HIFK kaudella 2023–2024

• 481 771
  • 2 858

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosiaan siellä on Södertaljen virallinen faniyhdistys käynnistänyt rahainkeruu kampanjan jolla tarkoituksena kotiuttaa Dyk ja toinen seuran entinen pelaaja.

Yhteensä noin 88 000€ potti haussa josta n. 13 000€ kasassa tällä hetkellä. Eli käytännössä alustava sopimus jo olemassa jossain kassikaapissa joka astuu voimaan mikäli keräys onnistuu.

Sieltä sitten vaan kaikki Dykin dissaajat kättä taskuun. Enkä todellakaan viittaa nyt lainaamaani kirjoittajaan, vaan niihin, joiden mielestä Dyk on turhake. Senhän voi ajatella sijoituksena HIFK:n parempaan tulevaisuuteen: jos keräyslipas täyttyy suunnitellusti, Dyk siirtyy Södertäljeen ja HIFK:lle jää enemmän rahaa johonkin toropaiseen.

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
joiden mielestä Dyk on turhake.
Niin, näin ulkoa katsottuna se Dyk edust(i)aa osaltaan sitä ongelmaa mikä IFKn joukkueen rakentamisessa meni lepikkoon tällä(kin) kaudella. Liikaa rahaa (150kiloa verotiedot 2021) keskinkertaiselle laiturille. Tämä lienee myös osasyy miksi ne Salmelaisen paikkokeilat oli royhedbergeitä kun rahat oli näissä dykpalolalyytisissä. Ei se Dyk varmasti turhake ole, mutta ei IFK kyllä rahoilleen saanut vastinettakaan ekaa kautta lukuunottamatta.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, näin ulkoa katsottuna se Dyk edust(i)aa osaltaan sitä ongelmaa mikä IFKn joukkueen rakentamisessa meni lepikkoon tällä(kin) kaudella. Liikaa rahaa (150kiloa verotiedot 2021) keskinkertaiselle laiturille. Tämä lienee myös osasyy miksi ne Salmelaisen paikkokeilat oli royhedbergeitä kun rahat oli näissä dykpalolalyytisissä. Ei se Dyk varmasti turhake ole, mutta ei IFK kyllä rahoilleen saanut vastinettakaan ekaa kautta lukuunottamatta.

Mä olen siinä mielessä jälleen kerran erilainen fani, että mua ei niin hirveästi kiinnosta, mitä joku yksittäinen pelaaja tienaa, kun kysymys on kokonaisuudesta. Jokaisen pelaajan kohdalla tilanne on erilainen. Lisäksi, jos joku valmentaja haluaa jonkun pelaajan ja siihen on rahaa, sitten maksetaan sellainen hinta, joka sovitaan.

Jälkikäteen katsottuna voidaan varmasti todeta, että Dyk on ollut liian kallis, mutta harmiksemme sopimuksen rahasummista sovitaan etukäteen. Olen melko varma, että tämä nykyinen sopimus on ollut paljon halvempi kuin aiemmat sopimukset. Mutta onhan se selvää, että jos on HIFK:ssa pystynyt maaleja tekemään, siitä ollaan valmiita maksamaan vrt. maakunnissa tehdyt maalit. Me olemme nähneet, että ne maalit eivät automaattisesti siirry tänne, vaikka ympärillä olisi miten paljon "paremmat pelaajat" kuin aiemmassa "pikkuseurassa".

Dykin tämä kausi oli ihan torso. Kaksi loukkaantumista: ekan kerran oliko kolme viikkoa pois, toka loukkaantuminen ja yli 2 kk pois. On ihan selvää, että ei ole ollut palkkansa arvoinen, vaikka olisi maksanut 50k€. Jos Dyk olisi pelannut koko kauden, kuten pleijareissa, maaleja olisi tullut paljon enemmän, Nättinen olisi ollut kovemmassa iskussa koko kauden ja joku 150k€ olisi ollut ihan pähkinöitä. Mutta nämä on näitä. Jälkiviisaus on helppoa.

Mä olen oman mielipiteeni kirjoittanut jo ajat sitten kolmikosta Lyytinen-Palola-Dyk ja siinä olennaisena tekijänä on aika, jolloin sopimukset on tehty. Ja Lyytisen kohdalla myös pelipaikka ja loukkaantumisen vuoksi ollut kohtuullisempi hinta kuin jos ei olisi ollut loukkaantunut. Palola oli joukkueen parhaita maalintekijöitä, ellei jopa paras, kun sopimus tehtiin. Ei ollut pääosumaa silloin vielä. Eikä koronaa. Tällä kaudella tuli sitten jo toinen pääosuma. Ja kaikki meni jumiin. Dykillä oli myös loukkaantumisia. Joo, eivät näytä CV:ssä hyvältä, mutta ei varmasti olisi palkattu yhtäkään em. kolmikosta, jos olisi ollut se tieto, joka oli esim. tämän vuoden marras-joulukuussa.

(1)
  • Tykkää
Reactions: HJL
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Jälkikäteen katsottuna voidaan varmasti todeta, että Dyk on ollut liian kallis, mutta harmiksemme sopimuksen rahasummista sovitaan etukäteen. Olen melko varma, että tämä nykyinen sopimus on ollut paljon halvempi kuin aiemmat sopimukset. Mutta onhan se selvää, että jos on HIFK:ssa pystynyt maaleja tekemään, siitä ollaan valmiita maksamaan vrt. maakunnissa tehdyt maalit. Me olemme nähneet, että ne maalit eivät automaattisesti siirry tänne, vaikka ympärillä olisi miten paljon "paremmat pelaajat" kuin aiemmassa "pikkuseurassa".
Mä en kyllä ihan usko näihin teorioihin, että tämän Tobbari-trion sopimukset olisivat olleet mitenkään merkittävästi alennettuja punaisenlapun tuotteita, verrattuna edellisiin diileihin. Toivoisin, että näin olisi, mutta en usko.

Pääasia, että jokainen diili lienee mennyt jo silppurin läpi. Kaks sopimuksen purkua kesken kauden ja yks buy-out kauden jälkeen vielä tulevasta kaudesta. Näillä näytöillä lähestytään jo Kekäläisen saappaita seuraavana GM:nä Änärissä.

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä olen siinä mielessä jälleen kerran erilainen fani, että mua ei niin hirveästi kiinnosta, mitä joku yksittäinen pelaaja tienaa, kun kysymys on kokonaisuudesta.
Ei tarvitsekaan kiinnostaa, mutta tämä resurssien hukkaan heittäminen on yksi iso tekijä, mikä erottaa IFKn finaaleista.

Olen melko varma, että tämä nykyinen sopimus on ollut paljon halvempi kuin aiemmat sopimukset.
Kysyn kun en tiedä - tehtiinkö tämä Dykin nyt päättyvä sopimus milloin? Miehen ensimmäisen kauden aikana? Jos silloin niin sitten tämän ymmärtää.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Kysyn kun en tiedä - tehtiinkö tämä Dykin nyt päättyvä sopimus milloin? Miehen ensimmäisen kauden aikana? Jos silloin niin sitten tämän ymmärtää.
Dykille on solmittu jatkosopimus kahteen otteeseen. Ensimmäinen julkaistiin keväällä 2021 ja toinen keväällä 2022.

Mun mielestä Tobiaksen tekemistä on leimannut, että jatkuvuutta on haettu liikaa kädettömien tai muuten vain yksiulotteisten pelaajien ympärille, mikä on laiskan miehen ratkaisu, koska tuskin heistä nyt mitään valtavaa kilpailuakaan on tarvinnut käydä. Dyk, Tallberg, Åsten, Motin ja aiemmin mm. Ahonen, Keränen, Nykopp, Petrell (siinäkin vaiheessa kun ei enää riittänyt)... En oikeastaan halua edes ajatella mikä on ollut tämän porukan hinta-/laatusuhde.

Viimeksi muokattu:

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Ja se kokonaisuus ei ole vielä kertaakaan riittänyt Salmelaisen aikana finaaliin asti.
Ja niin kauan kun se kokonaisuus rakentuu sen varaan, ketkä ovat kivoja ja hyviä tyyppejä vs. laadukkaita, oikeasti hyviä pelaajia, ei riitä jatkossakaan. On aivan uskomatonta, jopa absurdia, että esim. Dykin liksa on ollut 150k.

Uskottavan ja menestyvän joukkueen rakentaminen vaatii kovia ja ehkä jopa faneja vituttavia ratkaisuja. Mielestäni on turha roikottaa mukana pelaajia, joilla on pelkkää symbolista arvoa, tai ovat jonkinlaisia kulttihahmoja fanien keskuudessa, jos pelillisesti parempia pelaajia olisi ja on saatavilla.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Ja niin kauan kun se kokonaisuus rakentuu sen varaan, ketkä ovat kivoja ja hyviä tyyppejä vs. laadukkaita, oikeasti hyviä pelaajia, ei riitä jatkossakaan. On aivan uskomatonta, jopa absurdia, että esim. Dykin liksa on ollut 150k.

Uskottavan ja menestyvän joukkueen rakentaminen vaatii kovia ja ehkä jopa faneja vituttavia ratkaisuja. Mielestäni on turha roikottaa mukana pelaajia, joilla on pelkkää symbolista arvoa, tai ovat jonkinlaisia kulttihahmoja fanien keskuudessa, jos pelillisesti parempia pelaajia olisi ja on saatavilla.
Erittäin hyvin sanottu. Mielestäni jatkuvuuden pitäisi perustua ennen kaikkea siihen, että pelaajilla on edellytykset kehittyä jääkiekkoilijoina ja ottaa sitä kautta isompaa roolia joukkueessa. Näistä Åsteneista tietää jo valmiiksi, että absoluuttinen maksimi on rajallisella vastuulla nelosketjussa mikä jo sinällään aiheuttaa rakenteellisen vääristymän joukkueeseen. Eli toisin sanoen vakiokokoonpanossa on pelaajia, jotka tietyllä tavalla toimivat rotaation ja edarin välisenä tulppana vakiokokoonpanossa, mutta joilla ei ole myöskään edellytyksiä nousta ketjuhierarkiassa ylemmäs edes väliaikaisesti poissaoloja tuuraamaan.

On täysin yhdeksänkymmentälukua ajatella, että nelosketjun pitäisi olla joku omalla pelikirjallaan operoiva erillinen kokonaisuus, jonka tehtävä on pelata ne muutamat hajavaihdot nollanollaa ja yrittää siinä sivussa hämmentää vastustajaa. Kuten tämän kauden Tappara osoittaa, niin menestyvä joukkue nykypäivän Liigassa käy tasapainoisesti neljällä sylinterillä, eli myös nelosketjun pelaajat toteuttavat yhteistä pelikirjaa niin hyökkäys- kuin puolustuspelaamisenkin osalta. Sitten jos/kun tulee poissaoloja, niin koko korttitalo ei romahda, koska tuuraavien pelaajien rooli ei muutu vaan ainoastaan vastuu kasvaa.

Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja se kokonaisuus ei ole vielä kertaakaan riittänyt Salmelaisen aikana finaaliin asti.

Tämähän on aivan totta, eli faktaa. Se onkin sitten toinen juttu, onko Tobias mahdollisesti jollakin kaudella rakentanut sellaisen joukkueen, joka olisi kokonaisuutena riittänyt ilman muita muuttujia finaaliin asti. Itse sanoisin, että on, ehkä jopa kahdesti: 2019-2020 sekä 2020-21. Ja se muuttuja oli korona. Olisin voinut laittaa viime kauden jengin samaan kastiin, mikäli Garteig olisi pelannut samalla tasolla kuin runkosarjan lopussa ennen loukkaantumistaan ja ellei HIFK olisi tippunut jo puolivälierissä.

En hetkeäkään usko, että Dyk on haluttu jengiin, koska on kiva ja fiksu kaveri, vaan siksi, että on monikäyttöinen, työteliäs, parhaimmillaan keväällä ja on osoittanut osuvansa myös tolppien väliin. Se, että hän on pidetty joukkuepelaaja ja asenne on kultaa, voi kuitenkin olla sellainen tekijä, joka kallistaa vaakakupin hänen edukseen, jos vaihtoehtona on joku "muuten tasavahva" vaihtoehto. Tuttu pelaaja on aina pienempi riski kuin vieras. Kyllä minäkin palkkaisin hyvin suurella todennäköisyydellä sellaisen henkilön herkemmin, josta on omakohtaista kokemusta ja itse tykkään kuin sellaisen, josta omakohtaista kokemusta ei ole. Varsinkin, jos on haluttu, että joukkueen runko pysyy mahdollisimman stabiilina. Sitten voi olla työtehtäviä tai muita rooleja, joihin halutaan nimenomaan talon ulkopuolelta tekijä tai sillä talon ulkopuolelta tulevalla on etu joissain muissa asioissa. Mehän emme tiedä, ketkä ovat olleet Dykin vaihtoehtoja ja kuinka paljon he ovat maksaneet. Emme toki tiedä sitäkään, paljonko Dyk tällä kaudella maksoi. Ensi kauden sopimus olisi todennäköisesti ollut se edullisempi kausi, koska niin se usein menee.

Kyllä mä pystyn elämään sen kanssa, että Dyk vaihtaa maisemaa. Mutta olisin mä hänet mielelläni pitänytkin sopimuksensa loppuun asti. Ei missään nimessä ole minkäänlainen este HIFK:n menestykselle, mutta ymmärrän, että kyllä hänenkin pitää tulosta tehdä. Mutta haluan kuitenkin muistuttaa, että HIFK:sta ei alkukaudesta noussut Melartin ja Salinin lyhyitä mahtisuorituskausia ja Taposta lukuunottamatta kukaan yksilö positiivisesti esiin. Mistä se johtui, on mysteeri ainakin minulle. Itse epäilen, että median kohuotsikot kolmen tappion jälkeen saivat jengin rillit huuruun ja itseluottamus meni kollektiivisesti kaikilta. Tiedän myös sen, että HIFK:ssa oltiin etukäteen ajateltu, että henkisen puolen ammattilainen olisi ennen kaikkea nuoria varten, mutta nopeasti kävi ilmi, että junnut olivat cool, mutta kokeneilla pelaajilla oli tarvetta henkiselle valmentajalle. Ja kun jengi sai vihdoin juonesta kiinni, Sebastian Dyk oli loukkaantuneena. Todennäköisesti hänkin olisi esiintynyt edukseen muiden ohella, jos olisi ollut pelikunnossa.

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Sieltä sitten vaan kaikki Dykin dissaajat kättä taskuun. Enkä todellakaan viittaa nyt lainaamaani kirjoittajaan, vaan niihin, joiden mielestä Dyk on turhake. Senhän voi ajatella sijoituksena HIFK:n parempaan tulevaisuuteen: jos keräyslipas täyttyy suunnitellusti, Dyk siirtyy Södertäljeen ja HIFK:lle jää enemmän rahaa johonkin toropaiseen.
No, ottaisin kyllä samanikäisenä Toropaisen koska tahansa. Vaikka ei oikeaan laitaan kuitenkaan.
Numero on valmiiksi katossakin.

(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, ottaisin kyllä samanikäisenä Toropaisen koska tahansa. Vaikka ei oikeaan laitaan kuitenkaan.
Numero on valmiiksi katossakin.

En ole eri mieltä. Ja ihan mahtavaa, että hiffasit, vaikka en toropaisella itse Toropaista tarkoittanutkaan :).

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Se onkin sitten toinen juttu, onko Tobias mahdollisesti jollakin kaudella rakentanut sellaisen joukkueen, joka olisi kokonaisuutena riittänyt ilman muita muuttujia finaaliin asti. Itse sanoisin, että on, ehkä jopa kahdesti: 2019-2020 sekä 2020-21. Ja se muuttuja oli korona.
Siis hetkinen. Onko tämä 2019-20 se kausi jolloin jätettiin playoffit pelaamatta? Siis se kausi jolloin IFK oli runkosarjan kuudes ja olisi todennäköisesti tippunut viimeisellä kierroksella sijalle seitsemän, mutta viimeistä kierrosta ei pelattu eikä joukkue joutunut matkustamaan Raumalle missä olisi odottanut sen kevään kuumin joukkue.

Kausi 2019-20 ei todellakaan näyttänyt siltä, että kokonaisuus on riittävä.

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Vertaisin tämän kauden osalta Tapparan Kuuselaa meidän Tallbergiin ja esim. nyt vaikka sitten Dykiin. Varmasti moni Tapparan fani on ollut suorastaan vittuuntunut Kuuselan "kohtelusta" ja onhan kyseessä kuitenkin fanien ikisuosikki, ikoni, sankari. Karu fakta kuitenkin on, että Tapparassa koettiin, että menestys mahdollisuudet ovat paremmat ilman Kuuselaa.

Vaikka esim. Dyk ja Tallberg ja Motin ovat tarjonneet hyviä ja jopa hienojakin hetkiä ja hyvää pelaamista IFK-aikoinaan, on karu fakta myös, että mestaruudesta pelaavassa jengissä ei valitettavasti voi olla heidän tasollaan pelaavia pelaajia. Kivoja kundeja ja varmasti paljon annettavaa kaukalon ulkopuolella, mutta valitettavasti ei vaan riitä. Jos seuran tavoitteena olisi pelata sijoista ynnämuut, niin sittenhän sillä ei olisi niin väliä, keitä siellä kaukalossa läpsytteli, möyrisi ja tsemppaisi, mutta uskottavasti mestaruudesta pelaavassa jengissä ei ole tilaa vapaamatkustajille.

Itse huutelen kovastikin näiden kivojen ja hyvien tyyppien perään ja perustan sen sille, että se on suoraan kuultua täällä pelanneiden kundien suusta, että IFK:ssa on paljon ns. kiva kundi-meininkiä ja se, ootko hyvä jätkä vai et, vaikuttaa yllättävän paljon.

Paljon on lätkä ja kulissit muuttuneet vuosien varrella, enkä ainakaan itse pidä millään muotoa minkäänlaisesta hyvä veli-meiningistä, en seuran johdossa, en valmennuksessa, enkä pelaajistossa. Parhaat pelaa silloin kun tavoitellaan mestaruutta, muuten on turhaa pelata, tai puhua edes mestaruuden tavoittelusta ja ennen kaikkea uskottavasti.

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämähän on aivan totta, eli faktaa. Se onkin sitten toinen juttu, onko Tobias mahdollisesti jollakin kaudella rakentanut sellaisen joukkueen, joka olisi kokonaisuutena riittänyt ilman muita muuttujia finaaliin asti. Itse sanoisin, että on, ehkä jopa kahdesti: 2019-2020 sekä 2020-21. Ja se muuttuja oli korona. Olisin voinut laittaa viime kauden jengin samaan kastiin, mikäli Garteig olisi pelannut samalla tasolla kuin runkosarjan lopussa ennen loukkaantumistaan ja ellei HIFK olisi tippunut jo puolivälierissä.

Tappiin asti voidaan jossitella, mutta toteutumaa se ei muuta yhtikäs mihinkään. Tällä kaudella on kaivettu syyksi rajoitettu budjetti, mutta siitäkin huolimatta koko kritisoiduimman kolmikon jatkosopimukset lähtivät/lähtevät silppuriin ennen aikojaan. Kauden aikana ulkomailta raahatut Roy ja Hedberg eivät edes mahdu loppujen lopuksi pelaavaan kokoonpanoon. Oltiin täysin yhden veskarin joukkue, eikä tämäkään aiheuttanut firmassa mitään toimenpiteitä. Sopimuspurkuja taisi jo kesken kauden olla neljä kappaletta.

Vaikea nähdä Salmelaisella olleen homma mitenkään päin näpeissä. Rumasti sanottuna ihan täyttä sekoilua alkaen viime kauden siirtotakarajalta tähän päivään.

Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Uuden soppariin hinnasta ei tosiaan tiedä vielä. 1. jatko eli vuoden 2021 soppari (josta on osa verotiedoissa jo olemassa) on varmasti ollut 1. sopparia kalliimpi, mutta aivan järkihintainen 2. ketjun laadukkaalle VKLle huomioiden millä tasolla veti 1. kauden runkosarjan ja 2. kauden pleijarit. Sen jälkeen on sitten asia erikseen ellei sopparin arvo ole tiputettu 3. ketjun pelaajan tasolla ja rooli suunniteltu myös.

(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Tappiin asti voidaan jossitella, mutta toteutumaa se ei muuta yhtikäs mihinkään. Tällä kaudella on kaivettu syyksi rajoitettu budjetti, mutta siitäkin huolimatta koko kritisoiduimman kolmikon jatkosopimukset lähtivät/lähtevät silppuriin ennen aikojaan. Kauden aikana ulkomailta raahatut Roy ja Hedberg eivät edes mahdu loppujen lopuksi pelaavaan kokoonpanoon. Oltiin täysin yhden veskarin joukkue, eikä tämäkään aiheuttanut firmassa mitään toimenpiteitä. Sopimuspurkuja taisi jo kesken kauden olla neljä kappaletta.

Vaikea nähdä Salmelaisella olleen homma mitenkään päin näpeissä. Rumasti sanottuna ihan täyttä sekoilua alkaen viime kauden siirtotakarajalta tähän päivään.
Mutta kun kaikkea ei voida laittaa yksin Salmelaisen syyksi, sehän täällä on tullut kyllästymiseen saakka selväksi tietyiltä tahoilta. Tässä on voinut olla muitakin muuttujia, kuten esim. valmentajan mielipiteet ja mitä hän haluaa/ei halua.

Sen sijaan tuolla nostettiin koronakauden jengit esiin, jotka olisivat voineet riittää jopa finaaliin asti. Ja näistä annettiin krediitit yksinomaan Salmelaiselle.

@BOL Edelleenkin jatkuu sama sävel, eli kun tapahtuu paskoja asioita Salmelaisesta (esim. tässä tapauksessa joukkueenrakennus), niin löytyy jos jonkinlaisia meriselityksiä jotta saa taakkaa kevennettyä pois tämän kiiltokuvapojun päältä ja vastuuta muille tahoille, mutta sitten nostit itse täysin vastaavassa positiivisessa asiayhteydessä vain ja ainoastaan Salmelaisen esiin hyvänä joukkueen kasaajana. Tämäkö sitten oli pelkästään Salmelaisen hyvyyttä, eikä anneta krediittiä muille?

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Salmelainen on mielestäni osoittanut suurta ammattitaidon puutetta useaan otteeseen. Ehkä pahin sekoitus oli kenkiä Selin kesken kauden. Siellä oli puoli joukkuetta lasaretissa ja ihan tuloksellisesti peli kulki, jos miehet olivst terveenä. Selinin aikana peli kuitenkin vielä kehittyi kevättä kohden ja vaikka ei ole trendikästä sanoa, niin IFK pelasi hänen (ja Pikkaraisen) alaisuudessa erinomaista pleijarilätkää.

Tuota liikkua en ymmärrä yhtään, sillä pantiin koko kausi sekaisin. Ehkä tuosta oppineena Peltosta ei potkittu, vaikka peli oli pahimmillaan paljon paljon kauheampaa. Sitten tulee muutamat jatkosopimukset. Pahimpana Kankaanperä, josta aika oli ajanut ohi, sen kaikki olivst nähneet. Noh, ei mahtunut edes kokoonpanoon seuraavalla kaudella ja lähtikin pois. Muistaakseni Tanskaan.

Toisaalta on myös paljon hyvää. Muun muassa näitä kotimaisia tähtiä on saatu naarattua joukkueeseen. Innala oli aivan super. Koivistoinen laatupelaaja, Turunen&Paajanen kaksikko aikanaan erinomaisia, varsinkin Turunen. Junioreiden polku edustukseen on mennyt eteenpäin.

Ehkä sellainen kokonaisuus ja selkeä suunta ei ole oikein näkynyt. Varmasti siellä jokin punainen lanka on edustuksen kehittämisessä, mutta se ei ole näkynyt ulospäin. Johtunee ehkä tuosta valmentajasekoilusta ja erikoisista jatkosopimuksista. Hankinnat pitäisi aina olla pelitapaa tukevia ja se väsynyt fakta on, että jalan täytyy liikkua. Silloin tällaiset Royt jne. ei riitä minnekään. IFK:lla on hitaita hyökkääjiä kokoonpanossaan jo nyt. Lisäksi avainhyökkääjät raskastekoisia Pakarisia ja Vesalaisia, joten liikettä tarvii muualta aivan perkeleesti.

Nyt näyttää pitkästä aikaa järkevältä. Joukkueen runko on ensi kaudelle suurimmilta osin jo kasassa. Jatkuvuutta on sopivasti ja penkin takana jatkaa sama kaveri. Joukkueessa on huippulupaavia nuoria ja hyviä kokeneita pelaajia.

Aihio on loistava, mutta se jää puolitiehen jos esimerkiksi maalivahtipuoli ja puolustus jätetään puolitiehen. Vähän epäoptimaalista lähteä kauteen, jos on selviä puutteita js niitä pyritään sitten kiireellä ja epätoivoisesti kauden aikana paikkaamaan. Siinä käy helposti niin, että siellä istuu poppareilla Royta ja stand-up-koomikoita. Haluaisin nähdä kaudesta toiseen tilanteen, että rosteri ikäänkuin kehittyy/laajenee. Sitten kun ollaan liiga. kärkeä niin rosterin taso pitäisi pystyä pitämään.

Summa summarum. Salmelainen on vetänyt osittain pahasti alta kölin, mutta ei ehkä ole niin toivoton tapaus, etteikö voisi onnistua. Nyt on viimeiset hetket alkaa onnistumaan.

Kaiken kaikkiaan Nybondasiin verrattuna UTJ:n pestin hoitaminen ei ole mennyt mielestäni eteenpäin. Silloinkin oli usein paljon hyvää ja kuitenkin pikkuisen valuvikoja.

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Salmelainen on mielestäni osoittanut suurta ammattitaidon puutetta useaan otteeseen. Ehkä pahin sekoitus oli kenkiä Selin kesken kauden. Siellä oli puoli joukkuetta lasaretissa ja ihan tuloksellisesti peli kulki, jos miehet olivst terveenä. Selinin aikana peli kuitenkin vielä kehittyi kevättä kohden ja vaikka ei ole trendikästä sanoa, niin IFK pelasi hänen (ja Pikkaraisen) alaisuudessa erinomaista pleijarilätkää.

Näistä voidaan vaikka jatkaa Salmelaisen omassa ketjussa, mutta ei Salmelainen yksin tee päätöstä valmentajan kenkimisestä tai palkkaamisesta. Siellä viime kädessä se menee hallituksen käsittelyyn joka lopullisen päätöksen tekee ja varmasti myös toimitusjohtaja on tässä myös mukana koska vahvaa taloudellista miinusta on näissä tapauksissa tulossa. Tästä syystä varmasti kustannustehokkain ratkaisu Selinin jälkeen oli Pikkaraisen palkkaaminen.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se tulee olemaan mahdoton yhtälö kun sielläkin on miljoonien korjausurakka mitä on nyt lykätty Gardenin takia eteenpäin.

Miljoonien korjausurakka on kuitenkin halvempi, kuin satojen miljoonien rakennusurakka. Nämä isot projektit eivät viime vuosina ole menneet rakennuttajilla ihan putkeen, eikä nykyinen taloustilanne helpota urakkaa. Jos Garden joskus mun elinikänä valmistuu niin otan sen vastaan positiivisena yllätyksenä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy