Myös Åstenin ja Motinin kohdalla pitää käydä keskustelut läpi roolista. Motin ei voi olla joukkueen top-6 pakki ja Åsten ei voi olla vakiokokoonpanon pelaaja. Åsten voi olla hyvin mukana rotaatiossa tuomassa stadilaisuutta ja oman persoonansa joukkueelle sekä tarpeen vaatiessa työnteon esimerkin kaukalon puolellekin.
Olet oikeasti sinäkin sitä mieltä, että yhdet heikot pudotuspelit Motinin kohdalla pyyhkii kaiken hyvän pois. Käy oikeasti kaivamassa, että mistä löydät +71 tehotilastolla pelaavan puolustajan mistään keskitason Liigajengistä. Ei se tehotilasto nyt ole enää millään sattumallakaan selitettävissä. Nytkin veti runkosarjan tutulla +13 joka hänelle vielä heikko saldo, mutta kiistatta veti pudotuspelin "todella" (-1) heikosti. Tehotilastoa heikommin kyllä pelasi ja virheitä tuli, mutta kyllä tähän asti Motin on ollut todella jämäkkä ja vähävirheinen pelaaja, joka antaa varman ja jämäkän perussötön omille paineenkin alla. Nyt oli ongelmia perus syötöissä ja puruissakin. Me emme kuitenkaan voi tietää minkä loukkaantumisten kanssa pelasi. Ehkä pelasi, ehkä ei, mutta kyllä minä lähtökohtaisesti tuollaisen pelaajan lasken top6 puolustajaksi. Toki jos taso ensi kaudella on nyt pudotuspeleissä nähty, niin rosterissa pitää olla leveyttä siihen, että sitten ollaan poppareilla tai puolikuntoisena ei tarvitse pelata. Enemmän minä Motinin kohdalla olen huolissani siitä, että seuraava taklaus tuo 15 pelin pelikiellon.
Åstenia ennemmin minä vakiokokoonpanosta Tallbergin tiputtaisin. Pelillinen käyrä isossa kuvassa laskeva. Pudotuspeleissä IFK:n tehotilaston heikoin. Toki siellä koko nelosen panos jäi hyvin vaatimattomaksi. Kolmikon pelaamisesta puuttui täysin sellainen positiivinen uho ja raikkaus. Tallberg suorittaa, kuin uransa ehtoopuolella oleva luonteeltaan tunnollinen virkamies.