Ei kai tämä mitenkään poikkea normaalista, kun näitä välikausia tulee vuosi vuoden perään, jos menestyksestä puhutaan. Sinänsä HIFK:n tapauksessa välikausi voisi tarkoittaa samaa kuin menestyskausi, koska niin harvakseltaan sitä tulee. Edelleen yksi ainoa mestaruus tällä vuosituhannella ja mikään ei viittaa seuraavan olevan edes näköpiirissä.
Vaatisi todella suurta suunnanmuutosta, mukaan lukien henkilövaihdokset, ihan jokaisella tasolla organisaatiossa, jotta voitaisiin edes puhua vakavasti otettavasta mestarikanditaatista. Kauden jälkeenhän aina totutusti tulee puheita, kun otetaan virheistä opiksi ja pyritään kääntämään kaikki kivet, mutta lopulta mikään ei muutukaan. Nyt on toistaiseksi ollut hiljaista Eskolaa lukuun ottamatta, jonka sanomiset valoivat ehkä hieman uskoa tulevaisuuteen, mutta silti ainakin itse olen skeptinen mihinkään radikaaliin muutokseen. Tobbari lymyilee hiljaa jossain Nordiksen kellarikerroksessa ja Peltonen haukkui fanit ja tuosta kaksikosta olisi jo muutenkin päästävä eroon jo ihan urheilullisin perustein, sillä molemmat ovat saaneet harjoitella jo liiankin kauan. Ei HIFK:n kuulu olla mikään työharjoittelupaikka, jossa odotetaan ihmettä, josko se nyt natsaisi, kun ei se yleensä vaan natsaa tuolla tyylillä.
Onhan tämä sekoilu varmasti maakunnissa hauskaa seurattavaa, mutta kyllä ainakin mulla on täysin välinpitämätön olo jatkon suhteen ja epäilen, ettei kiinnostus herää edes syksyyn mennessä, ellei jotain todella radikaalia tapahdu. Seitsemänkymmentäluvulta asti on tullut käytyä Nordiksella, mutta ensi kaudesta vaikuttaa tulevan mulle sen suhteen välikausi, ettei tule kertaakaan astuttua sisään hallin ovista omia höntsäilymatseja lukuun ottamatta ja euroakaan ei tule liikkumaan tältä suunnalta HIFK:n kassaan sen enempää kausareiden, yksittäislippujen kuin minkään fanikamankaan osalta.
HIFK:ssa olisi nyt korkea aika vaihtaa ylimielisyys ja puuhastelu ammattimaisuuteen ja urheilullisuuteen. Toivottavasti näin tapahtuu, mutta odottavan ajasta voi tulla pitkä, kun ei sitä muutosta ole tähänkään asti tapahtunut muutamaa välikautta lukuun ottamatta ja niidenkin jälkeen on palattu tuttuun ja turvalliseen sekoiluun ja sisäsiittoisuuteen.