HIFK kaudella 2025–2026

• 58 252
  • 362

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melart on kapteeni ja seuraikoni, kyllä. Se ei ole peruste jatkosopimukselle.

Enkä tiedä mitä otteluita olet katsonut, mutta tällä kaudellahan Melart on nimenomaan näyttänyt, ettei pärjää enää luistelussa eikä kiekollisessa pelissä Liigassa. Eniten hänestä oli hyötyä, kun otti Tyrväisen pois Pelicansilta ja itsensä IFK:lta. Kaksi IFK:lle haitallisinta jätkää poistuivat kerralla. Ei yksinkertaisesti ole käyttöä, jos pakisto saadaan tähän formiin:

Sund-Leskinen
Lindbohm-Larsen
Kiviharju-Knot
Nykyri-Luhanka
Jalasti

Edit: IFK:ssa on nähty aika monta kertaa, miten käy, kun kapteenina toimivaa omaa kasvattia roikotetaan mukana hieman liian kauan. Luttinen, Petrell, Tallberg…ei lisätä tähän Melartia. Hienoja asioita antoi IFK:lle, mutta ensi kaudella voi vetää vaikka Hämeenlinnassa, Espoossa tai Lahdessa jos liigakiekko kiinnostaa.

Jos meidän pakisto olisi ensi kaudella tämä mainitsemasi, niin se olisi kyllä silloin erittäin hyvä. Mutta ongelma kun valitettavasti tulee olemaan myös ensi kaudella(kin) se vahva tuttu, että kun niitä loukkaantumisia tulee ja kuitenkaan kaikki nämä pakit eivät tule olemaan yhdessä samaan aikaan pelikunnossa. Eli näin ollen Melart olisi hyvä lisä tonne pakistoon myös ensi kaudeksi, kun materiaalin on hyvä olla laaja ja kokeneena pelaajana Melart olisi aina parempi pakki nousemaan tonne ylempiin pakkipareihin ja ottamaan sitä vastuuta, kun joku Jalasti tai Luhanka.

Meidän jengin historian ja tuurin tuntien, niin eiköhän siellä ensi kaudella nähtäisi kuitenkin jossain vaiheessa kautta se Jalasti ykkösparin pakkina, eikä suinkaan siksi, että hän olisi pelillisten ansioidensa perusteella sen paikan saanut, vaan sillä kun kaikki nämä hänen edellään olevat pakit olisivat sairastuvalla, joista yleensä ne Sund ja Lindbohm ovat siellä valitettavan usein muutenkin.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Jos meidän pakisto olisi ensi kaudella tämä mainitsemasi, niin se olisi kyllä silloin erittäin hyvä. Mutta ongelma kun valitettavasti tulee olemaan myös ensi kaudella(kin) se vahva tuttu, että kun niitä loukkaantumisia tulee ja kuitenkaan kaikki nämä pakit eivät tule olemaan yhdessä samaan aikaan pelikunnossa. Eli näin ollen Melart olisi hyvä lisä tonne pakistoon myös ensi kaudeksi, kun materiaalin on hyvä olla laaja ja kokeneena pelaajana Melart olisi aina parempi pakki nousemaan tonne ylempiin pakkipareihin ja ottamaan sitä vastuuta, kun joku Jalasti tai Luhanka.
Rotaatioonkin löydetään kehityskelpoisia kavereita. Luhanka ja Jalasti ovat malliesimerkkejä rotaatiopakeista. Siihenkään rooliin ei ole Melartille käyttöä. Ei sinne rotaatioon ole realistista mitään 100K kavereita piirrellä.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rotaatioonkin löydetään kehityskelpoisia kavereita. Luhanka ja Jalasti ovat malliesimerkkejä rotaatiopakeista. Siihenkään rooliin ei ole Melartille käyttöä. Ei sinne rotaatioon ole realistista mitään 100K kavereita piirrellä.

Kyllä mä silti itse pidän Melartia edelleenkin paljon parempana pakkina, kun vaikka Luhankaa tai Jalastia. Niin siinä mielessä mä ainakin itse antaisin sen jatkosopimuksen Melartille myös ensi kaudeksi, kun käyttöä ja tarvetta varmasti tulee ensi kaudellakin olemaan, kun näitä loukkaantumisia valitettavasti tulee tässä seurassa ihan kaudesta toiseen. Enkä uskoisi hänen olevan edes siltä hinta/laatu-suhteeltaan liian kallis, kun näille huonommille Mestis-miehille ja muille seiskapakin tasoisille joutuu myös jotain maksamaan.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Kyllä mä silti itse pidän Melartia edelleenkin paljon parempana pakkina, kun vaikka Luhankaa tai Jalastia. Niin siinä mielessä mä ainakin itse antaisin sen jatkosopimuksen Melartille myös ensi kaudeksi, kun käyttöä ja tarvetta varmasti tulee ensi kaudellakin olemaan, kun näitä loukkaantumisia valitettavasti tulee tässä seurassa ihan kaudesta toiseen. Enkä uskoisi hänen olevan edes siltä hinta/laatu-suhteeltaan liian kallis, kun näille huonommille Mestis-miehille ja muille seiskapakin tasoisille joutuu myös jotain maksamaan.
Niin, näissä pitää miettiä myös taloutta ja tulevaisuutta. Kolmikossa Luhanka, Nykyri ja Jalasti on riittävästi leveyttä ja laatua rotaatioon ja maksavat kolmistaan todennäköisesti vähemmän kuin Melart yksin. Turha tästä on vängätä. Mun joukkueessa ei Melartille ole ensi kaudeksi tilaa, vaikka kuinka vääntäisi. Isoimmat mahdolliset pettymykset ensi kauden joukkueen kasaamisen osalta ovat: Melartille tehdään jatkosopimus ja Miehon ja/tai Jasun sopimusta ei pureta.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, näissä pitää miettiä myös taloutta ja tulevaisuutta. Kolmikossa Luhanka, Nykyri ja Jalasti on riittävästi leveyttä ja laatua rotaatioon ja maksavat kolmistaan todennäköisesti vähemmän kuin Melart yksin. Turha tästä on vängätä. Mun joukkueessa ei Melartille ole ensi kaudeksi tilaa, vaikka kuinka vääntäisi. Isoimmat mahdolliset pettymykset ensi kauden joukkueen kasaamisen osalta ovat: Melartille tehdään jatkosopimus ja Miehon ja/tai Jasun sopimusta ei pureta.

No joo, nämä toki ovat niitä mielipideasioita, joten ymmärrän ja hyväksyn kantasi. Mutta kyllä mä itse silti Miehon meillä pitäisin, koska mielestäni hän on ihan hyvä lisä tonne meidän nelosketjuun. Eipä Mieho ole oikeastaan koskaan ollutkaan mikään varsinainen taitoniekka ja pistenikkari, vaan enemmänkin just tällainen kolmos-nelosketjujen raataja. Tällä kaudella varmasti ne loukkaantumiset ovat myös vaikuttaneet Miehon otteisiin, joten toivottavasti ensi kaudella hän saisi pelata terveenä.

Jasulla ne loukkaantumiset valitettavasti pilasivat myös hänenkin kautensa, joten sitä parasta Jasua ei meillä valitettavasti koskaan ehditty täällä näkemään. Ehkä tosiaan sen sopimuksen voisi häneltä purkaa, mutta siinäkin vaan on sitten se huono puoli, että se tulee joukkueelle turhan kalliiksi.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Jasulla ne loukkaantumiset valitettavasti pilasivat myös hänenkin kautensa, joten sitä parasta Jasua ei meillä valitettavasti koskaan ehditty täällä näkemään. Ehkä tosiaan sen sopimuksen voisi häneltä purkaa, mutta siinäkin vaan on sitten se huono puoli, että se tulee joukkueelle turhan kalliiksi.
Jasun kohdalla ei ehditty näkemään parasta, se on totta. Mutta syy siihen ei ole loukkaantuminen, vaan se, että eleteään vuotta 2025. Ei 2019.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskin Melart alle satkulla suostuu pelaamaan ja sillä rahalla saa paljon parempaa ja nuorempaa potentiaalisen kehityskelpoista...

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskin Melart alle satkulla suostuu pelaamaan ja sillä rahalla saa paljon parempaa ja nuorempaa potentiaalisen kehityskelpoista...

No hintaa toki kannattaa verrata, sillä paljoa yli sadan tonnin ei varmaan kannata Melartille enää ensi kaudesta maksaa. Mutta tohon hintaan voisi saada meille myös Joni Tuulolan Tapparasta, joka olisi ainakin mun mielestäni erittäin hyvä lisä tonne meidän pakistoon.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
No hintaa toki kannattaa verrata, sillä paljoa yli sadan tonnin ei varmaan kannata Melartille enää ensi kaudesta maksaa.
eli 100k ottaisit Melartin?

Sillisalaatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä valitettavasti luulen, että Melartille tarjotaan aika hyvää lappua vielä kun oma poika kuitenkin on ja pelaavaan kuusikkoon paikkaa, mikä ei todellakaan ole ideaalitilanne. Hyväksyisin tämän, jos pelaisi 3. parissa ja Knot ei jatkaisi, mut olis silti liian isossa roolissa minun mielestä. Mut ei tiiä, jos Melart päättääkin lopettaa tähän kauteen.

Ja edit. Mulla ei oikeesti ole Melartia vastaan yhtään mitään, sytyttävä pelaaja parhaimmillaan. Lajin vaade vaan tuntuu menevän siihen suuntaan, jossa ei ole Melartin vahvuudet ollenkaan läsnä ja ikä alkaa pikkuhiljaa tulla vastaan suhteellisen pitkän loukkaantumishistorian lisäksi.

Viimeksi muokattu:

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Ja edit. Mulla ei oikeesti ole Melartia vastaan yhtään mitään, sytyttävä pelaaja parhaimmillaan. Lajin vaade vaan tuntuu menevän siihen suuntaan, jotka ei ole ennestäänkään Melartin vahvuuksia ja ikä alkaa pikkuhiljaa tulla vastaan suhteellisen pitkän loukkaantumishistorian lisäksi
Tässä se oma näkemys tiivistettynä. Itse voisin ottaa 7.-8. pakiksi, mutta se ei liene realistista. Pelavaaan kuusikkoon ei missään nimessä.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

No vaikea näin yhtäkkiä suoraan sanoa sitä, että paljonko hänelle maksaisi. Voisin ehkä sen satatonnia Melartille ensi kaudesta maksaa, mutta ensin pitäisi saada myös varmuus siitä, että ketä pakkeja meillä pelaa täällä muita ja ketä kaikkia voisi olla saatavilla suurinpiirtein samalla hinnalla.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
No vaikea näin yhtäkkiä suoraan sanoa sitä, että paljonko hänelle maksaisi. Voisin ehkä sen satatonnia Melartille ensi kaudesta maksaa, mutta ensin pitäisi saada myös varmuus siitä, että ketä pakkeja meillä pelaa täällä muita ja ketä kaikkia voisi olla saatavilla suurinpiirtein samalla hinnalla.
Voin kertoa, että sadalla tonnilla saa aika paljon parempaa kuin Melartin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy