IFK:n rosteri oli paperilla niin kova, että Koivistoinen oli kakkossentteri. Periaatteessa Koivistoinen on kuitenkin jopa ykkössentteritasoa. Voittihan se mestaruudenkin lukon ykkösenä.
Niin voitti Paajanenkin. Molemmat hankittiin tänne ja ei oltu lähelläkään mestaruutta. Paajanen teki HPK:ssa parhaimmillaan 34p ja meillä 37p. Koivistoinen oli parhaimmillaan 43-44p mies. Noilla tehopistemäärillä ei olla lähelläkään pistepörssin kärkisijoja. Minä olen vähän sen laskeskellut niin, että nämä kaksi pelasivat niin hyvin valmennetuissa joukkueissa, että molemmat etenkin pudotuspeleissä nousivat hetkellisesti nextille levelille, kuten usein mestarijoukkueen pelaajille käy. Paajasen kohdalla vielä eräs Teemu Turunen oli merkittävä tekijä. Toki toivoisin, että HIFK olisi niin hyvin valmennettu joukkue, että tuollaisia urapiikkejä tulisi meilläkin. Kyllähän näiden kahden ero kuitenkin Jori Lehterään on todella iso. Lehterä tekee tulosta kaudesta toiseen valmentajasta, pelitavasta ja ketjukavereista riippumatta.
Koivistoisesta itselleni jäi sellainen kuva HIFK:ssa, että erittäin hyvillä käsillä varustettu kahden suunnan sentteri. Mikäli HIFK:ssa olisi noussut vielä seuraavalle tasolle tehopisteillä mitattuna, niin olisi pitänyt löytyä rinnalle sellainen oman elämänsä Teemu Turunen. Koivistoinen kuitenkin on niitä pelaajia, että ehdottomasti pitäisi kotiuttaa.
Kodytekistä minulla on sellainen uhkakuva jäänyt päälle, että saattaa loppujen lopuksi olla sellainen yritteliäs nallepyssy. 40 tehopistettä olisi hyvä määrä kakkossentterille, mutta viime kauden tapaan selkeässä laskusuhdanteessa tehopisteet. Saattaa hyvin jäädä sinne 30:neen tehopisteeseen. Joku muutos tuohon kakkoskentälliseen IFK:n pitäisi saada.