Tuossa nopeasti löydetty Huttusen twiitti aiheesta. Melko ympäri pyöreää.
Edit. Huomatkaa päivämäärä
18.12.2022, että kenelläkään ei mene aamu kahvit näppäimistölle.
Tämän seurauksenahan HIFK:ssa ihan aiheellisesti pistettiin Sanoman toimittelijat "Älä vastaa"-osastoon ja se oli Timo Kunnari, joka kirjoitti Lehterän siirrosta ekana. Ja tiedän, että Kunnarilla on hyvät suhteet Turkuun ja Tampereelle, mutta HIFK:n suhteen IL:n skuuppaus ekana oli varsin poikkeuksellista, koska yleensä se on ollut joku IS:n toimittaja, joka ekana HIFK:n siirrot vuotaa.
Itselläni meni loputkin uskottavuuden rippeet Huttuseen, kun julkaisi niitä kuvakaappauksia viestin vaihdoistaan pellehattujen kasvatin kanssa, joka ainoana jäi Venäjälle sodan alettua. Eikä siinä mitään, en minäkään tunne ko. pelaajaa kohtaan mitään muuta kuin vastenmielisyyttä, mutta ko. viestien julkaisut oli luokkaa "kännisekoilua" toimittajalta, mikä taas kertoi mulle Huttusesta jo paljon itsessäänkin. Noloa ja epäammattimaista, varsinkin, kun ne omat viestit sille pelaajalle oli vain noloa vittuilua. Ja eikun eetteriin...
Tossa lehtijutussa koskien Nikua mua vähän häiritsee se, että siinä puhutaan "viikkojen neuvotteluista".
According to the Corriere del Ticino,
HC Lugano and Sami Niku have been in negotiations for
several weeks.
Itse käsitän
several weeksin pidemmäksi ajaksi kuin noin reiluksi viikoksi. Jos Niku on itse sanonut, että haluaa ensisijaisesti pelata tämän kauden loppuun Suomessa, miten vakavasti otettavina näitä neuvotteluja voi loppukauden osalta pitää? Onko joku kuullut väärin ja sekoittanut tämän ja ensi kauden?
Toisaalta, Nikun ja vaimonsakin mieli voi matkan varrella muuttua, kun ei pääse kunnolla harjoittelemaan ja lainkaan pelaamaan. Raha auttaa siinäkin kummasti. Toisaalta jo se, että pääsee pois suomalaisen median ulottuvilta, on voinut alkaa kiinnostella yhä enenevissä määrin.
Itse suhtaudun Nikuun siten, että lähtökohtaisesti en halua HIFK:hon hänen kaltaisiaan persoonia, mutta en käytä yhtään energiaani sen asian murehtimiseen. Annan jokaiselle pelaajalle reilun näyttöpaikan ja se koskee myös Nikua. On seurajohdon ja valmennuksen tehtävä punnita riskit ja tehdä mahdollisimman hyvä riskianalyysi kunkin ison roolin pelaajan suhteen ja mun ei auta kuin luottaa siihen, että kaikki mahdolliset asiat on huomioitu.
EDIT: en ollut lukenut tuota Salmelaisen haastattelua ennen postaustani, mutta jännästi taas Kunnari oli se, jolle TS antoi kommenttinsa. Huttunen mesoaa ja kilpaileva aviisi julkaisee haastattelun :D.