Ei se ole kertaakaan urallaan tehnyt 40 pistettä kaudessa, joten ei tekisi sitä täälläkään vanhoilla päivillään. Olisi muutenkin täysin turha hankinta nykyiseen joukkueeseen.
No okei, ehkä vähän rohkea arvio.
Mutta kuka nyt ei tykkää Leo Komarovista? Ja mistä tiedät, että olisi turha?
Pelaa joka vaihdon satalasissa, on loistava pukukoppipelaaja, ja tietää mitä lajin huipulle pääseminen vaatii. Taklaa, raastaa, vittuilee, hämmentää vastustajan tähtipelaajia,
haluaa voittaa.
Olet oikeassa, ettei todellakaan pelillisesti sitä mitä etsitään eikä edes oikealle pelipaikalle, mutta jokaisessa menestyvässä organisaatiossa on Leo Komarovin kaltaisia johtajia.
Minun mielestäni hankintapolitiikassa pitää osata ajatella myös henkilön vahvuuksia - mitä tämä pelaaja tuo tähän seuraan ihmisenä. Leo Komarov on maailmanmestari, olympiavoittaja ja kaksinkertainen Gagarin Cupin voittaja. Ja en vielä tähän mennessä ole kenenkään kuullut valittavan siitä, että Leksa pelaa samalla puolella.
No mutta se siitä, minä nyt olen tällainen Komarov fanboy, ja perustan varmasti suurimman osan argumenteistani siihen.
Mutta että turha? Höpöhöpö. Leksa olisi pelkkänä konsulttinakin todella kova vahvistus IFK:lle.