HIFK kaudella 2023–2024

  • 467 803
  • 2 859
Suosikkijoukkue
IFK
Edit. Ja siis en mielelläni osta näitä perusteita että jollain oli isompi budjetti. IFK:lla ei ole varaa selitellä tällä asialla.

Katselee viiden viimeisen kauden rostereita miten tahansa, niin marssijärjestys on Tappara, Kärpät, Lukko, TPS, IFK. Tällä kaudellla TPS on putoamassa taakse, ja Ilves mennyt ohi. Ei ole sattumaa, että edellä olevat joukkueet ovat myös liikevaihdoltaan isompia. IFK ei ole suurin ja kaunein enää millään mittarilla. Kärkikolmikon etumatka on selkeä, ja Ilves oikeastaan ainoa, jonka tämän hetken boogi on riittävä pysymään kärkikolmikon kehityksessä mukana. Jos Jyväskylässä pelimerkit, ja nälkä työntekoon säilyy ja riittää, niin uskon heidän nousevan kärkijoukkoon 2-3 vuoden aikana. Pelsujen hype saattaa riittää lahelaisille satsaamaan uuteen halliin, niin se on seuraavana menossa ohi. Kärppien meno ei juuri nyt näytä mitenkään hyvältä, vaan tuntuu, että siellä tehdään vääriä valintoja koko ajan. Uskoisin heidän kumminkin saavan kurssinsa käännettyä, kunhan palaavat taas lätkäbisnekseen. IFK:lla ei ole varaa selitellä millään mitään, mutta se ei poista tosiasiaa, että kilpailijat ovat menneet keskeisissä menestyksen kulmakivissä reilusti ohi. Jos jotain merkittävää ei tapahdu, niin IFK on muutaman vuoden kuluttua sääli play-off seura.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin pitkään kuin budjetit ilmoitetaan eri perustein, niin niitä on vaikea aukottomasti vertailla. Heiluntaa on, mutta päättyneellä kaudella esim. Tappara meni jo kiistatta reilusti ohi. HIFK joutuu käsittääkseni monesti lyömään asumiskulut palkan päälle, mutta näitä ei kaiketi ilmoiteta budjetissa. Jossain muualla ilmoitetaan nekin. Eli vertailu on kaikkineen vaikeaa ja IFK maksaa kuluja myös ns. budjetin ohi.

Oikea kysymys ehkä olisi, että miksi HIFK:lla ei ole ollut ennen Tampereen uutta hallia liigan isointa budjettia? Kaikki edellytykset olisi pitänyt olla.

Edit. Asumiskulut osin mutuilua.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
IFK:lla ei ole varaa selitellä millään mitään, mutta se ei poista tosiasiaa, että kilpailijat ovat menneet keskeisissä menestyksen kulmakivissä reilusti ohi. Jos jotain merkittävää ei tapahdu, niin IFK on muutaman vuoden kuluttua sääli play-off seura.
Jospa sitä satsattais uuden toimarin johdolla entistä enemmän sinne tapahtumapuoleen ja siinä sivussa lätkä jää vähän niin kuin toissijaiseksi rahalähteeksi. Stadin paikalliset joskus tulevaisuudessa sitten sarjaporrasta alempana. Red Events presents: HIFK Live.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Luke , mä olen siinä ymmärryksessä, että HIFK:n pelaajabudjetti olisi nimenomaan pelaajien ansiotuloihin käytettävissä oleva rahamäärä, eli pitäisi sisällään myös asumiskulut esim. ulkkareiden osalta.

Kyllähän Stadissa joudutaan huomioimaan asumisen kalleus ja se näkyy myös pelaajien palkoissa. Sille ei vain mitään voi, että jossain Tampereella vastaavan asunnon saa paljon halvemmalla kuin Stadista, muusta maasta nyt puhumattakaan. Ja joku sen asunnon kuitenkin maksaa, ihan oikealla rahalla.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Mä todella toivon, että ensi kauden joukkueessa puolustus on  vähintään yhtä vahva kuin hyökkäys. Salmelainen ei toistaiseksi ole onnistunut kasaamaan sarjan parasta tai edes parhaimmistoon kuuluvaa pakistoa. Se ei kertakaan olen oikeastaan ollut edes lähellä. Ensi kauteen ei enää vaan voida lähteä keskinkertaisella puolustuksella ja yhdellä heikolla maalivahdilla.

Puolustuksen osalta pidän Kiviharjua erinomaisena hakuna, jo ensi kautta silmällä pitäen. Samoin uskon isosti Saliniin, mitä Berglundin ketjussa olen avannut enemmän. Itse lähtisin noiden kahden nuoren lisäksi hakemaan kokenutta kiekollisen pelin leaderia. Itse näen Lepistön tähän rooliin aidosti aika täydellisenä hakuna. Tämän lisäksi haluan nähdä alakerrassa sen isännän, joka on sekä pelillinen että henkinen johtaja. Ilu ei tuota roolia kykene täyttämään liian lyhyen sytytyslankansa ansiosta. Lindbohm, Sklenicka, Mozik. Siinä kolme nimeä, joiden jokaisen uskoisin olevan kykenevä hoitamaan tuon roolin. Sklenickan huhuttiin siirtyvän Neuvostoliittoon paikalliseen sarjaan, mutta en tiedä joko sopimus on tehty tai aiotaanko sellaista ylipäänsä tehdä. Lindbohmin tai Mozikin sopimustilanteesta en tiedä sitäkään vähää. Silti tuon tason puolustaja pitäisi minusta saada tiputtamaan Ilua ja Motinia yksi pykälä alaspäin depth chartissa. Norskille ehdottomasti jatkoa. Ideaalimaailmassa Motin jatkaisi matkaansa ja hänen tilallaan olisi kiekollisempi puolustaja, esimerkiksi Rantakari. En kuitenkaan olisi tästä muutoksesta valmis maksamaan Motinin sopimuksen purkukustannuksia, joten nyt mennään astetta karvaperseisemmällä pakistolla.

Lindbohm/Sklenicka/Mozik - Lepistö
Melart - Salin
Kåsastul - Kiviharju
Motin
+ Luhanka ja muutama muu.

Särkymävaraa tuossa ei paljoakaan ole, ja sitä pitäisi ilman muuta kaivaa jostain. En kuitenkaan pidä millään tavalla realistisena ajatusta, että kauteen lähdettäessä IFK:lla olisi kasipakkina Kotkansaloa tai Rantakaria. Nämä paikat nähdäkseni, varsinkin kauteen lähdettäessä, tulee täyttää nuorilla nälkäisillä ja edullisilla pelaajilla. Kiviharjua en tuohon rooliin kuitenkaan sovittele, koska kyse on aivan poikkeuksellisesta lupauksesta ja olen vakuuttunut, että poika ottaa paikkansa pelaavasta kokoonpanosta.

Hyökkäyksen osalta on pakko sanoa, että hyvältähän nuo huhut kuulostavat, kertakaikkiaan. Itse sytyn myös mahdollisesta Komarovin saapumisesta, koska siinä on mies joka osaa mennä maalille. Tämä on taito, mikä valitettavan harvaloa HIFK:n hyökkääjällä on viime vuosina ollut havaittavissa. Muutenkin Raskin, Komarovin, Jääskän ja Pakarisen myötä Stadissa olisi oikealla tavalla työteliäs ja fyysinen hyökkäys.

Komarov - Lehterä - Teissala
Nättinen - Koivistoinen - Rask
Vesalainen - Jääskä - Pakarinen

Kyllä nuo ketjut minulle maistuisivat. Savinainen toki olisi Komarovia mieluisampi tuohon Lehterän laidalle, mutta ei taida olla realismin rajoissa.

Nelosketju on se, mikä minua huolettaa. Tallbergit ja Åstenit eivät vaan yksinkertaisesti kuulu mestaruutta tavoittelevan joukkueen kokoonpanoon, ei ainakaan vakiorooliin pelaavaan kokoonpanoon. Yksi vaihtoehto olisi rakentaa neloseen Väänäsen ympärille, jos ei nuoriso niin nuori kenttä. Seppälä ja Halttunen laidoille. En tähän kuitenkaan jaksa uskoa, koska tuolla kentällä on vaikea nähdä minkäänlaista synergiaa, ja toisaalta riski omiin olisi verrattain suuri. Ehkäpä tuo vaatisi Komarovia Halttusen tilalle, joka puolestaan saisi mahdollisuutensa Lehterän ja Raskin kanssa ja Teissala siirtyisi Koivistoisen laidalle.

Halttunen - Lehterä - Rask
Nättinen - Koivistoinen - Teissala
Vesalainen - Jääskä - Pakarinen
Komarov - Väänänen - Seppälä.
+ Tallberg ja muut

Tuohon muotoon minä hyökkäyksen asettelisin huhujen ja jatkojen perusteella.

Maaliin tarvitaan Roopelle kaveri, joka pystyy pelaamaan sen 15-20 matsia runkosarjassa ja antamaan näin Taposelle lepoa pitkän kauden aikana. Hovinen olisi itselleni varsin mieluisa valinta tuohon rooliin. Joka tapauksessa painottaisin tässä valinnassa myös kokemusta.

HIFK kausimallia 2023-2024 Töölöstä katsottuna näyttäisi siis seuraavalta:

Halttunen-Lehterä-Rask
Nättinen-Koivistoinen-Teissala
Vesalainen-Jääskä-Pakarinen
Komarov-Väänänen-Seppälä

Lindbohm/Sklenicka/Mozik-Lepistö
Melart-Salin
Kåsastul-Kiviharju
Motin

Taponen
Hovinen
 
Suosikkijoukkue
IFK
Mä todella toivon, että ensi kauden joukkueessa puolustus on  vähintään yhtä vahva kuin hyökkäys. Salmelainen ei toistaiseksi ole onnistunut kasaamaan sarjan parasta tai edes parhaimmistoon kuuluvaa pakistoa. Se ei kertakaan olen oikeastaan ollut edes lähellä. Ensi kauteen ei enää vaan voida lähteä keskinkertaisella puolustuksella ja yhdellä heikolla maalivahdilla.

Puolustuksen osalta pidän Kiviharjua erinomaisena hakuna, jo ensi kautta silmällä pitäen. Samoin uskon isosti Saliniin, mitä Berglundin ketjussa olen avannut enemmän. Itse lähtisin noiden kahden nuoren lisäksi hakemaan kokenutta kiekollisen pelin leaderia. Itse näen Lepistön tähän rooliin aidosti aika täydellisenä hakuna. Tämän lisäksi haluan nähdä alakerrassa sen isännän, joka on sekä pelillinen että henkinen johtaja. Ilu ei tuota roolia kykene täyttämään liian lyhyen sytytyslankansa ansiosta. Lindbohm, Sklenicka, Mozik. Siinä kolme nimeä, joiden jokaisen uskoisin olevan kykenevä hoitamaan tuon roolin. Sklenickan huhuttiin siirtyvän Neuvostoliittoon paikalliseen sarjaan, mutta en tiedä joko sopimus on tehty tai aiotaanko sellaista ylipäänsä tehdä. Lindbohmin tai Mozikin sopimustilanteesta en tiedä sitäkään vähää. Silti tuon tason puolustaja pitäisi minusta saada tiputtamaan Ilua ja Motinia yksi pykälä alaspäin depth chartissa. Norskille ehdottomasti jatkoa. Ideaalimaailmassa Motin jatkaisi matkaansa ja hänen tilallaan olisi kiekollisempi puolustaja, esimerkiksi Rantakari. En kuitenkaan olisi tästä muutoksesta valmis maksamaan Motinin sopimuksen purkukustannuksia, joten nyt mennään astetta karvaperseisemmällä pakistolla.

Lindbohm/Sklenicka/Mozik - Lepistö
Melart - Salin
Kåsastul - Kiviharju
Motin
+ Luhanka ja muutama muu.

Särkymävaraa tuossa ei paljoakaan ole, ja sitä pitäisi ilman muuta kaivaa jostain. En kuitenkaan pidä millään tavalla realistisena ajatusta, että kauteen lähdettäessä IFK:lla olisi kasipakkina Kotkansaloa tai Rantakaria. Nämä paikat nähdäkseni, varsinkin kauteen lähdettäessä, tulee täyttää nuorilla nälkäisillä ja edullisilla pelaajilla. Kiviharjua en tuohon rooliin kuitenkaan sovittele, koska kyse on aivan poikkeuksellisesta lupauksesta ja olen vakuuttunut, että poika ottaa paikkansa pelaavasta kokoonpanosta.

Hyökkäyksen osalta on pakko sanoa, että hyvältähän nuo huhut kuulostavat, kertakaikkiaan. Itse sytyn myös mahdollisesta Komarovin saapumisesta, koska siinä on mies joka osaa mennä maalille. Tämä on taito, mikä valitettavan harvaloa HIFK:n hyökkääjällä on viime vuosina ollut havaittavissa. Muutenkin Raskin, Komarovin, Jääskän ja Pakarisen myötä Stadissa olisi oikealla tavalla työteliäs ja fyysinen hyökkäys.

Komarov - Lehterä - Teissala
Nättinen - Koivistoinen - Rask
Vesalainen - Jääskä - Pakarinen

Kyllä nuo ketjut minulle maistuisivat. Savinainen toki olisi Komarovia mieluisampi tuohon Lehterän laidalle, mutta ei taida olla realismin rajoissa.

Nelosketju on se, mikä minua huolettaa. Tallbergit ja Åstenit eivät vaan yksinkertaisesti kuulu mestaruutta tavoittelevan joukkueen kokoonpanoon, ei ainakaan vakiorooliin pelaavaan kokoonpanoon. Yksi vaihtoehto olisi rakentaa neloseen Väänäsen ympärille, jos ei nuoriso niin nuori kenttä. Seppälä ja Halttunen laidoille. En tähän kuitenkaan jaksa uskoa, koska tuolla kentällä on vaikea nähdä minkäänlaista synergiaa, ja toisaalta riski omiin olisi verrattain suuri. Ehkäpä tuo vaatisi Komarovia Halttusen tilalle, joka puolestaan saisi mahdollisuutensa Lehterän ja Raskin kanssa ja Teissala siirtyisi Koivistoisen laidalle.

Halttunen - Lehterä - Rask
Nättinen - Koivistoinen - Teissala
Vesalainen - Jääskä - Pakarinen
Komarov - Väänänen - Seppälä.
+ Tallberg ja muut

Tuohon muotoon minä hyökkäyksen asettelisin huhujen ja jatkojen perusteella.

Maaliin tarvitaan Roopelle kaveri, joka pystyy pelaamaan sen 15-20 matsia runkosarjassa ja antamaan näin Taposelle lepoa pitkän kauden aikana. Hovinen olisi itselleni varsin mieluisa valinta tuohon rooliin. Joka tapauksessa painottaisin tässä valinnassa myös kokemusta.

HIFK kausimallia 2023-2024 Töölöstä katsottuna näyttäisi siis seuraavalta:

Halttunen-Lehterä-Rask
Nättinen-Koivistoinen-Teissala
Vesalainen-Jääskä-Pakarinen
Komarov-Väänänen-Seppälä

Lindbohm/Sklenicka/Mozik-Lepistö
Melart-Salin
Kåsastul-Kiviharju
Motin

Taponen
Hovinen

Mistä 5milj???
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Mistä 5milj???
Ihan uteliaisuuttani kysyn, että näyttääkö lainaamasi viestin hahmotelma mielestäsi 5 miljoonan kokoonpanolta? Laitan sen vielä varuilta tähän.

HIFK kausimallia 2023-2024 Töölöstä katsottuna näyttäisi siis seuraavalta:

Halttunen-Lehterä-Rask
Nättinen-Koivistoinen-Teissala
Vesalainen-Jääskä-Pakarinen
Komarov-Väänänen-Seppälä

Lindbohm/Sklenicka/Mozik-Lepistö
Melart-Salin
Kåsastul-Kiviharju
Motin

Taponen
Hovinen
Kolmesta hyökkäysketjusta löytyy kaikista ns. junnuliksaa nauttiva pelaaja (Teissalalle ehkä erkkarit ekstrana) ja alakerran top6:ssakin tähän kategoriaan laskettavia pelaajia on kaksi. Palkkaneuvotteluissa on mennyt jotain pahasti pieleen jos tuo nippu maksaa 5 miljoonaa.

Itse hahmotelmassa on mielestäni hyviä ajatuksia, paitsi että itse skippaisin suosiolla Komarovin, joka olisi takuulla melkoisen hintava pelaaja nelosen laituriksi, ja käyttäisin nekin rahat pakistoon. Lisäksi eiköhän Kaskimäellekin ole joku rooli hyökkäyksestä suunniteltuna.

Tuohon puolustukseen ehkä yleisenä kommenttina, että jos kiekollinen vastuu jätetään kahdelle hyvin nuorelle pelaajalle, joilta molemmilta puuttuu lopullinen läpimurto ammattilaistasolla, sekä 39 vuotiaalle Lepistölle, joka lähes varmasti pelaa viimeistä kauttaan tällä tasolla, niin riski kokonaisuuden kannalta on aivan järjetön. Jos alakerran kiekollinen tekeminen syystä tai toisesta sakkaa, niin kaikki sakkaa, kuten viime kaudellakin todettiin, eli tässä ei pidä jättää mitään sattuman varaan. Lisäksi Salinin ja Kiviharjun saa laskea lähes 100-prosenttisella varmuudella vuodenvaihteessa pelattaviin U20-kisoihin.

Lepistön osalta totean, että jos hänestä odottaa alakerran 30-40 pistettä nakuttavaa kiekollista ykköspyssyä, niin kannattaa varautua pettymykseen. Tässä asiassa hänen kanssaan ollaan parisen kautta myöhässä eikä olisi edes reilua odottaa, että 39 vuotias kaveri pelaa joukkueen kärkiminuutit 60 ottelun + pudotuspelien verran ja että kauden tuoman fyysisen kuorman kasvaessa liike pysyy koko tuon ajan sillä tasolla, että pystyy luistelulla irtoamaan paineesta ja tukemaan hyökkäyksiä jalalla, mikä alkaa olla kiekollisen puolustajan elinehto. Ylivoimalla toki varmasti hyvinkin hyödyllinen kun tilaa ja aikaa on enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Mistä 5milj???
En ymmärrä mitä tarkoitat tuolla.
En väitä, että Paajanen, Hirvonen ja Dyk + muut poistuneet hyökkääjät vastaisivat kuluiltaan Lehterää, Raskia ja Komarovia + ehkä Ikosta
ja vastaavasti pakistosta (Hedberg, Berglund, Rantakari, Kotkansalo, Larsson, Luoto...).
Mutta ei tuo ero noin 2 M€ ole.
Lisäys:
Ei nuo "vanhat" välttämättä hirveitä rahasta, jos aikovat täällä uransa päättää.
Tämä on mielipiteeni, ottamatta kantaa joukkueen taidolliseen ja pelilliseen sisältöön.
 
Viimeksi muokattu:

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Halttunen-Lehterä-Rask
Nättinen-Koivistoinen-Teissala
Vesalainen-Jääskä-Pakarinen
Komarov-Väänänen-Seppälä

Lindbohm/Sklenicka/Mozik-Lepistö
Melart-Salin
Kåsastul-Kiviharju
Motin

Taponen
Hovinen

Tällainen olis omissa toiveissakin. Kaskimäki on varmaan avauksessa sen jälkeen, kun duunas kolme byyrii viiteen peliin Tapparaa vastaan. Mut siinähän skabaavat pelipaikoista
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Tällainen olis omissa toiveissakin. Kaskimäki on varmaan avauksessa sen jälkeen, kun duunas kolme byyrii viiteen peliin Tapparaa vastaan. Mut siinähän skabaavat pelipaikoista
Laittaisin Ikosen sata kertaa sadasta ennen Väänästä ja Kaskimäen Halttusen ja Seppälän edelle.
Halttunen neloseen.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatkoja kertoo bättre folk. Teissala, Seppälä, Lundell 2v ja Kotkansalo sekä Salin 1v. Lehmuksen ensi kauden optio käytetty. Niin se vaan Leevi jäi tänne. Hyvät jatkot kaiken kaikkiaan, paitsi Lehmuksen jatkoa en oikein ymmärrä, mitään sanomaton pelaaja.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Hyviä jatkoja.
 

Liitteet

  • Screenshot_2023-05-02-16-16-31-815_com.starcut.taskupeto.jpg
    Screenshot_2023-05-02-16-16-31-815_com.starcut.taskupeto.jpg
    841,1 KB · kertaa luettu: 136

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Varsinkin Salinin ja Teissalan jatkot oikein hyvät, mutta olisko Kotkansalo voinu jatkaa eteenpäin. Tässä on vähän nyt vaaran merkit ilmassa taas, ja Tobbe luottaa niin sumeasti Kotkikseen ja Saliniin, että jättää yhden 1-korin pakin hankkimatta sen takia.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Niin mikähän on Lehmuksen ja Kotkansalon rooli? En tiedä muista, mutta mulla alkaa nousta kylmä hiki ensi kauden pakiston suhteen. Tuleeko sittenkin kova ikävä Berglundia ja saadaan taas kateudella katsoa esim. Kärppien puolustuskalustoa kun siellä on laatua jokainen pakkipari?
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kotkiksen jatkoa en osannut odottaa ja jotenkin tässä ehti sekamelskaisen kauden aikana unohtaa koko pelaajan mutta eihän se potentiaali sieltä mihinkään ole kadonnut ja toivottavasti näemme ehjän kauden ja lopullisen läpimurron.

Teissalaspekulaatiot voidaan lopettaa, jes hyvä. 30+ pinnaa realismia.

Loput aika odotettuja ja vaikka Lehmus ehkä vähän ihmetyttää niin toisaalta täysin riskitön kiinnitys ja Lehmus varmaan aloittaa kautensa lainalla jossain. A-junnuissa dominoi ja parikymppinen vasta, voihan siitäkin vielä vaikka mitä kuoriutua. Edariin ei silti pitäisi mahtua ensi kaudella.
 

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luultavasti Kotkansalo on laskettu TOP-6 pakistoon eli pakisto näyttää jotenkin tältä:

"Lepistö" - Salin
Melart - Kiviharju
Motin - Kotkansalo
Lehmus - Luhanka

Mikäli Lepistön kanssa ei tule todellista yllätystä niin pakisto on pettymys. Voidaanko tämän päivän julkaisusta myös tulkita, että Kåsastulin kanssa ei jatkoa saatu sorvattua?
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luultavasti Kotkansalo on laskettu TOP-6 pakistoon eli pakisto näyttää jotenkin tältä:

"Lepistö" - Salin
Melart - Kiviharju
Motin - Kotkansalo
Lehmus - Luhanka

Mikäli Lepistön kanssa ei tule todellista yllätystä niin pakisto on pettymys. Voidaanko tämän päivän julkaisusta myös tulkita, että Kåsastulin kanssa ei jatkoa saatu sorvattua?

IFKn mediatiimillä on pelisilmää näissä ja veikkaan että kulttipelaajaksi ja fanien suosikiksi noussutta Kåsastulia pantataan hetki omaa isoa tiedotetta varten. Salmelainenkin lukee jatkista, joka päivä.

En usko että Lehmusta ja Luhankaa on edes kaavailtu sijoille 7-8 vaan vielä täräytetään Kåssu, Lepistö ja joku ylikylän äijä.

Tai siis toivon niin. Näinköhän tässä joutuu taas pettymään?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loput aika odotettuja ja vaikka Lehmus ehkä vähän ihmetyttää niin toisaalta täysin riskitön kiinnitys ja Lehmus varmaan aloittaa kautensa lainalla jossain. A-junnuissa dominoi ja parikymppinen vasta, voihan siitäkin vielä vaikka mitä kuoriutua. Edariin ei silti pitäisi mahtua ensi kaudella.

Liigajoukkue tarvitsee kauden läpiviemiseen sen 8-10 pakkia joten sikäli ihan perusteltu jatko. Pelannee sen 10-20% runkosarjan peleistä.

Kotkansalon jatko kysymysmerkki. Mielummin olisi pitänyt Kåsan ja Berglundin. Toivottavasti enteilee sitä, että sieltä on joku oikeasti kova nimi tulossa!
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Voidaanko tämän päivän julkaisusta myös tulkita, että Kåsastulin kanssa ei jatkoa saatu sorvattua?
Saatu vai haluttu?

Tästä vähän kieli aiemmin jo se, että agentti laittoi CV-videon kaudesta YouTubeen.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFKn mediatiimillä on pelisilmää näissä ja veikkaan että kulttipelaajaksi ja fanien suosikiksi noussutta Kåsastulia pantataan hetki omaa isoa tiedotetta varten. Salmelainenkin lukee jatkista, joka päivä.

En usko että Lehmusta ja Luhankaa on edes kaavailtu sijoille 7-8 vaan vielä täräytetään Kåssu, Lepistö ja joku ylikylän äijä.

Tai siis toivon niin. Näinköhän tässä joutuu taas pettymään?
Kåsastul ja muut nimimiehet julkistettaneen siten ja silloin, jolloin mediahuomio ei jää epäselväksi. Eiköhän sillä setillä saa puheenvuoron ja palstamillit
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä vähän alkaa ehkä jo innostumaan tulevasta kaudesta. Vielä kun ne muutamat isot nimet julkaistaan, niin taas mennään (ja keväällä petytään).

Teissalan jatkosopimus kyllä piristi päivää, kun ei ollut mikään itsestäänselvyys huhuissakaan.
Salinin jatko myös erittäin tärkeä, toki odotetumpi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös