HIFK kaudella 2023–2024

  • 465 377
  • 2 859
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vesalainen – Lehterä – Pakarinen
Jääskä – Koivistoinen – Teissala
Nättinen – Jo. Ikonen – Rask
Kaskimäki – Väänänen – Seppälä
Halttunen (Tallberg, Åsten)

Melart – Salin
Lepistö – Kiviharju
Sund – Motin
Kotkansalo (Luhanka)

Taponen
Karhunen
(Vinni)

Hyökkäysketjut on rakennettu niin, että niissä edustetaan pelaajatyyppejä mahdollisimman monipuolisesti.

Ykkösessä maalintekijä-hieroja (Vesalainen), rakentaja (Lehterä) ja raastaja-maalintekijä (Pakarinen).

Kakkosessa rakentaja-maalintekijä (Jääskä), työmyyrä-rakentaja (Koivistoinen) ja maalintekijä-hieroja (Teissala).

Kolmosessa rakentaja-hieroja (Nättinen), maalintekijä (Jo. Ikonen) ja työmyyrä-rakentaja (Rask).

Nelonen sitten suoraviivaisempi maalintekijä-työmyyrä-työmyyrä.

Jääskä kannattaa näillä senttereillä hyödyntää ehdottomasti laidassa. Sopii sinne jalkanopeudeltaan hidasta Ikosta selvästi paremmin.

Puolustuksessa ei saada täydellisiä kätisyyspareja, mutta Melartin otettava rauhallisempi ote ja tuettava Salinin nousuja. Lepistö paras mahdollinen ope Kiviharjulle, ja pelasipa Mirokin Finleyn kanssa ”väärällä” puolella (jos ei luonnistu oikealla pelaaminen, niin sitten kokeillaan Leppää siinä). Sundin pitää saada vapauksia hyökätä, siksi pariksi Motin, mutta Lepistö–Sund monipuolisena kaksikkona voisi toimia myös, jolloin Kiviharju saataisiin turvallisempaan rooliin Motinin vierelle.

Komaroville en näe enää tarvetta, vaikka miten haluaisinkin. Yksi rightin kärkipakki tekisi joukkueesta parhaan IFK:n sitten mestaruuskevään, mutta nytkin ollaan jo käytännössä vuoden 16 tasolla, paperilla jopa parempi.
 

Incognito

Jäsen
Vaikka nykyään vähemmissä määrin niin Melartin peliin kuuluu edelleen olennaisena osana ”tutina ja tötinä”, ja rapatessa välillä roiskuu pahemmin. Tästä syystä en itse näe häntä kapteenina vaan ”A” on hänelle sopiva rooli. Nykyisestä joukkueesta ykkösvalintani kapteeniksi olisi Härkä Pakarinen. Uskoin kuitenkin, että Tallberg jatkaa kapteenina. Jos hän jatkaa viime kaudella nähtyä alisuorittamista niin sitten joudutaan tarkastelemaan tilannetta uudestaan.

Nyt jos tiedetään, että rehellisellä kilpailulla Tallbergin paikka kokoonpanossa on kaikkea muuta, kuin sinetöity. Mikäli Tallbergille C annetaan rintaan, niin hän pelaa, vaikka peliesitykset välttämättä eivät sitä edellyttäisi.

Kysymys kuuluu: Miksi varta vasten halutaan luoda tämmöinen orastava kriisitilanne?

Kyllä minä lähden siitä, että kapteenin pitää olla joukkueen avainpelaajia pelillisesti.

Komarovin tulo esim. tarkoittaisi sitä, että Talen ja Åstenin paikka kokoonpanossa olisi entistä kauempana. Hän on saman roolin pelaaja mutta parempi. En siinä mielessä ymmärrä yhtään, etteikö olisi käyttöä. Ainahan paremmalle pelaajalle on käyttöä, mutta ollaan lukittu heikommat saman roolin pelaajat..
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Pakko tuohon puolustukseen tulla vielä joku. Tai ei pakko, mutta ei tuolla olla pelaamassa mestaruudesta.
No kyllä tolla rosterilla jo tollaisenaan mestaruudesta pelataan, mutta ehdottomasti toi yhtä kiekollista kärkipakkia vielä huutaa ollakseen olla mestarisuosikki. Tässä vaiheessa kesää voi todeta jo ettei yksikään joukkue tule saamaan samankaltaista hyökkäyskalustoa kasaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisikohan jopa Koivistoinen olla ensi kauden kapteeni?

En usko. Sinänsä ei varmasti mitään varsinaisia esteitä ole, miksei voisi olla, mutta meillä on joukkueessa todella monta pelaajaa, joilla on enemmän HIFK-taustaa ja Koivistoisella on vain ensi kauden kattava sopparikin.

Rehellisesti sanottuna en usko, että kapteeni välttämättä edes muuttuu. Ville tuntee joukkueen dynamiikan ja todennäköisesti viime kauden dyykkauksesta nouseminen toi tähän asiaan vielä enemmän tietoa. Mun arvaukseni on, että Tallberg jatkaa kapteenina, ellei itse halua luopua vastuusta. Ja se voisi hänen oman uransa kannalta olla järkevää, koska olen varma, että viime kauden kapteenius näkyi myös Talen omissa peliesityksissä. Tai sitten ei näkynyt, vaan vaisut esitykset johtuivat itseluottamuksen puutteesta, kun alusta asti oli vähän vaikeaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Mun mielestäni Pakarinen ei sovi kapteeniksi. Hän on introvertti, joka ei nauti esillä olemisesta ja kapteenin roolissa nämä ovat oikeasti isoja juttuja.
Niin no...Introverteista introvertein Peltosen Ville oli kyllä ihan hyvä kapteeni. Esimerkkillä johtaja par excellence.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No kyllä tolla rosterilla jo tollaisenaan mestaruudesta pelataan, mutta ehdottomasti toi yhtä kiekollista kärkipakkia vielä huutaa ollakseen olla mestarisuosikki. Tässä vaiheessa kesää voi todeta jo ettei yksikään joukkue tule saamaan samankaltaista hyökkäyskalustoa kasaan.

Salmelainen vihjaili aika suoraan, että pakistoon olisi vielä tulossa joku.

Mutta mietin ton Sundin jälkeen, joka kuitenkin oikeasti osaa pelata ylivoimalla viivaa, ettei sieltä enää tule mitään Kemiläistä vaan enemmänkin joku Lindbohm, joka pystyy pelaamaan sit Sundin vierellä.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Eiköhän loppu resurssit ennen kauden alkua mene maalivahtiin ja puolustajaan.

Onhan se erikoista 1.maalivahdin vastuuta kantaa 51 runkosarjapelin kokemuksella Taponen.
2.maalivahtina Karhunen joka pelasi heikosti viimekaudella 7.runkosarjapeliä.

Olisi varmasti saanut HIFK resursseilla paremman 2.maalivahdin, kun arpa Karhusen.
Ihmeellistä riskipeliä Salmelaiselta ja muilta HIFK:n päättäjiltä maalivahtien suhteen.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En usko. Sinänsä ei varmasti mitään varsinaisia esteitä ole, miksei voisi olla, mutta meillä on joukkueessa todella monta pelaajaa, joilla on enemmän HIFK-taustaa ja Koivistoisella on vain ensi kauden kattava sopparikin.

Rehellisesti sanottuna en usko, että kapteeni välttämättä edes muuttuu. Ville tuntee joukkueen dynamiikan ja todennäköisesti viime kauden dyykkauksesta nouseminen toi tähän asiaan vielä enemmän tietoa. Mun arvaukseni on, että Tallberg jatkaa kapteenina, ellei itse halua luopua vastuusta. Ja se voisi hänen oman uransa kannalta olla järkevää, koska olen varma, että viime kauden kapteenius näkyi myös Talen omissa peliesityksissä. Tai sitten ei näkynyt, vaan vaisut esitykset johtuivat itseluottamuksen puutteesta, kun alusta asti oli vähän vaikeaa.
Koivistoisella on nyt enemmän IFK-taustaa kuin vaikkapa Sallisella (joka oli erinomainen kapteeni) oli, ja Koivistoinen oli johtavia pelaajia Lukon mestarijengissä vaikkakaan ei siellä kapteenin virkaa hoitanut. En toki tunne Koivistoista henkilökohtaisesti mutta kyllä hänellä mun mielestä vaikuttaa olevan paljon kapteenin ominaisuuksia. Sosiaalinen, pelillisesti johtava ja varmasti kopissa tosi suosittu. Valittiinhan hänet kapteenistoonkin jo heti Stadiin tullessaan.

Talen jatkamisessa kapteenina näkisin olevan sen perustavanlaatuisen ongelman, että kapteeni ei voi olla poppareilla. Toisin sanoen C Talella tarkoittaa sitä, että Tale on aina nelosessa. Rehdin sisäisen kilpailun takia huono homma, koska tällä haavaa paperilla kaikkien ollessa terveenä Talen paikka on rotaatiossa. Pahimmassa tapauksessa C pitäisi siirtää kesken kauden jollekin muulle, jos Talen peliesitykset eivät merkittävästi viime kautisesta parane, ja samaan aikaan poppareilla istuu joku parempi pelaaja.

Näkisin että helppo ja kivuton ratkaisu asiaan on vain vaihtaa kapteenia ensi kaudelle. Silloin Talekin pääsisi vapautuneemmin taistelemaan nelosen paikastaan.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän loppu resurssit ennen kauden alkua mene maalivahtiin ja puolustajaan.
No ei varmasti mene maalivahtiin ennen kauden alkua, poislukien joku isompi loukkaantuminen. HIFK:lla on kaksi maalivahtia joita tullaan peluuttamaan jossain suhteessa, mutta Taponen lähtökohtaisesti selkeä ykkönen. Jos jommalle kummalle tapahtuu jotain, tulee pidempi loukkaantuminen tai koppi ei tartu, niin siinä tapauksessa katsotaan mahdollinen tarve uudelleen kauden aikana.
 

Incognito

Jäsen
Eikös Ville Peltonen ollut narrikapteeni ensimmäisellä kaudellaan ja päättyi mestaruuteen. Miksi se ei siis voisi olla Lehteräkin vai onko se kapteeniuden suurin edellytys todella IFK-tausta? Ruuttu oli kapteeni -98. Joukkoja johdetaan edestä, ei takaa.

Edit: Tarkoitan tällä sitä, että tiedän hyviä kokemuksia siitä, että kapteenina on pelillinen johtaja vaikka ei olisi seurataustaa ja vastaavasti huonoja siitä, että kapteenina on seuraikoni, joka ei pelillisesti pysty johtamaan. Muistaako joku muuta? Petrell muuttui Sallisen, niin ei se joukkuetta ainakaan heikentänyt.
 
Viimeksi muokattu:

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Helvetisti kyllä kokemusta ja johtajuutta tarjolla, mutta itse menisin näillä:

C Melart
A Rask
A Jääskä
A Lehterä

Pakarinenkin olisi varsin hyvä vaihtoehto kapteenistoon jos puhutaan nimenomaan pelillisellä esimerkillä johtamisesta.

E: kapteenistoon, EI pakistoon
 
Viimeksi muokattu:

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Koivistoisella on nyt enemmän IFK-taustaa kuin vaikkapa Sallisella (joka oli erinomainen kapteeni) oli, ja Koivistoinen oli johtavia pelaajia Lukon mestarijengissä vaikkakaan ei siellä kapteenin virkaa hoitanut. En toki tunne Koivistoista henkilökohtaisesti mutta kyllä hänellä mun mielestä vaikuttaa olevan paljon kapteenin ominaisuuksia. Sosiaalinen, pelillisesti johtava ja varmasti kopissa tosi suosittu. Valittiinhan hänet kapteenistoonkin jo heti Stadiin tullessaan.

Talen jatkamisessa kapteenina näkisin olevan sen perustavanlaatuisen ongelman, että kapteeni ei voi olla poppareilla. Toisin sanoen C Talella tarkoittaa sitä, että Tale on aina nelosessa. Rehdin sisäisen kilpailun takia huono homma, koska tällä haavaa paperilla kaikkien ollessa terveenä Talen paikka on rotaatiossa. Pahimmassa tapauksessa C pitäisi siirtää kesken kauden jollekin muulle, jos Talen peliesitykset eivät merkittävästi viime kautisesta parane, ja samaan aikaan poppareilla istuu joku parempi pelaaja.

Näkisin että helppo ja kivuton ratkaisu asiaan on vain vaihtaa kapteenia ensi kaudelle. Silloin Talekin pääsisi vapautuneemmin taistelemaan nelosen paikastaan.
Jos kaikki menee hyvin ja tulee onnistumisia niin IFK voi pelata neljällä vahvalla kentällä ja voi Tale pelata myös 3. laitaa ja tehdä sen 12+18. Näen että edellytykset on jos pääsee hyvään ketjuun, kestää kunnossa ja löytyy sopiva rentous.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mun mielestäni Pakarinen ei sovi kapteeniksi. Hän on introvertti, joka ei nauti esillä olemisesta ja kapteenin roolissa nämä ovat oikeasti isoja juttuja. Jos et ole aidosti sinut jossain roolissa, siihen ei pidä ketään väkisin yrittää tunkea. Varakapteenin rooli on Iirolle juuri oikea pesti, vaikka luulen, että Iiro itse ei siitäkään suuremmin perusta. Lähinnä julkinen kunnianosoitus. Esimerkillä johtaminen on tärkeää, eivötkä oikeat johtajat tarvitse sitä varten mitään titteleitä.

Joo samaa mieltä. Lyödään Pakariselle kapun natsat ja siirretään sentteriksi, niin varmistetaan että suorittaa mahdollisimman epärennosti. Ehkä haluaisi päälle vielä 10kg painorinkulat molempiin nilkkoihin :)

Eli ei Pakarista kapteeniksi näin fanin näkökulmasta kiitos. Tarvitaan rento ja aavistuksen jopa revittelevä Pakarinen kentällä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen aika varma, että kapteeni ei vaihdu. Ville tykkää Talesta. Itse olisin antanut natsat Melartille.

C - Melart
A - Tallberg
A - Jääskä
A - Pakarinen
A - Rask

Varmasti vaikea valinta, koska johtajuutta on hirveä määrä jengissä.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos kaikki menee hyvin ja tulee onnistumisia niin IFK voi pelata neljällä vahvalla kentällä ja voi Tale pelata myös 3. laitaa ja tehdä sen 12+18. Näen että edellytykset on jos pääsee hyvään ketjuun, kestää kunnossa ja löytyy sopiva rentous.
Se olisi Talen uran piste-ennätys. Pelihän sen sitten syksyllä näyttää, mutta kun top-9 on Lehterä, Rask, Teissala, Jääskä, Vesalainen, Pakarinen, Koivistoinen, Nättinen, Ikonen niin ei siihen Talea saa mahtumaan hyvällä tahdollakaan. Potentiaalisesti breikkaava Kaskimäkikin on kärkkymässä, ehkä Halttunen. Joku hyökkääjä saattaa vielä jopa olla tulossa sisään ennen kauden alkua.

Mahdollista on sekin, että Jääskä jatkaa sentterinä ja Väänänen aloittaa rotaatiosta. Lehterä-Jääskä-Koivistoinen-Ikonen-Väänänen.

Vähintään joku on tosin aina loukkaantunut, koska tämä on IFK. No nyt on sitten pari kuukautta aikaa spekuloida ensi kauden kapteenistoa, IFK kai julkaisee sen elokuussa harjoituskauden alla.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Jos kaikki menee hyvin ja tulee onnistumisia niin IFK voi pelata neljällä vahvalla kentällä ja voi Tale pelata myös 3. laitaa ja tehdä sen 12+18. Näen että edellytykset on jos pääsee hyvään ketjuun, kestää kunnossa ja löytyy sopiva rentous.
Tallberg ei kyllä kuulu, tällä hetkellä, kuin vasta kuutosketjuun.
12+18 jää kyllä päiväuneksi.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En ymmärrä tuota Jääskän siirtämistä laitaan ja Väänäsen roikottamista kokoonpanossa. Viime kausi oli ensimmäinen kun Jääskää ei heitelty sinne tänne ja tulos heti sen mukainen.
Toisaalta Ikosta pidetään myös umpisentterinä. Väänänen on minunkin mielestäni pelannut viime kaudet potentiaalinsa ylärajoilla eikä mitään vakiopaikkaa kokoonpanossa pitäisi olla. Lehterä - Jääskä - Koivistoinen - Ikonen olisi kyllä heittämällä Liigan kovin keskikaista.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koivistoisella on nyt enemmän IFK-taustaa kuin vaikkapa Sallisella (joka oli erinomainen kapteeni) oli, ja Koivistoinen oli johtavia pelaajia Lukon mestarijengissä vaikkakaan ei siellä kapteenin virkaa hoitanut. En toki tunne Koivistoista henkilökohtaisesti mutta kyllä hänellä mun mielestä vaikuttaa olevan paljon kapteenin ominaisuuksia. Sosiaalinen, pelillisesti johtava ja varmasti kopissa tosi suosittu. Valittiinhan hänet kapteenistoonkin jo heti Stadiin tullessaan.

Talen jatkamisessa kapteenina näkisin olevan sen perustavanlaatuisen ongelman, että kapteeni ei voi olla poppareilla. Toisin sanoen C Talella tarkoittaa sitä, että Tale on aina nelosessa. Rehdin sisäisen kilpailun takia huono homma, koska tällä haavaa paperilla kaikkien ollessa terveenä Talen paikka on rotaatiossa. Pahimmassa tapauksessa C pitäisi siirtää kesken kauden jollekin muulle, jos Talen peliesitykset eivät merkittävästi viime kautisesta parane, ja samaan aikaan poppareilla istuu joku parempi pelaaja.

Näkisin että helppo ja kivuton ratkaisu asiaan on vain vaihtaa kapteenia ensi kaudelle. Silloin Talekin pääsisi vapautuneemmin taistelemaan nelosen paikastaan.

Koivistoinen on viimeisen päälle tunnepelaaja. Se ei välttämättä ole pelaajan itsensä kannalta aina huono asia, mutta joukkueen johtamisen näkökulmasta se voi olla. Itse näen, että Koivistoinen on hyvä "A" ja hänellä on tulevaisuudessa mahdollisuudet kasvaa "C":ksi. Vielä kuitenkin läikkyy tunnepuolella paljon. Sallista ja Koivistoista en kyllä muutenkaan lähtisi vertaamaan keskenään, ihan vaikka siksi, että kokemuksessa on huomattavia eroja. Plus, että kun Sallisesta tehtiin kapteeni, enpä olisi itsekään parempaa kapteenia siihen jengiin keksinyt ja meillä oli sentään Otto Paajanen. Sallinen oli pelannut ulkomailla ja ollut vuosikaudet maajoukkueen runkopelaaja sekä tuore maailmanmestari.

Mä en usko sekuntiakaan, että Ville jättäisi pelaajan laittamatta katsomoon vain siksi, että hän on kapteeni. Kapteeni voi toki saada normaalia enemmän näyttöpaikkoja, koska on asemansa joukkueessa aiemmin ansainnut, mutta ei sekään loputtomiin kestä. Ville on psykologisesti todella fiksu, paljon fiksumpi kuin olisin voinut kuvitellakaan, joten mä luotan siihen, että hän osaa tehdä oikeita päätöksiä. Mun mielestäni meidän fanien on turha vaivata näillä kapteeniasioilla päitämme ja miettiä, kuka on paska ja kuka hyvä, kun me ei oikeasti tiedetä, mitä siellä kopissa tapahtuu/on tapahtunut. Kukaan ei oikeasti tiedä, minkälainen rooli Tallbergilla oli henkilökohtaisesti viime kaudella siinä, että joukkue kasasi rivinsä. Itse pidän mahdollisena, että hän on asettanut joukkueen edun kaikella tavalla oman etunsa edelle, kuten kapteenin kuuluukin. Mutta ehkäpä, jos hän olisi jossain kohtaa kautta ollut enemmän itsekkäämpi, hänen oman pelinsä suunta olisi voinut kääntyäkin? Ja sanon tähän kohtaan vielä, että munkaan mielestäni Tallberg ei todennäköisesti ole paras vaihtoehto kapteeniksi tulevalle jengille, mutta en koe asiakseni häntä myöskään arvostella. Itse lähestyn asiaa Tallbergin osalta lähinnä niin, että hänelle tekisi hyvää saada keskittyä vaihteeksi vain pelaamiseen. Viime kädessä se taitaa olla Peltosen päätös, kuka siitä kapteenista lopulta päättää. Päättääkö Ville itse vai äänestääkö joukkue? Olipa lopputulos mikä tahansa, siihen päätökseen on varmasti hyvät syyt ja meidän on siihen tyytyminen.

Ja mitä tulee siihen, että introvertti-Ville on ollut kapteeni, sehän perustunee siihen, että Ville on itse kapteeni halunnut olla. Jos Iiro Pakarinen haluaa itse ehdottomasti joukkueen kapteeni, niin antaa palaa vaan. Ei introverttius itsessään ole mikään este millekään.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Mun mielestäni meidän fanien on turha vaivata näillä kapteeniasioilla päitämme ja miettiä, kuka on paska ja kuka hyvä, kun me ei oikeasti tiedetä, mitä siellä kopissa tapahtuu/on tapahtunut.
Kai näistä voi spekuloida ja mutuilla siinä missä ketjuhahmotelmistakin? Kyllä mä ainakin ihan mielelläni luen palstasisarusten mielipiteitä Talen roolista myös kapteenina ja mahdollisista muista vaihtoehdoista.

Mä näkisin myös siinä jonkin tyyppisen dilemman, jos Tale jatkaa kapuna ja pelaa lähtökohtaisesti noin kolmasosan kaudesta. Omissa mielikuvissani kapteenin kuuluu tehdä esimerkillisiä asioita myöskin kentällä pelillisesti ottelusta toiseen. Viime kausi ei ollut häneltä yhtään sinne päinkään, eikä se ainakaan helpota, että nyt on vielä kovempi kilpailutilanne pelipaikoista.

Jos ei esim. Pakarisesta tule kapteenia tulevalle kaudelle, niin siinä tapauksessa voisi siellä olla vaikka viisi A:ta tyyliin Pakarinen, Melart, Lepistö, Koivistoinen ja Jääskä. Motin tässä myös vähän kyseenalainen Talen lailla, että jos on seiskapakkina/rotaatiossa/pelikiellossa. Tässä tapauksessa se, että kukaan ei ole C, voi osoittautua myös positiiviseksi asiaksi, jolloin ei tule ylimääräistä painetta niskaan siitä tehtävästä, mutta on ne viisi valittua johtajaa, jotka voivat esimerkillään sparrata muita ja tukea myös toinen toisiaan, ottamalla kuitenkin sitä tarvittavaa vastuuta kivireen vetämisestä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos ei esim. Pakarisesta tule kapteenia tulevalle kaudelle, niin siinä tapauksessa voisi siellä olla vaikka viisi A:ta tyyliin Pakarinen, Melart, Lepistö, Koivistoinen ja Jääskä.
Kapteenivalinnoissa tunnutaan arvottavan vuodesta toiseen seurataustaa minkä vuoksi veikkaan, ettei kokemuksestaan huolimatta Jokeri-ikoni Lepistö tule saamaan edes A:ta rintaansa. Varsinkin kun tyrkyllä kapteenistoon on mm. Melartia, Jääskää, Raskia, Pakarista jne...
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Kapteenivalinnoissa tunnutaan arvottavan vuodesta toiseen seurataustaa minkä vuoksi veikkaan, ettei kokemuksestaan huolimatta Jokeri-ikoni Lepistö tule saamaan edes A:ta rintaansa. Varsinkin kun tyrkyllä kapteenistoon on mm. Melartia, Jääskää, Raskia, Pakarista jne...
Tämä on kyllä vähän kummallinen asia vielä näin 2020-luvulla. Ja siis tottakai se saa ja pitääkin vaikuttaa siinä vaiheessa, kun jengiin tulee sisään Peltonen ja/tai Söderholm silloisissa porukoissa, Lennun comeback jne. Talen valintaa en ymmärtänyt, mutta sillä on menty. Vähän sama jos Talen soppari olis irtisanottu tälle kaudelle ja Åsten sais C:n, ihan vaan koska ikoni, IFK ja perinteet. Samat perustelut kävisi MMÅ:n kohdalla siihen miksi ei natsoja, kun Talellakin, joita esitin tuossa yläpuolella.

Rask pääsi perkele unohtumaan listalta, ehdottomasti olisi mukana kapteenistossa. Ehkä sitten Koivistoisen tilalle (hänellä olen ollut havaitsevinani joskus jotain lapsellista kiukuttelua, ei nyt mitään hannesbjörninen -tyyppistä kuitenkaan).

Edit: ja myös MG tullee aikanaan takas himaan kapteenina.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tämä on kyllä vähän kummallinen asia vielä näin 2020-luvulla. Ja siis tottakai se saa ja pitääkin vaikuttaa siinä vaiheessa, kun jengiin tulee sisään Peltonen ja/tai Söderholm silloisissa porukoissa, Lennun comeback jne. Talen valintaa en ymmärtänyt, mutta sillä on menty. Vähän sama jos Talen soppari olis irtisanottu tälle kaudelle ja Åsten sais C:n, ihan vaan koska ikoni, IFK ja perinteet. Samat perustelut kävisi MMÅ:n kohdalla siihen miksi ei natsoja, kun Talellakin, joita esitin tuossa yläpuolella.

Rask pääsi perkele unohtumaan listalta, ehdottomasti olisi mukana kapteenistossa. Ehkä sitten Koivistoisen tilalle (hänellä olen ollut havaitsevinani joskus jotain lapsellista kiukuttelua, ei nyt mitään hannesbjörninen -tyyppistä kuitenkaan).
Olen samaa mieltä, että kapteenilla pitää olla muitakin meriittejä kuin seuratausta. Pelillisellä esimerkillä johtaminen, joukkuekavereiden arvostus, henkisten ominaisuuksien sopivuus kapteenirooliin eikä varmaan olisi haittaa vaikka joku mestaruuskin olisi joskus voitettu. Näistä varsinkin ensimmäinen kohta on turhan usein saanut liian vähän painoarvoa. Sallinen oli piristävä poikkeus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös