Yksi nimimerkki sitä on täällä hokenut ja pitää kuulemma varautua, jos Avi sulkee katsomot syksyllä. HIFK ei ole maininnut asiasta sanallakaan. Seuran taloudesta en tiedä, mutta siitä olen täysin varma, että mitään yleisörajoituksia ei enää tule.
IFK:lla on kassassa rahaa, mutta se on osittain varattu Gardenin juokseviin kuluihin. Tämän Everi itse vahvisti kauppalehden uutisessa joku vuosi sitten. Linkattu varmaan useampaan kertaa tuonne talous ketjuun.
Valtanen taas totesi, että sieltä ollaan jouduttu kattamaan kuluja Koronan aikana.
Tää kulma huomioon ottaen, maltillinen talous panostus johtuu enemmän Gardenista kuin koronasta.
Niin. Olen vain MuTuillut ja siten ollaan oikeassa ketjussa. En vain keksi muuta loogista syytä siihen miksi HIFK lähtee kauteen mitä ilmeisimmin pienemmällä budjetilla kuin Tampere ja Oulu.
Tuota Garden -meriselitystä taas en itse osta. Mikä Gardenin kuluissa on muuttunut, että yhtäkkiä ollaankin mahdollisesti 4. suurimman budjetin joukkue.
Minusta koronan vaikutus taas näkyy. Toissakaudella taidettiin olla suurin budjetti, viime kaudella toiseksi suurin budjetti ja tällä kaudella haisee, että olisimme 4. suurin. Eikös tuossa olisi nimenomaan logiikka, että pikkuhiljaa se korona on nakertanut sitä kassaa. Jos taas puhutaan menestyksestä ja "kassa on nakerrettu, koska menestystä ei ole tullut", niin viime tai toissakaudella (siis Piken viimeisellä) oltiin kuitenkin runkosarjan 2. ja saatiin pronssia eli päästiin hyvin jaolle liigan playoff-rahoihin. Eli sekään ei musta selitä ihan tuota.
Tällä kaudella tai siis viime kaudella me jäätiin se yli tuhat lippua katsojatavoitteesta, joka oli kuitenkin sekin pienin vuosiin.
Näen itse tässä selvän yhteyden budjetin mahdolliseen pienenemiseen. Tämä on vain oma mielipiteeni ja saa korjata, jos jollain on parempaa tietoa tai parempi looginen analyysi.
Mika Salminen saa sanoa ihan mitä vain muuten. Hänhän ei noista suluista päätä. Eikös se ollut Salminen, joka viime kesänä sanoi, että tää "korona oli tässä". Sitten tuli Omikron ja täyssulut halleihin.
Suluthan on kiinnitetty sairaalakapasiteetin kestävyyteen.
Jos jollain on täällä Jatkiksessa varmaa tietoa, että ensi talven aikana ei tule enää uutta sairaalakapasiteetin täyttävää koronavarianttia, niin tuolla olis WHOlla hommia tarjolla.
Itselläni ei ole. Siksi mutuilen.