HIFK kaudella 2025–2026

• 100 336
  • 629

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Halli miestä rakastaa, mutta Micke tekee hyvällä tsägällä sen 4-5 maalia kaudessa, ja ei ole millään tasolla liigapelaajan veroinen. Näistä vanhoista "legendoista" pitäisi päästä eroon kun väsätään mestaruusjoukkuetta.

"Peliesitykset eivät kummoisia ole olleet" - tuossa mielestäni ihan täysin pätevä syy juuri päästää tämä mies muualle. Ei HIFK:n pitäisi olla kentällä suojatyöpaikka legendastatuksella, vaikka penkin takana ja toimistossa olisikin.
Ilarihan on jo sitä ikäluokkaa että uran lopettaminen saattaa myös olla todennäköinen vaihtoehto
jos IFK ei tarjoa jatkodiiliä, eikä siihen valitettavasti ole enää suuria edellytyksiä.

Sama koskee myös Muulia, se on pidetty jäbä Nordiksella, mutta jos haluaa menestystä on
myös joskus tehtävä rankempiakin päätöksiä.

Klubertanz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Åsten tuo katsojia halliin? Olen aina ihmetellyt näitä "tuo katsojia halliin" kommentteja, kun sitä ei oikein millään voi edes mitata. Väitän, että ne pelaajat jotka tuovat lisäkatsojia hallille ovat hyvin vähissä. Esim. meidän loukkaantumiset eivät juurikaan näy mitenkään katsojaluvuissa, mikä viittaisi siihen että yksittäisiä pelaajia ei juurikaan tulla katsomaan. Jos iso liuta pelaajia on poissa on todennäköisempää, että porukat jäävät kotiin koska eivät usko voittoon tai hyvään peliin. Itse olen seurannut IFK:ta 35-40 vuotta ja väitän, että ainoat pelaajat jotka toivat lisäkatsojia halliin olivat Tikkanen ja Ruuttu lakkokaudella 1994 ja Jan Caloun, kun hän palasi lyhyen NHL-reissunsa jälkeen kaudella 2000-2001. Åstenin pelaamisella tai pelaamattomuudella ei ole mitään merkitystä IFK:n katsojalukuihin, ellei sitten hänen vaimonsa/tyttöystävänsä jää sen takia pois.
En myöskään näe että keskiverto peliin tuo katsojia mutta maaliennätyksien ja haastattelujen jälkeen seuraaviin jonkin verran
Jonkun tonnin seura saa takaisin ihan Muulin pelipaita myynnillä kun on kaudesta toiseen halutuin Game worn (nyt 12 varausta) ja huutokaupoista aina yksi kalliimmista paidoista

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin saako sillä 60k€ parempaa pelaajaa?
Voi saada mutta niissä on aina riskinsä, Muulista tiedetään mitä saadaan ja lisäksi hän tuo katsojia halliin. Aika harvasta 60k€ maksavasta pelaajasta voi sanoa samaa.
On totta että ehkäpä se kohta alkaa olla aika että Muulista pitää päästää irti, toisaalta ei mua haittaa vaikka hän sen vuoden tuossa vielä roikkuu mukana, ei kuitenkaan ole sellaisessa roolissa kuin vaikkapa nuo aiemmin mainitut kapteenit joita ei oikein voinut laittaa katsomoonkaan.

Siis kyllä varmasti saa Åstenin palkalla tänne vähintään saman tasoisen ja jopa paremmankin pelaajan! Jos Åstenin liksa on joku 60 tonnia, niin kyllä varmasti tolla rahalla tai vähän siihen lisää laittamalla löytää jostain tuolta maakuntien jengeistä jonkun tollaisen kolmos-nelosketjun pelaajan, joka pystyy tekemään kaudessa ne tehot tyyliin 7+10.

Täysin varmaksi en nyt lähde tätä asiaa sanomaan, ettei tästä taas ala jotkut mulle sitten jälkeenpäin huutelemaan, että miten väärässä olen taas ollut. Mutta en vaan oikein usko sitä, että noissa pienemmissä seuroissa ne palkat olisivat pelaajilla mitään kovin paljoa yli sen 60-70 tonnia kaudessa, jos siis puhutaan näistä kolmos-nelosketjun peruspelaajista.

Greffin

Jäsen
Siis kyllä varmasti saa Åstenin palkalla tänne vähintään saman tasoisen ja jopa paremmankin pelaajan! Jos Åstenin liksa on joku 60 tonnia, niin kyllä varmasti tolla rahalla tai vähän siihen lisää laittamalla löytää jostain tuolta maakuntien jengeistä jonkun tollaisen kolmos-nelosketjun pelaajan, joka pystyy tekemään kaudessa ne tehot tyyliin 7+10.

Täysin varmaksi en nyt lähde tätä asiaa sanomaan, ettei tästä taas ala jotkut mulle sitten jälkeenpäin huutelemaan, että miten väärässä olen taas ollut. Mutta en vaan oikein usko sitä, että noissa pienemmissä seuroissa ne palkat olisivat pelaajilla mitään kovin paljoa yli sen 60-70 tonnia kaudessa, jos siis puhutaan näistä kolmos-nelosketjun peruspelaajista.

Voi saada samantasoisen tai selvästi paremman. IFK tosin on kalliimmalla hommannut paljon paskempiakin pelaajia. Esimerkkinä vaikka Komarov ja Jasu. Toiselta saa sen 20 peliä kauteen ja toiselta ei edes sitä.

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma viisipenniseni Åstenista: mahtuu nykyisenkaltaisesti menestyvään jengiin, mutta kategorian pelaajista vain hän. Aivan kaikki eivät voi millään olla näitä kiertolaisia mallia Jasu, Philström, Komarov, Rask, Manninen, Somppi, Palmu.

Alempien ketjujen täytemies-duunarina Åsten menee, mutta heitä ei voi olla tuota enempää tuon tasoisena "seuralegenda" ja "perintökalleus" -kategoriassa. On täsmälleen samaa osastoa kuin Laaksonen aikanaan ja viimeisten vuosien Pepe Lehtonen - se vaan, että Åstenin varhaisemmat maineteot eivät ole etenkään Pepen tasolla, mutta se nyt vaan luonnollisesti on niin, että meidän nykyinen "ikoni" nyt ei ole menestynyt - kun ei ole koko jengikään, ja kaikista täällä pelanneista juuri Åsten on jäänyt matkaan. Historiaa ei voi muuttaa ja niitä tähtiä on hihaan kertynyt. Sit kun aletaan taas kipailla joskus tulevaisuudessa kannusta, pitäisi kyllä miettiä, että minkä tasoisia pelaajia jätetään tähän identiteettipelaaja-kategoriaan vuosikausiksi hauskuuttamaan yleisöä - voisivathan he olla pelillisesti parempiakin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy