Lueskelin tuossa eliteprospectsia ja jotain hieman erikoista tapahtui.
Olin IFK:n joukkuesivulla tilastoniiloilemassa ja ihmettelin, kun rosterissa näkyi pari nimeä, joista en ollut aikaisemmin kuullut lainkaan. Molemmat mitä ilmeisimmin kiekkoilevat ECHL -liigan Allen Americansissa;
Stepan Falkovsky — eliteprospects.com
Tyler Sheehy — eliteprospects.com
Ajattelin ensin, että olivat jotain vanhoja try outteja kesältä, jotka olivat vain jääneet listoille roikkumaan. Mitenkään maailman tarkimmalla suurennuslasilla en itse harjoituskaudella joukkueen tapahtumia seuraa, joten pidin sitä ihan mahdollisena.
No, kävin sitten näiden herrojen henkilökohtaisilla ep -sivuilla, ja molempien joukkueena esittäytyi
HIFK / Liiga ja samoin sopimuksen kohdalla molemmilla
20/21+1. Samoin
confirmed transfers -lehdestä löytyi herrojen peräkkäiset siirrot IFK:hon eiliselle (19.2.) kirjattuna. Kun painoin linkkiä, ohjasi se minut URLin perusteella näiden pelaajien nykyisen joukkueen kotisivulle, mutta ruutuun välähti eioota ja page not foundia.
Tässä välissä menin tietysti tarkistamaan meidän kotisivut ja googletin nimet muutenkin, jos jostain muualta löytyisi tietoa. No, ei pienintäkään tähän viittaavaa uutista. Tässä kohtaa pääsi spontaani naurunhörähdys ja sanoin muijallekin ääneen, että ”mitä v- tää oikein on” joka ei nyt tietysti kontekstista ymmärtänyt tuon taivaallista.
Kävin kulmia kurtistellen keittiössä laittamassa valmiiksi ansaitun vapaapäivän puuron lisukkeineen — ja kun palasin sorvin ääreen, oli kaikki käytännössä palautunut ennalleen.
Confirmed transfers ei näyttänyt enää mitään kumpaankaan viittaavaa, pelaajien joukkueena Allen Americans — ECHL, tämän kauden kattavine sopimuksineen ja myös HIFK:n rosterista olivat nimet nyt hävinneet.
Voikohan siellä olla käynyt niin, että nämä siirrot ovat vuotaneet etuajassa tai että joku on vain yksinkertaisesti mogannut? Vai olenko mä tulossa hulluksi?