko-Venäjä eivät ole tällä hetkellä kovin suuressa huudossa länsimaissa, johon Suomikin kaikesta huolimatta voidaan laskea. En ole varma, että onko IFK valmis ottamaan tällaista imagotappion riskiä, enkä myöskään ole huomannut, että Venäjän tai V-Venäjän maajoukkuepelaajia olisi tähän suuntaan sodan alkamisen jälkeen liikahtanut, mutta voin toki olla väärässäkin. En ole seurannut siirtomarkkinoita kovin aktiivisesti kesän aikana.
 
Viimeksi muokattu:

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näinhän sitä monesti kauniisti ajatellaan. Kuitenkin käytäntö on monena kautena osoittanut, että ei niitä ykköskorin pelaajia avainpaikoille enää kesken kauden poimita kuin jostain supermarketin hyllyltä. Itse olen sitä mieltä, että joukkueen pitäisi olla valmis avainpaikkojen osalta kun kausi alkaa. Ilman kysymysmerkkejä. Jos joukkeenrakennuksesta vastaava taho ajattelee samoalla tavoin kuin sinä ("Ei varmaan riitäkään lähtökohtaisesti. Sitten reagoidaan jos ei riitä."), niin jossain on jotain pielessä ja pahasti.


Miten niin ei pysty vaikuttamaan? Kyllä markkinataloudessa maksava asiakas voi vaikuttaa lopputuotteeseen omalla ostokäyttäytymisellään.

Tuskin ajattelee samalla tavalla.

Hänellä/heillä on aika paljon enemmän informaatiota käytössä tällä hetkellä, kuin minulla tai sinulla.
Minä uskon, että joukkueen rakennuksesta vastaava taho on joko varauksin tyytyväinen tilanteeseen, tai sitten kiroaa sitä, että oli turhan ajoissa liikenteessä.
Tähän me vastauksia tuskin koskaan saadaan, joten minä en sen enempää ainakaan ajatuksiani siihen uhraa. Ajatelkoot niitä asioita sellaiset ihmiset, joiden käsitykset joukkueen rakennuksesta perustuvat siihen, mitä iltapäivälehdet julkaisevat.

Ja mitä vaikuttamiseen tulee, niin tuossa mielessä toki pystyy. Etkö meinaa istua Nordiksella peliäkään ensi kaudella? Minä olen ollut aina vähän huono osoittamaan mieltä jaloillani, rakastan tuota logoa liikaa…
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä tapauksessahan olisi kannattanut roudata Mörkö sisään, harmi kun meni tämä isojen pelien mies meiltä ohi.

Sulla on visiota kyllä. Kaivetaanko sulle Tobbarin puhelinnumero?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ja mitä vaikuttamiseen tulee, niin tuossa mielessä toki pystyy. Etkö meinaa istua Nordiksella peliäkään ensi kaudella? Minä olen ollut aina vähän huono osoittamaan mieltä jaloillani, rakastan tuota logoa liikaa…
Etäkannattajana vaikutusmahdollisuuteni ovat toki rajallisemmat kuin jollain ottelusta toiseen hallilla istuvalla. Enköhän ensi kaudellakin matseihin päädy aina kun paikkakunnalle saavun. Olen laiska äänestämään jaloillani.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannattaa varmaan, voisi Salmelainen oppia samalla jotain?

En minä ainakaan ala ketään opettamaan omassa työssään, ellen saa siitä asiaankuuluvaa palkkiota. Soitelkaa te keskenänne, ketkä sen sydämenne asiaksi koette.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Bailen on siirtohuhuketjun mukaan menossa JYPiin. Rautakorven ja Nemon tuttuja.
Tämä huhu menee "uskon kun näen"-osastolle. En jaksa uskoa, että JYP:llä riittää Nikun jälkeen rahat toiselle tämän kaliiberin hankinnalle. Pelillisestihän Bailen on ihan parhaita ei-NHL:ssä pelaavia kiekollisia pakkeja.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Bailen on siirtohuhuketjun mukaan menossa JYPiin. Rautakorven ja Nemon tuttuja.
Ilmeisesti isä tjsp. seuraa Instassa Saksassa pelaavaa joukkuetta (joku haien?) mut en toki tiedä kauan on seurannut. Mut JYP on juu neuvotellut Bailenin kanssa jo keväällä mut palkasta ei kuulemma päästy sopuun.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
En minä ainakaan ala ketään opettamaan omassa työssään, ellen saa siitä asiaankuuluvaa palkkiota. Soitelkaa te keskenänne, ketkä sen sydämenne asiaksi koette.
Onko täällä jo Salmelaisen arvostelukin kielletty? Maksavana asiakkaana koen saavani kertoa mielipiteeni joukkueen rakennuksesta ja tilasta. Nämä yksi ainoa totuus-jutut kuuluvat muutenkin enemmän tuonne itärajan taakse.

Mulle on myös ihan ok. mikäli jonkun mielestä seura tekee ja on tehnyt loistavaa duunia urheilupuolella, mutta itseäni saavutetut tulokset eivät tyydytä.

Eikä sun myöskään tarvitse mulle mitään puhelinnumeroita kaivella, ne löytää jokainen halukas itse seuran yhteystiedoista.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko täällä jo Salmelaisen arvostelukin kielletty? Maksavana asiakkaana koen saavani kertoa mielipiteeni joukkueen rakennuksesta ja tilasta. Nämä yksi ainoa totuus-jutut kuuluvat muutenkin enemmän tuonne itärajan taakse.

Mulle on myös ihan ok. mikäli jonkun mielestä seura tekee ja on tehnyt loistavaa duunia urheilupuolella, mutta itseäni saavutetut tulokset eivät tyydytä.

Eikä sun myöskään tarvitse mulle mitään puhelinnumeroita kaivella, ne löytää jokainen halukas itse seuran yhteystiedoista.

Mistä sinä nyt oikein puhut? En minä ole sanonut etteikö Salmelaista saisi arvostella. Ei minulla ole edes mitään kompetenssia sellaiseen.

Arvostelenhan minä häntä ihan samalla tavalla itsekin. Minua ei vaan hirveästi kiinnosta, mistä hänen työpäivänsä koostuu, keneen pelaajiin hänen tulisi olla yhteydessä, tai millä hillolla hän munkkinsa kahvitauolla täyttää. Kunhan työn tulos on kentällä selkeästi näkyvissä.

Tämä offseason on ollut minullekin pettymys, mutta syyllisiä lähden etsimään vasta siinä vaiheessa, kun itse koen että on aihetta jostain jotakuta syyttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös