HIFK kaudella 2022–2023

  • 684 526
  • 3 969

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä samaa mieltä, mutta puolustus ja varsinkin maalivahdit siellä syksyä tärkeämmissä peleissä enemmän painavat ja niihin tässä ne suurimmat epäilykset liittyvät.

Ja itse olen kyllä sitä mieltä, että myös ne syksyn pelit ovat ihan yhtälailla tärkeitä, osa kokonaisuutta, jota meille kannattajille myydään. Jokainen peli seurataan, eikä sitä koskaan halua nähdä mitään ”ketä kiinnostaa joku lokakuinen tiistai-illan SaiPa matsi” ohipelejä.

Ja jokainen runkosarjan piste on tärkeä.
Viisikko hyökkää ja kuusikko puolustaa. Ei ole yhtä ilman toista. Se nähtiin viime kaudellakin. Turha puhua näistä erillisinä palasina.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Paljon on HIFK kannattajien parissa ennakkospekulaatiota mihin joukkue riittää sarjassa etenkin kun monet Liigajoukkueet ovat vahvistuneet merkittävästi, kärjessä lähinnä Tappara, Kärpät ja Ilves, mutta kautta linjan on hyviä vahvistuksia eri joukkueissa.

Se mitä itse olen seurannut HIFK:n kauden 2022-2023 pelaajakeskustelua, niin yllättävän paljon on negasiipeä ja vähemmän posisiipeä. Itse olen tullut aikojen kuluessa yksinkertaiseen johtopäätökseen; "Antaa pelaajien ja pelin näyttää". Vaikka HIFK ei kenties paperilla ole absoluuttisesti vahvin, niin lopulta valmennus, pelaajat ja joukkue mitataan askissa.

Siksi antaisin joukkueelle Peltosen johdolla työrauhan ja jopa koko syksyn kehittää peliä rauhassa kohti playoffs huipennusta kiinnittämättä liikaa huomiota kaikkiin mahdollisiin konttaamisiin. Kaikki eväät on mennä ensi keväänä vaikka päätyyn saakka, jos sekoitus nuorta ja vanhaa joukkuetta marinoituu ja kypsyy henkisesti oikealla tavalla läpi vaikeuksien tiiviiksi pakaksi.

Oma kutku siis on, että syksyllä on vaikeampaa, mutta oikea pelimoodi ja kentät sekä henkinen vire löytyvät viimeistään ensi vuoden alkupuoliskolla. Sen jälkeen meno tasaantuu ja playoffs pytty alkaa kiiltää niin nuorempien kuin kokeneiden pelaajakarjujen silmissä, joten annetaan faneina joukkueelle mahdollisuus lähteä lentoon aina kannuun saakka. Let's Play Hockey!
 
Viimeksi muokattu:

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Paljon on HIFK kannattajien parissa ennakkospekulaatiota mihin joukkue riittää sarjassa etenkin kun monet Liigajoukkueet ovat vahvistuneet merkittävästi, kärjessä lähinnä Tappara, Kärpät ja Ilves, mutta kautta linjan on hyviä vahvistuksia eri joukkueissa.

Se mitä itse olen seurannut HIFK:n kauden 2022-2023 pelaajakeskustelua, niin yllättävän paljon on negasiipeä ja vähemmän posisiipeä. Itse olen tullut aikojen kuluessa yksinkertaiseen johtopäätökseen; "Antaa pelaajien ja pelin näyttää". Vaikka HIFK ei kenties paperilla ole absoluuttisesti vahvin, niin lopulta valmennus, pelaajat ja joukkue mitataan askissa.

Siksi antaisin joukkueelle Peltosen johdolla työrauhan ja jopa koko syksyn kehittää peliä rauhassa kohti playoffs huipennusta kiinnittämättä liikaa huomiota kaikkiin mahdollisiin konttaamisiin. Kaikki eväät on mennä ensi keväänä vaikka päätyyn saakka, jos sekoitus nuorta ja vanhaa joukkuetta marinoituu ja kypsyy henkisesti oikealla tavalla läpi vaikeuksien tiiviiksi pakaksi.

Oma kutku siis on, että syksyllä on vaikeampaa, mutta oikea pelimoodi ja kentät sekä henkinen vire löytyvät viimeistään ensi vuoden alkupuoliskolla. Sen jälkeen meno tasaantuu ja playoffs pytty alkaa kiiltää niin nuorempien kuin kokeneiden pelaajakarjujen silmissä, joten annetaan faneina joukkueelle mahdollisuus lähteä lentoon aina kannuun saakka. Let's Play Hockey!
Muuten samaa mieltä mut ite uskon ja toivon et viime kaudesta on jäänyt niin paljon hampaankoloon et ollaan vahvoja heti alkukaudesta.
Runko pysynyt hyvin kasassa, veskat hieman jännittää mut toivottavasti pojat puskevat toisiaan eteenpäin, eiköhän alkukaudesta Halonen ja Taponen pelaa aika 50/50 ottelut.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin se siihen ettemme ole viime vuosina menestyneet. On vain yksi syy maalipaikkojen tuhlaus. Jos olisimme tehneet maalipaikoistamme viime kaudellakin maaleja kuin vastustajamme olisimme voittaneet mestaruuden mennen tullen. Joten tulevalla kaudella maalitehokkuuden on oltava toisella tasolla kuin menneellä. Meillä oli kyllä aivan tarpåeeksi joka ottelusssa maalipaikkoja.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Muuten samaa mieltä mut ite uskon ja toivon et viime kaudesta on jäänyt niin paljon hampaankoloon et ollaan vahvoja heti alkukaudesta.
Tämä olisi toivottavaa. Jos joukkue pelaa huonon syksyn tuloksellisesti, harvoin se on kärjessä keväälläkään ja siinä ei auta, vaikka oltaisiin Liigan paras jengi muutaman viikon ajan vuodenvaihteen molemmin puolin ja sitten taistellaan runkosarjan loppu hampaat irvessä suorasta pudotuspelipaikasta kärkijengien keskittyessä jo niihin tärkeimpiin matseihin.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Siksi antaisin joukkueelle Peltosen johdolla työrauhan ja jopa koko syksyn kehittää peliä rauhassa kohti playoffs huipennusta kiinnittämättä liikaa huomiota kaikkiin mahdollisiin konttaamisiin. Kaikki eväät on mennä ensi keväänä vaikka päätyyn saakka, jos sekoitus nuorta ja vanhaa joukkuetta marinoituu ja kypsyy henkisesti oikealla tavalla läpi vaikeuksien tiiviiksi pakaksi.

Oma kutku siis on, että syksyllä on vaikeampaa, mutta oikea pelimoodi ja kentät sekä henkinen vire löytyvät viimeistään ensi vuoden alkupuoliskolla. Sen jälkeen meno tasaantuu ja playoffs pytty alkaa kiiltää niin nuorempien kuin kokeneiden pelaajakarjujen silmissä, joten annetaan faneina joukkueelle mahdollisuus lähteä lentoon aina kannuun saakka. Let's Play Hockey!

Jatkuvuus on peruste joukkueenrakentamisessa nimenomaan sillä kulmalla, että homma kävisi heti alusta asti ilman suuria yskimisiä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Se mitä itse olen seurannut HIFK:n kauden 2022-2023 pelaajakeskustelua, niin yllättävän paljon on negasiipeä ja vähemmän posisiipeä. Itse olen tullut aikojen kuluessa yksinkertaiseen johtopäätökseen; "Antaa pelaajien ja pelin näyttää". Vaikka HIFK ei kenties paperilla ole absoluuttisesti vahvin, niin lopulta valmennus, pelaajat ja joukkue mitataan askissa.
Onhan täällä joitakin posisiiven urheita edustajia, mutta itse olen heittänyt pyyhkeen kehään - en tietenkään IFK:n suhteen vaan tämän ketjun tai palstan osalta. Pelkkä IFK-osion lukeminen on jo niin uuvuttavaa, etten ole jaksanut kirjoittaa enempää kuin pari viestiä kesän aikana. Ymmärrän kyllä, että pitkä menestymättömyys - pronssimatsit on laiha lohtu, kun edellisestä finaalipaikasta on kuusi vuotta - syö miestä ja naista ja johonkin pahaa oloa täytyy purkaa. Silti kritiikki tuntuu liialliselta. Kysymysmerkkejä on paljon ilmassa, mutta niitä olisi, vaikka meillä olisi kasassa liigan mittapuulla dream team, koska HIFK. Odotan suurella mielenkiinnolla kauden alkua ja olen varovaisen toiveikas menestyksen suhteen. Kevään 2011 nelosketju ei unohdu koskaan, ja parhaassa tapauksessa nuoret ovat nyt koko kauden ajan näyttämässä mallia konkareille ja veteraaneille.

Voi olla, että kausi päättyy taas pettymykseen, mutta ainakin itse aion antaa joukkueelle työrauhan ja pitää pakastebroilerit pakkasessa, nimittäin ainakin ensi viikon Jukurit-matsin ajan.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Kysymysmerkkejä on paljon ilmassa, mutta niitä olisi, vaikka meillä olisi kasassa liigan mittapuulla dream team, koska HIFK.

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, sillä ei kai väittämälle löydy mitään tukea historiasta? Niinä kausina kun on ollut melkoinen dream team kasassa (97-98, 98-99, 10-11, 11-12, 15-16) on tullut neljä kertaa viidestä finaalipaikka. Kaksi hopeaa ja kaksi kultaa. Ja mikä tärkeämpää, jokaisena kautena luottamus menestykseen oli fanien keskuudessa kova, ja kritiikki loisti läpi kauden poissaolollaan. No ehkä poikkeuksena tuo 11-12, kyllä silloin kritisoitiin etenkin valmennusta rankastikin, mutta eihän se riittänytkään kuin 0-4 puolivälierätappioon.

Nuo neljä muuta kautta on kuitenkin mennyt niin, että fanit ovat olleet tyytyväisiä, luottavaisia ja toiveikkaita, ja menestystä eli finaalipaikka on tullut neljä kertaa neljästä.

Samoja ennusmerkkejä ei ole tälle kaudella ilmassa, vielä, vaikka paljon hyviä aihioita ja potentiaalia onkin. Liikaa on kuitenkin kysymysmerkkejä, ja niihin kuuluu loukkaantuneiden, sairastuneiden (covid vei terän monelta) ja hidastuneiden (Palola esimerkkinä) pelaajien lisäksi kokemattomat maalivahdit, ainainen pelintekijöiden puute, sekä rehellisesti sanottuna myös valmennuksen puutteellisuus. Jos valmennus olisi näyttänyt viime kaudella asiantuntevalta ja reagoivalta, olisin luottavaisempi.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, sillä ei kai väittämälle löydy mitään tukea historiasta? Niinä kausina kun on ollut melkoinen dream team kasassa (97-98, 98-99, 10-11, 11-12, 15-16) on tullut neljä kertaa viidestä finaalipaikka. Kaksi hopeaa ja kaksi kultaa. Ja mikä tärkeämpää, jokaisena kautena luottamus menestykseen oli fanien keskuudessa kova, ja kritiikki loisti läpi kauden poissaolollaan. No ehkä poikkeuksena tuo 11-12, kyllä silloin kritisoitiin etenkin valmennusta rankastikin, mutta eihän se riittänytkään kuin 0-4 puolivälierätappioon.
Juuri näin ja lisättynä vielä sillä, että ne joukkueet on kasattu jo hyvissä ajoin eikä sitä "dreamteamin" kasaamista ole jätetty keväälle pleijareiden kynnykselle ja kaikki paukut laitettu hyökkäykseen kuten tehtiin viime kaudella.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Paljon on HIFK kannattajien parissa ennakkospekulaatiota mihin joukkue riittää sarjassa etenkin kun monet Liigajoukkueet ovat vahvistuneet merkittävästi, kärjessä lähinnä Tappara, Kärpät ja Ilves, mutta kautta linjan on hyviä vahvistuksia eri joukkueissa.

Se mitä itse olen seurannut HIFK:n kauden 2022-2023 pelaajakeskustelua, niin yllättävän paljon on negasiipeä ja vähemmän posisiipeä. Itse olen tullut aikojen kuluessa yksinkertaiseen johtopäätökseen; "Antaa pelaajien ja pelin näyttää". Vaikka HIFK ei kenties paperilla ole absoluuttisesti vahvin, niin lopulta valmennus, pelaajat ja joukkue mitataan askissa.

Onhan täällä joitakin posisiiven urheita edustajia, mutta itse olen heittänyt pyyhkeen kehään - en tietenkään IFK:n suhteen vaan tämän ketjun tai palstan osalta. Pelkkä IFK-osion lukeminen on jo niin uuvuttavaa, etten ole jaksanut kirjoittaa enempää kuin pari viestiä kesän aikana. Ymmärrän kyllä, että pitkä menestymättömyys - pronssimatsit on laiha lohtu, kun edellisestä finaalipaikasta on kuusi vuotta - syö miestä ja naista ja johonkin pahaa oloa täytyy purkaa. Silti kritiikki tuntuu liialliselta. Kysymysmerkkejä on paljon ilmassa, mutta niitä olisi, vaikka meillä olisi kasassa liigan mittapuulla dream team, koska HIFK. Odotan suurella mielenkiinnolla kauden alkua ja olen varovaisen toiveikas menestyksen suhteen. Kevään 2011 nelosketju ei unohdu koskaan, ja parhaassa tapauksessa nuoret ovat nyt koko kauden ajan näyttämässä mallia konkareille ja veteraaneille.

Voi olla, että kausi päättyy taas pettymykseen, mutta ainakin itse aion antaa joukkueelle työrauhan ja pitää pakastebroilerit pakkasessa, nimittäin ainakin ensi viikon Jukurit-matsin ajan.

Aika samansuuntaiset ajatukset kuin Ruoskalla. Ei vaan jaksa enää kirjoitella tälle palstalle. On niin negatiivista kaiken kaikkiaan ja samat aiheet pyörii.

Jos lähtisi laskemaan monta viestiä on kirjoitettu maalivahdeista, niin se jo kertoo kaiken. Rikkinäinen levy pyörii. aika monella.

Sitten puhutaan pitkästä menestymättömyydestä ja kuinka joukkue on ollut epätasapainossa jo vuosia. Unohtaen, että toissakaudella eli Piken vikalla kaudella oltiin runkkarin toka ja oikeasti 30 peliä kuntopuntarin ykkösjengi ottaen Lukon runkkarin johtoa kiinni, kunnes korona iski. Meihin ainoana kärkijoukkueena.

Saatiin pronssit, mutta sekään ei ole ilmeisesti menestystä.

Tää negavyöry on niin kovaa, ettei vain jaksa näillä keleillä. Sitten siinä negavyöryssä haukutaan aika suhteettomasti pelaajia, kuten vaikka Schmaltz, joka sitten yhtäkkiä kelpaakin Sveitsiin, jossa voivat valita liigan kerman päältä. Eli tää on niin yltiönegatiivista välillä, että se väsyttää.

Ja kyllä muakin vituttaa, ettei meidän 1. pakki ole Robin Press vaan Rantakari tai ettei meidän 1. maalivahti ole Säteri vaan Halonen tai mahdollisesti Taponen, jos kauden aikana ottaa sen viitan harteilleen kauden aikana.

Mutta tietenkin tämä on keskustelupalsta ja jengi saa kirjoittaa mitä haluaa ja minäkin voin valita sen, että juonko bisseä terassilla vai kiistelenkö siitä oliko Schmaltz hyvä pelaaja vai ei?

...ehkä jos itsekin jaksaisi olla poissa täältä ja palata sitten, kun on 10 peliä sarjaa takana, niin voisi varmaan ihmisenäkin paremmin. Mutta Jatkis-addiktio on syvällä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kysymysmerkkejä on paljon ilmassa, mutta niitä olisi, vaikka meillä olisi kasassa liigan mittapuulla dream team, koska HIFK.
Varmasti IFK:n menestymättömyys ja fanien tuska heijastuu osittain joukkueeseen tuoden paineita onnistua, joten siinä mielessä ymmärrän "koska HIFK", mutta en mä tätä sanomaasi muuten käsitä nyt alkuunkaan. On siis ihan ok, että joukkue on kasattu epävarmasti täyteen kysymysmerkkejä/epävarmuustekijöitä, koska vaikka joukkue kasattaisiin kuinka hyvin tahansa, niin asiat menee vituiksi, koska IFK? Tämähän on oikein hyvä lähtökohta ja näyttää pätevän IFK:ssa varsin hyvin! Mitä sitä nyt edes yrittämään, sama se on roiskia vähän sinne päin nuo hommat? Joskus reilun kymmenen vuoden välein saattaa jopa kaikki kuut ja tähdet olla oikeassa asennossa ja homma toimiakin.

Jos täällä osattaisiin hommat tehdä oikein ja kasattaisiin dream team hyvissä ajoin joka kausi, niin varmasti sitä menestystä tulisi myös enemmän, mutta koska näin ei ole ja selvästi kriittiset paikat on täytetty epäpätevillä henkilöillä jo vuosikymmenten ajan, niin menestys on ollut nähdyn kaltaista. Tapparassa ja Kärpissä on ollut osaamista, IFK:ssa sitä ei ole ollut. Näin yksinkertaista se on.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
HIFK kannattajien parissa itseruoskintaan taipuvainen masokismi on kyllä saavuttanut huikean tason sen enempää leimaamatta yhtään nimimerkkiä. Pitäisikö seuran perustaa jo auttava puhelin pahimmin kärsiville?

Ymmärrän kyllä HIFK:n kannattajien loputtoman tuskan, sillä onhan siihen eittämättä ollut myös aihetta. Itse koin sitä vahvasti etenkin Matikaisen & Nybondasin aikakausina ja välillä sitä edelleen yllättää itsensä menemällä mieluummin syvän negan kuin reippaan posin kautta.

Mutta pitäisikö silti ottaa tämä seurajääkiekko astetta rennommin? Parempi fiilis tulee kun antaa itselle tilaa hengittää ja nykyiselle urheilutoimenjohtajalle, markkinointivastaaville etc. taustahenkilöille sekä etenkin valmennukselle & pelaajille jo nyt synninpäästön koska he pyrkivät kuitenkin aina tekemään parhaansa. Kenties silloin se oma HIFK angsti edes hieman hellittää.

Kuten aiemmin totesin, niin otetaan ensin se vastaan mitä pelit antavat ja katsotaan vasta sen jälkeen mikä on joukkueen pelillinen loppusaldo keväällä 2023. Joukkue on murroksessa kun nuoria tunkee joukkueeseen, mutta ensi keväänä he voivat jo olla parhaassa tapauksessa se voima, joka vie playoffs peleissä kannuun saakka tai ainakin pitkälle. Itse odotan nimenomaan innolla uusien laadukkaiden nuorten ja konkareiden kasvamista yhdessä lopulta mestaruuden voittavaksi joukkueeksi. Ja jos ei ensi keväänä nakkikannua, niin sitten mahdollisesti seuraavana jne.

Kaikesta huolimatta, aina on vain mahtavaa seurata Liigassa HIFK:n pelejä koska se on mun joukkue kolmen muun lisäksi, ikuisesti.
 
Viimeksi muokattu:

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Ja kyllä minulle ainakin kelpaa parin taloudellisesti paskan vuoden jälkeen sellainen jengi mikä on rakennettu kasvun varaan.
Plus meidän kokoonpanoa kolkuttelevat pelaajat ovat oikeasti tosi lupaavia, onhan Tepsikin päässyt sillä pitkälle.

Suomen matseja katsellessa on huomannut et kyllä se jengi menestyy joka saa jengin parhaiten soittamaan samassa orkesterissa.
Tietenkin vaaditaan hyvää veska pelii ja muutamaa todella kovaa seppää.
Plus turnaus pelit on tietenkin eri juttu, sattumalla on enemmän roolia.

Kyllä mä odotan vesikielellä et pääsis taas seuraa rakkaan seurani pelejä.
Ja aivan varmasti kaudella vahvistetaan jengiä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika samansuuntaiset ajatukset kuin Ruoskalla. Ei vaan jaksa enää kirjoitella tälle palstalle. On niin negatiivista kaiken kaikkiaan ja samat aiheet pyörii.

Jos lähtisi laskemaan monta viestiä on kirjoitettu maalivahdeista, niin se jo kertoo kaiken. Rikkinäinen levy pyörii. aika monella.

Sitten puhutaan pitkästä menestymättömyydestä ja kuinka joukkue on ollut epätasapainossa jo vuosia. Unohtaen, että toissakaudella eli Piken vikalla kaudella oltiin runkkarin toka ja oikeasti 30 peliä kuntopuntarin ykkösjengi ottaen Lukon runkkarin johtoa kiinni, kunnes korona iski. Meihin ainoana kärkijoukkueena.

Saatiin pronssit, mutta sekään ei ole ilmeisesti menestystä.

Tää negavyöry on niin kovaa, ettei vain jaksa näillä keleillä. Sitten siinä negavyöryssä haukutaan aika suhteettomasti pelaajia, kuten vaikka Schmaltz, joka sitten yhtäkkiä kelpaakin Sveitsiin, jossa voivat valita liigan kerman päältä. Eli tää on niin yltiönegatiivista välillä, että se väsyttää.

Ja kyllä muakin vituttaa, ettei meidän 1. pakki ole Robin Press vaan Rantakari tai ettei meidän 1. maalivahti ole Säteri vaan Halonen tai mahdollisesti Taponen, jos kauden aikana ottaa sen viitan harteilleen kauden aikana.

Mutta tietenkin tämä on keskustelupalsta ja jengi saa kirjoittaa mitä haluaa ja minäkin voin valita sen, että juonko bisseä terassilla vai kiistelenkö siitä oliko Schmaltz hyvä pelaaja vai ei?

...ehkä jos itsekin jaksaisi olla poissa täältä ja palata sitten, kun on 10 peliä sarjaa takana, niin voisi varmaan ihmisenäkin paremmin. Mutta Jatkis-addiktio on syvällä.
Sorry nyt, ja ethän ota mitenkään pahalla tätä, mutta melko väsynyttä on usessa viestissä kertoa ja tuskailla sitäkin, miten tuskaista täällä on olla ja sitä rikkinäistä levyä kuunnella ja katsella kun se pyörii.

Eritoten tämä menee (eikä btw ole edes positiivista) outoon valoon, kun kuitenkin luet ja se edelleen saa sinut kirjoittamaan että ei pitäisi lukea.

Toivon kovasti onnea päätöksen teossa, mutta hyvinkin ilmeisistä sysitä johtuen -keskustelupalsta kun lienee- näin tapahtuu ja varmaankin tulee myös jatkossa tapahtumaan, että ei olla samaa mieltä, ja rehellisesti sanoen, IFK kyllä tarjoaa keskimäärin (keskinkertainen kun on) melko hyvät speksit sille, miksi keskustelussa sellainen negatiivinen "viba" villitsee positiivareita alituisiin verensyöksyn yrityksiin aivoihinsa, kun jotenkin täytyy saada itsensä kaudesta kauteen vakuutettua siitä, että se lipun hinta kannattaa maksaa ja uudet IFK kalsaritkin ostaa, kun se kuuluisa joku vieläpä yrittää negatiivisuudellaan, alati rikkinäistä levyä veivaamalla, vetää mattoa positiivarin jalkojen alta.

Hauska yksityiskohta lienee kuitenkin sekin, että kyllä ne negatiivisetkin siellä hallilla kuitenkin kaudesta kauteen iloisina tanssahtelevat, vaikka se tuskaa tuottaisikin ja saisi sitten purkamaan pahan mielensä tänne. Se heille (ja siis myös minulle) suotakoon, sillä kyllä sen rikkinäisen levyn suurin syypää löytyy ihan sieltä "tuotteen" tuottajan puolelta, kun ei ole itsekään kovin tehokkaasti pyrkinyt levyänsä vaihtamaan mollista duuriksi. Nyt siis moni joutuu mielessään sen duuriksi kääntämään, ja sitten pahoittaa mielensä kun kaikki eivät niin teekkään.

Vaan se siitä. Emmeköhän me kuitenkin lopuksi kaikki toivo sitä samaa, eli menstyvää ja kivenkovaa isoa pahaa punaista IFK:ta joka sen sijaan että on ajoittain itsenään velliä, pistäisi sen sijaan muille sen vellin pöksyyn. Nythän on siis kuultu IFK:n lähinnä aiheuttavan naurunpyrskähdyksiä vastustajissa -erityisesti toki vastustajien faneissa ja kannattajissa- ja se ei ole omiaan nostamaan täälläkään tunnelmaa katoon ilman hyvää mielikuvitusta tulevista tapahtumista, jotka vahvasti poikkeaisivat siitä perinteisestä.

Eikös muuten sanota, että se kellä onni on, se onnen kätkeköön (typerää kyllä), joten moni varmaankin eniten intoutuu silloin kun eniten vituttaa (eli liki aina, koska eniten vituttaa kaikki), ja siksi silloin ollaan hiljaa ja nautitaan kun homma sujuu.

Hyvää kesää sinulle kuitenkin, kuten myös kaikille muillekin rikkinäiseen levyn kyllästyneille positiivareille. Ja ihan looogisestihan tämä johtaa siihen , että toivotetaan sitten "negoille" vittumaista kesän jatkoa. Saa btw hymyilläkin.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rikkinäisestä puhelimesta jauhaa nimimerkki jonka joka toisessa viestissä toistuu menneet kuntopuntarit ja lepakkoliemikuumeet. Vaikuttaa siltä, että kovemmalle tää kirjoittelu ottaa näille superfaneille joiden käännytystyö ei ota tuulta alleen. Uhriudutaan ja ei jakseta enää, kun negikset puhuu pahaa. Ei täällä ole kenenkään pakko olla, jos pahalta tuntuu.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
HIFK kannattajien parissa itseruoskintaan taipuvainen masokismi on kyllä saavuttanut huikean tason sen enempää leimaamatta yhtään nimimerkkiä. Pitäisikö seuran perustaa jo auttava puhelin pahimmin kärsiville?
Se linja olisikin todennäköisesti -ja aiheestakin- käynyt tällä vuosituhannella varmaan kuumempana kun joulupukin linja aattoaamuna.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Arvostan kaikkia näkemyksiä. Tämähän on keskustelupalsta. Arvostan yli kaiken ihmisiä, jotka näkevät asioiden myönteiset puolet ensin. Itse en näe mitään negasiipeä tai posisiipeä. Näen keskustelijoita, jotka aidosti löytävät posia kaikesta. Vielä enemmän näen realisteja, jotka odottavat enemmän kuin seura todistetusti heille on antanut. Itse koen kuuluvani jälkimmäiseen. Ei ole negailua odottaa mestaruutta joka kausi ja todeta ennen kautta perustellusti ettei se ole todennäköistä. Harva posisiiveksi luokiteltukaan on täällä julistanut meidät (siis meidät) mestaruussuosikiksi. The Hallilla varmasti aina kannustamme.

Ja jos organisaatio olisi jatkoajan lumoissa niin se todellakin olisi onneton organisaatio.

Oma näkemykseni on (kuten lähes kaikilla): taistelemme sijoista 4-6.

Miksi: mielipide: Hyökkäys hyvä- parempi (Leksa ei tuo menestystä lisää), Puolustus: ei mestaruustasolla( pakit vaikuttavat maalinteon tehokkuuteen), maalivahdit: riskaabeli, mutta Taponen voi olla menestystekijä.

Jos Tobbe ja VP ovat sellaisia visionäärejä, että
kannuilemme 2023. -> kaikki ylistämme heitä Ja ollaan superposeja 2023-2024. Olin aivan varma mestaruudesta 11-12 vaikka moottorimies oli mitä oli kunnes asia selkeni (eli posisiipeä…). Toki monen kanssa olen täällä eri mieltä siitä olisimmeko Stögön kanssa voittaneet silloin mestaruuden kun se tuomarifarssi oli. HIFK pelasi silloin kotona arasti ja tuomarivirhe oli a la Riksmanin läpiajotorjunta. Voittajan olisi pitänyt voittaa Hakaskutsissa ja viedä seiskaan. Siinä en uhriudu. Kuten en myöskään parissa Kärppäsarjassa, joissa hävittiin paremmalle hyvän taistelun jälkeen. Lähimpänä oltiin stadissa aikoinaan kunnes Lundell sähläsi ja mentiin vitospeliin.

Paras seitsemästä sarjassa suurella todennäköisyydellä parempi voittaa, jos ei lasketa seiskapelin arpoja. Me ei voiteta usein ja se ei ole sattumaa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minusta on hieman hauska kun posisiipi ja negasiipi ovat ihan samaa mieltä siitä, että nuoriin lupauksiin satsaaminen on hyvä asia, ja heitä on mielenkiintoista seurata. Itsekin odotan esimerkiksi Halttusta ja Salinia rosteriin innolla.

Mutta samaan aikaan helposti vedotaan vaan tuohon positiiviseen aspektiin joukkueessa, ja ikäänkuin viestejä kirjoittaessa "unohdetaan" ja painetaan villaisella se mikä joukkueessa oikeasti tökkii, ja se on karusti valmis kärkiosaaminen, sekä joukkueen rakenne verrattuna kilpailijoihin.

Posisiipi ikäänkuin käyttää argumenttina asiaa, mistä negasiipikään ei ole eri mieltä. Itse en koe kuuluvani kumpaankaan, vaan yritän tarkastella tilannetta (melko raa'alla kädellä tosin) niillä faktoilla mitä sattuu edestä löytymään. Onhan se nyt ihan tosiasia, että IFK:n kärki on huomattavastikin heikompi kuin kilpailijoilla, muutamaa pelaajaa lukuunottamatta. Sitä saa pelitavallisesti sitten kompensoida melkoisilla taikatempuilla, tai sitten toivoa nuorten kiipeävän sinne kärkipelaajien tasolle suoriltaan. Varsinkin kun osa näistä keskinkertaisemmista kiinnityksistä vetää väkisinkin melko isossa ruudussa.
 

RedNumber9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, sillä ei kai väittämälle löydy mitään tukea historiasta? Niinä kausina kun on ollut melkoinen dream team kasassa (97-98, 98-99, 10-11, 11-12, 15-16) on tullut neljä kertaa viidestä finaalipaikka. Kaksi hopeaa ja kaksi kultaa. Ja mikä tärkeämpää, jokaisena kautena luottamus menestykseen oli fanien keskuudessa kova, ja kritiikki loisti läpi kauden poissaolollaan. No ehkä poikkeuksena tuo 11-12, kyllä silloin kritisoitiin etenkin valmennusta rankastikin, mutta eihän se riittänytkään kuin 0-4 puolivälierätappioon.
Tätä en kyllä osta alkuunkaan, että noina kausina ei olisi kritisoitu joukkuetta/valmennusta. Kahdesta ekasta kaudesta en osaa varmasti sanoa, mutta kyllä noilla kaikilla muilla kausilla on täällä palstalla aika rajuakin kritiikkiä ollut. Eikä pelkästään mitään yksittäisten tappiopelien jälkeistä vaan ihan laajempaakin.

10-11 kaudella oli runkosarjan aikana aika kovaakin kuhinaa Kojolle kenkää ketjussa. Silloinhan taisi mennä niin, että HIFK:n otteet parani merkittävästi vasta siinä Talviklassikon aikoihin. Tuolloin varmasti edellisen kevään iso pettymys vaikutti kritiikin määrään merkittävästi. 09-10 kaudella oli kuitenkin jo hyvä jengi kasassa mutta puolivälierissä lähdettiin lauluun.

11-12 kauden alussa luotto oli varmaankin ennätyskorkealla, mutta se alkoi siinä kauden aikana rapista ainakin osalta. 15-16 oli tosiaan aika positiivinen henki ennen kautta, mutta varmasti siinäkin joukkueessa puutteita nähtiin.

Viime kautta ennenhän luotto HIFK:hon oli aika korkealla sekä täällä meidän omien fanien että yleisemminkin palstalaisten keskuudessa. Lähes kaikissa voimasuhdepohdinnoissa oli TOP2 HIFK ja Tappara. Kyllähän kysymysmerkkejä nostettiin ennen kauden alkua, mutta niitä ei ehkä pidetty niin merkittävinä kuin ne sitten lopulta olivat.

Nyt tälle kaudelle tuosta viime kauden TOP2 rankatusta joukkueesta suuri osa pelaajia jatkaa meillä. Sanoisin, että nyt kauden alla HIFK on melko tasavahva viime kauden vastaavaan aikaan verrattuna. Isoin ongelma on se, että samalla muutamat kilpailijat ovat vahvistuneet hyvinkin merkittävästi. HIFK ei ole siis onnistunut yhtä hyvin käyttämään poikkeuksellista markkinatilannetta hyödykseen. Muita Liigajengejä vastaan tässä pelataan, joten mitään synninpäästöä tästä ei voi antaa. Muut nostivat rimaa ja näin ennakkopohdinnoissa HIFK ei siihen samalla tavalla pystynyt vastaamaan, joten TOP2 on vaihtunut sinne 3-6 sijoille.

Laadukas ja mielenkiintoinenkin joukkue meillä kuitenkin on kasassa. Semmoinen merkittävä ero tässä taitaa olla "nega" ja "posi" osaston välillä, että "nega" osasto painottaa enemmän meidän viime kaudelta jatkavien pelaajien heikoimpia hetkiä (kuten loppukausi/playoffit). "Posi" osasto sitten enemmän muistelee pelaajien otteita siinä HIFK:n vahvimman jakson aikana. Kevään pelithän ne tärkeimpiä on, joten niitä kuuluukin painottaa. Toisaalta viime kaudella tuolloin monella pelaajalla oli ihan ymmärrettäviä syitä, miksi eivät parhaimmalla tasollaan pelanneet. Tähän liittyen vielä pieni anekdootti: joku urheilija (hitto kun en muista kuka) sanoi tässä hiljattain haastattelussa, että paskimpia urheiluun liittyviä sanontoja on "olet yhtä hyvä kuin viimeinen pelisi". Kyllä se Djokovic seuraavassakin turnauksessa on ykkössijoitettu, vaikka edellisessä olisi sattunut häviämään vaikkapa rank 25 pelaajalle.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Rikkinäisestä puhelimesta jauhaa nimimerkki jonka joka toisessa viestissä toistuu menneet kuntopuntarit ja lepakkoliemikuumeet. Vaikuttaa siltä, että kovemmalle tää kirjoittelu ottaa näille superfaneille joiden käännytystyö ei ota tuulta alleen. Uhriudutaan ja ei jakseta enää, kun negikset puhuu pahaa. Ei täällä ole kenenkään pakko olla, jos pahalta tuntuu.

Niin. Olen kritisoinut itseänikin myös rikkinäisestä levystä. Se juupas eipäs keskustelu yleensä tarvitsee pari nimimerkkiä, jotka on eri mieltä.

Käännytystyötä tehdään ja sen epäonnistumisesta ahdistutaan molemminpuolin. Kuten ihan sinäkin.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Kevään pettymyksen jälkeen tuli pidettyä ihan kunnon tauko Jatkiksesta, mutta nyt alkaa kiinnostus alkavaa kautta kohtaan taas nousemaan joten muutama ajatus itseltäkin tässä kohtaa.

Mun nähdäkseni toi hyökkäys ei ole (paperilla) niin huono kuin monet täällä tuntuvat ajattelevan. Nättinen on loistohaku ja Pakarisen pitäminen hieno juttu, ja JOS viime kaudella (syystä tai toisesta) alisuorittaneet pelaajat (mm. Dyk, Tallberg, Palola) pääsevät huippuvireeseen ja Jääskä pystyy jatkamaan siitä mihin ennen loukkaantumistaan jäi niin näen että meillä on ihan hyvä hyökkäyskalusto kauteen lähdettäessä. Hirvoseen uskon isosti, veikkaan että tulee tekemään kovaa jälkeä liigassa tällä kaudella. Koivistoinen on liigan parhaita senttereitä ja Paajanen liigan paras kolmos sentteri. Väänänen nyt vähän 50/60, nyt olis tärkeä kausi hänellekin onnistua.

Puolustuksessa on liian paljon arpoja. Toki jos Melart ja Rantakari kykenevät olemaan top 10 pakkeja Liigassa ensi kaudella niin voimme kaikki huokaista helpotuksesta mutta mä en ole vakuuttunut näistä hankinnoista. Tuohon kun lisätään "miksi ihmeessä"-erikoishaku Larssonin muodossa (toivotaan että on ihan oikeasti scoutattu huolella) ja itseään etsivät Lyytinen ja Kotkansalo niin kyllähän tässä hieman kylmää hikeä pukkaa otsalle pakistoa tarkasteltaessa… Paljon on rakennettu sen varaan että juuri esim. Luoti ja Kotkis pelaavat nappikauden ja että esim. Melart pysyy ehjänä. Pakisto kestää vielä huonommin loukkaantumisia kuin (melko ohkainen) hyökkäys. Mutta upsidea on myös paljon; jos Melart ja Rantakari palaavatkin Liigaan ihan ylikylän ukkoina, Lyytinen tykittelee 20-21 kauden malliin, Kotkansalo jatkaa niitä otteita jotka johtivat viime syksynä mj-kutsuun, Larsson osoittautuu loistohauksi jne. niin meillähän on käsissä liigan top3-pakisto! Motinin pitäminen hieno juttu, toivottavasti on kapteenistossa. Ja Salinille vaan reilusti peliaikaa, Melartin vierelle kasvamaan...

Maalivahtiosasto tietysti askarruttaa. Halosessa on potentiaalia, toivotaan että on kesän aikana saanut nuo kevään pettymykset käännettyä voimavaraksi. Ja Taponen/Vinni kirittämässä, eli voi olla hyväkin tilanne lopulta. Mutta jotenkin erityisesti molariosastosta herää fiilis että onko Salmelainen tehnyt duuninsa ihan loppuun saakka...

Mutta se kaikista isoin kysymysmerkki tässä kohtaa itselle on Ville Peltonen. Millaisia kehitysaskeleita hän on valmentaja ottanut ja millaista oppia viime kaudesta? Tämä kausi ei voi olla pannukakku, se on ihan selvä. Juhlapuheet on kuultu, nyt pitää tulla tulosta.

Tampereen joukkueet ja Kärpät ovat mun kirjoissani selkeästi top-3 jengit tässä kohtaa, ja muut haastavat. IFK:n rankkaisin kuitenkin materiaaliltaan top-5:een, mutta kuten tiedämme paperilla ei ole ennenkään ollut merkitystä. Jypin uusiutuminen, Jukureiden toinen kausi OJ:n kanssa sekä Ässien mahdollinen nouseminen pohjamudista – siinä mun isoimmat mielenkiinnon kohteeni noin muuten Liigan osalta.

Mun isoin toive on että kausiennakoissa IFK:ta ei aseteta suosikkien joukkoon eikä tv-ohjelmia sun muuta härdelliä rakennella. Lähdettäisiin vaan ihan rauhassa, tutkan alla, tietoisesti altavastaajina kauteen niin ehkä se voisi poikia jotain hyvää. Tiukka ilme alusta saakka ja rotsin napit kokoajan visusti kiinni.

Parasta kauden alla; Halttunen, Kaskimäki, Salin jne. Joko markkinat on olleet (Tobbelle) ihan oikeasti kuivat, kassa on tyhjä (päinvastoin kuin muilla) tai sitten on vihdoin ihan oikeasti tajuttu ettei ne isot kalat ole aina oikotie onneen. Jospa kerrankin rakennettaisiin jotain vähän maltillisemmin, harkiten ja suunnitelmallisesti? Katsellaan sitä eurooppalaistaa suurseura-hommaa sitten kun ollaan oikeasti saatu hommat kestävälle pohjalle ja edes pilkahdus jostain menestyksen kaltaisesta. Tätä toivon.

Paskinta kauden alla; Broadhurstin ja Auvitun päätökset. Siis oikeasti, mitä h*elvettiä???


NÄTTINEN-KOIVISTOINEN-HALTTUNEN
JÄÄSKÄ-HIRVONEN-PALOLA
KASKIMÄKI-PAAJANEN-PAKARINEN
TALLBERG-VÄÄNÄNEN-DYK
(TEISSALA, HEDE, ÅSTEN, VÄÄNÄNEN)

MELART-SALIN
LYYTINEN-MOTIN
KOTKANSALO-RANTAKARI
LARSSON
(LUOTO)

HALONEN
TAPONEN
(VINNI)
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Kevään pettymyksen jälkeen tuli pidettyä ihan kunnon tauko Jatkiksesta, mutta nyt alkaa kiinnostus alkavaa kautta kohtaan taas nousemaan joten muutama ajatus itseltäkin tässä kohtaa.

Mun nähdäkseni toi hyökkäys ei ole (paperilla) niin huono kuin monet täällä tuntuvat ajattelevan. Nättinen on loistohaku ja Pakarisen pitäminen hieno juttu, ja JOS viime kaudella (syystä tai toisesta) alisuorittaneet pelaajat (mm. Dyk, Tallberg, Palola) pääsevät huippuvireeseen ja Jääskä pystyy jatkamaan siitä mihin ennen loukkaantumistaan jäi niin näen että meillä on ihan hyvä hyökkäyskalusto kauteen lähdettäessä. Hirvoseen uskon isosti, veikkaan että tulee tekemään kovaa jälkeä liigassa tällä kaudella. Koivistoinen on liigan parhaita senttereitä ja Paajanen liigan paras kolmos sentteri. Väänänen nyt vähän 50/60, nyt olis tärkeä kausi hänellekin onnistua.

Puolustuksessa on liian paljon arpoja. Toki jos Melart ja Rantakari kykenevät olemaan top 10 pakkeja Liigassa ensi kaudella niin voimme kaikki huokaista helpotuksesta mutta mä en ole vakuuttunut näistä hankinnoista. Tuohon kun lisätään "miksi ihmeessä"-erikoishaku Larssonin muodossa (toivotaan että on ihan oikeasti scoutattu huolella) ja itseään etsivät Lyytinen ja Kotkansalo niin kyllähän tässä hieman kylmää hikeä pukkaa otsalle pakistoa tarkasteltaessa… Paljon on rakennettu sen varaan että juuri esim. Luoti ja Kotkis pelaavat nappikauden ja että esim. Melart pysyy ehjänä. Pakisto kestää vielä huonommin loukkaantumisia kuin (melko ohkainen) hyökkäys. Mutta upsidea on myös paljon; jos Melart ja Rantakari palaavatkin Liigaan ihan ylikylän ukkoina, Lyytinen tykittelee 20-21 kauden malliin, Kotkansalo jatkaa niitä otteita jotka johtivat viime syksynä mj-kutsuun, Larsson osoittautuu loistohauksi jne. niin meillähän on käsissä liigan top3-pakisto! Motinin pitäminen hieno juttu, toivottavasti on kapteenistossa. Ja Salinille vaan reilusti peliaikaa, Melartin vierelle kasvamaan...

Maalivahtiosasto tietysti askarruttaa. Halosessa on potentiaalia, toivotaan että on kesän aikana saanut nuo kevään pettymykset käännettyä voimavaraksi. Ja Taponen/Vinni kirittämässä, eli voi olla hyväkin tilanne lopulta. Mutta jotenkin erityisesti molariosastosta herää fiilis että onko Salmelainen tehnyt duuninsa ihan loppuun saakka...

Mutta se kaikista isoin kysymysmerkki tässä kohtaa itselle on Ville Peltonen. Millaisia kehitysaskeleita hän on valmentaja ottanut ja millaista oppia viime kaudesta? Tämä kausi ei voi olla pannukakku, se on ihan selvä. Juhlapuheet on kuultu, nyt pitää tulla tulosta.

Tampereen joukkueet ja Kärpät ovat mun kirjoissani selkeästi top-3 jengit tässä kohtaa, ja muut haastavat. IFK:n rankkaisin kuitenkin materiaaliltaan top-5:een, mutta kuten tiedämme paperilla ei ole ennenkään ollut merkitystä. Jypin uusiutuminen, Jukureiden toinen kausi OJ:n kanssa sekä Ässien mahdollinen nouseminen pohjamudista – siinä mun isoimmat mielenkiinnon kohteeni noin muuten Liigan osalta.

Mun isoin toive on että kausiennakoissa IFK:ta ei aseteta suosikkien joukkoon eikä tv-ohjelmia sun muuta härdelliä rakennella. Lähdettäisiin vaan ihan rauhassa, tutkan alla, tietoisesti altavastaajina kauteen niin ehkä se voisi poikia jotain hyvää. Tiukka ilme alusta saakka ja rotsin napit kokoajan visusti kiinni.

Parasta kauden alla; Halttunen, Kaskimäki, Salin jne. Joko markkinat on olleet (Tobbelle) ihan oikeasti kuivat, kassa on tyhjä (päinvastoin kuin muilla) tai sitten on vihdoin ihan oikeasti tajuttu ettei ne isot kalat ole aina oikotie onneen. Jospa kerrankin rakennettaisiin jotain vähän maltillisemmin, harkiten ja suunnitelmallisesti? Katsellaan sitä eurooppalaistaa suurseura-hommaa sitten kun ollaan oikeasti saatu hommat kestävälle pohjalle ja edes pilkahdus jostain menestyksen kaltaisesta. Tätä toivon.

Paskinta kauden alla; Broadhurstin ja Auvitun päätökset. Siis oikeasti, mitä h*elvettiä???


NÄTTINEN-KOIVISTOINEN-HALTTUNEN
JÄÄSKÄ-HIRVONEN-PALOLA
KASKIMÄKI-PAAJANEN-PAKARINEN
TALLBERG-VÄÄNÄNEN-DYK
(TEISSALA, HEDE, ÅSTEN, VÄÄNÄNEN)

MELART-SALIN
LYYTINEN-MOTIN
KOTKANSALO-RANTAKARI
LARSSON
(LUOTO)

HALONEN
TAPONEN
(VINNI)
Ensinnäkin hienoin postaus ikinä.

Asiaan tykkäisin ku kopioitais vaan kylmään viileästi Euroopan suurseuran, Frölundan reseptiä, eli hyvä runko ja siihen todella lupaavia junnuja taistelee paikoista ja ne saa peliaikaa.
Meillä alkais olee helmii junnuissa, Miettikää Uronen ja Halttunen ja Vinni viel, ihan a-luokan
Talenttia, se pitää osata vaan jalostaa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Parasta kauden alla; Halttunen, Kaskimäki, Salin jne. Joko markkinat on olleet (Tobbelle) ihan oikeasti kuivat, kassa on tyhjä (päinvastoin kuin muilla) tai sitten on vihdoin ihan oikeasti tajuttu ettei ne isot kalat ole aina oikotie onneen. Jospa kerrankin rakennettaisiin jotain vähän maltillisemmin, harkiten ja suunnitelmallisesti? Katsellaan sitä eurooppalaistaa suurseura-hommaa sitten kun ollaan oikeasti saatu hommat kestävälle pohjalle ja edes pilkahdus jostain menestyksen kaltaisesta. Tätä toivon.

NÄTTINEN-KOIVISTOINEN-HALTTUNEN

Pidin myös tästä tekstistä. Paljon positiivisiakin ajatuksia. Pidin siitä ajatuksesta, että tyypillistä kädetöntä nelosketjua ei rakenneta lainkaan. Pahoin vain pelkään, että Peltonen sen taas kasaa ja Åsten sekä Karvinen löytyvät kokoonpanosta pääsääntöisesti ennen nuoria lupauksia. Oikeastaan ainoa asia jota muuttaisin, niin ykkösketjuun en laittaisi junioripelaajaa. Helpompi on tulla 2-3 ketjuissa, joissa ne onnistumiset ovat bonusta. Ykkösessä ne paineet kasvavat aika pian ja tästä kärsii sitten joukkuekin. Jos halutaan iso kasa ajaa nuoria sisään hyökkäykseen, niin tarvitsemme kauden alusta ykkösen, joka tekee tulosta tasakentällisin ja YV:llä. Se antaa kaikille tilaa hengittää.


Mutta se kaikista isoin kysymysmerkki tässä kohtaa itselle on Ville Peltonen. Millaisia kehitysaskeleita hän on valmentaja ottanut ja millaista oppia viime kaudesta? Tämä kausi ei voi olla pannukakku, se on ihan selvä. Juhlapuheet on kuultu, nyt pitää tulla tulosta.

KJ on siitä huono verrokki, että oli voittanut valmentajana ennen IFK:ta, mutta toisella hänen kaudellaan joukkue oli jo hyvä, mutta pannukakkuun päättyi. Viime kaudella Peltosella oli paljon enemmän muuttujia, kuin KJ:lla oli aikanaan. Sille pitää myös antaa jotain painoarvoa, kun annetaan kritiikkiä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen ajoittain kirjoittanut osioonne varsin positiivisia näkemyksiä HIFK:n iskukyvystä ensi kaudelle. Mutu ja intuitio johdattavat minua siihen samaan lopputulemaan edelleen, eli runkosarjassa TOP4 ja pudotuspeleissä kaikki on auki. Kun tuossa tarkemmin tutustuin kaikkiin liigajoukkueisiin voimasuhdearviota tehdessäni, niin ehkäpä olen pikkaisen yliarvioinut HIFK:ta suhteessa pariin joukkueeseen ja TOP4 voi olla tiukassa. Toki HIFK voi lopulta olla ennemmän kuin osiensa summa ja täten osoittaa alkuperäisen intuitioni oikeaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös