Sinulla olisi käyttöä kyllä IFKssa skouttauspuolella, jos pystyit Hartikaisen riittävyyden Liigatasolle päättelemään niistä kourallisesta marginaaliroolissa pelatuista peleistä.
Kyllä siellä Mestiksessäkin näkee millainen pelaaja on kyseessä ja mitkä ominaisuudet. Tehopisteet tietenkin eri asia kun koko roolikin eri. Aika surkea olisi arvioimaan pelaajaa jos ei reilu 10 nähtyä peliä eri sarjassa antaisi näkemystä pelaajan ominaisuuksista. Toiseen suuntaan jostain Roysta näki heti parissa pelissä, että ei riitä liike eikä fysiikka liigatasolle.
Onhan hän antanut näyttöjä IFK:n mukana treenatessaankin. Eihän häntä olisi palkattu, jos epäiltäisiin riitävyyttä liigatasolle? Sinä näet pelaajan erilaisena kuin minä eikä siinä mitään. Mutta varmaan ymmärrät, että itse näen Hartikaisen jo osoittaneen liigatasonsa. Nimenomaan minun silmissäni. Voinhan olla väärässäkin, ensi kausi kertoo paljon. Perusteina kuitenkin liike, ulottuvuus ja sijoittuminen kiekottomana liigapeleissä ja Mestiksessä. Dataa ei ole fysiikasta, mutta epäilisin että on fyysisestikin hyvässä kunnossa.
Asiasta toiseen, sen tiedän, ettei se kokoonpanopaikan ansaitsemine pidä paikkaansa kun katsoo vain Komarovin kevättä. IFK oli selvästi parempi ilman häntä, mutta siellä se heilui.
Viimeksi muokattu: