No en minäkään ymmärrä miksi taas keskustellaan Joonas Tanskan vaihtamista yhtään mihinkään, yhtään järkevää perustelua en tähän ole vielä lukenut.. Statisti oli maininta tähän keskusteluun jossa aina unohdetaan Kari Kalto jonka pidän olevan se Pikkaraisen apuvalmentaja.
Olettaisin, että Tuomo Ruudun status toisi sen palkan yli 100 kilon. Joonas Tanskalla se ei sinne nouse. Täällä paljon puhutaan TET harjoittelijoista ja sitten ollaan valmis ottamaan henkilö harjoittamaan valmentamista täysin olemattomalla kokemuksella. Tietoa ei minulla ole paljon Ruutu pyytää palkkaa eikä varmasti olla edes palkkaamassa. Tämä oli minun olettamus.
Tietysti hienoa, että haluat tarttua yhteen lauseeseen ja saatiin tässäkin ketjussa jatkettua täysin tyhjänpäiväistä keskustelua.
No ensinnäkin tartuin kolmeen erilliseen lauseeseen, jotka kyseenalaistin kolmella erillisellä kysymyksellä.
Mielestäni valmennustiimissä ei tulisi koskaan olla yhtäkään statistia. Enkä usko Joonas Tanskan olevan statisti. Itse en ole keskustellut Tanskan vaihtamisesta yhtään mihinkään, tai ehdottanut kenenkään potkimista, oma ratkaisuni on koko ajan ollut palkata lisää osaamista valmennustiimiin, eikä potkia yhtään ketään. Enkä ole unohtanut Kari Kaltoa, olen hänestä vallan tietoinen.
Jos Tanskan vastuulla on AV, kuten jotkut ovat väittäneet, on siinä konkreettinen asia josta häntä voi kritisoida. AV on parantunut alkukaudesta, mutta keikkuu edelleen siinä jossain 80-85% paikkeilla, eikä mielestäni näytä ihan niin varmalta kuin voisi. Peluutuskin vaikuttaa tietty AV:n toimivuuteen, onkohan sekin Tanskan vastuulla? Lennulla esim. heitteli taso melko lailla syyskaudella, välillä pelasi oikein energisesti ja uhrautuvasti, toisinaan sitten teki melkoisia aivopieruja lähtien maalin taakse seikkailemaan tai ajatutui muuten tilanteen ulkopuolelle. Kun näitä takaiskumaaleja syntyi, mietin että kuka hänet tuonne alivoimalle toistuvasti valitsee.. Riittääköhän Kankaanperällä liike AV-pelaajaksi parannuttuaan? Jos riittää, voisi hän tuoda siihen aika mukavan lisän, ja menisi kai 7. pakkina ainakin sen aikaa kun Kousa on loukkaantuneena. Selvää on, ettei Paajasta ja Turusta tulisi kuluttaa liikaa alivoimalla, vaan etunenässä Åstenia, Nykoppia, Sallista, Juho Kerästä, Tallbergia, Jääskää ollessaan terveenä, kenties Engbergiä ollessaan kokoonpanossa, sekä puolustajia (mieluiten ei Lyytistä eikä Kousaa).
En tiedä mitä muuta on Tanskan vastuualueella, mutta varmasti osallistuu ihan kokonaisvaltaisena valmennuksen jäsenenä valmennustoimintaan. Tuskin hän siellä on minään maskottina tai statistina, vaikka kenties (ei minulla ainakaan ole tästäkään mitään varmuutta) on ikäänkuin Kaltoa alempana hierarkiassa ja kenties vähemmän mediaseksikkäillä vastuualueilla.