HIFK kaudella 2022–2023

  • 685 102
  • 3 969
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, sillä ei kai väittämälle löydy mitään tukea historiasta? Niinä kausina kun on ollut melkoinen dream team kasassa (97-98, 98-99, 10-11, 11-12, 15-16) on tullut neljä kertaa viidestä finaalipaikka.

Kyllä myös keväällä 2005 piti olla jonkinlainen kovin-ikinä-missään jengi, mutta pelaamisen sijasta keskityttiin viiksien kasvattamiseen, ja niinhän siinä kävi, että patjat ehtivät kasvaa vain vähän yli viikon verran. 2004 ja 2006 päästiin yhden ketjun ansiosta välieriin asti, vaikka edes pleijareihin ei pitänyt olla asiaa tai korkeintaan säälien kautta.

Juuri näin ja lisättynä vielä sillä, että ne joukkueet on kasattu jo hyvissä ajoin eikä sitä "dreamteamin" kasaamista ole jätetty keväälle pleijareiden kynnykselle ja kaikki paukut laitettu hyökkäykseen kuten tehtiin viime kaudella.

Syksyllä 1997 lähdettiin kauteen Sakke maalissa ja ilman Päällikköä tai Halkidista, jotka tulivat vasta kauden aikana. Sillä kokoonpanolla olisi saattanut nakit jäädä keittämättä ja nakkikattila polttamatta. Syksyllä 2010 Hamilton tuli artistirajalla, mutta muilta osin jengi taisi kyllä olla valmis, kun kausi alkoi.

Varmasti IFK:n menestymättömyys ja fanien tuska heijastuu osittain joukkueeseen tuoden paineita onnistua, joten siinä mielessä ymmärrän "koska HIFK", mutta en mä tätä sanomaasi muuten käsitä nyt alkuunkaan. On siis ihan ok, että joukkue on kasattu epävarmasti täyteen kysymysmerkkejä/epävarmuustekijöitä, koska vaikka joukkue kasattaisiin kuinka hyvin tahansa, niin asiat menee vituiksi, koska IFK?

En kirjoittanut näin, joten pyydän, ettet laita sanoja suuhuni. Kirjoitin, että kysymysmerkkejä olisi ilmassa, ja se tarkoittaa sitä, että mestaruutta ei ratkaista paperilla. Kahtena edellisenä kautena IFK:n kausi on mennyt pieleen sairastelun vuoksi, ja jostain syystä IFK tuntuu olevan hyvin usein se joukkue, johon sairastelu iskee pahiten. Moni on sitä mieltä, että keväällä -21 Nordiksella olisi pelattu finaaleja ja ehkä jopa nosteltu kannua, jos Lunkka ei olisi ollut puolta kevättä pois. Samoin viime keväänä olisi erittäin todennäköisesti hoidettu TPS, jos Garteig ei olisi loukkaantunut. Yhtä hyvin kaudella 10-11 olisi voinut käydä niin, että MG olisi ollut puoli vuotta pois syksyllä tulleen aivotärähdyksen jälkeen tai joutunut huilaamaan koko Narri-sarjan maistettuaan ylärimaa Väänäsen töötin jälkeen.

Kyllä mulle kelpaa dream team. Totta kai sellaisella menestymisen todennäköisyys on suurempi kuin täysin nimettömällä jengillä. En kuitenkaan suostu sanomaan tätä jengiä täysin nimettömäksi; siitä pitää huolen mm. Pakarinen, Nättinen, Koivistoinen, Paajanen, Hirvonen ja Melart. Kotkansalokin pelasi viime syksynä maajoukkueessa ja Palola olisi tasaisen tappavan tahdin taulukon mukaan iskenyt 60 runkosarjamatsissa yli 20 maalia, mutta sai silti paljon paskaa niskaansa. Halosta ylistettiin koko talvi, mutta huonosti sujuneet pleijarit nähtävästi riittivät romuttamaan fanien luottamuksen.

Lisäksi monesti kommentoidaan, että nimekkäille pelaajille riittää se, että saavat sopimuksen IFK:hon. Sen jälkeen voi keskittyä Stadin yöelämään, ja menestyksellä ei ole niin väliä. Nyt on paljon nuoria pelaajia, jotka haluavat päästä vielä Nordista kirkkaampiin valoihin, ja kokeneita, jotka haluavat todistaa, että loukkaantumisista huolimatta heillä on vielä paljon annettavaa. En pidä välieräpaikkaa mahdottomuutena. Ja ei, en tyydy välieräpaikkaan, vaan haluan nähdä joukkueen finaalissa ja mieluiten kultamitalit kaulassa. Kaiken mennessä nappiin sekin on mahdollista. Kun se onnistuu muiltakin jengeiltä, on äärimmäisen epätodennäköistä, ettei se koskaan onnistuisi IFK:lta. Ehkä tämä on se kausi.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En kirjoittanut näin, joten pyydän, ettet laita sanoja suuhuni. Kirjoitin, että kysymysmerkkejä olisi ilmassa, ja se tarkoittaa sitä, että mestaruutta ei ratkaista paperilla.
No eikö tuo ole vähän sitä just, että ihan sama miten jengin kasaa, niin kysymysmerkkejä on ilmassa ja siksi on ihan ok olla muutakin kuin dream team. Turha kasata sitä dream teamia, koska kysymysmerkkejä olisi silläkin joukkueella ilmassa. Voihan sitä suoraan kasata joukkueen, missä niitä kysymysmerkkejä on ilmassa enemmän ja se on ihan ok, koska myös sillä ns. dream teamilla olisi niitä. Kaikilla joukkueilla on kysymysmerkkejä kauden alla ja kauden aikana, faktahan se on. Mieluummin minä näkisin kuitenkin kasassa dream teamin, jolla niitä kysymysmerkkejä on huomattavasti vähemmän kuin tämä nykyinen nippu, missä ei taida olla yhtään ainutta osa-aluetta minkä yllä ei leijuisi pientä huolenaihetta, että tuleekohan tuo nyt kauden aikana toimimaan vaiko ei? Tuolla ei ole yhtään ainutta ketjua, pakkiparia tms. mistä voisi sanoa, että toimii varmasti. Kaikki on epävarmaa, valmennuksen taso ja maalivahtienkin taso. Voihan tuo yllättää, mutta ihan yhtä todennäköistä on totaalinen floppaaminen. Tuon joukkueen stabiili taso on ehkä sijoilla 5-8. Se ei ole mielestäni näin lähtökohtana ollenkaan riittävä Helsingin IFK:lle.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jotenkin mä en kyllä edelleenkään ymmärrä miksi helvetissä joku Rantakari tai Lyytinen on suuniteltu meidän ykköspakiksi, kun liigaan sataa koko ajan kovaa seppää muiden alakertaan. Nyt TPS hommasi Teemu Kivihalmeen, kuka hänkin rikkonut liigassa 30 pisteen rajan ja viime kaudet vetänyt AHL:ää. Kyllä, olisin valinnut ennen kahta yllämainittua.

Minä alan olla jo ihan turtunut tilanteeseen, eikä tunnu enää missään.

Huolestuttava havahtua tuohon elokuun alussa.
 

Hecquefeuille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari-Pekka, Pantse
Jotenkin mä en kyllä edelleenkään ymmärrä miksi helvetissä joku Rantakari tai Lyytinen on suuniteltu meidän ykköspakiksi, kun liigaan sataa koko ajan kovaa seppää muiden alakertaan. Nyt TPS hommasi Teemu Kivihalmeen, kuka hänkin rikkonut liigassa 30 pisteen rajan ja viime kaudet vetänyt AHL:ää. Kyllä, olisin valinnut ennen kahta yllämainittua.
Onhan Rantakarikin parhaillaan ollut todella hyvä pakki Liigassa. Uran PPG Liigassa 0.51 runkosarjassa ja playoffeissa 0.49. Ollut myös Sveitsissä todella tehokas. Viime kausi nyt oli pannukakku, mutta kyllä siellä silti edelleen on se laatupakki. Uuteen nousuun Stadissa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dev

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Tää negavyöry on niin kovaa, ettei vain jaksa näillä keleillä. Sitten siinä negavyöryssä haukutaan aika suhteettomasti pelaajia, kuten vaikka Schmaltz, joka sitten yhtäkkiä kelpaakin Sveitsiin, jossa voivat valita liigan kerman päältä. Eli tää on niin yltiönegatiivista välillä, että se väsyttää.

Herranjestas. Taidan olla ainoita Schmaltzin kritisoijia, joten tämä lienee osoitettu minulle. Olen alusta saakka kritisoinut Schmaltzin roolia, en häntä pelaajana. Koin, että hän olisi hyvä yleispakki, muttei riittävä kiekolliseksi ykköstykiksi. Tottakai voi kelvata Sveitsiinkin, oikeassa roolissa, mutta tuskin tulee pelaamaan siellä kiekollisena johtajana. Negavyöryksi tätä mielipidettä ei saa, eikä yltiönegatiiviseksi, eikä myöskään Schmaltzin suhteettomaksi haukkumiseksi.

Eli tää on niin vääristelevää välillä, että se väsyttää.

Mutta tietenkin tämä on keskustelupalsta ja jengi saa kirjoittaa mitä haluaa ja minäkin voin valita sen, että juonko bisseä terassilla vai kiistelenkö siitä oliko Schmaltz hyvä pelaaja vai ei?

Schmaltz on hyvä pelaaja oikeassa roolissa. Schmaltz olisi ollut riittävä yleispuolustajan rooliin ja muodostanut hyvän parin Auvitun kanssa, jos pakistossa olisi ollut kiekollisella osastolla terävämpi kärki. Loukkaantunut Lyytinen olisi pitänyt korvata "Lepistöllä" ja ehkä myös Salin loukkaannuttuaan jollain nousevalla kyvyllä, ja Schmaltzin vastuu pisteidenteosta olisi asettunut maltillisemmaksi.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Syksyllä 1997 lähdettiin kauteen Sakke maalissa ja ilman Päällikköä tai Halkidista, jotka tulivat vasta kauden aikana. Sillä kokoonpanolla olisi saattanut nakit jäädä keittämättä ja nakkikattila polttamatta.
Sä vertaat tässä syksyllä tehtyjen yksittäisten pelaajien hankintoja kevään siirtorajan lopulla tehtyihin useamman pelaajan hankintaan jota jälkimmäistä tarkoitin. Muutenkin jääkiekko pelitapoineen on muuttunut 25 vuodessa aika lailla ja yksittäistä pelaajaa paljon olennaisempaa on toimiva pelitapa joka pitää saada jo syksyllä toimimaan. Uusilla pelaajilla kestää hetki omaksua se ja kun ne hankinnat tehdään playoffsien kynnyksellä tilanteessa jossa haetaan vielä suoraa playoffs-paikkaa ei se ole hyvä ajankohta. Mun pointti oli siinä, että joukkueen pitää olla jo syksyllä valmis ja kevään hankinnat ainoastaan paikkaamaan ne loukkaantuneet jotka tiedetään olevan pois koko loppukauden.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Herranjestas. Taidan olla ainoita Schmaltzin kritisoijia, joten tämä lienee osoitettu minulle. Olen alusta saakka kritisoinut Schmaltzin roolia, en häntä pelaajana. Koin, että hän olisi hyvä yleispakki, muttei riittävä kiekolliseksi ykköstykiksi. Tottakai voi kelvata Sveitsiinkin, oikeassa roolissa, mutta tuskin tulee pelaamaan siellä kiekollisena johtajana. Negavyöryksi tätä mielipidettä ei saa, eikä yltiönegatiiviseksi, eikä myöskään Schmaltzin suhteettomaksi haukkumiseksi.

Eli tää on niin vääristelevää välillä, että se väsyttää.



Schmaltz on hyvä pelaaja oikeassa roolissa. Schmaltz olisi ollut riittävä yleispuolustajan rooliin ja muodostanut hyvän parin Auvitun kanssa, jos pakistossa olisi ollut kiekollisella osastolla terävämpi kärki. Loukkaantunut Lyytinen olisi pitänyt korvata "Lepistöllä" ja ehkä myös Salin loukkaannuttuaan jollain nousevalla kyvyllä, ja Schmaltzin vastuu pisteidenteosta olisi asettunut maltillisemmaksi.

En osoittanut sitä suoraan sulle, mutta ei se nyt vääristelyä ole, kun taisit mainita, että oli huono eikä tuonut kiekkoa hyvällä prosentilla ylös. Oli sitten rooli vaikka tuo 2.ketjun kiekollinen pakki, niin se on vain väärä arvio.

Pientä realismia myös minkälainen palkanmaksaja liiga on. Yleensä Sveitsin 3. parin kiekollinen ukko on jo johtava kiekollinen pakki täällä.

Esimerkkinä hyökkääjien samasta hierarkiasta, kun Teemu Turunen, joka siirtyi huippukauden jälkeen liigasta Sveitsiin pelaten lähinnä 3-4 ketjuissa.

Mutta antaa olla. Sun ja mun ei varmaan pitäisi tällä palstalla edes käydä keskustelua.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Niin mihis fyssarikoutsi nyt noin vaan ottaa ja lähtee kauden kynnyksellä. Eikö tuo nyt ole tavallaan vähän verrattavissa P.Matkaisen ohareihin. Aika hemmetin tärkeä palanen nykyurheilussa kuitenkin se puoli.

Jos jotain erityistä henkilökohtaista syytä, niin ainakin jotenkin tulisi viitata asiaan, vaikka ei enempää avaisikaan.

Nyt jää vähän tällanen fiilis asiasta:
 

Liitteet

  • IMG_20220808_123319.png
    IMG_20220808_123319.png
    300,7 KB · kertaa luettu: 133
Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Niin mihis fyssarikoutsi nyt noin vaan ottaa ja lähtee kauden kynnyksellä. Eikö tuo nyt ole tavallaan vähän verrattavissa P.Matkaisen ohareihin. Aika hemmetin tärkeä palanen nykyurheilussa kuitenkin se puoli.

Jos jotain erityistä henkilökohtaista syytä, niin ainakin jotenkin tulisi viitata asiaan, vaikka ei enempää avaisikaan.
IFK varmaan tiedottaa tästä ensimmäisen varsinaisen Liigaottelun alla ja samalla kertovat Villen & co hoitavan tämänkin pestin OTO-pohjalta.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Niin mihis fyssarikoutsi nyt noin vaan ottaa ja lähtee kauden kynnyksellä. Eikö tuo nyt ole tavallaan vähän verrattavissa P.Matkaisen ohareihin. Aika hemmetin tärkeä palanen nykyurheilussa kuitenkin se puoli.

Jos jotain erityistä henkilökohtaista syytä, niin ainakin jotenkin tulisi viitata asiaan, vaikka ei enempää avaisikaan.

Nyt jää vähän tällanen fiilis asiasta:

Siis kuka lähti ja minne?
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
En osoittanut sitä suoraan sulle, mutta ei se nyt vääristelyä ole, kun taisit mainita, että oli huono eikä tuonut kiekkoa hyvällä prosentilla ylös. Oli sitten rooli vaikka tuo 2.ketjun kiekollinen pakki, niin se on vain väärä arvio.


Mutta antaa olla. Sun ja mun ei varmaan pitäisi tällä palstalla edes käydä keskustelua.

Ei varmaan pitäisi niin, mutta onhan tuo nyt vähän vääristelyä kun olen jo ennen kautta ja kauden aikana toistuvasti teroittanut, kuinka pelaaja olisi hyvä oikeassa roolissa, mutta rooli on väärä. Sitten kauden lopuksi turhautumisessa laitoin yhden viestin jossa sanoin huonoksi (mutta tarkoitin silloinkin huonoksi roolissaan).

Mutta ehkä tämän keskustelun voisi ainakin tässä ketjussa jättää tähän. Schmaltz ei pelaa joukkueessa kaudella 22-23, ja hyvä niin. Pakistossa ei edelleenkään ole sitä terävintä kärkeä pisteidenteon osalta, mutta jos Melart-Rantakari-Lyytinen pysyvät hyvässä kunnossa voivat he kaikki tehdä tasaisesti pisteitä ja kokonaisuutena pakisto saattaisi olla viime kautta parempi. Paljon tietenkin riippuu myös siitä, löytääkö Kotkansalo ja Salin vuodentakaiset vireensä (Kotkansalo EHT-turnaukseen saakka, Salin harjoitusottelun loukkaantumiseen saakka olleet vireet).

Jos yksikin joukosta Rantakari-Lyytinen-Melart-Kotkansalo-Salin alisuorittaa tai ilmenee jälkivaivoja loukkaantumisista, heikentyy pakisto huomattavasti. Huippukuntoinen Kotkansalo voi kenties tuurata Melartia jonkin aikaa, samoin Luoto Luotia, mutta esim. Rantakarin ja Salinin on oltava nykyisellä pakiston rakenteella kummatkin pelaavassa kuusikossa eivätkä voi siten korvata toinen toista, eli jos jompikumpi pelaa alle odotusten on korvaaja hankittava ulkopuolelta.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viimeksi muokattu:

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Jos/kun Kurtti tosiaan lähti niinku puhutaan, ni ollaan ilman fyssarikoutsia sitten, ja kausi alkaa kk päästä. Veeeeery nice.

Tuon IG-päivityksen kommentteissa IFK:n virallusen tilin ja Kurtin toisilleen lähettämien sydänten perusteella, tämä ei ollut seuralle yllättävä tai dramaattinen liike.
 
Viimeksi muokattu:

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ei varmaan pitäisi niin, mutta onhan tuo nyt vähän vääristelyä kun olen jo ennen kautta ja kauden aikana toistuvasti teroittanut, kuinka pelaaja olisi hyvä oikeassa roolissa, mutta rooli on väärä. Sitten kauden lopuksi turhautumisessa laitoin yhden viestin jossa sanoin huonoksi (mutta tarkoitin silloinkin huonoksi roolissaan).

Mutta ehkä tämän keskustelun voisi ainakin tässä ketjussa jättää tähän. Schmaltz ei pelaa joukkueessa kaudella 22-23, ja hyvä niin. Pakistossa ei edelleenkään ole sitä terävintä kärkeä pisteidenteon osalta, mutta jos Melart-Rantakari-Lyytinen pysyvät hyvässä kunnossa voivat he kaikki tehdä tasaisesti pisteitä ja kokonaisuutena pakisto saattaisi olla viime kautta parempi. Paljon tietenkin riippuu myös siitä, löytääkö Kotkansalo ja Salin vuodentakaiset vireensä (Kotkansalo EHT-turnaukseen saakka, Salin harjoitusottelun loukkaantumiseen saakka olleet vireet).

Jos yksikin joukosta Rantakari-Lyytinen-Melart-Kotkansalo-Salin alisuorittaa tai ilmenee jälkivaivoja loukkaantumisista, heikentyy pakisto huomattavasti. Huippukuntoinen Kotkansalo voi kenties tuurata Melartia jonkin aikaa, samoin Luoto Luotia, mutta esim. Rantakarin ja Salinin on oltava nykyisellä pakiston rakenteella kummatkin pelaavassa kuusikossa eivätkä voi siten korvata toinen toista, eli jos jompikumpi pelaa alle odotusten on korvaaja hankittava ulkopuolelta.

Joo, olen itsekin halunnut vähentää täällä palstalla oloa. Ei ole itsellänikään mitään uutta sisältöä oikein antaa, niin miksi kirjoittaa?

Schmaltz -kriitikin tason ja oikeellisuuden näemme eri tavoin, mutta so be it. Ei kaikesta tarvitsekaan olla samaa mieltä mielipidepalstalla.

Muu viestisi on täyttä asiaa. Ihan samaa mieltä oikeastaan kaikesta.

Ja soitan nyt itse rikkinäistä levyä, kun toistan, että itse odotin sieltä tulevan Auvitun paikkona "Klok" ja Schmaltzin paikkona "Press" tuon KHL-tilanteen takia.

Ja silloin pakisto olisi ollut itseasiassa mestaruuskelpoinen:

Klok-Press
Melart-Kotkansalo
Motin-Lyytinen
Salin / X

Luoto, Luhanka

Klok ja Press olisi pelannut ne isot minuutit ja jonkun Lyytisen tai Melartin loukkaantuminen ei olisi näkynyt pakistossa niin paljoa.

Nyt on todella monta JOS osaa ja olen tosi pettynyt kahteen viimeisimpään pakkihankintaan. Isolla riskillä mennään ja HIFKn onnen tuntien, niin tuskimpa se riski realisoituu hyvään suuntaan. En todellakaan löisi vetoa HIFKn mestaruuden puolesta. Ollaan aika kaukana siitä todellisuudesta vaikka sekin on tietenkin aina mahdollista. JOS ja JOS Melart pelaa tasollaan eikä mene rikki, Kotkis palaa EHT-tasolleen, Larsson paljastuu uudeksi Grillforssiksi ja Lyytinen palaa edelliskauden (piken vikan kauden) tasolleen.

Mutta on montaa muttaa ja jossittelua.

Tuo X on mulla siinä sen takia, että eiköhän viimeistään artistirajan jälkeen tule joku pakki. En muista kautta, jolloin olisi kausi vedetty läpi 9 pakilla. Ensimmäinen iso loukkaantuminen ja sinne hommataan joku. Onko se sitten "Sam Jardine" vai "Marcus Högström" -tasoa, jää nähtäväksi. Molemman tasoisia pelaajia on näköjään saatu HIFKn kesken kaudenkin. Toki Högström taisi olla joku pätkäsoppari ja siksi tuon tason kavereihin oli silloin varaa.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Hero Mali Fysiikkavalmentajaksi, Tero Tolvanen fysioterapeutiksi.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK

Hero Mali Fysiikkavalmentajaksi, Tero Tolvanen fysioterapeutiksi.
Nopeaahan tähän saatiin vastaus.
 

tomechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Hero Mali Fysiikkavalmentajaksi, Tero Tolvanen fysioterapeutiksi.
Melkoinen sankari täytyikin löytyä, jotta saadaan IFK:n pelaajat pysymään kasassa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Hero Mali Fysiikkavalmentajaksi, Tero Tolvanen fysioterapeutiksi.
Tolvasen tunnen ja erittäin osaava kaveri, ei hän muuten maajoukkueessakaan olisi.
Supersankaria HIFK tarvitseekin joten Hero lienee myös mies paikallaan ja toivottavasti omaa jotain yliluonnollisia kykyjä.
 

ElMaccone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa, sympatiat HIFK ja Chigaco

Hero Mali Fysiikkavalmentajaksi, Tero Tolvanen fysioterapeutiksi.
Onnea Herolle ja onnea HIFK:lle. Hero on ammatissaan suomen parhaimpia ellei jopa se paras. Jääkiekon osalta katsottuna
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hero Malin voisi mainita jopa kovimmat siirrot-ketjussa. Mun silmissä IFK:n osakkeet nousivat huomattavasti ensi kauden osalta kun tälläinen mies tulee vastaamaan fysiikasta. En usko että vuodesta toiseen voi olla pelkkää sattumaa että niin paljon on miehiä sairastuvalla. Kaikki varmasti osaavat treenauttaa kovaa ja paljon mutta asiat pitää tehdä myös järkevästi. TPS:lle tuli uusi fysiikkavalmentaja 2020 ja muutoksen pelaajissa näki ihan konkreettisesti. Iso tekijä TPS:n kahdessa viime kaudessa mutta ei siitä sen enempää. Loistava kiinnitys IFK:lta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mun silmiini jo Kurtin aikana loukkaantumisia oli vähemmän. En tosin ole mitään tilastoja ole katsonut, mutta sellainen mutu mulla on. Sellaista kautta ei varmasti tule ikinä olemaan, ettei yksikään pelaaja loukkaantuisi. Se on hyvä tavoite ja siihen kannattaa ehdottomasti tähdätä, mutta urheilu nyt vain on sellaista, että loukkaantumisia tulee yleensä aina väkisinkin riippumatta siitä, miten hyvin olisi treenannut ja oma kroppaansa huoltanut. Toki hyvillä pohjilla ja lihashuollolla loukkaantumisten todennäköisyys pienenee ja niistä parantuminen nopeutuu, mutta jokainen loukkaantuminen on aina omanlaisensa. Kurtin aikana joukkue kärsi enemmänkin sairasteluista kuin puhtaista loukkaantumissumista. Tai näin mä itse asian koen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös