Ei voi kuin todeta, että kova on rosteri.... Todella kova...Jääskä ja Rask eivät tule pelaamaan nelosessa. Se jos mikä on varma.
Ei voi kuin todeta, että kova on rosteri.... Todella kova...Jääskä ja Rask eivät tule pelaamaan nelosessa. Se jos mikä on varma.
Tässähän oli nimenomaan tarkoituksena se, että voi rummuttaa tasaisesti neljällä sylinterillä. Että ketjujen numerointiin ei tarvitse liikaa kiinnittää huomiota. Eihän tuo hahmottelemani "nelssoni" ole mikään puukätinen nollanollaa pelaava taleåsten -yhdistelmä? Jääskä ja mahdollisesti Rask myös saavat luonnollisesti yv-vastuuta.
Näin kelasin itsekin, ja viime kaudella se oli juurikin Vesalainen.
Omissa papereissa Väänäsen heittäminen nelosen keskelle tarkoitti Jääskän siirtämistä takaisin laitaan, vaikka hyvin pelasikin keskellä. Mutta vielä enemmän mun vaakakupissa painoi se, että Talelle ei tässä tapauksessa jää automaattista paikkaa nelosen laitaan. En vaan näe häntä mestaruudesta taistelevan joukkueen vakiomiehenä kokoonpanossa.Kerrankin meillä on neljä hemmetin hyvää sentteriä heittää keskikaistalle, niin miksi ihmeessä Väänäselle pitää leimata se nelssoninsenan paikka, vaikka viimeiset kolme kautta on ollut ihan sitä samaa.
Ei ole vielä suoraa päätöstä tehty, mutta vuoden-parin välein on aina tullut uusi ryijy hankittua. Kyllähän jälleen vaikkapa esimerkiksi Kiviharjun kotiinpaluun kunniaksi voisi yhden tilata.
Teissala -
Mä itse olen sitä mieltä, että Lev Teijsal, 0,3 bojoa viime pleijareissa, ikää nyt 22 vuotta, ei ole Alexander Swiddenhillin, 0,57 bojoa viime pleijareissa, ikää nyt 19 vuotta, yläpuolella.Kaskimäki/
No juu, mulla tuo kolmikko menee kohtuullisen samaan, eli sinänsä Kaskimäki voisi hyvin olla myös tuossa ”kakkosessa”. Lähinnä ehkä roolituksena Teissala toisi tuohon kakkoseen enemmän pelintekoa Jääskän ja Raskin viereen. Ja siinä olet oikeassa, että jokaisen tulee ansaita se pelipaikka esityksillään, ei nimellä selässään tai ”potentiaalillaan”.Kun ketjuja ygösestä alaspäin täytellään.
Sen vähän mitä junnuja itse olen katsellut, on Kaskimäki mielestäni paljon suurempi talentti näistä kahdesta. Ja ansaitsee paikan kokoonpanosta ennen Teissalaa.
Lehterän viereen jengin paras maalintekijä ja toiselle laidalle pelaaja tekemään tilaa.
Nättinen - Lehterä - Rask
Ainakin alkuun viime kauden HIFK:n oma Legion of Doom
Vesalainen - Jääskä - Pakarinen
Kolmoseen Koiviston viereen pelintekijä ja vuoden vanhempi Kaskimäki tai Halttunen laittamaan lättyä sisään
Teissala - Koivistoinen - Kaskimäki/Halttunen
Nelonen Ikosen ympärille. Tallbergillä lienee ainakin kauden alussa Peltosen mandaatti toiseen laitaan.
Tallberg - Ikonen - Kaskimäki/Halttunen
Täällä kun paljon pohditaan tuota Jääskän tilannetta niin haluan tuoda esiin sellaisen seikan että Jäky ja Vessi ovat pelanneet jo junnuina samaa aikaa samassa joukkueessa ja kuuleman mukaan tykkäävät viettää aikaa keskenään nykyäänkin erittäin paljon. Tämä mielestäni näkyi viime kaudella ukkojen tekemisessä että kemiat kertakaikkiaan natsasi kohdilleen ja siinä sitten Pakarinen suoritti omalla takuu laadullaan niin että lopulta tuo ketju oli jo ajoittain liigan kuumin ketju tilastojen valossa. En missään nimessä lähtisi tätä Jääskä-Vesalainen kaksikkoa erottamaan juuri yllämainittuun perustuen. Pakarisen vaihtamisen suhteen olen sitä mieltä että jos siihen vielä parempi kolmaspyörä sattuu löytymään niin go for it.Laitetaan tämä oma tämän hetkinen visio tännekin, niin ei mene huhuketju ohi aiheen sen enempää.
Vaikka Jääskä pelasikin hyvin sentterinä viime kaudella, niin voisi sitä koittaa laidallakin nyt, varsinkin kun on kohtalaisia senttereitä tarjolla. Ja jotain tuoretta ilmettä neloseen, niin kaikkien ollessa terveenä voisi kokeilla vaikka jotain tällaista:
Vesalainen-Lehterä-Pakarinen
Teissala-Koivistoinen-Nättinen
Kaskimäki-Ikonen-Halttunen
Jääskä-Väänänen-Rask
+Tallberg,Åsten,Seppälä
Jos Komarov olisi tullakseen, saisi hän hypätä nelosen vasempaan laitaan ja Jäky siihen keskelle Väänäsen tilalle.
Kuullostaa jotenkin pelottavan tutulta.Hyökkäyskalusto on riittävä mestaruuteen. Kysymys on että miten puolustus, malivahtipeli ja valmennus vastaa huutoon.
Lehterä pelaa ykkösketjun keskellä. Siitä ei oikeasti pitäisi olla epäselvyyttä.
Muut varmuudella top6 pelaajat hyökkäyksessä: Jääskä, Koivistoinen, Vesalainen, Pakarinen, Nättinen
Sen jälkeen vuorossa: Rask, Teissala, Ikonen, Kaskimäki, Halttunen (jos jatkaa), unohtuiko joku?
Hyökkäyskalusto on riittävä mestaruuteen. Kysymys on että miten puolustus, malivahtipeli ja valmennus vastaa huutoon.
Hyökkäys on pitkästä aikaa niin hyvä että itsellänikin unohtuu Ikoset tai Raskit välillä. Vai onko Ikonen klesana? Hymiö.Nämä spekulaatiot ketjujen rakentelun osalta on itselle mielekästä pähkäiltävää ja jännä on nähdä miten omat ajatukset osuu sitten todellisiin... Yksi asia mitä itse pohdin Jorstin kohdalla niin täytyy lähteä siitä mikä jo on todettu toimivaksi eli tapparassa toimi Tanus - Lehterä - Savinainen aivan mielettömän hyvin roolitukseltaan ja jotain vastaavaa itse etsisin nyt IFK:n valmentajana...
Tanuksen paikalle kokeilisin ehkä Teissalaa. Molemmat vikkeliä liikkumaan ja hyviä kiekon kanssa. Molemmilla kyky saada omalla liikkeellään vastustajan puolustajia liikkeelle.
Savinaisen tilalle taas tarvittaisiin se maalinedustan hoitava "voimahyökkääjä" eli olisiko se sitten Pakarinen tai Rask?
Täten itse kasaisin seuraavanlaiset kolmikot
Pakarinen - Jääskä - Vesalainen
Teissala - Lehterä - Rask
Kaskimäki - Koivistoinen - Nättinen
Tallberg - Seppälä/Väänänen - Åsten
Lehterä on pistepotentiaaliltaan ja pelinrakennuksen osalta paras sentteri. Se ei vielä välttämättä tarkoita, että hän pelaa parhaimman vasemman laiturin ja/tai parhaimman oikean laiturin kanssa.
Kuka sanoo, että nelosketjun täytyy pelata alle 10 minuuttia? Meillä alkaa olla pitkästä aikaa niin paljon leveyttä ja laatua, että se mahdollistaa suht. tasaisen peluutuksen. Varsinkin keväällä kun ottelutahti tiivistyy ja intensiteetti kovenee, niin asian merkitys vain korostuu. Toisin sanoen ei sitä nelosta kannata ehdoin tahdoin täyttää puukäsillä kun muitakin vaihtoehtoja on.Halttusta ei ole mielestäni järkeä laittaa esimerkiksi nelosketjun laitaan alle 10 minuutin peliajalla vain sen takia, että pääsee kokoonpanoon.
Ei toiminut kyllä tämä pari, enkä usko toimivan myöskään ensi kaudella. Molemmat tarvitsevat parikseen puolustajan, joka ei varasta puolustamisesta yhtään. Nämä kaksi eivät paikkaa toistensa haahuilua.Melart - Salin
Kultakalan muistilla väitän, että tämä pari toimi jo viime kaudella. Olen vakuuttunut, että Salin tulee ottamaan valtavan loikan ensi kaudella ja tulee olemaan sarjan johtavia kiekollisia puolustajia ensi kaudella. Melart on Melart, sonni mutta välillä tarvitsee kaitsijaa. Nyt niitä pitäisi pelaajistosta löytyä.
Pakarinen - Jääskä - Vesalainen
Teissala - Lehterä - Rask
Kaskimäki - Koivistoinen - Nättinen
Tallberg - Seppälä/Väänänen - Åsten
Ei toiminut kyllä tämä pari, enkä usko toimivan myöskään ensi kaudella. Molemmat tarvitsevat parikseen puolustajan, joka ei varasta puolustamisesta yhtään. Nämä kaksi eivät paikkaa toistensa haahuilua.
Oliko se näin? Itse muistelin, että olisivat pelanneet pudotuspeleissä parina ja vieläpä varsin hyvin. Mistään en asiaa tarkistanut, eli vedin täysin muistinvaraisesti. Niin sitä muisti alkaa pätkimään kun vanhaksi elää.
Siltikin mä näen tässä potentiaalisesti hyvän parin. Toki sitten yksi vaihtoehto olisi ehkä vaihtaa Lepistö ja Melart päittäin, mutta se ei poistaisi sitä, etteikö Melart joutuisi olemaan eräänlaisena "lapsenvahtina" tuolla. Atm näen tämän parhaana parina kokonaisuuden kannalta. Tietysti nämä kaikki heittävät häränpyllyä sitten, kun jengiin saadaan naarattua vielä se puuttuva pakki. Ehkä siinä on sitten Salinin pari ja Ilu saa vapaan sekopään roolin.