HIFK kaudella 2024–2025

  • 494 659
  • 3 196

MaV

Jäsen
Sund ja Näkyvä eivät ainakaan vielä ole edes pelikuntoisia ja tarkempia aikataulujakaan toipumisistaan ei ole tiedossa, joten parasta olisi unohtaa tuollaiset arvat ja keskittyä pelikykyisiin pelaajiin. Meillä noita loukkaantumisia on aina muutenkin ihan tarpeeksi ja ei tuonne mitään riskitekijöitä tarvita ensimmäistäkään lisää siltä osin.
Onko Sundin kunnosta jotain muutakin tietoa kuin palstatotuus?
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Onko Sundin kunnosta jotain muutakin tietoa kuin palstatotuus?
Tuskin tänne kukaan lääkäri tai asianosainen tulee mitään yksityiskohtia kertomaan, mutta tuollaista on kuulunut ainakin aiemmin luotettaviksi osoittautuneista lähteistä. Omia lähteitäni en myöskään tänne laita. Aika vähän muutenkaan kirjoittelen mitään sisäpiiritietoja, mutta joskus olen jotain laittanut, jos olen kokenut sen aiheelliseksi keskustelun kannalta ja pidän tietoa uskottavana.

Nämä ovat aina jänniä juttuja ja ehkä se sitten olisi joidenkin mielestä parempi olla kirjoittamatta mitään, ellei ole näyttää sataprosenttista faktaa ja harvoin sitä on.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu. Mutta jos ifk:lla on raha tiukalla ja kiekollinen liideri puuttuu pakistosta, niin eiköhän tuo Kiviharju-kortti kannattaisi katsoa ihan ekana?

Melkein jokaisessa kaavailussa Kiviharju on kolmosparissa. En Peltosen tai Pesosen saappaissa ole, enkä ikimaailmassa haluaisi ollakkaan, mutta koittaisin väkisin tehdä kaverista kärkipakin ja antaa todella isoa roolia heti kauden alusta, niin tasakentällisin, kuin ylivoimallakin. Ajattelen että tässä tilanteessa tuo kortti kannattaisi katsoa ihan ekana ja antaa pojalle muutama kuukausi aikaa kasvaa vaadittavaan rooliin. Siirtorajalla ehtii reagoida jos tarvitsee.

Mä uskon että ensi kauden megasääleihin menevistä jengeissä joku lyö hanskat tiskiin ja alkaa tyhjentelemään laareja jos näyttää, että karsintapeikko alkaa olemaan selätetty. Laskeva tv-raha ei varsinaisesti helpota jengien taloutta ja siellä on useampi jengi aika henkihieverissä.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu. Mutta jos ifk:lla on raha tiukalla ja kiekollinen liideri puuttuu pakistosta, niin eiköhän tuo Kiviharju-kortti kannattaisi katsoa ihan ekana?

Melkein jokaisessa kaavailussa Kiviharju on kolmosparissa. En Peltosen tai Pesosen saappaissa ole, enkä ikimaailmassa haluaisi ollakkaan, mutta koittaisin väkisin tehdä kaverista kärkipakin ja antaa todella isoa roolia heti kauden alusta, niin tasakentällisin, kuin ylivoimallakin. Ajattelen että tässä tilanteessa tuo kortti kannattaisi katsoa ihan ekana ja antaa pojalle muutama kuukausi aikaa kasvaa vaadittavaan rooliin. Siirtorajalla ehtii reagoida jos tarvitsee.

Mä uskon että ensi kauden megasääleihin menevistä jengeissä joku lyö hanskat tiskiin ja alkaa tyhjentelemään laareja jos näyttää, että karsintapeikko alkaa olemaan selätetty. Laskeva tv-raha ei varsinaisesti helpota jengien taloutta ja siellä on useampi jengi aika henkihieverissä.

Siellä on liiderin rooliin Luke Martinilla kohtalaiset näytöt pohjalla. Minusta yksi tasapainottava ja peliä hyvin avaava puolustaja mahtuisi seitsikkoon silti, vaikka Kiviharju hyvässä roolissa vetäisikin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kiva jos siellä joku pakkidiili valmiina on. Nyt en kyllä enää halua sen olevan Sund, jos ei kerran ole pystynyt treenaamaankaan tärähdyksen jälkeen. Tosin sehän se varmaan on, niin saadaan yks varovainen ja kykyihinsä nähden alikunnossa oleva halpa pakki, kun joskin marraskuussa uskaltautuu kunnolla peleille.

Siellä vaan pisteodottamat ja tuki varsinkin ylivoimalla lepää niin vahvasti Martinin harteilla, että joku sellanen kärkipakki olis saatava, joka tätä vastuuta hyvin jakaisi.
Kiviharjulle on odotuksia kyllä, mutta plussaa vaan olisi sitten se hänen nousunsa isompaan rooliin. Vielä ei ole tätä ehditty näkemään, joten siksi ei uskalla mitään laskea sen varaan nuoresta iästä ja potentiaalista huolimatta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Ballo

Jäsen
Anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu. Mutta jos ifk:lla on raha tiukalla ja kiekollinen liideri puuttuu pakistosta, niin eiköhän tuo Kiviharju-kortti kannattaisi katsoa ihan ekana?

Melkein jokaisessa kaavailussa Kiviharju on kolmosparissa. En Peltosen tai Pesosen saappaissa ole, enkä ikimaailmassa haluaisi ollakkaan, mutta koittaisin väkisin tehdä kaverista kärkipakin ja antaa todella isoa roolia heti kauden alusta, niin tasakentällisin, kuin ylivoimallakin. Ajattelen että tässä tilanteessa tuo kortti kannattaisi katsoa ihan ekana ja antaa pojalle muutama kuukausi aikaa kasvaa vaadittavaan rooliin. Siirtorajalla ehtii reagoida jos tarvitsee.

Mä uskon että ensi kauden megasääleihin menevistä jengeissä joku lyö hanskat tiskiin ja alkaa tyhjentelemään laareja jos näyttää, että karsintapeikko alkaa olemaan selätetty. Laskeva tv-raha ei varsinaisesti helpota jengien taloutta ja siellä on useampi jengi aika henkihieverissä.
47 pistettä viime kaudella pakin tontilta leiponut Luke Martin on ykköspakki. Liigan paras puolustaja.
 

Ballo

Jäsen
No ehkei paras, mutta parhaimmistoa ehdottomasti kankea liike on vain iso miinus ja hienoinen pehmeys.
No en mä itse luistelua missäänmäärin ongelmaksi näe ja yhtäkään puolustajaa en hänen edelleen keksi. Oli mielestäni puolustuspelaamisenkin suhteen HIFK:n stabiilein pakki. En muutenkaan näe luistelua yhtä huonoksi miten täällä nähdään, puhumattakaan miksikään ongelmaksi.

Kerro toki ketkä kaikki ottaisit Martinin sijasta.
 

Sillisalaatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No en mä itse luistelua missäänmäärin ongelmaksi näe ja yhtäkään puolustajaa en hänen edelleen keksi. Oli mielestäni puolustuspelaamisenkin suhteen HIFK:n stabiilein pakki. En muutenkaan näe luistelua yhtä huonoksi miten täällä nähdään, puhumattakaan miksikään ongelmaksi.

Kerro toki ketkä kaikki ottaisit Martinin sijasta.
En ketään ottaisi, en vain keskiverto liikkeellä julista ainakaan toistaiseksi Liigan parhaaksi ja se ei ole mitenkään hänen muista vahvuuksista pois (kiekollinen peli, laukaus).
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No en mä itse luistelua missäänmäärin ongelmaksi näe ja yhtäkään puolustajaa en hänen edelleen keksi. Oli mielestäni puolustuspelaamisenkin suhteen HIFK:n stabiilein pakki. En muutenkaan näe luistelua yhtä huonoksi miten täällä nähdään, puhumattakaan miksikään ongelmaksi.

Kerro toki ketkä kaikki ottaisit Martinin sijasta.


Martin kyllä yksi ehdottomasti liigan parhaista puolustajista, ellei peräti se kaikkein paras. Mutta nyt olisi hyvistä pakeista myös Ville Pokka vielä vapailla markkinoilla, niin mielestäni häntä kannattaisi ehdottomasti kysellä ensi kaudeksi. Yleensä kun aina noita loukkaantumisia tulee pitkän kauden aikana kuitenkin, niin siinä mielessä se puolustuspään vahvistaminen ei olisi yhtään huono asia.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kannattaa myös muistaa, että kaikki vastustajat alkoivat väijyä jo viime kaudella Lehterä-Martinin syöttelyä, hyvin tietoisena siitä ettei muita uhkia juuri ollut.
Nyt siihen keskitytään vielä enemmän. On helppoa ottaa pois uhka, jos se on ainoa ja siksi meillä pitäisi olla mielellään ainakin kolme "kädellistä" pakkia - kaksi ykkös-yv:lle ja yksi kakkoseen.
Loukkaantumisten varalle tietysti tämä myös olisi hyvä asia.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Mutta jos ifk:lla on raha tiukalla ja kiekollinen liideri puuttuu pakistosta, niin eiköhän tuo Kiviharju-kortti kannattaisi katsoa ihan ekana?
Ei kannata huudella vieraisiin pöytiin, jos ei ole joukkueen rakenteesta perillä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu. Mutta jos ifk:lla on raha tiukalla ja kiekollinen liideri puuttuu pakistosta, niin eiköhän tuo Kiviharju-kortti kannattaisi katsoa ihan ekana?

Melkein jokaisessa kaavailussa Kiviharju on kolmosparissa. En Peltosen tai Pesosen saappaissa ole, enkä ikimaailmassa haluaisi ollakkaan, mutta koittaisin väkisin tehdä kaverista kärkipakin ja antaa todella isoa roolia heti kauden alusta, niin tasakentällisin, kuin ylivoimallakin. Ajattelen että tässä tilanteessa tuo kortti kannattaisi katsoa ihan ekana ja antaa pojalle muutama kuukausi aikaa kasvaa vaadittavaan rooliin. Siirtorajalla ehtii reagoida jos tarvitsee.

Mä uskon että ensi kauden megasääleihin menevistä jengeissä joku lyö hanskat tiskiin ja alkaa tyhjentelemään laareja jos näyttää, että karsintapeikko alkaa olemaan selätetty. Laskeva tv-raha ei varsinaisesti helpota jengien taloutta ja siellä on useampi jengi aika henkihieverissä.

Näillä näkymin Kiviharjulle on isoa tonttia ja kiekollista roolia tarjolla heti Martinin takana. Muita ns. kiekollisia pakkeja ei joukkueesta tällä hetkellä löydy, ja Pesosen jutuista päätellen mitään kärkiukkoa ei enää sisään olla tuomassa vaan mahdollisesti enemmänkin leveyttä syvyyteen. Tasaviisikoin on varmaan aika se ja sama pelaako Kiviharju nimellisesti 2. vai 3. parissa; tehojen ja vastuun kannalta isompi juttu on se, saako Kiviharju paikan 2YV:lla ja onnistuuko hän sen roolin pitämään. Luulen, että suunnitelma tällä hetkellä on se, että 2YV:n pakki olisi juurikin Kiviharju, mutta vaikea hänen kohdallaan on mitään ennusteita tehdä, kun kaverilla on Liiga-näyttöjä vajaan 30 ottelun verran.

e. Toki 2YV:n pitää toimia huomattavasti viime kautta tehokkaammin, jos kukaan siinä pelaavista haluaa edes unelmoida suurista pistemääristä.
 
Viimeksi muokattu:

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
Käyttäjän Tupsukorva35 kausiennakko luettavissa Ilvesfoorumilta:

 

Sillisalaatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Luottopakki jatkaa Stadissa Bättre Folkin mukaan, mulle jostain syystä tulee ilmotukset läpi, vaikka ei ole jäsenyyttä niin haluaako joku jäsenyyden omistava tänne nimen heittää?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tony Sund jatkaa parin vuoden sopimuksella.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240729_133334_HIFK.jpg
    Screenshot_20240729_133334_HIFK.jpg
    1 MB · kertaa luettu: 148
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En innostu.

No eipä tietenkään. Mä kyllä innostun. Erittäin hyvä jatko, vaikka toki jälkimmäisellä kaudella ulkomaanoptio onkin.

Kesän paras uutinen tähän mennessä.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Kesän paras uutinen tähän mennessä.
No eipä tuohon nyt kovin paljoa edes vaadittu.
Jos aikaisemmat sopimukset on Jasun ja Panun tasoa niin helpolla kiilaa kärkeen. Eikä unohdeta suohinottokone#88 uutisia
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Puolustus alkaa olemaan siinä, Bourquen olisin mielummin pitänyt.
Toivottavasti Sund pystyy pelaamaan ja kestäisi ehjänä, onko pelannut täyttä kautta koskaan?

Nyt joukkue on todennäköisesti tässä, vaikka hyökkääjiä puuttuu ilmiselvästi. Maalintekijät on ehkäpä se suurin kysymysmerkki, valmennuksen jälkeen. Oikeastaan valmennus mikään kysymysmerkki ole, eiköhän tiedossa ole mitä tuleman pitää.
Saako tuolla hyökkäyksellä kasaan edes kahta YV-kenttää?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös