HIFK kaudella 2024–2025

  • 493 326
  • 3 188

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Kun tässä johonkin pitää syttyä, niin annetaan vähän uutta säveltä näille kiukutteleville perseensä repijöille, jotka ovat viime syksystä sadonkorjanneet tykkäyksiä ja internetpisteitä samoilla jutuilla ja hassuilla, kekseliäillä vitseillä.
Mä jotenkin uskon, että vitsien taso on vain nousussa.

Nyt on laadukas arki tehnyt tulosta ja vitsien tasoon panostetaan sitkeydellä ja oikeilla arvoilla. Joukkueen ja seuran toiminnalle kalpenee jopa kummeli, joten oikeanlaista helvetin kovaa työntekoa tarvitaan jatkossakin.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Hyvää settiä @Hattu

Kaskimäki lähtee yrittää paikkaa, mut eiks se me niin, et ne joutuu tarjoo sitä meille eka, jos paikka ei aukea?

Nykyriä kehutaan nyt joka paikassa niin siistii nähdä tää jäbä tositoimissa, kun eka flunssakausi iskee.
Juurikin näin. Jos ei lunasta paikkaansa, palannee todennäkösesti tänne.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä jotenkin uskon, että vitsien taso on vain nousussa.

Nyt on laadukas arki tehnyt tulosta ja vitsien tasoon panostetaan sitkeydellä ja oikeilla arvoilla. Joukkueen ja seuran toiminnalle kalpenee jopa kummeli, joten oikeanlaista helvetin kovaa työntekoa tarvitaan jatkossakin.

Juu, itse asiassa mä olen täällä nyt kesällä käynyt aika harvoin, kun ei jaksa lueskella sitä aikuisten ihmisten rinkirunkkailua siitä, että kuka täällä vihaa joukkuetta ja Ville Peltosta eniten. Järjestetäänkö äänestys aiheesta? Jos nimimerkit saavat itse laittaa nimensä liekehtivään pikariin ja äänestellään sitten porukassa kovinta nais- tai mieslasta?

No joo, olen vähän katkera, mutta ikinä en hermostu! Mielipiteitä on yhtä paljon kuin persereikiä, mutta arvostaisin sellaista avoimempaa keskustelua aiheesta, eikä kisattaisi siitä, kuka saa hauskimmalla tavalla haukuttua seuran työntekijät. Hallilla te olette muutkin elinkautiset kuitenkin.

Ja vaikka nyt joku tuntisi piston sydämessään tai kokisi tämän olevan jollain tasolla henkilökohtainen hyökkäys, niin sitä se ei ole.

Täällä on kuitenkin todella taitavia kirjoittajia ja kollektiivisia ajattelijoita, jotka ovat valitettavasti lähteneet tuohon kakaroiden leikkiin mukaan - en millään haluaisi hiljentää tai estellä ketään. Eikä siinä mitään, turhautunut saa olla. Olisi vaan mukavaa, kun se turhautuminen tapahtuisi omin sanoin ja vähän erilaisilla näkökulmilla, eikä niitä samoja juttuja tarvitsisi kaivella joka kerta puhelimen (tai vaihtoehtoisen internetin käyttöön soveltuvan laitteen) muistiinpanoista.

Omasta mielestäni kuulun itse neutraaliin siipeen. Annan savea, kun aihetta on, ja posia kun aihetta on. En nyt koe tuovani mitenkään älyttömästi lisäarvoa näihin keskusteluihin, mutta harkinnassa on kyllä ollut näppiksen ripustaminen naulaan, kun tänne ei hirveän usein tänä vuonna ole ollut mukavaa tulla juttelemaan. Yritän nyt itse ryhdistäytyä keskustelemaan, vielä ainakin kun kausi alkaa.

Pahoittelut off-topicista, jää mun osalta tähän.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Kaskimäki lähtee yrittää paikkaa, mut eiks se me niin, et ne joutuu tarjoo sitä meille eka, jos paikka ei aukea?
Eikö Apo saa pelata myös AHL:ssä? Uskoisin St. Louisin valitsevan Kaskimäelle mieluummin AHL:n kuin IFK:n.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
@Hattu Kiukuttelevat perseenrepijät, rinkirunkkaajat, kakaroiden leikki,…. Siinäpä ylevä kutsu asiallisempaan keskusteluun, kö?
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Hattu Kiukuttelevat perseenrepijät, rinkirunkkaajat, kakaroiden leikki,…. Siinäpä ylevä kutsu asiallisempaan keskusteluun, kö?

Totta, ei tuo ollut mikään lämmin halaus, eikä sen sitä pitänyt ollakaan.

Syitä tälle mielestäni hyvin avasin ja yritin ottaa koko mielipiteiden spektrin huomioon, vaikka olenkin tässä kohtaa eri mieltä eri kirjoittajien kanssa - monistakin asioista. Tuosta viestistä luulisi mun turhautumisen kautta olla aika hyvin havaittavissa miksi tuollaiset termit oli käytössä.

Kuten sanoin, niin minulla ei ollut yksikään yksittäinen nimimerkki mielessä, eikä mulla tän keskustelupalstan ulkopuolella pyöri päässä yksikään kirjoittaja tai heidän mua mahdollisesti sapettavat kirjoituksensa. Ei kai täällä nyt tarvitse ihan Elovena-tyttönä olla joka kerta kun vituttaa?

Mutta kiva että tunnistit itsesi.

Toivottavasti suurin osa tajusi, että alkuperäisten viestieni tarkoitus oli yhdistää tätä porukkaa, eikä aiheuttaa lisää porua keskustelun ympärille - vaikka tyyli kärkäs olikin. Jos noista viesteistä jää ensimmäisenä mieleen käytetyt termit, niin turha meidän on varmaan sitten keskenään asiasta enää keskustellakaan?

I'm a lover, not a hater. Toivottavasti @WPK säkin joskus olet.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Eikun tässä oli just se joku sääntö, että niiden pitää eka tarjota meille. Mutta ei kai HIFK ole sen tiellä, jos jäbä haluaa AHLssä pelata...

Se vaan meinaa, että kärkiketjuista puuttuu yks laituri.
Joo, tarjota pitää, mutta hyvin kosmeettinen tuo pykälä on, jos Blues oikeasti haluaa Kaskimäen AHL:ään.
 

Ballo

Jäsen
Joo, tarjota pitää, mutta hyvin kosmeettinen tuo pykälä on, jos Blues oikeasti haluaa Kaskimäen AHL:ään.
Miksi se on kosmeettinen pykälä, jos kerta Kaskimäkeä on pakko tarjota ja HIFK voi hänet halutessaan pitää.

Itselleni HIFK:n päätös päästää Kaskimäki Bluesiin viestisi sitä ettei urheilullista menestystä edes pyritä saavuttamaan. Päästäisin siten kaikki muutkin halukkaat lähtemään vapaasti muualle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hegu

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Miksi se on kosmeettinen pykälä, jos kerta Kaskimäkeä on pakko tarjota ja HIFK voi hänet halutessaan pitää.

Itselleni HIFK:n päätös päästää Kaskimäki Bluesiin viestisi sitä ettei urheilullista menestystä edes pyritä saavuttamaan. Päästäisin siten kaikki muutkin halukkaat lähtemään vapaasti muualle.
Aika yksinkertaista se on siinä vaiheessa, kos pelaajan ja Bluesin tahto on, että Kaskimäen on paras pelata AHL:ssä. Tietenkin IFK voi siinä vaiheessa hypätä poikkiteloin ja torpata AHL:ssä pelaamisen, mutta siitä seuraa kaksi asiaa:

- IFK saa joukkueeseensa pelaajan, joka haluaisi pelata mieluummin muualla.
- Maine pelaajamarkkinoilla ottaa entistä kovempaa osumaa. Ja kyllä, tällaisilla asioilla on yllättävän suuri vaikutus ns. työnantajamielikuvaan.

EDIT: omaboldaamaani kohtaan: eikö tuo olisi juuri IFK:n etujen mukaista päästää pois sellaiset pelaajat, jotka eivät halua IFK:ssa pelata? Aivan täysin no brainer itselleni.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime kaudella yksiöt kannattelivat hyökkäyspeliä silloin, kun joskus saatiin jotain aikaiseksi, mutta nythän hyökkäyksen materiaalikin on heikentynyt, joten turha tuossa on odotella mitään ihmeellisiä taikatemppuja keksittävän.

Alkaa jo päätä särkeä, kun täällä haikaillaan jotain Aaltosia, Malisia ja ties ketä has-beenejä kokoonpanoon, joiden parasta ennen päiväykset ovat menneet umpeen jo vuosia sitten. Toivottavasti edes Pesosella leikkaisi sen verran, ettei raahaa enää ensimmäistäkään kehäraakkia lisää tuohon jengiin, vaan ne jäljellä olevat roposet käytettäisiin nuoriin, joista voi olla hyötyä pidemmälläkin aikajänteellä. Se all-in satsattiin viime kaudella ja paskasti sekin meni, joten ei mitään järkeä toistaa samaa vielä huonommilla eläkeläisukoilla. Peltoseen on luotto nolla, toivottavasti uusi uj. kuitenkin ajattelisi järkevämmin.
Ymmärrän pointtisi, mutta en kyllä suin surminkaan tässä kohtaa ottaisi yhtään nuorta arpaa tänne kasvamaan Villen opissa. Niin pitkää sopimusta ei tässä kohtaa superlupaukselle saada, että kannattaisi otta tänne, joten mun typerällä logiikalla tänne just kannattaa ottaa niitä vuoden sopparilla ylijääviä kehäraakkeja, joilla kuitenkin rutiinitaso on sellaista luokkaa, että villestäkin huolimatta pystynevät joukkuetta auttamaan edes turvaamaan sen, että karsintapeikko ei iske.

Pari kautta villeä noille nuorille, ja sitten lähtevät jo muualle, joten hukkaan heitettyä rahaa tässä kohtaa, jos eivät ilmaiseksi tule. Ja vaikka tulisivatkin, niin riski voi olla liian kova, jos eivät ole ihan eliittiä ikäluokassaan, ja siten jo valmiita liigapelaajia.

En antaisi villen siis säätää enää yhdenkään junnun kanssa, koska kokonaisuutena kuitenkaan ei junnuilla mitään juhlaa ole villen opissa ollut.

Toki jos joukkue on näinkin vajaa kauteen lähdettäessä, niin villellä ei tietenkään ole muuta vaihtoehtoa kuin peluuttaa junnuja, joten siinä mielssä junnut ovat paremmassa asemassa kuin aiemmilla ville kausilla.
Noine eläkläisten kohdalla kuitenkin oleellista on se, että mihin hintaan ovat valmiita pelailemaan kausi kerralla sopparilla.
Itse en siis varsinaisesti haikaile mitään, mutta en saa kiinni logiikasta jossa yhtgään junnua tuodaan enää tässä kohtaa villen oppiin.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Toki IFK omistaa oikeuden kutsua Kaskimäen takaisin jos ei lunasta paikkaa, mutta ei tuo aina ole itsestäänselvyys, että päätyy tuossa tilanteessa AHL:n puolelle. Riippuu hyvin paljon siitäkin miten campit menevät, Kaskimäellä on edessä useampi leiritys, joka leiriltä tippuu aina X määrä pelaajia kunnes alottava kokoonpano on selvillä. Sanotaan näin, että jos tippuu jo alkuvaiheessa ringistä, voi olla että ei halua lähteä pelaamaan farmia, sillä oletusarvo on silloin se, että pelaat koko kauden siellä.

Myös monille nuorille on iso kynnys hypätä rapakon taakse jos ei ole takeita peliajasta ylhäällä, sillä farmi ei ole mitään kauhean tarunhohtosta. Summasummarum, on ihan mahdollista, että Kaski täällä pelaa.

+ Muistetaan, että puhutaan kolmoskierroksen varauksesta parin vuoden takaa. Siinä on organisaatiossa tosi monta prospektia vielä edellä.
 

Ballo

Jäsen
Aika yksinkertaista se on siinä vaiheessa, kos pelaajan ja Bluesin tahto on, että Kaskimäen on paras pelata AHL:ssä. Tietenkin IFK voi siinä vaiheessa hypätä poikkiteloin ja torpata AHL:ssä pelaamisen, mutta siitä seuraa kaksi asiaa:

- IFK saa joukkueeseensa pelaajan, joka haluaisi pelata mieluummin muualla.
- Maine pelaajamarkkinoilla ottaa entistä kovempaa osumaa. Ja kyllä, tällaisilla asioilla on yllättävän suuri vaikutus ns. työnantajamielikuvaan.

EDIT: omaboldaamaani kohtaan: eikö tuo olisi juuri IFK:n etujen mukaista päästää pois sellaiset pelaajat, jotka eivät halua IFK:ssa pelata? Aivan täysin no brainer itselleni.
Itse en näe asiaa samalla tavalla ongelmallisena. Vaikka Kaskimäelle HIFK ei kaikista mieluisin pelipaikka olisikaan niin en usko, että tekisi asioitaan yhtään sen huonommin kuin muuallakaan. Aika helppohan Kaskimäelle tämä olisi myydä, liian iso pelaaja päästettäväksi pois ja iso rooli luvassa. En jaksa uskoa, että urakeskeiset ammattilaiset alkaisivat vetämään hommiaan läskiksi vastaavista syistä. Varsinkaan 20 vuotias Kaskimäki.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika yksinkertaista se on siinä vaiheessa, kos pelaajan ja Bluesin tahto on, että Kaskimäen on paras pelata AHL:ssä. Tietenkin IFK voi siinä vaiheessa hypätä poikkiteloin ja torpata AHL:ssä pelaamisen, mutta siitä seuraa kaksi asiaa:

- IFK saa joukkueeseensa pelaajan, joka haluaisi pelata mieluummin muualla.
- Maine pelaajamarkkinoilla ottaa entistä kovempaa osumaa. Ja kyllä, tällaisilla asioilla on yllättävän suuri vaikutus ns. työnantajamielikuvaan.

EDIT: omaboldaamaani kohtaan: eikö tuo olisi juuri IFK:n etujen mukaista päästää pois sellaiset pelaajat, jotka eivät halua IFK:ssa pelata? Aivan täysin no brainer itselleni.
Eikös Tappara toiminut Revon kanssa juuri niin, että vaativat hänet takaisin AHL:n sijaan? Ei ole pahemmin heitä haitannut, vaikkei toki Repo ole sinne enää tuon kauden jälkeen palannutkaan.

Itselläni on vähän kaksijakoiset fiilikset siitä miten tilanteessa pitäisi toimia, jos sekä Blues että Kaskimäki haluavat hänen pelaavan AHL:ssä. Toisaalta hölmöä asettua molempien kanssa poikkiteloin, mutta onko järkeä antaa jonkun juniorin pompottaa seuraa tuolla tavalla, kun nyt olisi ihan oikeasti roolia tarjolla ja Kaskimäelle on myös iso tarve joukkueessa. Ei HIFK saa ajatella vain muiden etua ja toiveita, välillä täytyy näyttää vähän munaakin ja olla itsekäs. Jos sääntöjen mukaan toimiminen olisi Kaskimäelle jotenkin iso pala purtavaksi, on hänellä aika paljon kasvamista edessä tai sitten välit seuraan tai valmennukseen ovat jo nyt tulehtuneet.

Minä vähän epäilen näitä perusteita, ettei pelaajaa kannata pitää, jos Pohjois-Amerikkaan on kova kiire. Uskon pelaajien tunnistavan tilanteen realiteetit seurankin puolesta ja pelaavan ihan täysillä, vaikka ensisijainen toive olisikin aluksi ollut pelata jo isommissa ympyröissä. Jos ei tuollaista pientä pettymystä kykene nielemään, niin onnea vaan jatkoon.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kumpi on korkeammalla runkosarjan jälkeen, HIFK vai Kiekko-Espoo?

Oli vaikka tosiaan vaan treenipeli ja sen mukaiset kokoonpanot, mutta ei me olla voitettu Tapparaa kyllä niissäkään, eikä voitettaisi tänäkään vuonna tuolla pelokkaalla nyhverökiekolla.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika yksinkertaista se on siinä vaiheessa, kos pelaajan ja Bluesin tahto on, että Kaskimäen on paras pelata AHL:ssä. Tietenkin IFK voi siinä vaiheessa hypätä poikkiteloin ja torpata AHL:ssä pelaamisen, mutta siitä seuraa kaksi asiaa:

- IFK saa joukkueeseensa pelaajan, joka haluaisi pelata mieluummin muualla.
- Maine pelaajamarkkinoilla ottaa entistä kovempaa osumaa. Ja kyllä, tällaisilla asioilla on yllättävän suuri vaikutus ns. työnantajamielikuvaan.

EDIT: omaboldaamaani kohtaan: eikö tuo olisi juuri IFK:n etujen mukaista päästää pois sellaiset pelaajat, jotka eivät halua IFK:ssa pelata? Aivan täysin no brainer itselleni.


Hyvin samaa mieltä olen. Tietenkin se Kaskimäen jatkaminen joukkueessa olisi hyvä asia, mutta jos miehellä itsellään on se katse joka tapauksessa siellä rapakon takana, vaikka farmiin joutumisen uhallakin, niin mielestäni se täällä pakottaminen ei ole just kummankaan osapuolen etu. Tällainen voi hyvinkin heijastua myös siinä pelaajan omissa otteissa, jos se motivaatio ja halu pelata muualla onkin korkeampi, kun mitä täällä Nordiksella pelaamisessa.

Uskoisin että enemmän se Kaskimäki myös kehittyisi pelaajana siellä Pohjois-Amerikassa, kun mitä täällä Peltosen valmennuksessa.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Aika yksinkertaista se on siinä vaiheessa, kos pelaajan ja Bluesin tahto on, että Kaskimäen on paras pelata AHL:ssä.

St. Lousin paikallisaviisin parin päivän takaisesta jutusta maksumuurin takaa Googlella paljastuu lause:

The Blues are also trying to bring 20-year-old Aleksanteri Kaskimaki over from Finland to the AHL.

 

Liitteet

  • Screenshot_20240807_234930_Chrome.jpg
    Screenshot_20240807_234930_Chrome.jpg
    206,5 KB · kertaa luettu: 42

kingstonwall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
St. Lousin paikallisaviisin parin päivän takaisesta jutusta maksumuurin takaa Googlella paljastuu lause:

The Blues are also trying to bring 20-year-old Aleksanteri Kaskimaki over from Finland to the AHL.

Toisessa saman aviisin artikkelissa St Louis Bluesin apulaisjohtaja Tim Taylor kertoo, ettei asia ole vielä 100% varma, mutta että asia tulee ratkeamaan elokuun aikana.

Muilta osin jutusta sai kyllä sen kuvan, että ropot voi laittaa rulettipöydässä huoletta siirtymisen puolelle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
Toisessa saman aviisin artikkelissa St Louis Bluesin apulaisjohtaja Tim Taylor kertoo, ettei asia ole vielä 100% varma, mutta että asia tulee ratkeamaan elokuun aikana.

Muilta osin jutusta sai kyllä sen kuvan, että ropot voi laittaa rulettipöydässä huoletta siirtymisen puolelle.
Kaskimäelle olisi paljon hyödyllisempää pelata AHL:ssä kuin ankeuttajan lätkää Helsingissä.
 
Suosikkijoukkue
IFK
St. Lousin paikallisaviisin parin päivän takaisesta jutusta maksumuurin takaa Googlella paljastuu lause:

The Blues are also trying to bring 20-year-old Aleksanteri Kaskimaki over from Finland to the AHL.

Kappas, ei ollutkaan tämmöinen osunut silmään. Tässä tapauksessa on oletettavaa, että kuvio on käyty sitten Kaskin kanssa myös läpi hiljattain ja eiköhän Kaski pelaa ensi kauden rapakon takana.

Sain itse kuulla aikaisemmin kesällä pelaajan sanoneen, että olisi HIFK:in käsissä tämä kuvio ja ikään kuin Kaski olisi silloin ajatuksen tasolla pitänyt varteenotettavan ja jokseensin todennäköisenä vaihtoehtona pelaamista ensi kauden täällä, mutta moni asia ehtinyt muuttua ja elää kesän aikana. No tämä kuu näyttää.
 

Optimizer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen itse enemmän kääntänyt katseen Lehterään ja miten hän vaatii ketjun pelaavan auktoriteettina isoilla minuuteillaan ja varsinkin ylivoimalla. Minulle tulee jostain syystä Ronaldon myöhempien aikojen pelaamisen kanssa samoja viboja. Pisteitä tulee, mutta joukkue alisuorittaa ja voi pahoin. Ja se mitä valmentaja voi tehdä, jos saa luvan, niin yrittää muuttaa pelaajien hierarkiaa. Ikääntyvän Ronaldon kanssa hierarkian muutos ei ikinä ollut mahdollista. Olenko yksin ajatukseni kanssa?
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaskimäelle olisi paljon hyödyllisempää pelata AHL:ssä kuin ankeuttajan lätkää Helsingissä.


Täysin samaa mieltä olen, sillä kuten sanoin tossa jo aikaisemmin sitä, että varmasti siellä rapakon takana Kaskimäki kehittyisi farmissakin paljon paremmin, kun mitä täällä Peltosen valmennuksessa. Veikkaan että Tapparassa tai Kärpissä Kaskimäki olisi tehnyt varmasti puolet paremmat tehot runkosarjassa, kun mitä teki täällä menneellä kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös