HIFK-kotimatsien boikotointi kunnes Pena & Kumpp lähtevät

  • 67 131
  • 273

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Kinkku kirjoitti:
Olen käynyt HIFK:n otteluissa keväästä 1977 saakka. Aion kannustaa tätä joukkuetta niin myötä- kuin vastamäessä vielä niin kauan kuin hallille pystyn itseni raahaamaan.

Kaiken tämän murheen keskellä kannattaa olla positiivinen. Esim. minua lämmittää se, että Pasi Salonen on vihdoin saanut näytön paikan!

Tämäkin on aika hassu juttu, että jos leivoja jättää menemättä hallille kun sitä vituttaa alamäki, niin se on gloryhunter. Jos taas Kinkku menee hallille vaikka sitä vituttaa, niin se on kuningas. Toinen on käynyt hallilla vuodesta 1973 ja toinen vuodesta 1977.

Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että minulle ei maksavana kuluttajana riitä se, että Pasi Salonen on saanut paikan näyttää taitonsa ja siinä onnistunut. Minulle ei riitä se, että jengi on sijalla 6-10 perkeleellisen vuoristoradan seurauksena ja sisäisten ristiriitojen aikaansaamana. Vaadin onnistumisia ja tilanteita, joista maksava asiakas (lue leivoja) saa hyvänolon tunteen ja tuntee tulleensa palkituksi (lue saa rahoillensa vastinetta).

Joku haluaa maksaa 20 euroa P.Salosen onnistumisen näkemisestä, joku toinen taas haluaa maksaa 20 euroa taistelevasta ja taklaavasta IFK:sta. Joku kolmas haluaa maksaa 20 euroa Teräsbetonin levystä...

...mutta älkää jumalauta kutsuko gloryhunteriksi...
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
leivoja kirjoitti:
Joku haluaa maksaa 20 euroa P.Salosen onnistumisen näkemisestä, joku toinen taas haluaa maksaa 20 euroa taistelevasta ja taklaavasta IFK:sta. Joku kolmas haluaa maksaa 20 euroa Teräsbetonin levystä...

...mutta älkää jumalauta kutsuko gloryhunteriksi...

Hifk herättää suuria tunteita. Itse kuulun siihen joka maksaisi tuosta toisesta vaihtoehdosta. Ostaisinpa päälle vielä hallilta muutaman oluen ja mahdollisesti nakkimakkarankin.

Kukaan meistä ei todellisuudessa tiedä sitä ainoaa ja oikeaa keinoa vaikuttaa. Yhdelle se on yksi ja toiselle toinen tapa.

Antakaamme kaikkien kukkien kukkia ja älkäämme hyökätkö toistemme kimppuun. Jokainen kai meistä tekee oikein. Kukin vaan tekee sen tavallaan. Hyvä toki että kaikille rakas seuramme herättää näin paljon mielenkiintoa, olkoonkin että se suurimmaksi osaksi on tällä kaudella ollut negatiivissävytteistä.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Leivoja ja Jeihki oikeilla jäljillä. Olen saanut täällä shittiä niskaan kun olen ilmaissut itseni negatiiviseen sävyyn useasti. Ja niin kun olen todennut, aivan liikaa ja liian usein omastakin mielestäni. Mutta ellen välittäisi Hifkistä en todennäköisesti viitsisi nähdä vaivaa avautuakseni täällä.

Olen joinain iltoina oikein funtsinut mikä minua eniten vituttaa tällä hetkellä. Tulin pitkän pohdinnan jälkeen siihen tulokseen että eniten vituttaa se että olemme "stadin kolmosia", ja ellei jotain tehdä, niin tällä kaudella tulemme jäämään myös kolmanneksi.

Eikä siinä kaikki. Hifkin suunta on laskeva. Yhä useammin tulee tämän kauden kaltaisia "huteja"!! Joku osa-alue kusee joka vuosi, tällä kaudella useampi. Vittumaisinta on se että en pysty näkemään tulevaisuudessa mitään muutoksia tälle asialle niinkauan kuin Pena ja Dinot pyörittävät tätä ruljanssia!

Enkä minä todellakaan ole mikään Gloryhunter. Olen maksava asiakas. Ollut jo pitkään, moni tänne kirjoittavista istuivat tutti suussa ja sinapit vaipassa lattialla leikkimässä palikoilla kun aloin käymään hallilla! Jos minä työnnän Penan kirstuun joka vuosi vähinmtään sen 400€, niin kyllä jumankauta saan vaatiakin jotain, eikö?
 

Dunlop

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Savonlinnan Jääkiekon tuki OY
Kyynikko kirjoitti:
Eikä siinä kaikki. Hifkin suunta on laskeva. Yhä useammin tulee tämän kauden kaltaisia "huteja"!! Joku osa-alue kusee joka vuosi, tällä kaudella useampi. Vittumaisinta on se että en pysty näkemään tulevaisuudessa mitään muutoksia tälle asialle niinkauan kuin Pena ja Dinot pyörittävät tätä ruljanssia!

Niinpä, aika moni täälläkin pitäisi turpansa kiinni, jos tämä kausi olisi vain yksittäinen epäonnistuminen, mutta kun ei. IFK:n käyrä on vääntymässä koko ajan pysyvästi alaspäin ja tarvitaan radikaaleja muutoksia, että saadaan tämä käyrä nousemaan. IFK:ssa on pantava asiat uudelleen tärkeysjärjestykseen ja mietittävä millä asioilla on oikeasti merkitystä. Viime aikoina tuntuu, että kaikki muu paitsi menestyminen kaukalossa on olllut tärkeämpää; on tullut IFK:n logolla varustettuja viinejä yms. paskaa. Samaan aikaa Jokerit kävelee meidän yli joka osa-alueella ja herrat vaan lanseeraa brändin mukaisia väkeviä viinejä.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dunlop kirjoitti:
Viime aikoina tuntuu, että kaikki muu paitsi menestyminen kaukalossa on olllut tärkeämpää; on tullut IFK:n logolla varustettuja viinejä yms. paskaa. Samaan aikaa Jokerit kävelee meidän yli joka osa-alueella ja herrat vaan lanseeraa brändin mukaisia väkeviä viinejä.

Tarkoitat, että kun majoukkuetauon jälkeen alkoi mennä huonosti IFK päätti äkkiä lanseerata markkinoille oman viinin jep jep. Se on muuten Alkon asiantuntijoiden mukaan ihan normaali keskitason viini, missä hinta/laatusuhde on aivan kohdallaan. Kauppakin on käynyt erinomaisesti, joten ei tuota nyt ihan paskaksi kannattaisi leimata, ei ideana eikä laadultaankaan. Toisaalta sinulle ja monille muille kirjainyhdistelmä IFK ja mikä tahansa mihin se liittyy on paskaa. Enää pitäisi tietää, mikä estää ottamasta muutaman askeleen pohjoista kohden ja asettua tuohon auvoiseen Hartwallin halliin, missä kaikki on niin helvetin hienoa.

Vaikkakin on erittäin vaikea nähdä Jokereiden kävelevän meidän yli "joka osa-alueella". Mulla on jotenkin sellainen muistikuva, että ne oli viime kaudella 11. Se on se edellinen jaettu sijoitus. Turskaakin tuli 1,4 miljoonaa, joten ihan joka-alueella ei nyt sentään. Mutta toki jos se tuntuu niin hienolta niin sinne vaan, R:n kautta ja hienoille sinisille tuoleille.
 

Dunlop

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Savonlinnan Jääkiekon tuki OY
Isaksson kirjoitti:
Tarkoitat, että kun majoukkuetauon jälkeen alkoi mennä huonosti IFK päätti äkkiä lanseerata markkinoille oman viinin jep jep. Se on muuten Alkon asiantuntijoiden mukaan ihan normaali keskitason viini, missä hinta/laatusuhde on aivan kohdallaan. Kauppakin on käynyt erinomaisesti, joten ei tuota nyt ihan paskaksi kannattaisi leimata, ei ideana eikä laadultaankaan. Toisaalta sinulle ja monille muille kirjainyhdistelmä IFK ja mikä tahansa mihin se liittyy on paskaa. Enää pitäisi tietää, mikä estää ottamasta muutaman askeleen pohjoista kohden ja asettua tuohon auvoiseen Hartwallin halliin, missä kaikki on niin helvetin hienoa.

Käsitit täysin väärin. Ymmärrän, että oli ehkä hiukan kärjistetty tuo viini esimerkki, mutta sanoppa nyt sinä: voitko täysin rehellisesti sanoa, että IFK panostaa tällä hetkellä juurikaan menestykseen? Minun mielestä ei. Ja sen verran vielä otettava sanojani narrien suhteen takaisin, että ymmärrykseni mukaan sielläkin pientä kriisin poikasta meneillään, sitä tosin on vaikeampi havaita urheilullisen menestyksen alta. Ja sit toisekseen, jos joku meikäläisen näkee kävelevän joskus jaffalaan, joku muu paita kuin IFK:n päällä niin saa ampua siihen paikkaan.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Jaahas. Arvon veli Isaksson on päässyt pannastaan!? Ei tainnut viikon Siperiankeikka opettaa mitään? Samat fraasit jatkuvat, "painu narrien kannattajaksi jos ei Hikf kelpaa"-tyyliin! En jaksa näistä väitellä. Mutta Isaksson, voisit ihan oikeasti avautua ja kertoa mitä sinun mielestä pitäisi nyt Hifk;n tehdä? Oletko tyytyväinen nykytilanteeseen, valmentajiin ja pelaajiin?
 

Dunlop

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Savonlinnan Jääkiekon tuki OY
Yhtä juttua en meinaa millään ymmärtää. Nimittäin jos täällä palstalla kritisoi ihan asiasta HIFK:n toimia, niin tuomitaan heti narriksi tai selkäänpuukottajaksi. Ei mee miun jakeluun!

Oletko Isaksson sitä mieltä, että on parempi pitää turvat kiinni, jos oma suosikkijengi perseilee itsensä mestikseen?
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Dunlop kirjoitti:
Yhtä juttua en meinaa millään ymmärtää. Nimittäin jos täällä palstalla kritisoi ihan asiasta HIFK:n toimia, niin tuomitaan heti narriksi tai selkäänpuukottajaksi. Ei mee miun jakeluun!

Oletko Isaksson sitä mieltä, että on parempi pitää turvat kiinni, jos oma suosikkijengi perseilee itsensä mestikseen?

Isaksson pienine apulaisineen täällä ovat juuri tuota mieltä! Et saa odottaa mitään, et saa vaatia mitään, etkä saa missään nimessä kritisoida Hifkiä, sen johtajia tms! Ole hiljaa ja kanna nätisti rahasi hallille ettei mörökölli sua vie! :)
 

julle-jr

Jäsen
Olen samaa mieltä Isakssonin kanssa, mitä hemmetin pahaa tossa viinien lanseeraamisessa muka oli? Mielestäni idea on hyvä ja olen ajatellut itsekin ostaa muutaman pullon jahka viitsin matkustaa itä-Pasilan alkoon. Siitä muuten voisi Penaa ja johtoa syyttää, että viinejä ei myydä esim. Töölöntorin alkossa, ei tarvitsisi mennä liian lähelle Ilmalaa.
Voisit Dunlop keksiä jotain sisältöä viesteihisi, ettei tarvitsisi toistaa muiden käyttäjien lanseeraamia samoja mantroja IFK-johdon ja "herrojen" surkeudesta ja siitä kuinka kaikki on paskaa. Jutuistasi tulee elävästi mieleen erään IFK_Helsinki-nimimerkin tyhjänpäiväinen soopa..
Niin ja en väitä, ettei kritisoida saisi, mutta sillä perusteella, että kritiikki on jokaisen oikeus, on minullakin oikeus kritisoida muiden kirjoituksia. Ja olen kyllä osittain samaa mieltä, tällä hetkellä monikin asia on paskaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
kirjainyhdistelmä IFK ja mikä tahansa mihin se liittyy on paskaa. Enää pitäisi tietää, mikä estää ottamasta muutaman askeleen pohjoista kohden ja asettua tuohon auvoiseen Hartwallin halliin, missä kaikki on niin helvetin hienoa.

Onkos tämä mahdollisesti ihan IFK:n virallinen kanta? Kritisoivat kannattajat eivät kelpaa edes rahoineen, vai?

Nämä markkinoinnin uutuudet vinkkuineen päivineen tuskin ovat Pentin aikaansaannoksia ja näin ollen eivät varmastikaan ole pois esim. pelaajilta tai mahdollisten vahvistusten hankkimiseen käytetystä ajasta. Mun mielestä ihan hauska idea tuoda uusia juttuja, ja jos kassaan kilahtaa muutama ropo tulevaisuutta varten, niin mitäs ongelmia tässä nyt on.
 

Dunlop

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Savonlinnan Jääkiekon tuki OY
julle-jr kirjoitti:
Voisit Dunlop keksiä jotain sisältöä viesteihisi, ettei tarvitsisi toistaa muiden käyttäjien lanseeraamia samoja mantroja IFK-johdon ja "herrojen" surkeudesta ja siitä kuinka kaikki on paskaa. Jutuistasi tulee elävästi mieleen erään IFK_Helsinki-nimimerkin tyhjänpäiväinen soopa..
Niin ja en väitä, ettei kritisoida saisi, mutta sillä perusteella, että kritiikki on jokaisen oikeus, on minullakin oikeus kritisoida muiden kirjoituksia. Ja olen kyllä osittain samaa mieltä, tällä hetkellä monikin asia on paskaa.

No olikos tässä sinun omassakaan viestissä niin kauheasti sisältöä? Totesit vain minun juttuni olevan sisällöttömiä ja olevasi samaa mieltä Isakssonin kanssa.

Tarkoitan vain, että mielestäni tällä palstalla moni on niin sokea tälle IFK:n nykyiselle toiminnalle. Jengi ei tunnu tajuavan missä suossa ihan todellisuudessa tällä hetkellä uidaan.

Ja se viini-idea oli ihan hyvä joo, mutta silti tuntuu jotenkin, että kaikkeen tuollaiseen jaksetaan kyllä panostaa mutta kaukalossa tapahtuviin asioihin ei jakseta panostaa.

PS. Modet niihin sisällättömiin viesteihin sitten puuttuvat ja langettavat tarvittavat rangaistukset, jos on tarvis. Joten sinun ei Julle tarvitse
 

Voppie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dunlop kirjoitti:
Käsitit täysin väärin. Ymmärrän, että oli ehkä hiukan kärjistetty tuo viini esimerkki, mutta sanoppa nyt sinä: voitko täysin rehellisesti sanoa, että IFK panostaa tällä hetkellä juurikaan menestykseen?

Ihan reisillehän on tämä alkukausi mennyt, mutta yrittämisestä tai sen puutteesta ei nyt ainakaan Penttiä voi syyttää. Kuhta, Murray, Murphy, Guolla, Hrdina, Francis ja Pikkarainen ovat niminä sellaisia, että jonkinlaiseen menestykseen tulisi jo noilla hemmoilla olla takeita. Francisin floppaaminen on tullut, ainakin suurimmalle osalle porukasta, täysin puun takaa ja eiköhän sitä asiaa nyt yritetä parhaimmalla mahdollisella tavalla korjata. Toki sitä en kiellä, että joukkueen rakenne oli jo ennen kauden alkua moniakin kysymyksiä herättävä ja valitettavan moni näistä uhkakuvista on myös käynyt toteen.

Sinällään täytyy nostaa hattua, että toimistolla ei olla lähdetty "virmasmaiseen" tyyliin säntäilemään suuntaan ja toiseen. Jengille on annettu aikaa ryhdistäytyä, niin valmennuksen kuin pelaajienkin osalta ja joulutauko onkin mielestäni hyvä takaraja tällaisen "lisäajan" antamiselle. Näyttöjä ei saatu, joten Francisin ajan IFK:ssa soisi nyt loppuvan. Samoiten muutamien pelaajien osalta on mahdollisuus osaamisen näyttämiseen annettu ja joidenkin kohdalla on taidot koettu riittämättömiksi, joten nyt pitäisi niitä vahvistuksia sinne kaukalon sisällekin saada. Mutta esim. Radek Dudan livahtaminen Ilvekseen söi allekirjoittanutta niin maan perkeleesti, mutta juuri joukkueen pahimpien ongelmakohtien ratkaisijana, niin ikävää kuin se onkin todeta, ei Radek Duda olisi ollut paras ratkaisu. Ilveksen #25:lle olisin valmis paiskaamaan vaikka heti ensi kauden sopimuksen käteen, mutta tälle kaudelle johtuen kotimaisten senttereiden puutteesta, ei Dudan signaaminen olisi ollut se kaikkein järkevin veto. Sama koskee myöskin HPK:hon siirtyvää Moravecia, uskoisin että isompi älämölö täällä olisi noussut, jos tämän lähes legendaarisen takatukan omaava kundi olisi meille hankittu. Sinällään suhteellisen nimekäs kokenut tsekkihyökkääjä tähän rakoon olisi ollut paha ohilaukaus. Sitä sentteriä edelleen metsästetään, ja jos tämä uusi kaveri on samaa luokkaa kuin kolme aiemmin täksi kaudeksi hankittua ulkomaalaista, niin IFK:n pelin taso nousee kertaheitolla.

Tällä hetkellä homma näyttää helvetin pahalta, mutta aikaakin on vielä. Jos tammikuun lopussa ollaan samassa tilanteessa, niin sitten voidaan ruveta jo repimään kausareita ja kaivelemaan rantakamoja kellarista. 28.12. on kuitenkin tämän vuoden IFK:n osalta todella suuri päivä. Mahdollisuus kasvojen pesuun on, vetämällä narrit täysin levyksi niin fyysisesti kuin pelillisestikin, voidaan saada sopivasti buustia loppukauden peleihin. Uskonkin, että tällä hetkellä joukkueen sisällä jokainen tekeminen tähtää juuri siihen, että parin viikon päästä torstaina tullaan pelaamaan kauden paras peli. Potentiaaliahan tuossa joukkueessa on älytön määrä, se saako Francis (itse en tähän usko) vai joku muu sen varastossa olevan taidon revittyä esille, onkin sitten hieman kinkkisempi juttu. Joten boikotoidaan sitä hallissa käyntiä Viattomien lasten päivään asti (pois lukien ensi tiistai) ja sitten seistään meidän jengin takana rinta rottingilla.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
julle-jr kirjoitti:
Niin ja en väitä, ettei kritisoida saisi, mutta sillä perusteella, että kritiikki on jokaisen oikeus, on minullakin oikeus kritisoida muiden kirjoituksia. Ja olen kyllä osittain samaa mieltä, tällä hetkellä monikin asia on paskaa.

Kaikki muu on paskaa paitsi kusi sanoi joku viisasmies aikoinaan..

Vaikka tämä kirjoitus ei minuun ollutkaan kohdistettu, niin tuon painavan/vähemmän painavan mielipiteeni ilmi silti. Kritiikki on tietysti jokaisen kirjoittajan oikeus ja jokaisella kirjoittajalla tulisi tiettyyn pisteeseen asti olla munaa ottaa kritiikki vastaan. Itseäni syö se, että täällä muuttuu kaikki ketjut vitutus/vittuilu/väittelyketjuiksi. Pena on koira->ei oo->sä oot turha->ite oot->mulla oli jo hifk vaipat kun sä söit pilttiä yms..

Kuten jo aikaisempaan viestiini kukkahattuilin, niin jokaisella meistä on se oma oikea. Se hyväksyykö sitä muut palstailijat on heidän asiansa. Missään näistä asioissa joista täällä keskustellaan, ei ole absoluuttista totuutta. Vaikka olisikin, niin tuskin se täältä löytyy.

Jos yrittäisimme rauhan ja tasa-arvon merkeissä keskittyä siihen, miten saisimme rakastamamme joukkueen ylös suosta, eikä siihen miten pystyy parhaiten puukottamaan jonkun toisen mielipidettä. Rakentava kritiikki tietenkin erikseen.

Tähän tulee tietysti joku vastaamaan että painu sinä ekohomo vittuun täältä palstalta jos et halua täällä olla, mutta kerroinpahan vaan oman mielipiteeni.

