HIFK kaudella 2025–2026

• 92 775
  • 585

F#21

Jäsen
Mä en nyt ymmärrä tuota Salmisen hypeä täällä. Yksi hyvä kausi Jukureissa, jossa Jokinen sai koko joukkueen pelaamaan tasoaan paremmin. Sen jälkeen pari tilastollisesti heikkoa kautta farmissa. Tämä kausi ei mielestäni ole mikään ihmeellinen ja kun peliä nähnyt, niin ei ole säväyttänyt mua.

Varmempi kortti tarvitaan. Kuka ja mistä, sitä mä en osaa sanoa vaan Pesonen sekä kumppanit saavat tehdä töitä palkkansa eteen.

isokynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On.

Oskari Salminen.

Metsolaa paremmin on tällä kaudella pelannut liki jokainen ykkösveskari liigassa. Oikeasti yli 200 kiloa sammuneesta tähdestä maalivahdiksi? Ihan karmea ajatus.
Jotenkin ihan äärimmäisen vaikea ymmärtää sitä, että joku edes puolivakavissaan toivoo Metsolaa HIFK:n ykkösmaalivahdiksi. Siitä tosin olen eri mieltä kuin jotkut täällä, että Metsola ei olisi edellisellä visiitillään Tapparaan ollut riittävä mestarijoukkueen maalivahdiksi. Kyllä oli, mutta siitä on 10 vuotta. Silloin Metsola kompensoi pientä kokoaan loistavalla liikkeellä ja teki monesti itsestään "isomman" tulemalla räväkästi yhdellä potkulla vastaan maalilta. Nykyään tuntuu, että mies tekee itsestään vielä kokoaan pienemmän kun pelaa syvemmällä maalissa, jonka takia ylänurkat on täysin auki. Joukkoon on toki mahtunut hyviäkin pelejä (syksyllä), mutta en edes muista koska voisi edellisen kerran sanoa Metsolan ryöstäneen Tapparalle voiton tai ollut parempi kuin vastustajan maalivahti.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noihin kolmeenko loppuu erinomaiset maalivahdit? Eli sun kriteeriksi meidän ykköseksi riittää itsellesi tuttu nimi? Ei käy esimerkiksi Dostal/Malek/Langhamer/Rubin- tyylinen haku, josta harva on tiennyt etukäteen?

”Mutta vaikea syyttää pelkästään puolustusta jos maalivahti on tuota tasoa. Yläkulmat on kokoajan auki, liike on hidasta ja torjuminen muutenkin epävarmaa. Ei uskoisi että taso on romahtanut noin nopeasti.”

Arvaatko kummasta puhutaan tuossa ylempänä, Roopesta vai Metsolasta?

No siis, totta kai näitä ennalta tuntemattomia vaihtoehtoja löytyy aina pilvin pimein, jos heitä aletaan etsiä. Mutta mieluiten mä itse vaan hankkisin tai haluaisin tänne jonkun jo tunnetun ja hyväksi tiedetyn maalivahdin, johon voisi luottaa jo etukäteen. Voi toki löytyä se hyväkin maalivahti myös noista tuntemattomista nimistä, en sitä kiellä, mutta mieluummin sitä haluaisi jonkun hyvän jo ennalta tiedetyn veskarin.

Onko toi teksti kenties jonkun meidän fanin kirjoittamaa Taposesta? Toki voi olla myös Metsolasta, kun nyt noin kysyt, mutta ainahan sitä mielipiteitä faneilla ja katsojilla riittää suuntaan jos toiseenkin.

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jotenkin ihan äärimmäisen vaikea ymmärtää sitä, että joku edes puolivakavissaan toivoo Metsolaa HIFK:n ykkösmaalivahdiksi. Siitä tosin olen eri mieltä kuin jotkut täällä, että Metsola ei olisi edellisellä visiitillään Tapparaan ollut riittävä mestarijoukkueen maalivahdiksi. Kyllä oli, mutta siitä on 10 vuotta. Silloin Metsola kompensoi pientä kokoaan loistavalla liikkeellä ja teki monesti itsestään "isomman" tulemalla räväkästi yhdellä potkulla vastaan maalilta. Nykyään tuntuu, että mies tekee itsestään vielä kokoaan pienemmän kun pelaa syvemmällä maalissa, jonka takia ylänurkat on täysin auki. Joukkoon on toki mahtunut hyviäkin pelejä (syksyllä), mutta en edes muista koska voisi edellisen kerran sanoa Metsolan ryöstäneen Tapparalle voiton tai ollut parempi kuin vastustajan maalivahti.

@Marleau

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

No mitä olen lätkää ja SM-liigaa seurannut kaikki nämä vuodet, niin ainakin itse olen aina pitänyt Metsolaa erittäin hyvänä maalivahtina ja ainakin itse olen sitä mieltä, ettei se Tapparan häviäminen finaaleissa silloin joskus 10 vuotta sitten johtunut todellakaan Metsolasta, vaan siitä että vastustaja nyt oli silloin parempi.

Vaikka Metsola onkin pienikokoinen maalivahti, niin ei tämäkään pitäisi olla este sille, etteikö hän voisi olla hyvä veskari ja onhan hän ollut sitä aina ennenkin, mutta nyt näköjään hänellä vaan on hieman vaisumpi kausi menossa, kuten näkyy olevan sitä nyt koko Tapparalla. Mutta uskon vaan sitä, että molemmat tulevat parantamaan peliään vielä kauden edetessä, niin Tappara, kun myös Metsola maalissa.

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mites tuo Marek Langhammer? Pari vuotta sitten todella hyvä Ilveksessä pitkään, nyt kaksi huonoa kautta SHL:ssä. Voisi olla mahdollisuuksien rajoissa.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
No mitä olen lätkää ja SM-liigaa seurannut kaikki nämä vuodet, niin ainakin itse olen aina pitänyt Metsolaa erittäin hyvänä maalivahtina ja ainakin itse olen sitä mieltä, ettei se Tapparan häviäminen finaaleissa silloin joskus 10 vuotta sitten johtunut todellakaan Metsolasta, vaan siitä että vastustaja nyt oli silloin parempi.

Vaikka Metsola onkin pienikokoinen maalivahti, niin ei tämäkään pitäisi olla este sille, etteikö hän voisi olla hyvä veskari ja onhan hän ollut sitä aina ennenkin, mutta nyt näköjään hänellä vaan on hieman vaisumpi kausi menossa, kuten näkyy olevan sitä nyt koko Tapparalla. Mutta uskon vaan sitä, että molemmat tulevat parantamaan peliään vielä kauden edetessä, niin Tappara, kun myös Metsola maalissa.
Etkö ymmärtänyt lukemastasi mitään vai jätitkö @isokynä n viestin lukematta?

Liike puuttuu ja kaikki muuttuu. Metsola on ihan helvetin kaukana siitä tasosta millä joskus oli. Ja kun liike on heikentynyt ei sille tasolle tule enää yltämään.

DelJampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Norwich City
Mites tuo Marek Langhammer? Pari vuotta sitten todella hyvä Ilveksessä pitkään, nyt kaksi huonoa kautta SHL:ssä. Voisi olla mahdollisuuksien rajoissa.
olisi hyvä haku, mutta taitaa olla vielä lappu ensi kaudesta Malmön kanssa

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans

Katsotko pelejä minkä verran, noin vaikka vuositasolla?

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

Jos meillä on kotimaan pääsarjasta tuoreinta mahdollista dataa kaverin riittämättömyydestä, niin olisi aivan täyttä idiotismia iskeä kiinni.

Päälle 200k kun kiinnität veskariin, niin siinä ei pidä enää lähtökohtaisesti vain uskoa ja toivoa parasta. Maalivahteja on maailman sivut täynnä ja parempaan hankintaan lähtökohdiltaan vaan on pakko pystyä. Jos Juha sitten muualla onnistuu, niin kiva juttu.

IFK:n pitää vaan seuraavaksi tuon position kanssa vetää niin, ettei maalivahdin mahdollisesti kuitenkin epäonnistuessa jo lähtötilanne näytä siltä, että lopputulema oli ennustettavissa ja Pesonen vaikutta täydeltä idiootilta.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsotko pelejä minkä verran, noin vaikka vuositasolla?

On mulla kausikortti ja pyrin katsomaan ainakin suurimman osan meidän jengin peleistä, mutta väkisinkin pelejä jää kauden aikana jonkin verran välistä, vaikka play offsit pyrin kyllä katsomaan kaikki kotipelit. Muiden joukkueiden pelejä en kyllä oikeastaan näe juurikaan, sillä ei ole mitään näitä television maksukanavia tai edes aikaa niitä seurata.

Luen kyllä peliraportteja täältä jatkoajalta, sekä tilastoja seuraan myös netistä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy