Ehdottomasti. Miro kuului mestarijoukkueen vakiomiehistöön ja Eero oli lupaava peliätekevä pakki.Eli olemme samaa mieltä siitä, että Karjalainen ja Teräväinen taantuivat pelaajina viime kaudella.
Ehdottomasti. Miro kuului mestarijoukkueen vakiomiehistöön ja Eero oli lupaava peliätekevä pakki.Eli olemme samaa mieltä siitä, että Karjalainen ja Teräväinen taantuivat pelaajina viime kaudella.
Sopimusten määrä ei aina takaa hyvää kilpailua, ja tässä mun mielestä piilee myös IFK:n puolustuksen ongelma. Siellä on pari kolme sellaista diiliä, joista pitäisi päästä eroon ja/tai, joiden tähtäin ei ole kaudessa 21-22, vaan pidemmällä tulevaisuudessa. Tuosta pakistossa kun poistetaan Ahonen, Karjalainen ja Teräväinen ei pelillisesti käytännössä menetetä mitään, mitä nyt yhdet nyrkit. Samanaikaisesti, jos kuka tahansa em. kolmikosta on kentällä, tippuu IFK:n puolustuksen taso melko selvästikin. Itse en siispä tuota kilpailua kovin aitona näe, määrää riittää mutta laatua puuttuu.
Ehdottomasti. Miro kuului mestarijoukkueen vakiomiehistöön ja Eero oli lupaava peliätekevä pakki.
Ei toki, tällä lähdetään kuitenkin katsomaan ketkä ottaa ne isot stepit ja miten pakisto hitsatuu yhteen.
Miten ovat palautuneet kovan tärskyn saaneet Auvitu ja Winperi, jotka ovat erityis-zekkauksessa sen suhteen, että onko kaikki normaalisti vai onko esimerkiksi liiallista varovaisuutta tilanteisiin menossa. Joskus voi käydä niinkin. Pari kertaa sain futiksessa kulmatilanteessa napakasti kyynärpäätä takaraivoon, niin kyllä siinä "aavistuksen" varovaisemmin otti samankaltaisen tilanteen jonkin aikaa. Tällaiset ei katso lajia tai sarjatasoa.
Teräväinen on vielä iso arvoitus myös IFK:ssa. Ja minkälainen on meidän uusin jenkkivahvistus, joka halajaa NHL:ään takaisin mahdollisimman pian, ja paljon kehuja saanut Kotkansalo. Jatkuuko Lyytisen kova vire. Eli paljon mielenkiintoisia juttuja pakistossa(kin) siis.
Näin varmaan tehdään, ja se on minusta virhe. Minusta on hassua lähteä kauteen pakistolla, jota tietää joutuvansa vahvistamaan kauden aikana. Mutta se on vain minun mielipiteeni.
Viestissäsi kirjoittamasi seikat ovat helposti allekirjoitettavia ja olen niistä samaa mieltä, yhtä lukuunottamatta. Siinä missä sinä puhut mielenkiintoisista asioista, minä puhun riskeistä ja veren kaivamisesta omasta nenästä. Ja lopulta toi ero kiteytyy mun silmissä aikalailla Rony Ahoseen. Jos hänen tilallaan olisi ihan vaikka vaan parhaiden päivien Rony Ahonen, olisi homma mun mielestä todella hyvällä mallilla.
Näin varmaan tehdään, ja se on minusta virhe. Minusta on hassua lähteä kauteen pakistolla, jota tietää joutuvansa vahvistamaan kauden aikana. Mutta se on vain minun mielipiteeni.
On mahdollista, että pakistoa joutuu vahvistamaan, mutta jos tänä keväänä taisteltiin finaalipaikasta tällä pakistolla, mutta ilman Auvitua ja Kousaa ja nyt meillä on ilmeisen lahjakas Kotkansalo, tervehtyvä Auvitu ja JM, en mä nyt näe, että se olisi varmaa. Eli "tietää"
Auvitu-JM -potentiaali olla sarjan paras 1.pakkipari. Molemmat pelanneet tarunhohtoisessa ja vielä parhaassa iässä.
Lyytinen-Motin -Jos jatkavat viime kaudesta ja Lyytinen ottaa taas steppejä eteenpäin, on tässä potentiaali olla sarjan paras 2.pakkipari.
Winberg-Kotkansalo-Teräväinen -Näistä saa muodostettua sarjan parhaan 3.pakkiparin. Olettaen, että he ottavat nuorille tyypillisiä kehitysaskelia. Meillä on Murphy valmennuksessa. Voisin olettaa, että hän tuo nimenomaan pakeille mittaamatonta valmennusosaamista.
Ahonen-Karjalainen -erittäin hyvät ja sarjan parhaat rotaatiopakit.
Kyllähän tämä kortti pitää katsoa nyt ainakin syyskauden.
@Provider Millä liigajoukkueella on mielestäsi parempi pakkikalusto kuin meillä?
Eli meillä on potentiaalisesti sarjan paras ykköspari, potentiaalisesti sarjan paras kakkospari, palikat sarjan parhaaseen kolmosparin ja sarjan parhaat rotaatiopakit. Ja tämä kaikki niin, että Motin vetää kahdessa parissa. Sulla on kyllä uskomaton kyky muuttaa velat saataviksi kun kirjoitat IFK:sta.
Tappara ja TPS ainakin, Kärpät siinä ja tässä terävämmän kärkensä mutta kapeamman materiaalinsa ansiosta.
Jos otetaan vertailuun TPS, Tappara, Kärpät, Lukko ja IFK, on IFK:n puolustuksessa eniten kysymysmerkkejä, eikä se kaikki potentiaali nojaa positiiviseen suuntaan.
Nyt kyllä nauratti. Tsemppiä sinne.
Jaa. Itse olen erittäin luottavainen meidän alakerran suhteen vaikka en todellakaan ole tunnettu siitä että alati sortuisin positiivisuuteen.Tappara ja TPS ainakin, Kärpät siinä ja tässä terävämmän kärkensä mutta kapeamman materiaalinsa ansiosta.
Jos otetaan vertailuun TPS, Tappara, Kärpät, Lukko ja IFK, on IFK:n puolustuksessa eniten kysymysmerkkejä, eikä se kaikki potentiaali nojaa positiiviseen suuntaan.
Ja eräs suuri syy positiivisuuteen nuorten pakkien kohdalla on Cory Murphy. Itse pidän Teräväistä todella potentiaalisena "yllättäjänä" ensi kaudella.Jaa. Itse olen erittäin luottavainen meidän alakerran suhteen vaikka en todellakaan ole tunnettu siitä että alati sortuisin positiivisuuteen.
Jaa. Itse olen erittäin luottavainen meidän alakerran suhteen vaikka en todellakaan ole tunnettu siitä että alati sortuisin positiivisuuteen.
Juuri näin. Jos valmennus toimii on melkein sama ketä siellä pelaa (ja päinvastoin).Ja eräs suuri syy positiivisuuteen nuorten pakkien kohdalla on Cory Murphy. Itse pidän Teräväistä todella potentiaalisena "yllättäjänä" ensi kaudella.
Pepe "lehtosenpepe" Lehtonen sekä Rassa Hirvonen alustivat kulttuurin rightin pakkeina, joten ymmärrän huolesi. Meillä viime kaudella Press, Gregoire ja Saarijärvi righteina.Ei tota Rantakarin Tappara-diiliä nyt sen kummemmin kannata miettiä, kun IFK:ssa oikeasti hyvä meininki nyt ja varmasti hyvä jengi kasassa.
Se vaan, että vähän koomista, kuinka jotenkin itsestäänselvästi Tappara hankkii noita oikealta ampuvia hyviä pakkeja. Niitä on suunnilleen saman verran aina heillä rosterissa, kun leftejäkin. Meille sen on ollut valtava homma, jos edes 1kpl on ollut niitä, kuten Kousa edellisinä vuosina. Siihen jäänyt sitten, ja muut pakit leftejä kiekolisemmassa roolissa.
Tämän pakki-kulttuurin haluaisin meillä muuttaa.
Pepe "lehtosenpepe" Lehtonen sekä Rassa Hirvonen alustivat kulttuurin rightin pakkeina, joten ymmärrän huolesi. Meillä viime kaudella Press, Gregoire ja Saarijärvi righteina.
Juuri näin. Jos valmennus toimii on melkein sama ketä siellä pelaa (ja päinvastoin).
On jotenkin todella luottavainen olo, että meidän nuoriso-osasto ottaa isoja steppejä Murphyn alaisuudessa.
Ei sieltä juniorimyllystä joka vuosi uusia Heiskasia ponnista, jotka ovat ensimmäisestä ottelusta lähtien valmiita liigapelaajia.
Tässä korostuu se, että tehdään oikeita valintoja. En tiedä mikä on ollut tilanne pari kautta sitten, mutta jos on mietitty pelaajia Winberg, Teräväinen ja Rindell niin IFK teki väärän valinnan tuossa. Jälkiviisaus on toki helppoa, mutta näin pääsi käymään. Nythän voi sanoa, että Rindell on selvästi näitä kahta lahjakkaampi pelaaja, osoituksena on niin teot kuin varaus NHL:ään.
Ylipäätään Winbergin ja Teräväisen on aika ruveta lunastamaan NYT. Ei noita voida loputtomiin roikottaa Juuso Salmen tavoin tai mitä johtopäätöksiä siitä tekevät sitten esim. Salin ja Luoto?
Ylipäätään Winbergin ja Teräväisen on aika ruveta lunastamaan NYT. Ei noita voida loputtomiin roikottaa Juuso Salmen tavoin tai mitä johtopäätöksiä siitä tekevät sitten esim. Salin ja Luoto?
Voidaan kysyä, että onko IFKssa edes mahdollista vähemmän lahjakkaan kiekollisen pakin kuin Heiskanen breikata? Rindell teki kuitenkin paljon junnumaisia virheitä ekalla kaudella Jukureissa. Sai silti pelata. Meillä olisi fanit lähettänyt Tanskaan Ulanderin seuraksi.
Ja kokonaisuus ratkaisee. Voi hyvin olla, että Murphy/Ville lyö Teräväisen Motinin viereen ja siinä on yhtäkkiä loistava pakkipari. Pelasivat pari peliä hyvin yhdessä ja Johan on nyt löytänyt sen tason, jolla pitäisi olla. Ja tuolla tasolla junnu voi siinä vieressä tehdä turvallisesti ne oppi-virheensä.