HIFK kaudella 2024–2025

  • 360 534
  • 2 430
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Rosterin perusteella näyttää toistaiseksi välikaudelta ja syyt jäävät arvailujen varaan (maksimipanostus edelliseen kauteen, esisopparit ulkomaille lähteneiden/jääneiden kanssa yms.).

Aiempi oletus ettei ole rahaa niin asettuu nyt toukokuussa eri valoon.
Kyllä ainakin nykyisellään pelkkä tulokassopimus riittää.

Huomionarvoista on, että NHL:n kasvattajarahan saamiseen riittää pelkkä NHL:n tulokassopimus. Sen jälkeen ei ole enää mitään väliä, pelaako pelaaja lopulta yhtäkään ottelua NHL:ssä.


Tarkistin entry level-sopparit Capfriendlysta ja mikäli spottasin manuaalisesti kaikki niin tilanne on oheisen artikkelin perusteella seuraava:

Entry level contracts (korvauksia seuraavalla kaudella kahdessa erässä, huomioidaan neljä edellistä kautta)
PelaajaSopimusMinimikorvausMaksimikorvausHIFKssaKommentti
Aleksanteri Kaskimäki24-27
285000​
285000​
4 kautta
Juha Jääskä24-27
285000​
285000​
4 kautta
Kasper Halttunen24-27
28500​
57000​
1 kausi, josta osin lainalla K-VantaallaKaksi maata; viimeisin kausi 40%, loput 3x 20%
Waltteri Ignatjew24-27
0​
28500​
1 kausiKahdessa maassa, maks. 10%. Kirjoilla 22-23, ei matseja. Osakorvaus yhdestä kaudesta jaettuna K-Espoon kanssa?
598500​
655500​
Pos. vaikutus viime kauden tulokseen:
PelaajaSopimusMinimikorvausMaksimikorvausHIFKssaKommentti
Roni Hirvonen22-25 / 23-26
71250​
142500​
2 kautta, mutta toinen tulokassopparilla, joten vain yhdestä kaudesta ja korvaus maksettu jo 2023?
Christoffer Sedoff23-26
0​
19000​
20-21 U20-sarjaa osittain, jakaantuu kolmen seuran keskenKahdessa maassa
71250​
161500​
Varaukset
1. kierros
Muut
20000​
20000​
(Halttunen)
Yhteensä
91250​
181500​

Tämän perusteella HIFK on saamassa ensi kaudella minimissään ~ 600k$ kolmesta pelaajasta. Viime kaudella korvauksia on saattanut tulla vain ~40k$, jos Hirvosen korvaus maksettiin jo vuonna 2023 ja oli tuolloin vain 71250 $. Joka tapauksessa viime vuonna kasvattajakorvaukset eivät ole käytännössä tuoneet mitään lisätulovirtoja mikä voi selittää senkin, että alustavasti tähän kauteen lähdetään varovaisemmin liikkeelle. Joka tapauksessa ensi kauden pitäisi olla tuloksellisesti hyvä ellei sitten nestorien takapainotteiset sopparit yllätä vielä oletettua pahemmin eikä vakiokannattajat löydä lehtereille totuttuun tapaan.

EDIT. Ehdin vasta myöhemmin silmäillä tuon ISn jutun niin tosiaan Hirvosesta tuli korvaukset jo aiemmin. Sitä suurempi merkitys on tulevan kauden tuloilla. Sen puolesta tulossa hyvä tulo - etenkin, jos Kaskimäki sattuisi jäämään HIFKhon niin ringissä on hyvä pelaaja, josta vielä maksetaan seuralle.
 
Viimeksi muokattu:

Eemin76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämänhetkinen tilanne ei aiheuta riemunkiljahduksia. Mutta..pelaajia on jo määrällisestikin niin vähän, että useita pelaajia on varmasti tulossa! Se onkin erijuttu, minkätasoisia. Kuulostaa hullulta ajatukselta joku "välikausi". Varmasti on vielä paljon hyviä pelaajia vapaana tai vapautumassa. Nyt on Pesosen työ olla hereillä ja muitten tarjota siihen kassa.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvää pohdintaa kiitos.
Vinni on hyvä nosto myös omissa kirjoissa edellyttäen että niitä otteluita tulee myös.
Itse toivon että ottelut Taposen välillä menee
45-15 taikka 40-20. Mitä tehdään jos Taponen floppaa? Vinni rohkeasti nro1 kuten jokerit teki aikoinaan Lehtosen kanssa? Vai lompakko auki markkinoille?
Niin, se riski on kai joskus otettava, ettei meillä käy aina vaan Heljangot.
Mikäli Taponen floppaa ja Vinni ei pysty paikkaamaan on luonnollisesti etsittävä korvaajaa. Riski, mutta muuttuuko mikään, jos sitä ei koskaan oteta.
Mä luotan Taposeen ja toivoisin faneilta kerrankin tukea nuorille kavereille. Ei niin, että siellä maalilla ollaan maalitauluna loanheiton kohteena alusta asti. Ihan riittävästi painetta muutenkin.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Tämän perusteella HIFK on saamassa ensi kaudella minimissään ~ 600k$ kolmesta pelaajasta.

Ansiokasta työtä, kiitos paljon!

Näihin lukuihin voi lähes saletisti laskea myös Kiviharjusta 35 000 tai 20 000 dollaria, riippuen meneekö ykkös- vai seuraavilla kierroksilla.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Aika keskeneräiseltä joukkue näyttää ja varsin kokemattomalla Pesosella on aikamoinen urakka koota joukkue varsin huonossa kohtaa kautta. Tähän päälle Peltosen näytöt päävalmentajana niin pelolla odotan tulevaa kautta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koen osaavani keskustella, ja tarkoitus ei tälläkään kertaa ollut vittuilla sinulle. Ihan sama kuka tuon  spekulaation olisi täräyttänyt eetteriin, niin saman vastauksen olisin laittanut. Usein se vaan satut olemaan juuri sinä, joka yrittää loppuun asti nähdä asiat positiivisemmassa valossa, kuin ne todellisuudessa ovatkaan. Tai kumota muiden spekulaatioita vaatien lähdettä kirjoituksille. Ehkä se johtuu siitä, että meillä on usein kovin äärilaidoissa mielipiteemme, niin niihin saattaa suhtautua kumpikin osapuoli hieman normaalia kärkkäämmin, sorit siitä.

Yhtä hyvin mä voisin spekuloida, että sieltä tulee vielä kakkossentteri, kaksi ykköskorin laituria ja ykkösveskari. Mutta en sano sitä ääneen, koska se kuulostaisi ihan yhtä utopistiselta, kuin spekulaatiosi Pesosen taktiikasta.

Myöskään Pesosen puheet joukkueen valmiustilasta olevan kutakuinkin tässä sekä taloudellinen turska vs. viime kauden kaikkien aikojen joukkue, kielivät siitä, että ihan ei kannata odotella kuuta taivaalta.


Ja tuo että tuot erilaisia näkökulmia asioihin on hyvä asia ja se synnyttää keskustelua, kuten kuuluukin. Olen vaan joskus miettinyt, että onko sun näkökulma aina saman suuntainen, kuin seuralla? Esim. Näkymätön oli ihan ok ja sitten kun hänet kengittiin, niin sekin oli ihan ok ratkaisu. Monet täällä jo kyseenalaistivat tuon Stadin John Cenan aikoja sitten ja nyt viimeinkin kun on tullut jotain asioitakin esille hänen osaamattomuudesta ja talouden perseilystä, sinäkin hyväksyt tuon kenkimisen seuran päätöksen seurauksena. Mutta et tainnut pahemmin kyseenalaistaa miehen toimintaa tässä välissä?

Tähän pohjautuen; onko Peltosen kenkiminenkin sitten vasta hyvä asia ja, oikea ratkaisu jos IFK tekee sellaisen päätöksen? Mutta siihen asti seisot vankkumattomana Peltosen takana jatkoa puoltaen kuten seurakin, ennen kuin toisin tiedotetaan?

Mutta summasummarum, mielipiteitä saa olla ja pitäähän niitä myös kyseenalaistaa, jotta keskustelua syntyy. Ja pahoittelut vielä jos kuulosti hyökkäävältä. Ei ollut tarkoitus, no hard feelings :)

Selvä homma, kiitos selvityksestä. Lähteiden vaatiminen riippuu siitä, mitä väitetään. Jos joku spekuloi jollakin asialla ja viestistä käy selkeästi ilmi, että kyse on spekulaatiosta tai omista mielipiteistä, lähdehän on se kirjoittaja. Jos taas väittää, että HIFK:ssa on täysi paniikki päällä, niin tällaiseen pitää kyllä joku lähde löytyä. Ei voi vain omasta hatusta heitellä asioita faktana.

Mun on vaikea ymmärtää, mitä utopistista heitossani Pesosen mahdollisesta taktiikasta on, kun tiedän faktana, että vastaavia kommentteja käytetään ihan yleisesti liike-elämässä. Lähteenä minä itse, joskin ala täysin toinen. Mä en koskaan odota HIFK:lta kuuta taivaalta, ne ajat ovat menneet jo joskus ysärillä. Mä olen koko aikuisikäni tiedostanut, että pelkkä nimivahva joukkue ei ole synonyymi menestyvälle joukkueelle, varsinkaan, jos menestyksen mittari on mestaruus.

En ole koskaan itse ajatellut, että mun ajatusten pitäisi olla samanlaisia kuin seuralla. Mun ajatukset ovat mun omia ajatuksiani ja jos ne osuu yksiin jonkun muun tahon kanssa, niin sitten osuu. Mutta kyllä ne ajatukset, mitä mä tänne kirjoitan, ovat ihan mun omia ajatuksiani eikä kukaan mua manipuloi tai painosta. Koska HIFK kiinnostaa mua ihan erityisen paljon, olen vuosien varrella ottanut asioista selvää ja mulla on useita tahoja, mistä kuulen erilaisia HIFK:hon liittyviä asioita. Tiedostan myös, että kaikki kuulemani asiat eivät ole täysin totta, tai ne ovat vähintäänkin vain yhden osapuolen näkemyksiä. Ja melkein aina johonkin väitteeseen on kuullut päinvastaista jostain muualta. Aika paljon siis riippuu siitä, mistä "leiristä" juttuja kuulee. Mä olen antanut seuralle myös paljon raippaa, kun koen siihen olleen aihetta. Mutta jos en koe siihen erityistä tarvetta, sitten en anna. Ja tiedostan myös, että mun mielipiteilläni ei ole seuralle minkäänlaista merkitystä, enkä odota, että niitä huomioidaan mitenkään. Jos haluan saattaa jotain seuran tietoon, voin laittaa sähköpostia seuran henkilöstölle ja avautua suoraan heille.

Kun itse mietin asioita, mietin niitä eri näkökulmista. Tiedostan kuitenkin, että mulla on hyvin vajavaiset tiedot, koska en ole missään seuran ytimessä ja paljon olennaisia asioita jää epäselväksi. Eikä mulla kovinkaan usein ole mitään tarvetta haukkua ketään tai mitään vain varmuuden vuoksi. Tiedostan, että asioita voidaan tehdä monella eri tavalla ja harvoin vain yksi tapa toimia on oikea. Mutta usein on valittava joku tapa ja sitä sitten jalostetaan eteenpäin. Jos mä koen voivani ymmärtää, miksi on toimittu kuin on toimittu, se riittää mulle.

Jos tarkoitat Näkymättömällä Lindströmiä, niin en ole hänestä tänne kovin paljon kirjoitellut. Mutta sen olen kirjoittanut jo vuosia sitten, että hän ei ole mun kuppini kahvia. En muista, mitä muuta mä olen tänne hänestä kirjoittanut, mutta en siis ole missään vaiheessa ollut hänestä innoissani. Tähän löytyy todisteet kyllä mun ystäviltä, tosin epäilen, että he eivät tänne mitään lausuntoa aiheesta tule antamaan. Mä olisin halunnut Lindströmin sijasta jonkun talon ulkopuolelta alunperinkin. Mutta mä en koe kovin hedelmällisenä dumata ketään lyhyen työpestin jälkeen, kun en tiedä yksityiskohtia. Musta potkut olivat oikea ratkaisu monessakin mielessä.

Tiedostan kuitenkin myös sen, että vaikka tj on todella tärkeä, hän ei tee mitään yksin. Taloudellisista perseilyistä en osaa sanoa mitään, kun en tiedä talouden yksityiskohtia. Se nyt lienee selvää, että ravintolatoiminnan käynnistämisestä on aiheutunut kuluja edelliselle tilikaudella (23-24) ja HIFK olisi tarvinnut hyvään taloudelliseen tulokseen apuja myös joukkueelta, mitä nyt ei saatu. Eikä apuja saatu edes naapurilta. Mutta nämäkin kulut ovat investointeja, eli niiden on tarkoitus tuottaa jotain tulevaisuudessa ja niihin on varmasti osattu varautua. Mutta uuden aloittamisesta syntyy aina kustannuksia ja kyllä hallituskin sen tietää. Toimarihan raportoi säännöllisesti hallitukselle.

Mä en myöskään tiedä, mikä oli se suurin syy, miksi Lindström sai kenkää. Mulla on valistunut arvaus, että kyseessä ei ollut mikään puhdas yksi juttu, vaan kyse oli isommasta kokonaisuudesta. Jos mun pitäisi itse omilla vajavaisilla tiedoilla arvata suurin ja merkittävin syy, valitsisin sen, että HIFK:n hallitus ei uskonut, että Lindström on oikea henkilö luotsaamaan tätä laivaa tulevaisuudessa. Ja silloin vaihto pitää tehdä mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Sekin pitää tietysti huomioida, että Markus oli edellisen hallituksen valinta ja edellisen toimari oli vahvasti tukemassa valintaa. Hallitukseen on sittemmin saatu uusia henkilöitä ja itse koen vain hyvänä, että ei vain tyydytä istumaan sormi perseessä, jos tuntuu, ettei toimarilla nyt ihan lähde. Itse en myöskään koe, että Markus olisi tyyppinä mikään suuri ja innostava visiönääri, joka kannustaa toimiston työntekijöitä rohkeasti ajattelemaan boxin ulkopuolelta ja sellaiseen varmaan pitäisi entistäkin kilpailummalla alalla kuitenkin kyetä. Tässä markkinassa virkamiesmäisyys ei välttämättä ole hyve, vaan pitäisi pystyä heittäytymään enemmän. Tämä ei tietenkään ole synonyymi hallitsemattomien riskien ottamiselle. Mutta jotain uutta HIFK:n pitäisi keksiä, jotta yleisöä, erityisesti nuorta yleisöä riittäisi jatkossakin.

Niin kuin olen aiemmin kirjoittanut, niin kauan, kun Peltosella on joukkueen pelaajien ja seuran tuki, hänellä on edellytykset jatkaa. Olen myös kirjoittanut, etten pidä Peltosta maailman parhaana valmentajana enkä minään pyhimyksenä. Kukaan ihminen ei ole täydellinen, enkä mä sellaista edes odota. Mutta mä uskon, että Villellä on sellaisia ominaisuuksia, joista on HIFK:n pelaajille hyötyä ja apua. Ymmärrys lajista on myös poikkeuksellisen suuri, joten onhan tuossa jo hyvälle valmentajalle tärkeitä ominaisuuksia. Tiedostan kuitenkin, että päävalmentaja tai valmentajat yleisesti eivät ole mitään Stiga-ukkojen ohjailijoita, vaan kyllä pelaajan kehittymisessä ja peliesityksissä on ihan poikkeuksellisen suuri merkitys sillä pelaajalla itselläänkin.

Jos HIFK antaa jossain vaiheessa Peltoselle kenkää, odotan sen päätöksen olevan tarkkaan harkittu ja varmaankin siten oikea päätös. Sehän selviää sitten myöhemmin. Uusi valmentaja voi myös olla huonompi ja hommat voivat mennä kokonaisuutena vihkoon. Etukäteen ei voi tietää. Mulla vain ei ole mitään syytä toivoa tai odottaa kenenkään kenkimistä, koska se tarkoittaa aina sitä, että juttu alkaa alusta vastoin alkuperäisiä suunnitelmia. Mä itse odotan, että kun joku henkilö palkataan, hän on sillä hetkellä paras henkilö ko. positioon. Ei voi kuitenkaan sanoa, että jotkut muut olisivat täysin vääriä tai huonoja, vaan erilaiset asiat ratkaisevat sen, miksi joku ihminen tehtävään lopulta valitaan. Täällä on toivottu valmentajaksi Jukka tai Kari Jalosta tai Jussi Tapolaa, mutta niiden perään on aika turha huudella, kun heidän tavoitteensa ovat selkeästi ulkomailla tai ovat vaihtoehtoisesti kiinni muissa pesteissä silloin, kun meillä on ollut akuutti tarve. Vaikea sellaisia henkilöitä on valita. Ei se kerro siitä, että HIFK:ssa olisi jotain erityistä vikaa, vaan muut sarjat vievät vain voiton. Taloudellakin on tässä valtava merkitys, mutta niin myös mahdollisuudella kokea jotain uutta. Liiga on nimekkäille koutseille sellainen turvasatama, tänne pääsee kyllä aina takaisin. Ja kun ulkomaan pestit ovat korkeasti palkattuja, sekin luo turvaa ja voi rauhassa katsella sitten sitä seuraavaa parasta vaihtoehtoa. Liiga-seurojen "kohtalona" on tyytyä kasvattamaan uusia huippuvalmentajia, mutta en näe tätäkään huonona asiana. Jotkut nousevat eliittiin, jotkut eivät.

Tilanteet voivat aina muuttua, mutta mä en koe Villen kohdalla niiden alkuperäisten valintakriiterien muuttuneen radikaalisti. Ville oli nuori ja kehittyvä valmentaja tietyin ominaisuuksin meillä aloittaessaan ja hän on sitä edelleen, mutta paljon kokeneempi. Ja kokenut nimenomaan meillä. Uskon kaikista kokemuksista olevan apua jatkoa ajatellen. Jos HIFK menestyy, en mä koe sen olevan yksinomaan Villen ansiota, kuten en koe menestymättömyydenkään olevan Villen syytä. Voiton hetkellä kokonaisuus vain on toiminut paremmin kuin muilla jengeillä ja siitä kiitos lukuisille eri tahoille. Menestystä ei kuitenkaan voi pakottaa eikä pakko useinkaan ole "luovilla" aloilla, jollaiseksi urheilunkin lasken, pidemmän päälle paras motivaattori. Ei mulla tämän hienompaa vastausta ole antaa, toivottavasti riittää.
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Feikkiheikit
Tämänhetkinen tilanne ei aiheuta riemunkiljahduksia. Mutta..pelaajia on jo määrällisestikin niin vähän, että useita pelaajia on varmasti tulossa! Se onkin erijuttu, minkätasoisia. Kuulostaa hullulta ajatukselta joku "välikausi". Varmasti on vielä paljon hyviä pelaajia vapaana tai vapautumassa. Nyt on Pesosen työ olla hereillä ja muitten tarjota siihen kassa.
Siellä olisi Rasmus Heljanko vapaana. Tuttu menneiltä vuosilta ja tehnyt hyvää tulosta Saksassa ja mestiksessä.

Pelottaa jo valmiiksi, että tuossa on meille "vonkale" markkinoilta.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika keskeneräiseltä joukkue näyttää ja varsin kokemattomalla Pesosella on aikamoinen urakka koota joukkue varsin huonossa kohtaa kautta. Tähän päälle Peltosen näytöt päävalmentajana niin pelolla odotan tulevaa kautta.
Niin, kyllä se syytä kuitenkin on ihan rehellisesti arvioida VP:n imua ja niitä pelaajien kehuja omasta kehityksestään (joka toki olisi voinut olla vielä parempaa jonkun toisen opeissa) ihan vaan sen kaiken omin silmin nähdyn, tai ihan niiden tilastojenkin perusteella.

Ville ei ihan varmastikaan ole huonoin valmentaja maailmassa, sillä onhan joukkue nyt edes jollakin tapaa pärjäillyt (lienee oikea termi tuo pärjäillyt), mutta kuitenkin selkeä punainen lanka on kateissa ollut, ja enemmänkin vaikuttanut peli sellaiselta satunnaiselta flow-tilaan perustuvalta. Eli jengi tullut hallille hyvällä fiilkselleä, joka tarttunut muihinkin, ja sitten ollaankin saatu itsestä kaikki irti, sekä unohdettu hetkeksi se möyrimiskiekko kokonaan, ja tähdätty suoraan sinne maalille, ja sitten tulos myös nähtävissä.

Siksi on tietyllä tapaa ihan sama se, jos joku täällä kertoilee, että Ville on parasta mitä kulloinkin kertoilevan pelaajan elämässä on tapahtunut, kun se ei kuitenkaan näy kentällä. Ja se jos mikä on kuitenkin ratkaisevaa sen suhteen miten joukkue menestyy, sekä edelleen sen suhteen miten sitä valmennuksen onnistumista ja osaamista arvioidaan.

Tähän asti se on ollut melkoista skeidaa keskimääräisesti arvioiden. Ulosantikin heikkoa kaikkine sitkeyksineen, usein selkeää kyvyttömyttä muutta peliä pelin aikana muutoin kuin huonompaan suuntaan, selkeää nuorten nousemista sinne tulevien NHL pelaajien terävimpään kärkeenkään niiden määrästä puhumattakaan, niin en kyllä saa itse mitenkään istumaan tätä kaikkea käsitykseen absoluuttisesta huippuvalmantajasta, jonka alaisuuteen kaikki haluavat hinnalla millä hyvänsä.

Jos näin olisi, niin tunkua olisi varmasti vieläkin enemmän, ja jopa siten että se olisi tännenkin asti huomattavaa. Kiva kuitenkin, että on pelaajia joiden mielestä VP on parasta mitä heille on tapahtunut. Toki monikaan ei ole juurikaan mudien valmennuksessa ollut, tahi sinne päässyt.

Mutta jep. Tätä voidaan arvioida erilaisilla mittareilla, sekä juurikin silmin nähtävästi.
Nyt saattaa totisesti sitten olla se paikka näyttää, että mihin ne rahkeet riittävät, kun ei saakaan käydä shoppailemassa mitä haluaa.
 

Friedkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Pitikö joukkue julkaista toukokuussa vai muistanko väärin? Täällä alkaa "merkittävien muutosten" hohto hiipua.
Eikö se ole julkaistu ja tässä tämänhetkinen ota & jätä tilanne:
 

Liitteet

  • GOu2mUSWwAAtczk.jpg
    GOu2mUSWwAAtczk.jpg
    67,3 KB · kertaa luettu: 147

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
On kyllä ihan uskomatonta että jotkut kirkkain silmin laskevat nuo kahdeksan(?)junnusopparia tarvittavaan rosteriin mukaan. Kaikki vielä ihan hemmetin kaukana siitä että pystyisivät paria peliä enempää liigaa pelaamaan.

14 aikuista liigatason pelaajaa ulos ja 5 sisään. Siinä koruton tilanne juuri nyt Tuossa on liki kahden kokonaisen viisikon ero lukumääräisesti. Turha tuota on positiiviseksi yrittää puhua tai väittää että pari-kolme hankintaa pelastaisi tilanteen. Totaalinen farssi jonka johdosta hallituskin olisi joutanut antamaan itselleen potkut.
 
Viimeksi muokattu:

S.T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Tampa Bay
Moni on vain epäillyt hänen valmiuttaan liigaan kakkosmolariksi.
Minäkin epäilen, kun Vinniltä on nyt jäänyt pelaamatta A-junnut ja Mestis läpi korkeilla pelimäärillä ja >91 torjuntaprosentilla.

Tapparaa seuratessa olen huomannut, että toimia kaava on, että torjutaan sarjaporras kerrallaan läpi ja sitten mennään seuraavalle tasolle. 10 viime kauden aikana tällä systeemillä on Tapparaan tullut kakkosvahdiksi Hrachovina, Heljanko, Heikkinen, Randelin ja tulevalla kaudelle Kohonen.

Ihmettelen tätä HIFK:n kiirettä, kun hosumalla ei saada kuin hidastettua Vinnin kehitystä ja draft-numero kasvaa. Vinniä pidettiin U16-ikäisenä ikäluokan parhaana maalivahtina ja ilmeisesti oikealta ja vasemmalta on menty ohi. Tosin maalivahdille draft on aika yhdentekevä, kun heidän ennustettavuus on kenttäpelaajaa heikompaa ja täten NHL-taso tulee keskiarvoisesti kenttäpelaajaa ikävuosissa myöhemmin.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kyllä ihan uskomatonta että jotkut kirkkain silmin laskevat nuo kahdeksan(?)junnusopparia tarvittavaan rosteriin mukaan. Kaikki vielä ihan hemmetin kaukana siitä että pystyisivät paria peliä enempää liigaa pelaamaan.

14 aikuista liigatason pelaajaa ulos ja 5 sisään. Siinä koruton tilanne juuri nyt Tuossa on liki kahden kokonaisen viisikon ero lukumääräisesti. Turha tuota on positiiviseksi yrittää puhua tai väittää että lati-kolme hankintaa pelastaisi tilanteen. Totaalinen farssi jonka johdosta hallituskin olisi joutanut antamaan itselleen potkut.
Onhan siellä 4 ketjua miehiä ja reilu ketjullinen junnuja. Edelleenkään ei kannata lietsoa. Junnuille halutaan tilaa niin mihin väliin ne tungetaan, kun ei edes 5 ketjuun kelpuuteta.
Sanomattakin selvää, että tohon tulee lisää soppareita , kun maltatte hetken.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minäkin epäilen, kun Vinniltä on nyt jäänyt pelaamatta A-junnut ja Mestis läpi korkeilla pelimäärillä ja >91 torjuntaprosentilla.

Tapparaa seuratessa olen huomannut, että toimia kaava on, että torjutaan sarjaporras kerrallaan läpi ja sitten mennään seuraavalle tasolle. 10 viime kauden aikana tällä systeemillä on Tapparaan tullut kakkosvahdiksi Hrachovina, Heljanko, Heikkinen, Randelin ja tulevalla kaudelle Kohonen.

Ihmettelen tätä HIFK:n kiirettä, kun hosumalla ei saada kuin hidastettua Vinnin kehitystä ja draft-numero kasvaa. Vinniä pidettiin U16-ikäisenä ikäluokan parhaana maalivahtina ja ilmeisesti oikealta ja vasemmalta on menty ohi. Tosin maalivahdille draft on aika yhdentekevä, kun heidän ennustettavuus on kenttäpelaajaa heikompaa ja täten NHL-taso tulee keskiarvoisesti kenttäpelaajaa ikävuosissa myöhemmin.
Siis mitä jäänyt Vinniltä pelaamatta? Kollit? Mestis? Kyllähän ne nimenomaan on pelattu ja koettu.
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Feikkiheikit
Onhan siellä 4 ketjua miehiä ja reilu ketjullinen junnuja. Edelleenkään ei kannata lietsoa. Junnuille halutaan tilaa niin mihin väliin ne tungetaan, kun ei edes 5 ketjuun kelpuuteta.
Sanomattakin selvää, että tohon tulee lisää soppareita , kun maltatte hetken.
Junnut kolleihin, jonne kuuluvatkin.

Ei kait kukaan ole ajatellut asiaa niin, että tehdään soppari kuudelle juniorille ja että he pelaavat sitten koko kauden ylhäällä ja että lasketaan heidän edustuksen runkoon mukaan? Se on jo hieman älyllisen epärehellistä.

Toki nelosen voisi rakentaa nuorista ja nousevista talenteista, muttei mistään 15-17 vuotiaista häkkipäistä.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Junnut kolleihin, jonne kuuluvatkin.

Ei kait kukaan ole ajatellut asiaa niin, että tehdään soppari kuudelle juniorille ja että he pelaavat sitten koko kauden ylhäällä ja että lasketaan heidän edustuksen runkoon mukaan? Se on jo hieman älyllisen epärehellistä.

Toki nelosen voisi rakentaa nuorista ja nousevista talenteista, muttei mistään 15-17 vuotiaista häkkipäistä.
No enhän mä niin sanonutkaan. Sanoin, että onhan siellä 4 ketjua miehiä ja sitten reilu ketjullinen junnuja. Ei kai matseja 5-6 ketjulla vedetä.
Vakavasti ottaen. Junnut saavat varmuudella mahdollisuuksia ja treenaavat äijien mukana osittain.
Tohon itse rosteriin tulee luonnollisesti muutama hankinta, jota olen tässä toitottanut, ettei jengi kuvittele, että näillä mennään.
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Feikkiheikit
Kovasti heittelet näitä "rosteriin tulee muutama hankinta" heittoja, mutta onko mikään niistä ikinä osunut?

Eli ts. heilutteletko vain huuliasi vailla minkäänlaista tietoa mistään?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Junnut kolleihin, jonne kuuluvatkin.

Ei kait kukaan ole ajatellut asiaa niin, että tehdään soppari kuudelle juniorille ja että he pelaavat sitten koko kauden ylhäällä ja että lasketaan heidän edustuksen runkoon mukaan?

Toki nelosen voisi rakentaa nuorista ja nousevista talenteista, muttei mistään 15-17 vuotiaista häkkipäistä.
Fakta on se, että HIFKn kotisivuilla on puolustajia yhtä monta kuin valmentajia (7 kpl) ja hyökkääjiä 12 kpl. Toisin sanoen HIFK:lla on sopimuksen alaisia aikuispelaajia tällä hetkellä sen verran ettei yhteenkään loukkaantumiseen ole varaa. Tyypillisesti rotaatiossa on pari pelaajaa ja kauden mittaan varmaan keskimäärin saikulla on 2-3 pelaajaa samanaikaisesti. Eli 4-5 pelaajaa tarvitaan lisää.

Tietämättä junnujen potentiaalia niin heitetään faktoitta ja optimistisesti, että heistä saa pelaamaan yhden "aikuisen" edestä koko kauden edestä (eli 1/6 = 10 matsia / junnu keskimäärin) . Osa ei pelaa ollenkaan, suurin talentti sitten vaikka puolet kaudesta. Joka tapauksessa määrällisesti aikuisia pelaajia pitäisi optimistisesti tulla ainakin pari lisää ja sitten toivotaan, ettei tule perinteistä vemppa-aaltoa, jotta junnuja voi kasvattaa strukturoidusta vs. 2000-luvun alun pakon sanelema Hirson & con liian suuri vastuu.

Tähän liittyen valmennus-/huoltopuolella toivoisi tulevan edistystä fysiikkavalmennukseen, kun pelimäärällisesti HIFKn pelaajat tuppaavat olemaan loukkaantuneena muita seuroja enemmän. Ja tämä ongelma oli jo ennen joukkueen keski-iän kasvua.
 

S.T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Tampa Bay
Kyllähän ne nimenomaan on pelattu ja koettu.
Emil pelasi 22-23 A-junnujen runkosarjassa 32 peliä 89,4 ja pudotuspeleissä 2 peliä 89,1 torjuntaprosentilla.
Kaudella 23-24 Mestiksen runkosarjaa 37 peliä 89,2 ja pudotuspelejä 7 ottelua 86,7 torjuntaprosentilla.

Kaukana on sarjojen läpipeluu ja kummallakaan kaudella Emil ei ollut sarjan kolmen parhaan maalivahdin joukossa.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kovasti heittelet näitä "rosteriin tulee muutama hankinta" heittoja, mutta onko mikään niistä ikinä osunut?

Eli ts. heilutteletko vain huuliasi vailla minkäänlaista tietoa mistään?
Mulle ilmeisesti?
Mä en tiedä minkä pitäisi osua? Mä en kerro nimiä se on varmaa.
Poikkeuksen olen tehnyt Koivistoisen ja Komarovin kohdalla, jos jotain vanhoja kaivelee. Muita voit halutessasi itse kaivella onko osunut.
Mutta ilman mitään todisteita kerron, että sopimuksia on tulossa ja on jo.
 
Viimeksi muokattu:

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Emil pelasi 22-23 A-junnujen runkosarjassa 32 peliä 89,4 ja pudotuspeleissä 2 peliä 89,1 torjuntaprosentilla.
Kaudella 23-24 Mestiksen runkosarjaa 37 peliä 89,2 ja pudotuspelejä 7 ottelua 86,7 torjuntaprosentilla.

Kaukana on sarjojen läpipeluu ja kummallakaan kaudella Emil ei ollut sarjan kolmen parhaan maalivahdin joukossa.
Viime kaudella Vinni pelasi joukkueensa ykkösveskana pitäen monessakin matsissa yksin joukkuetta pinnalla. Pitää huomioida missä joukkueessa pelasi. Ja yleisesti kannatta huomioida ikä( täytti vuodenvaihteessa vasta 18).En nyt lähde toistamaan tuossa aikaisemmin palstatoverin kirjoittamaa kausi analyysia.Kannattaa lukasta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

MaV

Jäsen
Mulle ilmeisesti?
Mä en tiedä minkä pitäisi osua? Mä en kerro nimiä se on varmaa.
Poikkeuksen olen tehnyt Koivistoisen ja Komarovin kohdalla, jos jotain vanhoja kaivelee.
Mutta ilman mitään todisteita kerron, että sopimuksia on tulossa ja on jo.
Tulkitsen tämän perusteella omavaltaisesti sen aikaisemmin depth chartin niin, että yksi kärkiketjujen laiturisopimus on tehty.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tähän liittyen valmennus-/huoltopuolella toivoisi tulevan edistystä fysiikkavalmennukseen, kun pelimäärällisesti HIFKn pelaajat tuppaavat olemaan loukkaantuneena muita seuroja enemmän. Ja tämä ongelma oli jo ennen joukkueen keski-iän kasvua.

Tämähän on siitä jännä juttu että IFKssa on vaihdettu viime vuosina useammankin kerran fyysiikkavalmentajaa mutta korkea loukkaantumisten määrä on pysynyt vakiona.
Ja siitä olen aivan varma että tätä on analysoitu tarkkaan seurassa, jotta saataisiin kiinni josko asialle olisi jotain tehtävissä. Jonkun vuoden muistelen kun olikohan se Törmänen joka totesi että jokainen loukaantuminen oli täysin erilainen eikä mitään yhteistä tekijää löydytty.
 

S.T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Tampa Bay
Ja yleisesti kannatta huomioida ikä( täytti vuodenvaihteessa vasta 18)
Ei ikä auta Eemiliä muuten, kun voi tulla iso kehitysharppaus. Roope tuli HIFK:hon, kun oli Espoossa ottanut limppua kiinni runkosarjassa 93.0% varmuudella 25 pelissä. Ei minua haittaa, että Vinni on HIFK:n kakkosvahti ja ei tarvi odotella kuin puolivuotta, niin voidaan tehdä jonkinlaisia johtopäätöksiä Vinnin otteista Liigassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös