@Walkin , samaa kautta tarkoitin. HIFK:han ryssi vikat runkosarjapelit jostain käsittämättömästä syystä, mutta kyllä mä näen, että sillä joukkueella olisi voinut taistella pleijareissa. Eikä vähiten siksi, että joukkueessa oli sellaiset pelaajat kuin Sallinen, Turunen, Paajanen, kevään pelaaja Dyk (joka teki sillä kaudella 20 maalia), Lundell, Leskinen, Michael Keränen ja miksei Jesse Saarinenkin. Olisiko vaatinut totaalionnistumista? Olisi, mutta niinhän se mestaruuden voittaminen usein aina vaatii. Tuolla kaudella HIFK kuitenkin pelasi hyvää lätkää ja vei esim. Kärppiä vastaan keskinäiset pelit selvästi, vaikka Kärpät voitti runkosarjan selvästi. Mutta todennäköisesti HIFK olisi hävinnyt kaikki pelit 0-6, joten turha näillä spekuloida :).
@SaatananJäätävä , ihan hirveästi enemmän et voisi vääristellä mun kirjoituksiani, mutta jos se aiheuttaa sulle jotain voimaantumisen tunnetta, niin anna toki palaa vaan.
@Wiltord , Selinhän sai potkut siksi, että hän oli ollut jo pidemmän aikaa "vain duunissa" HIFK:ssa. Tuli vikana hallille ja teki vain kaikkein välttämättömimmät duunit, muttei yhtään enempää ja lähti ekana himaan. Myös pelaajat olivat huomioineet tämän ja se vaikutti negatiivisesti joukkueeseen. Ellei Salmelainen olisi antanut Selinille kenkää, Selinillähän olisi ollut suojatyöpaikka ja se taas olisi antanut joukkueelle viestin, että seuralle riittää, kunhan nyt vain saavut paikalle. Siinä on koutsin vaikea uskottavasti vaatia äärimmilleen venymistä pelaajilta, kun ei itse jaksa oikein vaivautua. Ja koska Salmelainen oli pestissään edelleen melko tuore, hän halusi osoittaa joukkueelle ihan konkreettisesti, että ihan jokaisen on annettava kaikkensa ja sitouduttava yhteiseen tekemiseen ja myös valmennukselta odotetaan ihan samaa. Suomeksi sanottuna siis nostaa vaatimustasoa sen hetkisestä. Selinhän jatkoi sitten valitsemallaan linjalla myöhemmin myös Ässissä ja kenkäähän sieltäkin lopulta tuli.
Ensi kauden jengiin suhtaudun positiivisesti, kuten yleensä aina. Eniten tässä jännittää, onkohan sieltä oikeasti tulossa joku yllätys, josta ei ole ollut jo tietoa. Erityisesti kiinnostaa maalivahtiosasto.