Viestin lähetti kritiikki
Miksi tämä ketju muuten poikkeuksellisen lyhyt?
Ehkä siksi, että kukaan ei jaksa lukea tapparafanin toistuvaa mankumista HIFK-aiheisissa ketjuissa. Eikä myöskään kirjoittaa sinne itsekään. Mitä kontribuutiota tuot mielestäsi HIFK-Lukko -otteluketjuun? Pidätkö itse Tappara-ketjuihin tulevista ulkopuolisista besserwissereistä, joilla ei ole mitään asiaa itse aiheesta. Tämä on otteluketju. Olitko eilen matsissa? Mitä pidit? Minä viihdyin. Kärsin, mutta viihdyin. Kiitokset HIFKille ja Lukolle, mainio ottelusarja, joka muistetaan taatusti pitkään.
Lopuun haluan vielä vetäistä koko ottelusarjan top3 -pelaajat kummastakin joukkueesta.
Lukko:
1) Hal Gill
Aivan loistava äijä! Sanoin eilen jo katsomossa, että tästä tyypistä tulevat mieleen Halkidis ja Gagnon. Kun pelataan kauden tärkeimpiä pelejä, pohjoisamerikkalainen peräänantamattomuus on parhaimmillaan muniinsa puhaltelevien suomalaisten ja kaatuilevien tsekkien seassa. Gill on iso, mutta pelaa puhtaasti kovaa. Lisäksi hän haluaa ja osaa pitää kiekkoa ja on hyvä sekä yv:llä että av:lla. Peliminuuttien määrä on käsittämätön. Toivottavasti Tukka-Jukka ei peluuta Gilliä puhki
2) Shayne Toporowsky
Suckerpunchista huolimatta viileä sarja. Tekevälle sattuu, NHL-mies ei itse ole oikeasti kovinkaan ylpeä suckerpunchista. Kaverini haastatteli häntä USA:laiseen nettilehteen ja Topo pyysi poistamaan Petrell-osuuden haastiksesta todeten "it was stupid, I went over my limits. HIFK´s #32 is an excellent prospect , I like his style, no hard feelings between us". Topo menee maalille ja tekee maalin, kun paikka tulee. Roolipelaaja.
3) Dwayne Roloson
Vasta kolmanneksi sijoitan tämän veskarin, sillä -ikävä kyllä- HIFK ei oikeasti pistänyt häntä erityisen koville. En saanut käsitystä hänen koko kapasiteetistaan. Erikoisuutena se, että Helsingin otteluissa päästetyt maalit (kotonahan hän ei päästänytkään :) olivat kaikki imaisuja. Taso mitataan jatkossa ja Rolosonin huima peli on se, mitä Lukko tarvitsee.
HIFK
1) Lennart Petrell
Todellinen läpimurto. Ajaa lujaa, paljon ja puhtaasti. Ja huom! Omistaa myös kädet. Miksi Ara ei "löytänyt" Lennua koskaan?
2) Kim Hirschovits
Bängbäng! Listoilla, koska nosti tasoaan ollen selvästi mainettaan parempi kahden suunnan pelaaja. Varsinkin Harkinsin laidalla pelatessaan Kimi teki hyvää duunnia
3) Marek Zidlicky
Need I say more? Liigan luultavasti viihdyttävin ja taitavin pelaaja, jonka hyvän ja huonon hetken ero on valovuoden mittainen. Ja se ero saatetaan nähdä yhdenkin ottelun sisällä. Juuri siksi Zeta on HIFKin mies viimeisen päälle.