HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 922 054
  • 29 234

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Laadukkailla pakistoilla voitetaan mestaruuksia.

Niinpä, nyt taitaa kuitenkin olla se tilanne, että tällä lähdetään kauteen, ja mahdolliset lisätarpeet kauden aikana riippuen monestakin asiasta. Meillä on edelleenkin kätisyys-vääristymää siellä, mutta muuten alkaa pakkeja olemaan jo suht paljon, eli hyvää kilpailua saadaan aikaan. Ei näytä Kousan liikkeistä olevan tietoa kenelläkään, eikä esim. Pelicans tai muuten ole häntä julkistanut. Missähän tuo mahtaa jatkaa sitten, tietääkö itsekään. Voi toki olla että IFK;n kanssa on neuvoteltu, mistä noista tietää.
 
J

Just-Ice-Hockey

Niinpä, nyt taitaa kuitenkin olla se tilanne, että tällä lähdetään kauteen, ja mahdolliset lisätarpeet kauden aikana riippuen monestakin asiasta. Meillä on edelleenkin kätisyys-vääristymää siellä, mutta muuten alkaa pakkeja olemaan jo suht paljon, eli hyvää kilpailua saadaan aikaan. Ei näytä Kousan liikkeistä olevan tietoa kenelläkään, eikä esim. Pelicans tai muuten ole häntä julkistanut. Missähän tuo mahtaa jatkaa sitten, tietääkö itsekään. Voi toki olla että IFK;n kanssa on neuvoteltu, mistä noista tietää.

Sopimusten määrä ei aina takaa hyvää kilpailua, ja tässä mun mielestä piilee myös IFK:n puolustuksen ongelma. Siellä on pari kolme sellaista diiliä, joista pitäisi päästä eroon ja/tai, joiden tähtäin ei ole kaudessa 21-22, vaan pidemmällä tulevaisuudessa. Tuosta pakistossa kun poistetaan Ahonen, Karjalainen ja Teräväinen ei pelillisesti käytännössä menetetä mitään, mitä nyt yhdet nyrkit. Samanaikaisesti, jos kuka tahansa em. kolmikosta on kentällä, tippuu IFK:n puolustuksen taso melko selvästikin. Itse en siispä tuota kilpailua kovin aitona näe, määrää riittää mutta laatua puuttuu.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Sopimusten määrä ei aina takaa hyvää kilpailua, ja tässä mun mielestä piilee myös IFK:n puolustuksen ongelma. Siellä on pari kolme sellaista diiliä, joista pitäisi päästä eroon ja/tai, joiden tähtäin ei ole kaudessa 21-22, vaan pidemmällä tulevaisuudessa. Tuosta pakistossa kun poistetaan Ahonen, Karjalainen ja Teräväinen ei pelillisesti käytännössä menetetä mitään, mitä nyt yhdet nyrkit. Samanaikaisesti, jos kuka tahansa em. kolmikosta on kentällä, tippuu IFK:n puolustuksen taso melko selvästikin. Itse en siispä tuota kilpailua kovin aitona näe, määrää riittää mutta laatua puuttuu.
Syytän Pikkaraista ettei Teräväinen ja Karjalainen menneet eteenpäin vaan PIKEmminkin päinvastoin. Nyt on uusi näytön ja kehityksen paikka näillä koirankoppi-veljeksillä.
 
J

Just-Ice-Hockey

Syytän Pikkaraista ettei Teräväinen ja Karjalainen menneet eteenpäin vaan PIKEmminkin päinvastoin. Nyt on uusi näytön ja kehityksen paikka näillä koirankoppi-veljeksillä.

Eli olemme samaa mieltä siitä, että Karjalainen ja Teräväinen taantuivat pelaajina viime kaudella.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Sopimusten määrä ei aina takaa hyvää kilpailua, ja tässä mun mielestä piilee myös IFK:n puolustuksen ongelma. Siellä on pari kolme sellaista diiliä, joista pitäisi päästä eroon ja/tai, joiden tähtäin ei ole kaudessa 21-22, vaan pidemmällä tulevaisuudessa. Tuosta pakistossa kun poistetaan Ahonen, Karjalainen ja Teräväinen ei pelillisesti käytännössä menetetä mitään, mitä nyt yhdet nyrkit. Samanaikaisesti, jos kuka tahansa em. kolmikosta on kentällä, tippuu IFK:n puolustuksen taso melko selvästikin. Itse en siispä tuota kilpailua kovin aitona näe, määrää riittää mutta laatua puuttuu.

Ei toki, tällä lähdetään kuitenkin katsomaan ketkä ottaa ne isot stepit ja miten pakisto hitsatuu yhteen.

Miten ovat palautuneet kovan tärskyn saaneet Auvitu ja Winperi, jotka ovat erityis-zekkauksessa sen suhteen, että onko kaikki normaalisti vai onko esimerkiksi liiallista varovaisuutta tilanteisiin menossa. Joskus voi käydä niinkin. Pari kertaa sain futiksessa kulmatilanteessa napakasti kyynärpäätä takaraivoon, niin kyllä siinä "aavistuksen" varovaisemmin otti samankaltaisen tilanteen jonkin aikaa. Tällaiset ei katso lajia tai sarjatasoa.

Teräväinen on vielä iso arvoitus myös IFK:ssa. Ja minkälainen on meidän uusin jenkkivahvistus, joka halajaa NHL:ään takaisin mahdollisimman pian, ja paljon kehuja saanut Kotkansalo. Jatkuuko Lyytisen kova vire. Eli paljon mielenkiintoisia juttuja pakistossa(kin) siis.
 
J

Just-Ice-Hockey

Ehdottomasti. Miro kuului mestarijoukkueen vakiomiehistöön ja Eero oli lupaava peliätekevä pakki.

Ehdottomasti näin. Viime kauden perusteella Miro on hermokontrollin totaalisesti menettänyt betonijaka ja Eero menetetty lupaus. Kyllä pelaajallakin vastuu omasta menestyksestään on, ja sitä vastuuta nämä herrat eivät viime kaudella kantaneet. Eero ei kyllä oikeastaan toissakaudellakaan.

Ei toki, tällä lähdetään kuitenkin katsomaan ketkä ottaa ne isot stepit ja miten pakisto hitsatuu yhteen.

Miten ovat palautuneet kovan tärskyn saaneet Auvitu ja Winperi, jotka ovat erityis-zekkauksessa sen suhteen, että onko kaikki normaalisti vai onko esimerkiksi liiallista varovaisuutta tilanteisiin menossa. Joskus voi käydä niinkin. Pari kertaa sain futiksessa kulmatilanteessa napakasti kyynärpäätä takaraivoon, niin kyllä siinä "aavistuksen" varovaisemmin otti samankaltaisen tilanteen jonkin aikaa. Tällaiset ei katso lajia tai sarjatasoa.

Teräväinen on vielä iso arvoitus myös IFK:ssa. Ja minkälainen on meidän uusin jenkkivahvistus, joka halajaa NHL:ään takaisin mahdollisimman pian, ja paljon kehuja saanut Kotkansalo. Jatkuuko Lyytisen kova vire. Eli paljon mielenkiintoisia juttuja pakistossa(kin) siis.

Näin varmaan tehdään, ja se on minusta virhe. Minusta on hassua lähteä kauteen pakistolla, jota tietää joutuvansa vahvistamaan kauden aikana. Mutta se on vain minun mielipiteeni.

Viestissäsi kirjoittamasi seikat ovat helposti allekirjoitettavia ja olen niistä samaa mieltä, yhtä lukuunottamatta. Siinä missä sinä puhut mielenkiintoisista asioista, minä puhun riskeistä ja veren kaivamisesta omasta nenästä. Ja lopulta toi ero kiteytyy mun silmissä aikalailla Rony Ahoseen. Jos hänen tilallaan olisi ihan vaikka vaan parhaiden päivien Rony Ahonen, olisi homma mun mielestä todella hyvällä mallilla.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Näin varmaan tehdään, ja se on minusta virhe. Minusta on hassua lähteä kauteen pakistolla, jota tietää joutuvansa vahvistamaan kauden aikana. Mutta se on vain minun mielipiteeni.

Viestissäsi kirjoittamasi seikat ovat helposti allekirjoitettavia ja olen niistä samaa mieltä, yhtä lukuunottamatta. Siinä missä sinä puhut mielenkiintoisista asioista, minä puhun riskeistä ja veren kaivamisesta omasta nenästä. Ja lopulta toi ero kiteytyy mun silmissä aikalailla Rony Ahoseen. Jos hänen tilallaan olisi ihan vaikka vaan parhaiden päivien Rony Ahonen, olisi homma mun mielestä todella hyvällä mallilla.

Kyssäreitä ja riskejä myös, kyllä. Nyt se lusikka on kuitenkin Tobben lisäksi Villen/Murphyn käsissä, joten kyllä siellä on reagoitava riittävän ajoissa vaatimusten kanssa, jos alakerran taso ei riitä. Luotetaan siihen, että tekevät oikeita asioita tuolla porukalla.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Näin varmaan tehdään, ja se on minusta virhe. Minusta on hassua lähteä kauteen pakistolla, jota tietää joutuvansa vahvistamaan kauden aikana. Mutta se on vain minun mielipiteeni.

On mahdollista, että pakistoa joutuu vahvistamaan, mutta jos tänä keväänä taisteltiin finaalipaikasta tällä pakistolla, mutta ilman Auvitua ja Kousaa ja nyt meillä on ilmeisen lahjakas Kotkansalo, tervehtyvä Auvitu ja JM, en mä nyt näe, että se olisi varmaa. Eli "tietää"

Auvitu-Schmaltz -potentiaali olla sarjan paras 1.pakkipari. Molemmat pelanneet tarunhohtoisessa ja vielä parhaassa iässä.
Lyytinen-Motin -Jos jatkavat viime kaudesta ja Lyytinen ottaa taas steppejä eteenpäin, on tässä potentiaali olla sarjan paras 2.pakkipari.

Winberg-Kotkansalo-Teräväinen -Näistä saa muodostettua sarjan parhaan 3.pakkiparin. Olettaen, että he ottavat nuorille tyypillisiä kehitysaskelia. Meillä on Murphy valmennuksessa. Voisin olettaa, että hän tuo nimenomaan pakeille mittaamatonta valmennusosaamista.

Ahonen-Karjalainen -erittäin hyvät ja sarjan parhaat rotaatiopakit.

Kyllähän tämä kortti pitää katsoa nyt ainakin syyskauden.

EDIT: JM piti olls JS. Nyt vaihdettu selviyyden vuoksi sukunimi
 
Viimeksi muokattu:
J

Just-Ice-Hockey

On mahdollista, että pakistoa joutuu vahvistamaan, mutta jos tänä keväänä taisteltiin finaalipaikasta tällä pakistolla, mutta ilman Auvitua ja Kousaa ja nyt meillä on ilmeisen lahjakas Kotkansalo, tervehtyvä Auvitu ja JM, en mä nyt näe, että se olisi varmaa. Eli "tietää"

Auvitu-JM -potentiaali olla sarjan paras 1.pakkipari. Molemmat pelanneet tarunhohtoisessa ja vielä parhaassa iässä.
Lyytinen-Motin -Jos jatkavat viime kaudesta ja Lyytinen ottaa taas steppejä eteenpäin, on tässä potentiaali olla sarjan paras 2.pakkipari.

Winberg-Kotkansalo-Teräväinen -Näistä saa muodostettua sarjan parhaan 3.pakkiparin. Olettaen, että he ottavat nuorille tyypillisiä kehitysaskelia. Meillä on Murphy valmennuksessa. Voisin olettaa, että hän tuo nimenomaan pakeille mittaamatonta valmennusosaamista.

Ahonen-Karjalainen -erittäin hyvät ja sarjan parhaat rotaatiopakit.

Kyllähän tämä kortti pitää katsoa nyt ainakin syyskauden.

Eli meillä on potentiaalisesti sarjan paras ykköspari, potentiaalisesti sarjan paras kakkospari, palikat sarjan parhaaseen kolmosparin ja sarjan parhaat rotaatiopakit. Ja tämä kaikki niin, että Motin vetää kahdessa parissa. Sulla on kyllä uskomaton kyky muuttaa velat saataviksi kun kirjoitat IFK:sta.

Meillä on puolustuksessa viisi kysymysmerkkiä, joista (Auvitu, Schmaltz, Kotkansalo, Winberg ja Teräväinen) kaksi varmaa korttia (Lyytinen ja Motin) yksi 95 prosenttia ajasta koomaileva konkari (Ahonen) ja yksi hyvin rajattuun rooliin soveltuva puupökkelö (Karjalainen).

Auvitulle olisi ensi alkuun saavutus saada ehjä kausi alle sen sijaan, että odottaa Liigan parasta pakkia. Schmaltz vaikuttaa hyvältä haulta, mutta pelaajan saapuessa ensimmäisen kerran ison veden yli, voi asiat mennä miten vain. Kotkansalo ja Winberg voivat kehittyä kovastikin, tai sitten eivät. Voivat taantuakin, tai toinen kehittyä ja toinen taantua. Eerolla on niin isoja puutteita pelissään, että hän ei missään nimessä tule olemaan vakiokasvo meidän pelaavassa kokoonpanossa ensi kaudella. Hän on joka tapauksessa Ahosen, mahdollisesti Cowboynkin, takana rotaatiossa.

Niin paljon on kysymysmerkkejä tuossa puolustuksessa, että sen tietää jo nyt, että sitä joudutaan vahvistamaan kesken kauden. Jos siihen päälle tulee vielä loukkaantumisia, on sinne kaivettava useampia kasvoja. Siksi puolustus olisi kiva rakentaa suoraan valmiiksi ennen kauden alkua.
 
J

Just-Ice-Hockey

@Provider Millä liigajoukkueella on mielestäsi parempi pakkikalusto kuin meillä?

Tappara ja TPS ainakin, Kärpät siinä ja tässä terävämmän kärkensä mutta kapeamman materiaalinsa ansiosta.

Jos otetaan vertailuun TPS, Tappara, Kärpät, Lukko ja IFK, on IFK:n puolustuksessa eniten kysymysmerkkejä, eikä se kaikki potentiaali nojaa positiiviseen suuntaan.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Eli meillä on potentiaalisesti sarjan paras ykköspari, potentiaalisesti sarjan paras kakkospari, palikat sarjan parhaaseen kolmosparin ja sarjan parhaat rotaatiopakit. Ja tämä kaikki niin, että Motin vetää kahdessa parissa. Sulla on kyllä uskomaton kyky muuttaa velat saataviksi kun kirjoitat IFK:sta.

JM piti olla JS ykkösparissa. Typo.

En pidä Kotkansaloa ja Winbergiä kysymysmerkkeinä. Viime kaudella jo hyvä kausi alla ja eiköhän nuo kehity. Ja itse näen Eero Teräväisessä potentiaalia.

Mutta ei enempää näistä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tappara ja TPS ainakin, Kärpät siinä ja tässä terävämmän kärkensä mutta kapeamman materiaalinsa ansiosta.

Jos otetaan vertailuun TPS, Tappara, Kärpät, Lukko ja IFK, on IFK:n puolustuksessa eniten kysymysmerkkejä, eikä se kaikki potentiaali nojaa positiiviseen suuntaan.

Nyt kyllä nauratti. Tsemppiä sinne.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Tappara ja TPS ainakin, Kärpät siinä ja tässä terävämmän kärkensä mutta kapeamman materiaalinsa ansiosta.

Jos otetaan vertailuun TPS, Tappara, Kärpät, Lukko ja IFK, on IFK:n puolustuksessa eniten kysymysmerkkejä, eikä se kaikki potentiaali nojaa positiiviseen suuntaan.
Jaa. Itse olen erittäin luottavainen meidän alakerran suhteen vaikka en todellakaan ole tunnettu siitä että alati sortuisin positiivisuuteen.
 

Kane88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hawks
Juhannus on ovella ja täällä otetaan selvää kenen pakisto on paras. Jumalauta syksyllä pelataan. Siis tämmöinen ennakointi on ihan jees mut jos kinastellaan jo kesällä et ”onhan tepsillä parempi ku meillä” niin ehkä se menee vähän yli. Tää on nyt vain mun mielipide.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Jaa. Itse olen erittäin luottavainen meidän alakerran suhteen vaikka en todellakaan ole tunnettu siitä että alati sortuisin positiivisuuteen.
Ja eräs suuri syy positiivisuuteen nuorten pakkien kohdalla on Cory Murphy. Itse pidän Teräväistä todella potentiaalisena "yllättäjänä" ensi kaudella.
 
J

Just-Ice-Hockey

Jaa. Itse olen erittäin luottavainen meidän alakerran suhteen vaikka en todellakaan ole tunnettu siitä että alati sortuisin positiivisuuteen.

Siellä on pirun paljon hyviä osia, ihan niin kuin olen kirjoittanut aikaisemminkin. Mutta siellä on samaan aikaan liikaa kysymysmerkkejä, isoimpina Auvitun kasasösapysyminen ja Schmaltzin sopeutuminen vieraaseen kulttuuriin. Kotkansalo ja Winberg ovat hyviä puolustajia alempiin ruutuihin ja Motin ja Lyytinen muodostavat erittäin hyvän kakkosparin. Mutta siihen se sitten jää, meiltä puuttuu se yksi puolustaja, joka nostaisi tuon alakerran tappelemaan sarjan parhaan pakiston tittelistä. Jos tuosta nyt Auvitu tippuu rivistä pois, mikä on muuten tapahtunut joka vuosi jossain vaiheessa kautta sitten kauden 2014-15, on tuo meidän puolustus suorastaan heikko. Siksi minä yhä edelleen peräänkuulutan sen yhden pakin hankintaa.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Ja eräs suuri syy positiivisuuteen nuorten pakkien kohdalla on Cory Murphy. Itse pidän Teräväistä todella potentiaalisena "yllättäjänä" ensi kaudella.
Juuri näin. Jos valmennus toimii on melkein sama ketä siellä pelaa (ja päinvastoin).
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei tota Rantakarin Tappara-diiliä nyt sen kummemmin kannata miettiä, kun IFK:ssa oikeasti hyvä meininki nyt ja varmasti hyvä jengi kasassa.
Se vaan, että vähän koomista, kuinka jotenkin itsestäänselvästi Tappara hankkii noita oikealta ampuvia hyviä pakkeja. Niitä on suunnilleen saman verran aina heillä rosterissa, kun leftejäkin. Meille sen on ollut valtava homma, jos edes 1kpl on ollut niitä, kuten Kousa edellisinä vuosina. Siihen jäänyt sitten, ja muut pakit leftejä kiekolisemmassa roolissa.

Tämän pakki-kulttuurin haluaisin meillä muuttaa.
Pepe "lehtosenpepe" Lehtonen sekä Rassa Hirvonen alustivat kulttuurin rightin pakkeina, joten ymmärrän huolesi. Meillä viime kaudella Press, Gregoire ja Saarijärvi righteina.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pepe "lehtosenpepe" Lehtonen sekä Rassa Hirvonen alustivat kulttuurin rightin pakkeina, joten ymmärrän huolesi. Meillä viime kaudella Press, Gregoire ja Saarijärvi righteina.

Sepässe, IFK:ssa ei ole 2000-luvulla pidetty tuota kätisyyshommaa pakeissa mitenkään tärkeänä, vaikka se vaikuttaa niin moneen asiaan. Hyvä pakisto meillä periaatteessa nyt on, mutta ns. korkeamman pisteodottaman pakeissa ei yhtää R-pelaajaa. Schmaltz on right, mutta enemmänkin hyvä peruspakki, pisteitä ei ole tehnyt paljoa. Sitten R-puolisia puolustavia Motin ja Karjalainen. He eivät ole millään mittarilla hyviä yv-pakkeja, jos sen ylivoiman nyt nostaa esiin tässä.

Jos kannattajana saisi valita sen ideologian IFK:n pakkihankintoihin, niin olisi melkeinpä 50-50 noita aina, varsinkin kärkipakeissa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puolustus on nyt mielestäni valmis. Katsotaan sitten myöhemmin, onko tarvetta vahvistuksille. Kilpailua pelipaikoista pitää olla, mutta pitää olla myös mahdollisuus päästä oikeasti pelaamaan. Yksi rightin pakki olisi kiva, mutta en nyt välttämättä näe sitä tässä vaiheessa välttämättömänä. Keksikööt sellaiset systeemit, että nykyäijilläkin voidaan pärjätä. Toivon, että valmennus on ollut tietoinen jokaisen hankinnan kätisydeestä ennen kuin nimet on lyöty papereihin, jolloin hekään eivät voi olla yllättyneitä. Potentiaalia on paljon ja uskon vakaasti, että sitä koutsit pystyvät kaivamaan myös kentälle.

Aivan mielettömän positiiviset fiilikset ensi kaudesta, enkä millään jaksaisi odottaa, että kausi alkaa. Olen joutunut Villen suhteen jo nyt kääntämään rotsini, vaikka aluksi suhtauduinkin vähän epäillen hänen signaamiseensa. Kaikista haastatteluista on paljastunut paljon aiempaa rennompi ja avoimempi Ville, mikä on ollut itselleni positiivinen yllätys. Pelaaja-aikanaan hän oli sellainen semimurahteleva mörökölli, vaikka toki on aina läheisilleen ja tuttaville ollut ihan toisenlainen. Nyt kaikki sellainen on loistanut poissaolollaan ja olen todella iloinen siitä, että Ville on meille saatu. Edelleenkään en tiedä, millaista kiekkoa hän aikoo peluuttaa, mutta jo tällä fiiliksellä ollaan niin paljon plussan puolella, että uskon HIFK:n suoriutuvan kentälläkin hyvin.

Luotto HIFK:hon on kova, vaikka kyllähän minäkin tiedän, että usein juuri silloin on joutunut eniten pettymään. Mutta kyllä minä pettymyksiä kestän, onhan tässä jo kymmeniä vuosia takana yhteistä taivalta. En vain usko, että mitään syväkyykkäystä on tulossa, pikemminkin päinvastoin.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Juuri näin. Jos valmennus toimii on melkein sama ketä siellä pelaa (ja päinvastoin).

Mun mielestä tässä on se viisaus mihin itsekin nojaan. MM-kisojen Saksan puolustusvahvaa peliä katsoessa tuli sellainen fiilis, että meille tulee ensi kaudella olemaan todella vaikea tehdä maaleja.

On jotenkin todella luottavainen olo, että meidän nuoriso-osasto ottaa isoja steppejä Murphyn alaisuudessa. Ja Karjalainen palaa tasolleen, joka oli kuitenkin olla selkeässä roolissa 6-7 pakkina mestaruusjoukkueessa. Samalla ymmärrän @Provider huolenaiheen pakiston heikkenevän merkittävästi mikäli esimerkiksi Auvitu loukkantuu.

Viime kaudella kuitenkin Auvitu ja Kousa loukkaantuivat ja silti meidän muu osasto "took the next step". Nyt tuo muu osasto on vuoden vanhempi, varmempi ja Kotkansalon myötä monipuolisempi. Ja en nyt muista vuotta, jolloin sekä 1. että 2. pakki ovat loukkaantuneet pleijareihin. Tuo todennäköisyys on aika pieni. Siksi itse en näe niin paljon kysymysmerkkejä kuin aiemmin.

Schmaltzista todella hyvät vibat. Kyllä sitä Broadhurstiakin epäiltiin kauan, mutta tämä kaveri on juuri pelannut tarunhohtoisessa kolmen eri valmentajana nostamana. Tilastojen puolesta on vähän etsinyt itseään ja joukkuettaan koronakaudet 19-20 ja 20-21, mutta sitähän varten meillä on se Murphy. Auttamassa kaveria eteenpäin.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
On jotenkin todella luottavainen olo, että meidän nuoriso-osasto ottaa isoja steppejä Murphyn alaisuudessa.

Ja pakko luottaakin. Ei me voida kaudesta toiseen perustaa joukkueenrakentamista siihen, että ostetaan ulkopuolelta "tie tukkoon" ja sijoitetaan kaikki nuoret pelaajat suoraan rotaatioon. Tai voidaan, mutta sitten on myöskään turha puhua mistään johdonmukaisesta kehityspoluista. Tai ihmetellä miksi Kaski-Rindellit puhkeavat kukkaan jossain muualla kuin meillä.

Ei sieltä juniorimyllystä joka vuosi uusia Heiskasia ponnista, jotka ovat ensimmäisestä ottelusta lähtien valmiita liigapelaajia. Kehittyvässä iässä olevat pelaajat tarvitsevat peliaikaa kehittyäkseen ja tämä korostuu mm. Teräväisen kaltaisten, kiekollisesta pelistä elävien yksilöiden kanssa. Hänen kohdallaan vastuun merkitys nähtiin Kolleissa, Jokipojissa sekä lyhyellä visiitillään myös Pelicansissa. Puheet roolista jonain 10. pakkina ovat ihan absurdeja enkä kyllä hetkeäkään usko, että joukkuetta rakentavat Salmelainen + valmennusjohto tällaisia hahmotelmia pyörittelisivät.

Nämä läpimurron kynnyksellä olevat nuoret yksilöt ovat juuri heitä, joiden varaan kultaakin kalliimpaa jatkumoa voidaan rakentaa siten, että se mahdollistaa budjetissa entistäkin terävämmän kärjen hankkimisen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös