HIFK kaudella 2024–2025

  • 353 960
  • 2 412

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ikä auta Eemiliä muuten, kun voi tulla iso kehitysharppaus. Roope tuli HIFK:hon, kun oli Espoossa ottanut limppua kiinni runkosarjassa 93.0% varmuudella 25 pelissä. Ei minua haittaa, että Vinni on HIFK:n kakkosvahti ja ei tarvi odotella kuin puolivuotta, niin voidaan tehdä jonkinlaisia johtopäätöksiä Vinnin otteista Liigassa.
Ikä ei auta ei, mutta torjui 17 vuotiaana mestiksessä jengissä, jota yksin kannatteli. Espoo Taposen aikaan muutoinkin jenginä ihan ok luokkaa vs jokipojjjaat nyt.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mutta ilman mitään todisteita kerron, että sopimuksia on tulossa ja on jo.
Mikä mahtaa olla IFKn intressi pantata tätä tietämääsi sopimusta? Nythän on asiantuntijoiden mukaan median puolesta paras hetki julkaista? IFK myös itse tiedostanee ulkopuolisen paineen, sillä varmasti ovat saaneet palautetta nykyisestä keräilyerästä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Onhan siellä 4 ketjua miehiä ja reilu ketjullinen junnuja. Edelleenkään ei kannata lietsoa. Junnuille halutaan tilaa niin mihin väliin ne tungetaan, kun ei edes 5 ketjuun kelpuuteta.
Sanomattakin selvää, että tohon tulee lisää soppareita , kun maltatte hetken.
Ongelma ei ole se että ei olisi neljää ketjua miehiä vaan se ettei tämän hetkinen taso riitä kuin alemman keskikastin ja häntäpään välimaastoon. Eikä sitä parilla yksittäisellä hankinnalla korjata.

Tuo ei ole HIFK:n kohdalla ok.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä mahtaa olla IFKn intressi pantata tätä tietämääsi sopimusta? Nythän on asiantuntijoiden mukaan median puolesta paras hetki julkaista? IFK myös itse tiedostanee ulkopuolisen paineen, sillä varmasti ovat saaneet palautetta nykyisestä keräilyerästä.
Mä uskoisin, että julkaisevat kerralla useamman. Tää siis mun olettamus ja samalla olettaisin, että nyt on riittävästi näkyvyyttä ihan noin muutenkin.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ongelma ei ole se että ei olisi neljää ketjua miehiä vaan se ettei tämän hetkinen taso riitä kuin alemman keskikastin ja häntäpään välimaastoon. Eikä sitä parilla yksittäisellä hankinnalla korjata.

Tuo ei ole HIFK:n kohdalla ok.
Ymmärrän. Mä itse tuolla kirjottelinkin, että 4 tohon riittää mikäli oikeille paikoille. 1 sena, 1 laita ja 2 pakkia.
 

Wondermike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mikä mahtaa olla IFKn intressi pantata tätä tietämääsi sopimusta? Nythän on asiantuntijoiden mukaan median puolesta paras hetki julkaista? IFK myös itse tiedostanee ulkopuolisen paineen, sillä varmasti ovat saaneet palautetta nykyisestä keräilyerästä.

Joo eihän tuossa ole järjen hiventä pantata sopimuksia tällä hetkellä piironginlaatikossa.
Kausikorttien myynnistä saadut tulot on kuitenkin äärettömän tärkeitä kun nyt mietitään, paljonko voidaan rahaa oikeasti laittaa joukkueeseen.
Kauden aikana saadut lipputulot on kuitenkin sitä kädestä suuhun elämistä jota on vaikea ennakoida.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kovasti heittelet näitä "rosteriin tulee muutama hankinta" heittoja, mutta onko mikään niistä ikinä osunut?
Kuka tahansa voi sanoa, että tulee uusia hankintoja koska ihan jo nykysoppareiden määrä kertoo sen, että lisää pelaajia tarvitaan. Se on sitten eri asia minkä tasoisia ja kenen mielestä ne uudet hankinnat on.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun tässä on tuskaillut kaikkea viime kevään paskaa olen lopulta hyväksynyt että ensi kaudella olemme keskikastin joukkue oikeastaan joka osa-alueella (valmennus, pelaajisto, halli, johtajat, tunnelma jne)

Ennakkoajatukset ensi kaudelle tulevat tässä:

- mennään vaan kauteen maalivahtikolmikolla Taponen/ Vinni/ Elias. Kaikilla on potentiaalia ja katsotaan kuka näistä lyö läpi seuraavalle tasolle. Kevääksi voidaan hankkia konkari-MV jos näyttää siltä että päästään play-offeihin hyvistä asetelmista. Muuten vaan mahdollisimman paljon kokemusta näille että saadaan jostain näistä tehtyä oma Heljanko tuleville vuosille.

- kenttäpelaajia tarvitaan varmaan lukumäärällisesti varmaan 4-5 lisää, mutta annetaan näille 17-18v junnuille peliaikaa ja lupa tehdä virheitä ja oppia niistä. Harmittaa että Lundell ja Salin eivät ole mukana enää, nyt olisi ollut loistava sauma ottaa roolia. Ehkä liigan suurseuroilta saatais lainaksi pari hyvää lupausta.

- pelitapa, tämä on oikeastaan se pahin juttu. Viime vuoden toisintoa en jaksa katsoa yhtään. Peleistä ei saa mitään irti katsojana kun pelataan Villen viime kauden pelitapaa. Ei ole tunnetta, ei taklauksia, ei syöttökuvioita, ei haastoja tai harhautuksia, ei maalille ajoa, ei kuittivihkoja, ei omien suojelemista, ei oikeastaan mitään viihdettä. Ainoa joka toi pientä iloa on voitot, mutta nekin tuli viime kaudella aina tuskan kautta. Joka kerta sai jännittää viimeiset 10min sitä koska vastustaja tasoittaa ja mennään taas jatkoille häviämään.

-viimeisenä Ville. Osaako kehittyä? Ymmärtääkö omat heikkoutensa? Ja tärkeimpänä osaako valmentaa? Materiaalin mukainen sijoitus on varmaan sijat 8-10, ainakin runkosarjan osalta. Nyt Villellä on paikka näyttää mitä osaa ja miten saa materiaalin ylisuorittamaan ja miten kehittää joukkueensa kohti ensi kauden ”mestaruutta” (eli sijat 4-7).
Vai käykö niin että dinot/Pesonen/jne huomaa ettei keisarilla olekaan vaatteita ja Villen ryhmä alisuorittaa sijoille 11-15. Vai käykö peräti niin, että Lehterä loukkaantuu jo harkkakaudella ja IFK on liigan selvä Jumbo 20 pelin jälkeen.
Enää lähtökohtana ei ole minimissään se finaalipaikka ja kaikki muu on epäonnistumista. Nyt on mahdollista ylittää odotukset, alittaa odotukset ja sijoittua odotusten mukaisesti. Mielenkiintoista nähdä miten käy.

Villen osalta on tietty ristiriita joka mua häiritsee. HIFK ikuisesti sinun-kirjassa puhutaan paljon IFKn peli-identiteetistä. Sitä että valmentajaa pitäisi sitouttaa valmentamaan IFKn näköistä pelitapaa (ei kuitenkaan vanhaa brändikiekkoa). Tästä puhuvat mm Kölli, Kuhta, Moberg jne. Kirjassa mainitaan että parhaiten IFKn arvot, perinteet ja historian tunsivat Peltonen ja hieman ehkä yllättäen Granlund. Joten missä vaiheessa Peltonen käänsi kelkkansa? Onko voittaminen vaan niin tärkeää ettei tavalla ole mitään väliä?

Mielenkiintoinen kausi tulossa ja nyt näemme oikeasti Villen valmennuksen tason. Samalla Pesonen pääsee näyttämään taitonsa kun nappaa ekan ulkkarin paikkaamaan esim Lehterän mahdollista loukkaantumista. Tuleeko sieltä Ryan Thang vaiko Brett Harkins.

Tässä oli hyvä kirjoitus. Omat fiilikset ovat kutakuinkin samat sillä erolla, etten enää tässä vaiheessa jaksa katsoa keskikastin joukkueen meininkiä. Varsinkin kun alkamassa on heikon valmentajan neljäs kausi. Jos ollaan rakentamassa uutta projektia uusilla pelaajilla, uudella valmentajalla ja uudella pelitavalla jaksaa epätasaista suorittamista katsoa paremmin. Kyllä itsekin pystyn odotuksia madaltamaan, mutta se vaatisi kyllä sen, että valmennus vaihtuu. Peltonen on ikään kuin mestaruuden (tai edes finaalipaikan) velkaa meille faneille, eikä sitä velkaa kuitata millään keskikastin tekemisellä. Edes odotusten ylittäminen ei korjaa tilannetta, eli joku välieräpaikka ei riitä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Joo eihän tuossa ole järjen hiventä pantata sopimuksia tällä hetkellä piironginlaatikossa.
Kausikorttien myynnistä saadut tulot on kuitenkin äärettömän tärkeitä kun nyt mietitään, paljonko voidaan rahaa oikeasti laittaa joukkueeseen.
Kauden aikana saadut lipputulot on kuitenkin sitä kädestä suuhun elämistä jota on vaikea ennakoida.
Ei olekaan. Eikä niitä pantata. Jos sopimuksia on olemassa on niissä oltava joku klausuuli esim. ulkomaiden osalta jonka takaraja ei ole vielä umpeutunut. Itse en usko että edes tuollaisia löytyy, tai ehkä just se yksi kappale, Vesalainen. Ehkä ei sitäkään. Ja jos noita on niin deadline on annettu aivan liian pitkälle kesään.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo eihän tuossa ole järjen hiventä pantata sopimuksia tällä hetkellä piironginlaatikossa.
Kausikorttien myynnistä saadut tulot on kuitenkin äärettömän tärkeitä kun nyt mietitään, paljonko voidaan rahaa oikeasti laittaa joukkueeseen.
Kauden aikana saadut lipputulot on kuitenkin sitä kädestä suuhun elämistä jota on vaikea ennakoida.
Mä taas ajattelen, ettei mitään järkeä julkaista yhtä sopimusta, jos tarkoitus on saada se 4 maaliin.
Voihan se mennä niinkin, etteivät saa maaliin näitä muita jolloin julkaisevat luonnollisesti tän yhden.
Mä uskon, että antavat tilanteen rauhoittua ja herättävät henkiin taas…
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ymmärrän. Mä itse tuolla kirjottelinkin, että 4 tohon riittää mikäli oikeille paikoille. 1 sena, 1 laita ja 2 pakkia.
Kalle Sahlstedt on tällaisella rakentamisella ampunut itseään uppiniskaisesti kerta toisensa jälkeen jalkaan. Nippanappa neljä ketjua ja muutama muutaman pelin junnu. Siellä on jo pari samaan aikaan tullutta loukkaantumista saanut useampana kautena pelin raiteiltaan, joskin viime kaudella Lämsä ei sitä edes raiteelle saanut.

Viittaan siis sopimusten osalta tilanteeseen joka just nyt vallitsee. Väitän että esim. Lukon kohdalla pelkkään neljään ketjuun panostaminen on maksanut kausia vaikka isompia poissaolojen sumia a la HIFK heillä ei ole edes ollut.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Ortio"-Taponen, mihin Vinni, tod. vaihtaa maisemaa.
"Ortio"-Vinni, mihin Taponen, 100% vaihtaa maisemaa.
Taponen-Vinni, riskit on, kuka vaihtaa maisemaa (V.P, fanit, Lundell sr?)

Vinni-Elias 50/50 peliajalla ja Taponen vaihtakoot maisemaa. Hävitääkö tämän takia otteluita, todennäköisesti. Hävitäänkö tämän takia mestaruus tai edes mitali, tuskin. Niille sijoille ei muutenkaan ole mitään asiaa, eli nyt vain nuoria kehiin oppimaan. Harmi, että viime kauden päätteeksi laitettiin nuoria kehittyviä pelaajia maakuntiin. Ei pysty vieläkään ymmärtämään sitä ratkaisua,
 

RedNumber9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hankintoja tosiaan tulee varmasti lisää ja niiden laatu on todella ratkaisevassa roolissa ensi kauden odotusten suhteen. Mutta aika vaikea on nähdä, että HIFK olisi syyskuun puolivälissä voimasuhdevertailuissa yhtä korkealla (1-3) kuin viime vuoden syyskuussa.

Oma veikkaus on, että paperilla HIFK tulee olemaan siinä 4-6 sijoilla syyskuun puolivälissä. Tuo on tietysti itsessään jo pettymys, sillä kyllä HIFK:n pitäisi ennakkokaavailuissa olla aina siellä ihan kärjessä/kärjen tuntumassa.

Osaltaan sitten paniikkia nostanee sellainen suora laskutoimitus, että jos viime kauden rosterilla oltiin runkosarjassa kuudensia, niin sitten tuollaisella 4-6 paperijoukkueella oltaisiin siellä 9-11 sijoilla.

Itse en usko, että se noin tulee menemään. Minulta ainakin löytyy esimerkiksi luottoa siihen, että joiltain pelaajilta tullaan ensi kaudella saamaan paljon enemmän kuin viime kaudella (Lindbohm, Kiviharju esim.)
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Osaatko sä keskustella asioista mitenkään muuten kuin jatkuvasti mulle vittuilemalla? Keskustelupalstan tarkoitus lienee, että täällä saa tuoda erilaisia näkökulmia asioihin ja mä niitä aika usein tuon. Sorit siitä. Asioista ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta kai sulta nyt joku muukin tapa keskustella löytyy kuin tämä väsynyt hyökkäysvirsi? Eipä tarvitse ihmetellä, miksei tänne enää kirjoita juurikaan muita kuin sellaisia, jotka vain valittavat kaikesta. Ja niitä muunkinlaisia faneja on kyllä olemassa. Ihan myös mun oman kuplani ulkopuolella. Mun omassa kuplassani on sitä paitsi kaikenlaisilla mielipiteillä varustettuja HIFK-kannattajia, mutta eipä me asioista keskustella, kuten täällä on tapana. Kuka haluaa ottaa paskaa niskaansa jonkun lätkäseuran takia? Mulla ei ainakaan ole kiinnostusta siihen kovin usein enää. Ja salaliittoteorioista syyttäminen nyt on ihan sitä itseään. Kun loppuu kunnon argumentit, niin syytetään sitten eri tavalla ajattelevia milloin miksikin. Todella kypsää ja fiksun ihmisen toimintaa.
Täällähän on menoa kuin siellä kuuluisassa Monzassa! Ei muuta kuin lisää puita. Ihmettelen hiukan nyt herkkänahkaisuuttasi, kun itsekin vähintään piilovittuilet jokaisessa viestissäsi. Vai mikä tämä määritelmä "saatanan tyhmistä ihmisistä" tällä kertaa oli? Tämähän nyt on ihan perinteistä IFK- palstan vääntöä puolin ja toisin. Toki, nyt sillä erotuksella, että tuntuu monella normaalisti positiivisesti asioita tarkastelevan usko loppuneen IFKn nykyiseen tekemiseen. Ainakin jollain tasolla. He toki tuntuvat noudattavan sitä jo Paskansyöjän tietämää viisautta, että ei auta muu kuin syödä tämä paska ja toivoa ihmettä. Jotkut sitten haluavat pitää meteliä ja nostaa ongelmia esiin. Salaliittoteoriasta ei varmasti ole kyse, mutta kyllä sinä nyt mielestäni hakemalla haet jotain sellaista, mikä ei välttämättä pidä paikkansa. Se on toki sinun oikeutesi. Ihmettelen vaan tuota uskoasi, kun kerta toisensa jälkeen IFK tekee täysin päinvastoin. Ei ollut tälläkään kertaan mitään yllätyksiä uusissa tulijoissa vaikka niin järkeilit. Ei selkeästi myöskään ollut hallittu Salmelaisen lähtö seurasta vaikka sitäkin yritit myydä ajatuksena täällä. Voisiko olla mahdollista, että IFK on enemmän tuuliajolla, kun uskallat ajatella?
Ihan oikeassa maailmassa siellä mietitään etukäteen, mitä ja miten asioista viestitään. Kaikkia asioita ei aina sanota suoraan, vaan osa asioista viestitään rivien välistä. Suurin ongelma on se, että osa ihmisistä on vain ihan saatanan tyhmiä. Ja niillekin pitää jotain viestiä. Ja jos ne eivät saa haluamaansa vastausta, ne sitten ne suuttuu ja kirjoittaa someen ja Jatkoajan keskustelupalstalle, että kukaan ei osaa mitään. Jos ja kun neuvottelut ovat kesken tai niitä ollaan aloittamassa, on hyvin tärkeää, että viestiminen on johdonmukaista. Jos agenteille sanotaan, että meillä on X määrä pelipaikkoja ensi kaudelle auki ja pelaajalle Y voidaan maksaa X euroa, niin sä nyt et vain voi viestiä kannattajille jotain muuta. Toisekseen, minä spekuloin asialla. En väittänyt, että kirjoittamani on totta. Mutta se voi myös olla totta.
En ole tästä eri mieltä kanssasi, mutta ethän sinäkään voi väittää, että IFKn viestintä olisi millään tasolla onnistunut aikavälillä pudotuspelit-nykyhetki. Kyllä mielestäni IFKn pitäisi kyetä parempaan avoimuuteen kannattajiin ja sidosryhmiin päin. Ei tietenkään sillä tavalla, jota myöskin on nähty Liigassa esimerkiksi HPKn toimesta, että raportoidaan yksityiskohtaisella tasolla sopimusneuvotteluista. Mikä siinä on, että muut seurat kykenevät avoimuuteen, mutta IFKssa se näyttää olevan täysi mahdottomuus? Ihmettelin myös tässäkin voimakasta reaktiotasi, sillä sinähän olet yleensä etujoukoissa täällä ihan samalla tavalla paimentamassa sellaisia spekulointeja, jotka eivät sovi sinun ajattelumalliisi. Vaadit yleensä ihan todisteita.
Ne pelaajat, joita fanit tänne janoaa, ovat lähtökohtaisesti sen tason pelaajia, jotka joko edelleen odottavat ensisijaisesti sopimusta ulkomailta tai sitten pelaajan palkkapyyntö on sillä tasolla, että seurat eivät ole sitä juuri nyt valmiita maksamaan. Ja osalla voi olla jo sopimuskin johonkin, mutta ei ole vielä vain julkaistu. HIFK:sta ulkomaille lähteneet pelaajat eivät myöskään lähteneet Villen paskuuden takia, vaan lähtivät siksi, että saivat ulkomailta tarjouksen, jota olivat toivoneetkin. Ihme juttu, etteivät luopuneet haaveistaan.

Kannattaa oikeasti käydä katsomassa, ketkä viime kauden Liiga-pelaajista ovat vielä ilman sopimusta. Se lista ei varsinaisesti herätä hurraa-huutoja, vaikka toki sieltä löytyy myös muutamia erinomaisia pelaajia. Esimerkkinä nyt vaikkapa Tony Sund. Reaalimaailmassa ne, jotka sopimuksen ulkomaille haluavat ja myös saavat, lähtevät ulkomaille. Ja aika moni pelaaja on sellainen, että heillä on varaa odottaa pidempään.
Tästä olemme samaa mieltä. Tosin tiedän, että olemme eri mieltä siitä, että minun mielestäni IFK on jo nyt täysin epäonnistunut ensi kauden joukkueen rakennuksessa, sillä tamperelaiset ja Kärpät ovat jo rakentaneet sellaiset rosterit, että materiaalieroa ei enää kurota kiinni vaan taistelemme ensi kaudella(kin) ihan muusta kuin mestaruudesta. Nyt ollaan jo auttamattoman myöhässä, kun pitäisi paikata Koivistoinen, Nättinen, Jääskä, Sund ja mahdollisia muitakin. Ne saatavilla olleet laatupelaajat Liigasta a'la Tardif, Gardiner, Kovarcik & co olisi pitänyt jo hankkia aikapäivät sitten.
Mä en pidä joidenkin random-palstailijoiden huuteluja Peltosen ammattitaidosta tai imusta yhtään minään, kun argumentit ovat aika kaukana pelaajien ajatusmaailmasta. Jos joku ei tykkää Peltosesta tai Peltonen on jonkun mielestä paska valmentaja, hänellä on siihen oikeus, mutta hän ei voi odottaa, että kaikki muutkin ovat samaa mieltä. Eikä oma mielipide ole mikään absoluuttinen totuus, vaikka täältä löytyisi 10000 samaa mieltä olevaa. Kun me täällä tietokoneen takana ei tiedetä oikeastaan juuri mitään. Kaikki perustuu omiin mielipiteisiin. Ja mielipiteet ovat kuin persereikä, jokaisella on omansa.

Pelaajien kommentit, ainakin mulle suoraan, ovat olleet mielenkiintoisia. En nyt ala syvällisesti niitä avaamaan, kun ovat henkilökohtaisia keskusteluja ja pidän kiinni luottamuksesta, mutta yhtään sellaista kommenttia, missä nämä HIFK:n pelaajat eivät uskoisi, että Villen kanssa voi voittaa, ei ole kuulunut. Jonkinlaista kritiikkiäkin on tullut, mutta ehkä enemmän ne ovat lopulta liittyneet siihen, että pelaaja olisi toivonut itselleen isompaa roolia. Mikä sekin on ymmärrettävää ja joidenkin kohdalla varmaan oikeutettuakin. Mutta näidenkin kohdalla Ville sai pääasiassa kehuja. Ja asioita avautui, kun osasi kysyä tarkentavia jatkokysymyksiä, jotta pääsee sen mahdollisen puppugeneraattorin ohi. Ja koen päässeeni. Ja kyllä mä nyt kuitenkin luotan Villen alaisuudessa pelanneisiin pelaajiin enemmän kuin esim. tälle palstalle kirjoittaviin nimimerkkeihin. Jälleen, sorit siitä.
Olisitko kirjoittanut tätä tänne, jos joku olisi kertonut sinulle Peltosen olevan paska valmentaja vai olisitko sivuttanut sen kommentin? Jatkuvasti kerrot, että sinulla ei ole mikään pakottava tarve puolustella Peltosta, mutta siitä huolimatta jatkuvasti niin teet. Samanaikaisesti UTJ-ketjussa teet palkkalaskentaa ja toteat, että x palkalla pitäisi olla myös tulostavoitteita? Miksi et sovella samaa logiikkaa Peltoseen ja hänen onnistumisensa arviointiin? Hänellä kuitenkin median lähteiden mukaan on Liigan parhaita, ellei paras palkka, päävalmentajista? Eikö hänen kohdallaan ole helvetin iso ristiriita tässä käytetty raha- saatu tulos akselilla?
Liiga on valitettavasti nykyisin siinä asemassa Euroopassa, että täällä joudutaan odottamaan muiden päätöksiä. Scouttaaminen muista sarjoista korostuu entisestään, koska hyviä pelaajia on pienemmissäkin sarjoissa. HIFK on ollut aika konservatiivinen hankinnoissaan yleisesti ja siihen voisi mielestäni tulla hallittu muutos. Suurin osa Liigaan tulevista ulkkareistakin on niitä, jotka keikkuvat jossain AHL:n ja ECHL:n välimaastossa. Niminä meille tuntemattomia, mutta aika moni on hakenut Liigasta nostetta uralleen ja seuraavaan kauteen lähdettäessä ovatkin jo kovia luita täälläkin. Sopimusasiat nyt vain ovat alttiita dominovaikutukselle, koska jonkun pelaajan sopimus johonkin vaikuttaa jonkun toisen pelaajan sopimukseen. Tämä on ihan normaalia ja kuuluu kuvaan.
Tämäkin on ihan totta, mutta tällaiset pelaajat ovat kuitenkin jollain tasolla arpoja. IFKn resursseilla pitäisi pystyä tamperelaisten ja Kärppien tapaan ryöstökalastamaan pienempiä seuroja ja siihen sitten pari-kolme "Martin-Marleau" tyyppistä hakua omia junnuja unohtamatta. Nyt ei ole näin toimittu ja lopputulos on materiaalin osalta täysi keräilyerä.
Joukkue ei ole valmis, mutta joukkueen runko on valmis. Tietääkseni maalivahtia haetaan, samoin puolustajaa ja paria hyökkääjää. 1,5 kk:n päästä meidän pitäisi olla jo paljon viisaampia, koska siihen mennessä pitäisi valtaosan vapaista paikoista olla täytetty. Eiköhän elokuun puoliväliin mennessä joukkue ole aika lailla valmis.
Jos tässä ounastelusi osuu oikeaan niin maalivahdin tulee olla mallia prime "Lankinen", että meillä on mitään toivoa taistella mestaruudesta. Toki, jos suunnitelmana on taas välikausi, mitä tulee joukkueeseen panostamiseen niin tämä lienee lähellä totuutta. Nythän sieltä lähti ainakin hetkeksi kaiketi suureen rooliin suunniteltu Kaskimäki, joten hänellekin pitää saada plan b. IFKn kohdalla myös varmaan mahdollista, että pannukakku kauden jälkeen Pesosen suulla valitetaan, että "emme osanneet odottaa Kaskimäen jäämistä Pohjois-Amerikkaan tai muuta liirumlaarumia". Hyvin johdetussa seurassa nämä kaikki riskitekijät huomioidaan.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Eikö se ole julkaistu ja tässä tämänhetkinen ota & jätä tilanne:
Jos pelkkiä lukumääriä katsoo, niin 5 tulijaa ja 9 varmaa lähtijää + 5 joille ei ainakaan vielä ole sovittu jatkoa. Siis jos nuo 5 saisi jatkosopimuksen, olisi tilanne edelleen 9 pakkasella. En laskenut junioreita mukaan, sillä heitä tuskin paljon peluutetaan.

Sitten on kokonaan toinen juttu, että ketkä korvaavat tehokkuudella, taidollisesti ja nopeudellisesti toisensa.

Lisäys: Tietysti noissa ominaisuuksissa tasoihin pääseminen on vasta viime kauden toisintoon (7. sija) pyrkimistä. Jos halutaan parempaan, olisi ehkä syytä panna paremmaksi.

Voisiko joku jaksaa tässä helteessä laskea piste-erot noiden 5 tulijan (riippumatta missä on pelannut) ja 9 varman lähtijän vs. 14 lähtijän välillä? Vanhalle se on liian kuuma homma tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos pelkkiä lukumääriä katsoo, niin 5 tulijaa ja 9 varmaa lähtijää + 5 joille ei ainakaan vielä ole sovittu jatkoa. Siis jos nuo 5 saisi jatkosopimuksen, olisi tilanne edelleen 9 pakkasella. En laskenut junioreita mukaan, sillä heitä tuskin paljon peluutetaan.

Sitten on kokonaan toinen juttu, että ketkä korvaavat tehokkuudella, taidollisesti ja nopeudellisesti toisensa.

Olihan tuolla toisaalta pelaajia, jotka olivat puhtaasti paikkaajia.

Pakkien loukkaantumisia tuli paikkaamaan Manninen ja sitten paikkaajan paikkaajaksi hommattiin Bourque. Kiviharju koko kauden pois kuten myös Tallberg. Aivan yksi yhteen ei voi lukea.

Tärkein mitä haluisin nähdä olisi se, että IFK pelaisi aktiivista ja rohkeaa kiekkoa. Tulosta ei ole tullut tuolla passivisella puolustamisella ja epäjääkiekolla, niin olisiko sama pelata viihdyttävää ja rohkeaa vauhtikiekkoa. Samalla toki yrittää pitää homma paketissa omiin päinkin.

Ensi kauden rosteri tietenkin luo tähän haasteensa ja edelleen puujalkaisuutta on paljon, mutta en jaksaisi katsella sitä lasin kautta ulos-kiekkoa taas. Mutta minultahan ei kysytä, eikä pidäkään kysyä. Toivoa kuitenkin saa.
 
Viimeksi muokattu:

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kalle Sahlstedt on tällaisella rakentamisella ampunut itseään uppiniskaisesti kerta toisensa jälkeen jalkaan. Nippanappa neljä ketjua ja muutama muutaman pelin junnu. Siellä on jo pari samaan aikaan tullutta loukkaantumista saanut useampana kautena pelin raiteiltaan, joskin viime kaudella Lämsä ei sitä edes raiteelle saanut.

Viittaan siis sopimusten osalta tilanteeseen joka just nyt vallitsee. Väitän että esim. Lukon kohdalla pelkkään neljään ketjuun panostaminen on maksanut kausia vaikka isompia poissaolojen sumia a la HIFK heillä ei ole edes ollut.
Niin mäkään en tyytyisi 4 ketjuun.
Vaan 5 -7 ketjuun, jossa mukana noi junnut. 5 ketjua äijiä ja loput junnuja. Ihan perus käytäntö se n. 31 sopparia lähtöön. Joukkuetta täydennetään aina kauden aikana. Luvuissa Hifk on aikalailla kärkipäässä.
 

Maajohtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
M
Eemil Vinni on arvostettu NHL-draftia silmälläpitäen euroopan parhaaksi veskariksi ikäluokassaan, varausnumeron pyöriessä kierroksilla 2-3.

Ehkä tällaista talenttia kannattaakin hieman puskea eteenpäin.
14 ukkoa lähtenyt ja 5 tullut sisään ja jos kaskimäki vielä niin 15. Tietäen hifkin saikkuhistorian niin ei ihan yks kaks lisäukkoa riitä. No nyt nähdään millaisia vonkaleita pesonen alkaa naaraamaan.
Katsotaan mitä pelaajia ei mahdu kärkijengeille, ostetaan niitä sitten kalliilla…
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Joukkuetta täydennetään aina kauden aikana. Luvuissa Hifk on aikalailla kärkipäässä.
Ja tässä myös yksi helvetin iso syy sille, että IFK alisuorittaa kaudesta toiseen. Joukkueen pitäisi olla jo nyt samassa kuosissa kuin tamperelaisilla, eikä pitäisi olla tällaisia helvetin isoja vuotokohtia kuin IFKlla. Kauden aikana pitäisi hankkia ainoastaan täsmähankintoja tai pitkäaikaispotilaiden paikkoja, eikä paikata joukkueenrakennuksen perseilyjä, kuten IFKssa perinteisesti on tehty ja ilmeisesti tarkoitus nytkin.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Olihan tuolla toisaalta pelaajia, jotka olivat puhtaasti paikkaajia.

Pakkien loukkaantumisia tuli paikkaamaan Manninen ja sitten paikkaajan paikkaajaksi hommattiin Bourque. Kiviharju koko kauden pois kuten myös Tallberg. Aivan yksi yhteen ei voi lukea.

Tärkein mitä haluisin nähdä olisi se, että IFK pelaisi aktiivista ja rohkeaa kiekkoa. Tulosta ei ole tullut tuolla passivisella puolustamisella ja epäjääkiekolla, niin olisiko sama pelata viihdyttävää ja rohkeaa vauhtikiekkoa. Samalla toki yrittää pitää homma paketissa omiin päinkin.

Ensi kauden rosteri tietenkin luo tähän haasteensa ja edelleen puujalkaisuutta on paljon, mutta en jaksaisi katsella sitä lasin kautta ulos-kiekkoa taas. Mutta minultahan ei kysytä, eikä pidäkään kysyä. Toivoa kuitenkin saa.
Olet oikeassa, mutta jos pisteet lasketaan vertailuna, niin silloin pitää huomioida kaikki - myös saikkulistalle joutuneiden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös