Sitäkään ilmiötä en ymmärrä täällä keskustelupalstalla, että kun IFK:ssa epäonnistunut tai vähäiselle vastuulle jäänyt pelaaja pärjää jossain muualla, niin menee Villen ja Tobbarin piikkiin se lähtö. Erikoista ajatuksenjuoksua aikuisilta(?) ihmisiltä.
Onnistumiseen vaikuttaa todella moni muukin asia kuin lajitaidot. Itseluottamus, pelitapa, kemia muiden kanssa kentällä, ympäristö, ja pelaajan korvien väliin sopiva lähestymistapa valmennusjohdolta - kaikille ei voi esimerkiksi huutaa ja vittuilla, jos menee huonosti. Kaikille ei taas voi saada asioita perille vain kannustamalla ja rakentavalla kritiikillä.
Tuntuu että todella monelta kirjoittajalta täällä IFK:n puolella (toisaalta en mä mihinkään muualle kirjoittelekaan) puuttuu tunneälykkyyttä ja empatiakykyä aika rutkasti, mikä on todella sääli. Mutta kaikki me ollaan erilaisia ja kaikkien mielipiteitä ei pysty muuttamaan, vaikka kuinka kollektiivisesti ja objektiivisesti argumenttinsa avaisi.
Harmillista mielestäni tuo monen kirjoittajan lähestymistapa, että ihan kaikki on perseestä jos ei kulje - ja tietenkin Villen, Tobbarin ja Pesosen syytä. Miten ne pelaajat sitten? Vammat, pääkoppa, ympäristö ja kaikki muu? Kaikille ei Stadi sovi, ja se ollaan vuosien varrella huomattu. Muistelen kuitenkin vielä 2000-luvun alussa, että jos joku pelasi huonosti, niin vika oli fanien mielestä ensisijaisesti pelaajassa. Jengi vielä ihmettelee sitä, että nuoret pelaajat ja vähemmälle peliajalle jääneet onnistuvat helpommin muualla; no tietenkin helpompi on onnistua. Peliaikaa tulee ja kasvualusta ei ole heti tasoa "pakko onnistua".
Inhottavaa että monella palstaveljellä ja -siskolla (love you all) on selkeästi stressitasot korkealla pienistäkin vastoinkäymisistä tähän rakkaaseen urheiluseuraamme liittyen. Ei tää oo niin vakavaa hei, tai no on vakavinta maailmassa, mutta mua yleensä vituttaa sen yhden illan ja seuraava päivä on taas uusi ja yritetään keskittyä positiivisiin asioihin - tuntuu muuten aika paljon mukavammalta kun ei pyörittele sellaisia asioita mielessään mihin ei pysty itse vaikuttamaan.
Jos (jos, jos ja jos) tädillä ois munat niin se ois setä. Tänään Pelsua turpaan, Jorkalle muutama tehopiste ja kuukauden pelaaja -palkinto. Sitten on taas hemmetin mukavaa viettää lauantai-iltaa.