EVZ-HIFK
Pelistä sateessa palanneena, toteaisin muutaman asian.
Alun IFK oli kyllä ottamassa huolella pataan, mutta kolmannessa erässä kuntokäyrä vaikutti IFKn osalta paremmalta ja 3-5 ylivoimassa , josta tulikin ottelussa tietynlainen käännekohta. Tuomareiden munaus antoi maalin IFKlle (kiekko osui ylivoiman ja tulevan rangaistuksen aikana ZUGilaiseen, eikä peliä vihelletty poikki). Tietysti tuomareiden piti paikkailla, ja ZUG tuli tasoihin vähän ennen loppua. Rankkareissa ei ollut sitten jakoa, AWkin teki byyrin...
Joka tapauksessa, sanoisin että kun IFKlla on fyysisesti huonompi joukkue vastassa, hienoa pyöritystä, mutta muuten pelin alussa tylsää ja aikalailla helposti ZUG tuli siniviivan yli helposti. Eli pelitapaan pitää vielä tehdä muutoksia, vaikka kyseessä onkin yksinkertaisten miesten yksinkertainen peli.
Mun mielestä "parempi" joukkue voitti. Kummallakin joukkueella paljon tekemistä kasetin kanssa, että hankalistakin tilanteista suoriudutaan ilman typeriä jäähyjä. Niitä ne mun mielestä oli molemmilla. Ei tietenkään kaikki mutta osa.
Mun mielestä kuitenkin voidaan unohtaa tämä typerä keskustelu LIIGAn tasosta, ei se sitten lopuksi niin "ylivertainen" ole. Euroopassa on kovia liigoja ja jokainen joukkue voi yllättää.
Niin ja pakko mainita, että vaikka katsojia oli VAIN 2500 (narrit veti yli 3000!), ZUGin kannattajat pitivät ääntä hallin täydeltä. Pakko antaa propsit niille 20:lle IFK FANIlle, jotka hoitivat hommansa hienosti, ottaen vastustajan ylivoiman huomioon!
Mutta 13.9. vasta veri punnitaan. Stadi on punainen.