HIFK kaudella 2024–2025

  • 145 650
  • 883

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Mä puolestani näen, että Vessin suoritukset ovan vain ja ainoastaan Peltosen aikaansaannosta. Kehui vielä Vesalaisen tärkeästä roolista vaikka pisteitä ei ole tullutkaan. Viittaa juuri ja ennen kaikkea pelisysteemiin, tyyliin: ”joo, saat sä sinne maalille yrittää ja olla luova, kunhan ensin on voitettu pienet pelit kulmissa ja annettu vastustajan tukkia keskusta.”
Mä en usko tähän lainkaan, vaikka pidänkin Villeä täysin epäpätevänä duuniinsa. Ihan samanlaista ailahtelua ja sooloilua Vessiltä on nähty käytännössä kaikissa jengeissä, jossa on uransa aikana pelannut, eikä niissä ole Ville ollut vaikuttamassa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Nykan

Jäsen
No et kyllä tarkalleen ottaen kysynyt, mutta vastataan nyt kuitenkin. Filppulan, ehkä 3 pelin otanta. Entäs sinulla? Jasun, ehkä noin 5. Entäs sinulla?
Enemmän. Olen kuitenkin sitä mieltä, että Filppula olisi laatuhankinta Liigaan. Toisaalta ihan turha spekuloida, kun ei varmasti ole tulossa. Lopettaa uran todennäköisesti.
 

Hesari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen hiihto ja painimaajoukkue
Mielestäni sentterien hitaus ei ole ongelma kunhan laiturit ovat nopeita. Eikä kokeneet pelaajatkaan kunhan on nälkää ja intohimoa vielä. Tärkeintä on saada kärkiketjujen laidoille hyvin liikkuvia, työtelijäitä ja tasaisesti kovaa tulosta tekeviä pelaajia keillä on myös halu päästä eteenpäin HIFK:sta tai ainakin kova halu voittaa mestaruus. Epäilen kovasti ettei näihin nykyjääkiekon vaatimuksiin edes yritetä päästä. Vedetään vastavirtaa ja hankitaan joukkue täyteen näitä hitaita, kokeneita ja kovia kamppailupelaajia. Tämän näen Salmelaisen isoimmaksi ongelmaksi, mitä tulee joukkueen rakentamisiin. Salmelainen elää pelaajahankinta politiikan suhteen vieläkin 2010-luvun alussa. Mitä huhuja on seurannut niin tismalleen samat valuviat tulee olemaan myös ensi kauden rosterissa. Jälleen kerran. Kiekollisesti kömpelö pakisto, arpamaalivahti ja joukkueen pelinopeus ei ole riittävällä tasolla. Toivottavasti tälle Salmelaisen touhulle vihelletään nyt peli poikki ja saadaan tilalle oikeasti osaava ihminen kuka ymmärtää millaisia pelaajia tarvitaan nykyajan pelivaateeseen.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Tietysti Tobias on vastuussa siitä ketä tuonne pukukoppiin ollaan tuomassa. Olisi myös erittäin kiva tietää kuinka paljon Tobias ja Ville keskustelevat näistä hankinnoista etukäteen.
Ville toivoo 4keskelle tuoreita jalkoja. Tobias hoitaa homman ja tuo 36vuotiaan sentterin. Mitään pois Jasulta.
Pihlström - Jasu - Komarov
Nyt on niitä jalkoja
 

tomechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietysti Tobias on vastuussa siitä ketä tuonne pukukoppiin ollaan tuomassa. Olisi myös erittäin kiva tietää kuinka paljon Tobias ja Ville keskustelevat näistä hankinnoista etukäteen.
Ville toivoo 4keskelle tuoreita jalkoja. Tobias hoitaa homman ja tuo 36vuotiaan sentterin. Mitään pois Jasulta.
Pihlström - Jasu - Komarov
Nyt on niitä jalkoja
Mun veikkaus taas on se, että Peltonen on nimenomaan Jasua toivonut. Tuntuu ainakin luottavan näihin kokeneisiin pelureihin.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Mun veikkaus taas on se, että Peltonen on nimenomaan Jasua toivonut. Tuntuu ainakin luottavan näihin kokeneisiin pelureihin.
Pakkohan tuolla on olla jonkinlaista vuoropuhelua..
Olisiko vain helpompi että siirretään tämä duo kokonaan ovista ulos. Sitten aloitetaan alusta.
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita kiitos. Nyt alkaa tuntua että meillä on pelkästään pappoja joukkue täynnä. Kun aivastaa saa pelätä että menikö kylkiluu poikki.
Kanadalainen valmentaja kiitos.
Vauhtia siihen peliin.
Taklauksia.
Kuittivihko
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Huhuttujen lähtijöiden ja tulijoiden listaa tarkastellessa sopii toivoa, että siellä on myös muutama medialle vuotamaton huipunveljes sainattu. Näistä nyt vuodetuista ei yksikään sellainen ole. Varsinkin, McLapsenlapsi ja Jasu ovat pohjaosaston pelaajia. Muuten tässä alkaa MYÖS rosterin osalta tuoksahtamaan vahvasti välikauden tuoksu. Ennen kuin joku positiivari tulee kyselemään mikä on ”välikausi” niin se on sellainen kausi, kuten 2022-2023, että kesäkuussa rosteria katsoessa voi olla varma IFKn maksimin olevan hävitty pronssiottelu. Tähän vielä toki päälle Ville Peltonen valmentajana.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Pelottaa jo valmiiksi, kun alkaa nitä puolustuksenkin täsmävahvistuksia tippua, luultavasti sinnekin tulee muutama ikäloppu puujalka- ja käsi ja syksyllä ihmetellään, kun se pelin avaaminen on samaa paskaa kuin kuluneellakin kaudella. Onhan sieltä kai se jääkaapin kokoinen tsekki tulossa ja tuskin sekään mikään kovin sulavaliikkeinen on koosta päätellen, koska muuten pelaisi jossain ihan muussa sarjassa.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Luulen, että IFK ei ole valinnut vaihtaa nelssonin senaa, vaan Väänänen on itse halunnut jatkaa matkaa muualle. Neljä vuotta tossa roolissa epäilemättä riittää, ja nuori pelaaja haluaa testata, josko kykyjä olisi vähän isompaan rooliin. Sellaista näytönpaikkaa ei IFK ole hänelle tarjoamassa, joten ymmärrettävä liike Miron kannalta.

Mutta että korvaava pelaaja on Juhani Jasu? Tässä kohtaa 2020-lukua? Rosteriin, jossa ennestään on riittävän paljon kokenutta kaartia ja yksi niistä ykkössentterinä? Ei tässä ole mitään järkeä. Hyvin laiskaa rekrytointia.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luulen, että IFK ei ole valinnut vaihtaa nelssonin senaa, vaan Väänänen on itse halunnut jatkaa matkaa muualle. Neljä vuotta tossa roolissa epäilemättä riittää, ja nuori pelaaja haluaa testata, josko kykyjä olisi vähän isompaan rooliin. Sellaista näytönpaikkaa ei IFK ole hänelle tarjoamassa, joten ymmärrettävä liike Miron kannalta.

Mutta että korvaava pelaaja on Juhani Jasu? Tässä kohtaa 2020-lukua? Rosteriin, jossa ennestään on riittävän paljon kokenutta kaartia ja yksi niistä ykkössentterinä? Ei tässä ole mitään järkeä. Hyvin laiskaa rekrytointia.

Kyllä mä ainakin itse pidän sitä Jasua erittäin hyvänä korvaajana Väänäselle, jos Miroa meinataan nyt Jasulla tässä korvata. Onhan Jasu kuitenkin sentään kokenut sarjaikoni ja toimi Tepsissä myös kapteenin roolissa, niin kyllä näin ollen tämän luokan ammattilainen pystyy yhden Väänäsen korvaamaan.

Tämä Pelicans-siirto oli mielestäni ihan hyvä myös Väänäsen omalta kannalta, sillä varmasti se on myös hänelle itselleen kiva saada hieman vaihtelua uralleen ja uutta ympäristöä, kun se hänen uransa nyt ei ole täällä mitenkään merkittävästi mihinkään edennyt.
 

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä mä ainakin itse pidän sitä Jasua erittäin hyvänä korvaajana Väänäselle, jos Miroa meinataan nyt Jasulla tässä korvata. Onhan Jasu kuitenkin sentään kokenut sarjaikoni ja toimi Tepsissä myös kapteenin roolissa, niin kyllä näin ollen tämän luokan ammattilainen pystyy yhden Väänäsen korvaamaan.

Taas huutelen muihin pöytiin, mutta Väänäsen kaltaisen pelaajan lähtö (ml. kasa muita nuoria ennen häntä) antaa täysin väärän viestin HIFK:sta. Liiga on nykypäivänä kasvattajasarja, jossa on todella hankala pärjätä jos joukkue rakennetaan pelkkien valmiiden pelaajien varaan ja lahjakkaille nuorille ei anneta kasvuvaraa.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Taas huutelen muihin pöytiin, mutta Väänäsen kaltaisen pelaajan lähtö (ml. kasa muita nuoria ennen häntä) antaa täysin väärän viestin HIFK:sta. Liiga on nykypäivänä kasvattajasarja, jossa on todella hankala pärjätä jos joukkue rakennetaan pelkkien valmiiden pelaajien varaan ja lahjakkaille nuorille ei anneta kasvuvaraa.
Tämän tietää tässä valtakunnassa kaikki muut paitsi HIFK:n johto.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas huutelen muihin pöytiin, mutta Väänäsen kaltaisen pelaajan lähtö (ml. kasa muita nuoria ennen häntä) antaa täysin väärän viestin HIFK:sta. Liiga on nykypäivänä kasvattajasarja, jossa on todella hankala pärjätä jos joukkue rakennetaan pelkkien valmiiden pelaajien varaan ja lahjakkaille nuorille ei anneta kasvuvaraa.

Eipä mitään, kiva jos muiden jengien faneja kiinnostaa myös IFK:n tekemiset. Tykkään itsekin kommentoida aina välillä muiden joukkueiden asioita. Mutta joo asiaan, niin oon toki ihan samaa mieltä siinä, että nuoriin pelaajiin pitää myös osata joukkueessa panostaa, koska heissä on se tulevaisuus.

Mutta mitä nyt tähän Väänäsen tapaukseen tulee, niin kuten sanoin jo aikaisemminkin sen, että eipä noi Miron näytöt nyt olleet täällä mitenkään niin erityisen mairittelevat ja sellaiset, että hänestä olisi kannattanut joukkueen pitää kiinni jonkun Patrik Puistolan, Ville Koivusen, Lenni Hämeenahon tai Viljami Marjalan tavoin, kun vertaa noihin muiden joukkueiden nuoriin lupaaviin pelaajiin.

Eikä toi Väänänen sitä paitsi ole enää edes mikään erityisen "nuori" pelaaja, kun ikää on kuitenkin jo se 25 vuotta, eli ihan sellainen liigapelaajan ikä on siis kyseessä. Enkä oikein usko sitä, että se Väänäsen ensi kausikaan olisi ollut täällä mikään sen kummoisempi, kun joku perus 5+5 kauden pistesaldona, kuten aina ennenkin. Eli sanoisin tämän siirron siis olevan ihan hyödyksi myös Väänäsen itsensä kannalta, kun pääsy uuteen joukkueeseen voi tuoda eri tavalla sitä peliaikaa, vastuuta ja myös niitä onnistumisia.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta että korvaava pelaaja on Juhani Jasu? Tässä kohtaa 2020-lukua? Rosteriin, jossa ennestään on riittävän paljon kokenutta kaartia ja yksi niistä ykkössentterinä? Ei tässä ole mitään järkeä. Hyvin laiskaa rekrytointia.
Jos Ville haluaa vain sellaisia pelaajia rosteriin, joiden kanssa on itse ollut samaan aikaan pelaamassa? Se näistä rekryistä tulee mieleen. Sitä paitsi: 40 on uusi 30. Johtajuutta kopista löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Vai sitäkö näillä peliuransa viimeisiä vuosiaan pelaavilta haetaan? Tukea Villelle kopissa, koska nyt nuoret eivät pääse hyppimään silmille. Eiväthän nulikat edes eläneet legendan kultapäivää, nevö4get-95 finaalia.

Ihan asiallisesti: en ymmärrä, mitä tässä haetaan. Sinänsä Jasua vastaan mulla ei ole mitään, mutta suhteutettuna muiden neljää kymmentä lähestyvien pelaajien määrään joukkueen rakenne huolettaa. Taustalla täytyy olla jotain korkeampaa matematiikkaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Luulen, että IFK ei ole valinnut vaihtaa nelssonin senaa, vaan Väänänen on itse halunnut jatkaa matkaa muualle. Neljä vuotta tossa roolissa epäilemättä riittää, ja nuori pelaaja haluaa testata, josko kykyjä olisi vähän isompaan rooliin. Sellaista näytönpaikkaa ei IFK ole hänelle tarjoamassa, joten ymmärrettävä liike Miron kannalta.

Mutta että korvaava pelaaja on Juhani Jasu? Tässä kohtaa 2020-lukua? Rosteriin, jossa ennestään on riittävän paljon kokenutta kaartia ja yksi niistä ykkössentterinä? Ei tässä ole mitään järkeä. Hyvin laiskaa rekrytointia.

Parhaimpia 4-kenttiä on yleensä tainnut olla ne luisteluvoimaiset ja kestävyyttä omaavat raatajat, jotka jaksaa häirintää harrastaa.

Toki jos saadaan riittävän leveä rosteri ja Jasu tulee ajatuksella aloitusmestari ja av-spesialisti niin ehkä sitten, mutta miten Tobbe tavallaan markkinoi Jasun faneille hankintana, kun varmasti tietää ensireaktiot tästä myöhännäis-herännäisestä siirrosta 2v pahvilla, mielenkiintoista nähdä. Ja toki ne muut liikkeet tulevat näyttämään tämänkin hankinnan valon lopulta.

Mut nyt riittää kyllä sitten nämä setämieshankinnat, kiitos.
 

Rantasen_Åbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Colorado Avalanche
Jos Ville haluaa vain sellaisia pelaajia rosteriin, joiden kanssa on itse ollut samaan aikaan pelaamassa? Se näistä rekryistä tulee mieleen. Sitä paitsi: 40 on uusi 30. Johtajuutta kopista löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Vai sitäkö näillä peliuransa viimeisiä vuosiaan pelaavilta haetaan? Tukea Villelle kopissa, koska nyt nuoret eivät pääse hyppimään silmille. Eiväthän nulikat edes eläneet legendan kultapäivää, nevö4get-95 finaalia.

Ihan asiallisesti: en ymmärrä, mitä tässä haetaan. Sinänsä Jasua vastaan mulla ei ole mitään, mutta suhteutettuna muiden neljää kymmentä lähestyvien pelaajien määrään joukkueen rakenne huolettaa. Taustalla täytyy olla jotain korkeampaa matematiikkaa.
Syy miksi tuli teille, TPS budjetti laski ja yksinkertaisesti ensi kaudella ei ole varaa maksaa 120-160 tuhatta palkkaa 4 ketjun sentterille. Noh onneksi teillä on. Mtn pahaa sanottavaa Jasusta ei ole. Loistava Kapteeni ja jättää aina kaiken kentälle. Ainut miinus viime kauden aikana oli se, että selkeästi näki vuosien tehneen jo tepposia nimittäin vauhti laski + aloitukset mistä hän oli aikaisempina vuosina tunnettu tipahti tasolta erinomainen tasolle ”ok”
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: S.T.
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös