Ymmärrän toisaalta halun saada näitä HIFK:n junnuja rosteriin, mutta toisaalta en. Teräväisen kaipailu on ihan ymmärrettävää, mutta eihän Tapparallakaan ole junnuja rosterissaan määräänsä enempää ja ehkä kirkkainta tähteä Puistola heitellään seurasta toiseen. Käsittääkseni HIFK haluaa olla suurseura siinä, missä Kärpät ja Tapparakin.
Argumenttina voi toki pitää sitä, että onhan Kärpillä nuoret saaneet paljon enemmän mahdollisuuksia, mutta Rädyistäkin taitaa olla tällä hetkellä vain puolikas kokoonpanossa. Lisäksi Kärpillä on kilpailuetu, kun Oulusta ylöspäin kaikki potentiaaliset junnut voidaan haalia sinne, joten laatuakin riittää ihan eri tavalla.
Minä en tahdo nähdä yhtään junnua kokoonpanossa vain sen takia, että he ovat omia junnuja. Minä haluan nähdä jäällä HIFK:n joka pystyy voittamaan.
Itse en esimerkiksi näe, että Nordgrenillä on paljonkaan annettavaa tällä hetkellä kokoonpanossa. Nopeus ja voima eivät tällä hetkellä riitä, valitettavasti.
Samaa mieltä! Ei pitäisi olla itseisarvo, mutta jotenkin siitä jaksetaan pitää täällä meteliä, vaikka voisi ajatella että tälläkin hetkellä 4 junnua on ollut kokoonpanossa / saanut näytönpaikan ja pelata yli 10 matsia. Pitäisi ajatella mun mielestä, tai mä itse näen niin, että jos mille tahansa 150-200ke paikalle saadaan oma junnu halvalla omasta putkesta, ollaan onnistuttu. Jos taas saadaan kaksi junnua 150-200ke paikoille, ollaan todella hyvin onnistuttu.
Jos ensi kaudella Lundell parantaa tasoa, voisi ajatella että siinä on 150ke sentteri. Mä lasken sen niin, että jos lähtee pois seuraavaksi kaudeksi ja halutaan samantasoisella ostopelaajalla paikata, joudutaan laittamaan 150ke tiskiin.
Ja jos Winberg ottaa paikan 3. parissa, on siinä säästetty helposti 60-100ke ekana vuotena, joka mun mielestä on myös tosi hyvä.
Mutta onhan tässä hyvä vauhti päällä jos mietitään toteutuneita ja skenarioita (breikkaus vl pelaajaksi tai huipuksi)
15-16 -> Husso
16-17 -> Lankinen
17-18 -> Heiskanen
18-19 -> Jääskä
19-20 -> Lundell
20-21 -> Winberg? Lambert? Nordgren? Myllylä? Halonen? Heljanko? Janhonen?
21-22 -> Lambert? Sandwik? Ruusunen? Taponen?
22-23 -> Sandwik? Ruusunen?
Ja 21-23 ajalle ehtii tulla vielä yllätysnimiä. Näyttää että Myllylä ja Teräväinen ei breikkaa, mutta silti joka vuosi joku nousee vl-tasolle tai breikkaa ja on potentiaalinen breikkaaja.
Hyvin huonosti jos käy niin Kollit voittaa mestaruuden ja siellä loppukauden ja kesän aikana kasvaa useampi pelaaja pituutta ja korkoa ja ensi kaudella ollaan pulassa kun Lundell ja Jääskä ovat ainot vakiukot top 9 hyökkääjistä. Ongelma on vaan juuri tuo että tasaista massaa on ja sieltä ei nouse kukaan erityisen selvästi esille, noita 15-16-vuotiaita lukuunottamatta mutta joku voi aina yllättää. Ja eihän se huonokaan juttu ole jos 19-20-vuotiaan nousee vl-pelaajaksi.