RESPECT!!!
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BigRedCat kirjoitti:
Jos joku on eri mieltä kuulisin mielelläni järkeviä perusteluja...
Kyllähän niitä on perusteltu, mutta jos on 20 senttiä paksut punalasit päässä, niin niitä voi olla vaikea lukea.

Se peruste on muutos ja se ettei haluta tukea nykymeininkiä joka on johtanut hienon seuran syöksykierteeseen. Minä kannatan Hifkiä, en Mobergia, Heinoa ja Matikaista. En halua tukea näiden pölvästien ammattitaidotonta urheiluseuran johtamista. Kausikortit on koska firma ne maksaa, mutta peleihin en tule menemään niin kauan kun sen katsomisesta tulee paha mieli. Sitä se nimittäin tällä hetkellä on. Jos Hifk sen sijaan tekee huhuttuja muutoksia valmennukseen ja sitä kauttaa terävöittää muutenkin toimintaansa niin että urheilullinen menestys otetaan päätavoitteeksi, niin olen taas mukana.
Kusettajille en tukea anna.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dunlop kirjoitti:
Oletko Isaksson sitä mieltä, että on parempi pitää turvat kiinni, jos oma suosikkijengi perseilee itsensä mestikseen?

Ei tietenkään, mutta voisi pysyä kritiikissään asiassa. On vaikea ymmärtää kritiikkiä, missä todetaan IFK:n lanseerama viini paskaksi, ei siis laadultaan vaan ideana.

Se syö kaikelta arvostelulta pohjan.

Ja Kyynikolle kysymykseen, minusta pitäisi nyt vaihtaa valmentajaa ja luulen/tiedän, että näin myös tapahtuu. Ja se kertokoon myös kaikille epäilijöille sen, että kyllä siellä oikeasti halutaan menestyä. Muutenkin väitteet, että vain talous merkitsee on jokseenkin idioottimainen. IFK ei minun tietojeni mukaan ole tehnyt viime vuosina kovin mairittelevaa taloudellista tulosta, joten ei ole tuolla jatkuvasti toistetulla hokemalla juuri mitään totuuspohjaa.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dunlop kirjoitti:
Yhtä juttua en meinaa millään ymmärtää. Nimittäin jos täällä palstalla kritisoi ihan asiasta HIFK:n toimia,

Asiasta ? Kun näkisikin kritiikkiä asiasta, mutta sitä ei kovin monesta viestistä näe. Kaikenlaista olettamuksiin perustuvaa sönkötystä sen sijaan sitäkin enemmän. Kirjoitetaan mitä sylki suuhun tuo ja ollaan olevinaan niin helvetin hauskoja. Kuka parhaimman letkauksen keksii sitä parempi. Missään tämän palstan osiossa ei ole niin paljon kirjoittamien itse keksimiä faktoja kuin täällä. Sitten niistä yksissä tuumin haukutaan Penaa ja Frankkia ja Kifeä.

Tuntuu jotenkin järkyttävältä lukea, kun yksi heittää Tikin nimen valmentajaksi ja sen jälkeen 10 muuta haukkuu Penan tuon heiton seurauksena. Ei jumalauta, oottekste kadottaneet järkenne kaikki.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Kiitos Isaksson! Niinkuin monen moni täällä on todennut, tämä kritiikki täällä on lähinnä huolta seurasta jota kannattaa ja on aina kannattanut ja jota ainakin minä tulen aina kannattamaankin, menee miten menee. Mutta se ei silti tarkoita sitä etteikö saa kritisoida jos menee huonosti. Kyllä kaikilta niiltä joilta täällä JA;lla on tullut kriittistä tekstiä tulee myös kiitosta kun siihen on aihetta! Niin myös minulta.

Yhtäkaikki uskon että jokainen jolla on punainen petosydän toivoo ja haluaa nähdä Hifkin joka menestyy, niin taloudellisesti kuin urheilullisestikin!
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dunlop kirjoitti:
Jengi ei tunnu tajuavan missä suossa ihan todellisuudessa tällä hetkellä uidaan.

Minusta huonoja otteita voi ja tulee kritisoida, mutta soisin mielelläni sen tapahtuvan niillä - ja vain niillä - eväin, mitä kelläkin on käytössään. Jos näkee teksti-tv:stä tuloksen, joka on tappio, on oikeutettu kritisoimaan sitä. Jos näkee pelin hallilla tai telkkarista ja peli on paskaa, niin sitäkin voi kritisoida. Ja jos tietää HIFK:n toiminnasta niin paljon, että on kyvykäs kertomaan jotain faktaa tavoista, joilla seuraa johdetaan, niin sitäkin voi kritisoida. Minusta akselia Heino-Moberg-Tuohimaa-Matikainen ei ehkä älyttömästi kannata kritisoida ainakaan kovin henkilöön menevin argumentein, jos ainoa fakta on sarjataulukko.

Ja nimimerkki Dunlop voisi varmaan ystävällisesti kertoa missä suossa tällä hetkellä ihan todellisuudessa uidaan, jos sen niin hyvin tietää. Minä tiedän ainoastaan sen, että joukkue alisuorittaa, joka mitä ilmeisimmin johtuu siitä, että sm-liigan kaikkien aikojen nimekkäin valmentaja on flopannut. Lisäksi joukkueen kasaajaa voisi kritisoida siitä, että siihen että Hauhtonen lähtee änäriin siirtorajan jo umpeuduttua ei osattu varautua, mutta kuka siihenkään oikeasti olisi voinut varautua?
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Metukka kirjoitti:
Kyllähän niitä on perusteltu, mutta jos on 20 senttiä paksut punalasit päässä, niin niitä voi olla vaikea lukea.

Se peruste on muutos ja se ettei haluta tukea nykymeininkiä joka on johtanut hienon seuran syöksykierteeseen. Minä kannatan Hifkiä, en Mobergia, Heinoa ja Matikaista. En halua tukea näiden pölvästien ammattitaidotonta urheiluseuran johtamista. Kausikortit on koska firma ne maksaa, mutta peleihin en tule menemään niin kauan kun sen katsomisesta tulee paha mieli. Sitä se nimittäin tällä hetkellä on. Jos Hifk sen sijaan tekee huhuttuja muutoksia valmennukseen ja sitä kauttaa terävöittää muutenkin toimintaansa niin että urheilullinen menestys otetaan päätavoitteeksi, niin olen taas mukana.
Kusettajille en tukea anna.


Ymmärrän kyllä tämän näkökannan, mutta jos et käy matseissa tai tue muuten rahallisesti IFK:ta(en tarkoita juuri sinua Metukka vaan yleisesti) niin otat tuen pois juuri tältä rakastamaltasi seuralta. Jos Moberg ja Heino ovat niin kovasti rahaa säästämässä, kuin jotkut väittävät, luulisi tämän vaikuttavan pelkästään siihen, että pelaajiin ym. käytettävää rahasummaa pienennetään entisestään. En kertakaikkiaan usko että nykyjohto eroaisi sen takia että joukko kannattajia alkaa boikotoida matseja. Tuohon "Kusettajille en anna tukea" sanoisin vielä että kannattaa joskus myös ottaa asioista selvää ennen kuin tekee johtopäätöksiä. Se ettei IFK ole vielä julkaissut mitään, ei tarkoita että siellä toimettomana myhäillään.

Itsekin kannatan IFK:ta ja mielestäni kannattamiseen kuuluu myös huonot ajat. Tulen edelleen käymään hallissa niin usein kuin voin ja jos peli on yhtä paskaa kuin tähän asti, kärsin sen joukkueeni kanssa. Niin kauan kuin kentällä on jotain yritystä ja ilonaihetta(esim. Pasi Salonen ja herrat M&M), menettelen näin.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Snakster kirjoitti:
Lisäksi joukkueen kasaajaa voisi kritisoida siitä, että siihen että Hauhtonen lähtee änäriin siirtorajan jo umpeuduttua ei osattu varautua, mutta kuka siihenkään oikeasti olisi voinut varautua?

Kirjoituksessa on paljon totuutta takana, mutta olisi jopa Pentinkin pitänyt pystyä tässä ajassa korjaamaan tilannetta, se on vähin mitä häneltä voidaan vaatia. Aikaisempien kausien epäonnistumiset jätettäköön tässä rauhaan.
 

Melrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Snakster kirjoitti:
Lisäksi joukkueen kasaajaa voisi kritisoida siitä, että siihen että Hauhtonen lähtee änäriin siirtorajan jo umpeuduttua ei osattu varautua, mutta kuka siihenkään oikeasti olisi voinut varautua?
Siihen olisi voinut varautua tekemällä sopimukset ennen kauden alkua vähintään neljän(Hauhtonen mukana laskuissa) liigatasoisen sentterin kanssa. Noiden neljän lisäksi meillä olisi ollut Porthen eli yhteensä viisi sentteriä jolloin Hauhtosen lähtö ei olisi kirpaissut niin pahasti sillä meillä olisi edelleen kuitenkin neljä sentteriä jäljellä joista kolme liigatasoisia.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Isaksson kirjoitti:
On vaikea ymmärtää kritiikkiä, missä todetaan IFK:n lanseerama viini paskaksi, ei siis laadultaan vaan ideana.

Off topic: Etiketissä lukee "HIFK since 1897" ja päälle pantterilogo.
Mikä ei täsmää?
 

scholl

Jäsen
IFK:n viini on ideana hyvä. Saa nähdä koska Alkosta soitetaan ja sanotaan, että se on saapunut. Kaikki tuollaiset tuotteet, mistä saadaan rahaa seuran kanssaan on hyviä juttuja. Sitä paitsi viinietiketit ainakin näyttävät ihan hyviltä. Enkä nyt tarkoita minään joululahjajuttuina, vaan jos se on edes jossain määrin juotavaa niin se on ihan hyvä idea, joka pitäisi olla "mallistossa" koko ajan.

Ei kotiotteluiden kollektiivinen boikotointi auta mitään. Päinvastoin se vaikuttaa talouteen sillä tavalla, että seuraavillakin kausilla on vaikeampi toimia. Fiksuintahan se on tietysti kusta omille nilkoille. Toki jokainen varmasti tässä tilanteessa ja erityisesti pelillisten seikkojen takia miettii, että meneekö hallille vai ei. Itse olen paljon jättänyt menemättä, mutta ei se mistään boikotista lähde.

Sen sijaan se, mikä voisi tuoda muutosta toimintaan olisi hallituksen laajentaminen. Jos olisi esim. sellainen sponsori, joka tekee pitkäaikaista yhteistyötä ja pelkästään IFK:n kanssa, eikä muiden niin sen firman tj. voisi puolestani istua IFK:n hallituksessa. Jollain tavalla joka tapauksessa on hieman ongelmallista, jos on vain muutama nimi, jotka vetävät omaa linjaansa vuodesta toiseen ja kun menestys ei ole tarpeeksi kovaa niin tuntuu, että mikään ei auta ja kukaan ei puutu. Se olisi mukavaa, jos IFK:lla olisi julkisia yhtiökokouksia. Ei ehkä olisi niin hurjaa menoa kuin viime viikolla HSV:llä, jossa tapeltiin ja jossa jäsenet äänestivät median salista ulos, mutta jos huonosti menee niin silloin luulisi jonkinlaista myrskyisyyttä olevan.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Ei kotiotteluiden kollektiivinen boikotointi auta mitään. Päinvastoin se vaikuttaa talouteen sillä tavalla, että seuraavillakin kausilla on vaikeampi toimia. Fiksuintahan se on tietysti kusta omille nilkoille. Toki jokainen varmasti tässä tilanteessa ja erityisesti pelillisten seikkojen takia miettii, että meneekö hallille vai ei. Itse olen paljon jättänyt menemättä, mutta ei se mistään boikotista lähde.

Tämä on myös oma näkemykseni. Hiljattain olen huomannut että aika usein tulee jätettyä peli väliin, ei mistään vakaumuksellisesta syystä vaan ihan vain siitä, että tämän hetkinen IFK ei edusta sitä mitä IFK:ssa rakastan. Itselleni ei vaan riitä se että lähdetään kolmella sentterillä ja Lundell ykkkösenä kauteen, sanotaan että "aina sattuu ja tapahtuu" ja että muka tavoitteena on mestaruus. Myönnettävä on että tämä nykymeno hieman "korpeaa" ja sen takia pelejä jää välillä väliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös