Koivistoisella on nyt enemmän IFK-taustaa kuin vaikkapa Sallisella (joka oli erinomainen kapteeni) oli, ja Koivistoinen oli johtavia pelaajia Lukon mestarijengissä vaikkakaan ei siellä kapteenin virkaa hoitanut. En toki tunne Koivistoista henkilökohtaisesti mutta kyllä hänellä mun mielestä vaikuttaa olevan paljon kapteenin ominaisuuksia. Sosiaalinen, pelillisesti johtava ja varmasti kopissa tosi suosittu. Valittiinhan hänet kapteenistoonkin jo heti Stadiin tullessaan.
Talen jatkamisessa kapteenina näkisin olevan sen perustavanlaatuisen ongelman, että kapteeni ei voi olla poppareilla. Toisin sanoen C Talella tarkoittaa sitä, että Tale on aina nelosessa. Rehdin sisäisen kilpailun takia huono homma, koska tällä haavaa paperilla kaikkien ollessa terveenä Talen paikka on rotaatiossa. Pahimmassa tapauksessa C pitäisi siirtää kesken kauden jollekin muulle, jos Talen peliesitykset eivät merkittävästi viime kautisesta parane, ja samaan aikaan poppareilla istuu joku parempi pelaaja.
Näkisin että helppo ja kivuton ratkaisu asiaan on vain vaihtaa kapteenia ensi kaudelle. Silloin Talekin pääsisi vapautuneemmin taistelemaan nelosen paikastaan.
Koivistoinen on viimeisen päälle tunnepelaaja. Se ei välttämättä ole pelaajan itsensä kannalta aina huono asia, mutta joukkueen johtamisen näkökulmasta se voi olla. Itse näen, että Koivistoinen on hyvä "A" ja hänellä on tulevaisuudessa mahdollisuudet kasvaa "C":ksi. Vielä kuitenkin läikkyy tunnepuolella paljon. Sallista ja Koivistoista en kyllä muutenkaan lähtisi vertaamaan keskenään, ihan vaikka siksi, että kokemuksessa on huomattavia eroja. Plus, että kun Sallisesta tehtiin kapteeni, enpä olisi itsekään parempaa kapteenia siihen jengiin keksinyt ja meillä oli sentään Otto Paajanen. Sallinen oli pelannut ulkomailla ja ollut vuosikaudet maajoukkueen runkopelaaja sekä tuore maailmanmestari.
Mä en usko sekuntiakaan, että Ville jättäisi pelaajan laittamatta katsomoon
vain siksi, että hän on kapteeni. Kapteeni voi toki saada normaalia enemmän näyttöpaikkoja, koska on asemansa joukkueessa aiemmin ansainnut, mutta ei sekään loputtomiin kestä. Ville on psykologisesti todella fiksu, paljon fiksumpi kuin olisin voinut kuvitellakaan, joten mä luotan siihen, että hän osaa tehdä oikeita päätöksiä. Mun mielestäni meidän fanien on turha vaivata näillä kapteeniasioilla päitämme ja miettiä, kuka on paska ja kuka hyvä, kun me ei oikeasti tiedetä, mitä siellä kopissa tapahtuu/on tapahtunut. Kukaan ei oikeasti tiedä, minkälainen rooli Tallbergilla oli henkilökohtaisesti viime kaudella siinä, että joukkue kasasi rivinsä. Itse pidän mahdollisena, että hän on asettanut joukkueen edun kaikella tavalla oman etunsa edelle, kuten kapteenin kuuluukin. Mutta ehkäpä, jos hän olisi jossain kohtaa kautta ollut enemmän itsekkäämpi, hänen oman pelinsä suunta olisi voinut kääntyäkin? Ja sanon tähän kohtaan vielä, että munkaan mielestäni Tallberg ei todennäköisesti ole paras vaihtoehto kapteeniksi tulevalle jengille, mutta en koe asiakseni häntä myöskään arvostella. Itse lähestyn asiaa Tallbergin osalta lähinnä niin, että hänelle tekisi hyvää saada keskittyä vaihteeksi vain pelaamiseen. Viime kädessä se taitaa olla Peltosen päätös, kuka siitä kapteenista lopulta päättää. Päättääkö Ville itse vai äänestääkö joukkue? Olipa lopputulos mikä tahansa, siihen päätökseen on varmasti hyvät syyt ja meidän on siihen tyytyminen.
Ja mitä tulee siihen, että introvertti-Ville on ollut kapteeni, sehän perustunee siihen, että Ville on itse kapteeni halunnut olla. Jos Iiro Pakarinen haluaa itse ehdottomasti joukkueen kapteeni, niin antaa palaa vaan. Ei introverttius itsessään ole mikään este millekään.