HIFK kaudella 2022–2023

  • 686 067
  • 3 969

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Rakentavaa palautetta kannattaa aina antaa, kun siihen on aihetta. Oliko soittaja siis HIFK:n palveluksessa vai joku ulkoistettu myyjä? Ainakin Procito on näitä ulkoistettuja myyntikampanjoita ennen HIFK:llekin hoitanut, kuten toki HJK:lle ja monelle muullekin seuralle. Rohkenen epäillä, että tällaisella "joka seuran myyjällä" olisi mitään intressiä tehdä yhteenvetoja seuralle ja käsitellä asiakkaan pettymyksiä, vaan hänen duuninsa on saada handelia aikaan ja hän jatkaa luukuttamista.
Kyllä, oletan että soittaja on juurikin Prociton heppu, on soitellut useana vuonna, enkä nyt oleta tuon vuoria siirtävän. Mutta olen kyllä aiemmin keskustellut niin Lindströmin, kuin Raakelin ja Köllinkin kanssa, en nyt kuitenkaan tällä kaudella.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Milloin noita höntsiä taas jatketaan ja minkä takia se Pakarinen pitää repiä joka vitun höntsäturnaukseen mukaan?
Pakarinen menee varmaan ihan mielellään maju-peleihin, kun siellä saa pelata omalla pelipaikallaan laitahyökkääjänä. Ja hymiö tähän loppuun
 
Viimeksi muokattu:

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Jos voisin tykätä tästä viestistäsi 100 kertaa... (hymiö). Arvostan tätä todella korkealle. Odottelen innolla, jos joku kontaktoi meidän firmaa myös IFKsta. Olen varma, että osaamme kaikki olla asiallisia, mutta tiukkoja. Ehkäpä, väsyneet Country Clubilaiset alkavat ymmärtää, että alkavat olla rajoilla näiden idioottimaisuuksiensa kanssa.

Kuten aiemmin kirjoitin niin olen ollut havaitsevinani tällaista mitan täyttymistä ja pahimmassa tapauksessa välinpitämättömyyttä IFKta kohtaan myös monilla sellaisilla kannattajilla, jotka yleensä ovat olleet positiivareita. Ei me olla niin tyhmiä kuin IFK selkeästi kuvittelee. Perhetuttava, joka istuu meidän viereisillä kausaripaikoilla, oli nähnyt tuttunsa Köllin viime viikolla pelissä ja oli käynyt hauskan keskustelun:



Ja korostan, että tämä ei ollut mikään random-kohtaaminen vaan tuntevat toisensa ihan hyvin eli asetelma ei ole sama kuin minä menisin esimerkiksi Salmelaiselle kertomaan mielipiteeni

Tämän farssin on pakko maksaa Salmelaisen työpaikan ja samalla muutenkin iso putsaus organisaatiossa.
Minullekin soitettiin ja kysyttiin kiinnostusta. Vastasin ettei ainakaan tällä hetkellä kiinnosta, kun joukkue on niin surkeasti rakennettu. Kysyin haastattelijalta onko hän samaa mieltä ja hän totesi, että pakkohan se on myöntää. Ei ollut ilmeisesti HIFK:n palkkalistoilla. Juteltiin aika paljon muutakin.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Rakentavaa palautetta kannattaa aina antaa, kun siihen on aihetta. Oliko soittaja siis HIFK:n palveluksessa vai joku ulkoistettu myyjä? Ainakin Procito on näitä ulkoistettuja myyntikampanjoita ennen HIFK:llekin hoitanut, kuten toki HJK:lle ja monelle muullekin seuralle. Rohkenen epäillä, että tällaisella "joka seuran myyjällä" olisi mitään intressiä tehdä yhteenvetoja seuralle ja käsitellä asiakkaan pettymyksiä, vaan hänen duuninsa on saada handelia aikaan ja hän jatkaa luukuttamista.

Tokihan se usein on asiakkaalle yhdentekevää, kuka sitä seuraa edustaa, mutta mikäli oikeasti haluaa saada viestinsä perille, itse suosin aina sitä, että olen yhteydessä sellaiseen tahoon, joka varmasti on ko. yrityksen palkkalistoilla ja jolla on natsoja viedä asioita eteenpäin. Ja jonka myös on virkansa pakko se palaute oikeasti kuunnella, vaikka kuinka ei huvittaisi. Kannattaisi ehdottomasti vaikka tänään hallilla mennä rohkeasti Lindströmin puheille ja sanoa, että nyt on niin, että huolesi seurasta on kova ja koet, että seura on jotenkin apaattisessa tilassa ja käydä se keskustelu vaikka hänen kanssaan. Tai Köllin. Tai Rollen. Tai Kortesluoman. Tai Raakelin. Kaikki nämä henkilöt liikkuvat ihan avoimesti kansan keskuudessa ja vaikka heillä ei olisikaan aikaa mihinkään pitkään keskusteluun, kyllä sitä kohteliaasti saa viestinsä varmasti perille. Face to face-palaute on melkein aina parasta ja kyllä meillä siihen on mahdollisuus Nordiksella hengaillessamme.
Eihän ne vastaa edes viesteihin. Mutta kaveri, joka haastatteli minua totesi vievänsä viestit perille, kun häneltä sitä kysyin. Itse asiassa tehtävänä oli myös kysellä yleisesti HIFK:n lätkästä.
Lisätty puuttuva sana.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei muuta kuin tyhjennysmyynnit käyntiin. Joukkueen kasaajahan oli luovuttanut jo ennen kauden alkua, kun jätti sen pahasti keskeneräiseksi. Sano mitä sano.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän tossa edes keskitason liigajengin kasaamisessa voi olla niin pirun vaikeaa kun rahaa on! Meille ei jostain syystä rantaudu joukkueen rungoksi ”vakaita liigapelaajia” ja siihen höysteeksi puolenkymmentä nykyhuippua.

Tänne roudataan epävakaita tai joskus aikanaan huipulla olleita laahustajia isolla rahalla.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kun ajelin Nordikselta himaan, liikennevaloissa mietin että ei tunnu miltään. Ei siis vituttanut, eikä vaan tuntunut mitään. Tämän kauden HIFK-organisaatio on onnistunut tappamaan kaiken emootion peliä kohtaan. Ja ilman sitä ei ole mitään.

Pelottaa myös uuden toimitusjohtajamme kriisijohtajuuskyvyt. Olen Lindströmin jokusen kerran tavannut, ja minulla on hieman pelko perseessä että ei välttämättä ole johtaja joka loistaa kun homma palaa levylle. Toivottavasti olen väärässä. Kovat ajat vaativat kovia ratkaisuja. Nyt.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän tossa edes keskitason liigajengin kasaamisessa voi olla niin pirun vaikeaa kun rahaa on! Meille ei jostain syystä rantaudu joukkueen rungoksi ”vakaita liigapelaajia” ja siihen höysteeksi puolenkymmentä nykyhuippua.

Tänne roudataan epävakaita tai joskus aikanaan huipulla olleita laahustajia isolla rahalla.
Keskitason jengin kokoaminen on helppoa. Mutta kun överibudjetin omaavat toopet suorittaa , on tulos tätä. Ostetut höpö höpö koulutukset eivät ole ongelma. Se jengi, joka niitä ostaa on. Ja vielä suurempi ongelma on rekrytoijat, jotka ostaa osaamattomuutta.

Meillä kestää vielä 2v ennenkuin tajutaan ettei tämä enää mene läpi. Tämän päivän hallin täyttöastetta voi aina selittää . Fakta kuitenkin, että tämä oli 6.12 etkot.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se tunne kun näet jo kesällä bussin ajavan täysillä päin seinää, mutta kuski ei tee elettäkään jarruttaakseen. Nyt on jo pelastuslaitos repimässä romua irti seinärakenteista, mutta pilotti roikkuu edelleen ratissa.

Tämän kauden HIFK on tappanut kaiken mielenkiinnon itseään kohtaan. Turha tässä sen enempää on alkaa asioita kertaamaan, kun ne ongelmakohdat on nostettu tuloksetta esiin jo viime keväästä lähtien.

Taposelle kuitenkin kiitokset, edes yksi valonsäde jengissä.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
3miljoonan budjetilla saatu kasaan tämmöinen nippu. En millään voi uskoa että tämä joukkue on syönyt budjettia kokonaan. Uskoisin että varastossa on 250-400K. Sitten tulee itse ongelma. Tobias joka ostelee näitä arpoja ja toivoo että nyt osuisi omalle kohdalle voitto. Pääsisi kertomaan hei katsokaa mitä minä löysin.
 
J

Just-Ice-Hockey

Annoin tänään oman osani paineesta. Ollaan firman puolesta osallistuttu useampana vuonna joulukampanjaan jossa laitetaan firman logo Nordiksen valoseinälle ja saa vähän Petoklubi-lippuja. Olin vähän odottanut soittoa tulevaksi juuri näinä aikoina Officelta.

Tänään se tulikin. Aloitin palopuheeni että en osallistu enää ennen kuin siellä toimistolla aletaan suhautumaan tähän touhuun samalla intohimolla kuin kannattajien puolella. En tiedä luulenko vain, mutta jäi fiilis että en ollut ensimmäinen asialla, koska keskustelua alettiin pikaisesti lopettelemaan.

Näitä alkaa nyt ilmeisesti tosiaan tulla enemmänkin. Olin eiliseen asiakasneuvotteluun varustautunut asianmukaisesti IFK-kravattineulalla. Tarkoituksellinen valinta, koska tiesin kyseisen asiakasyrityksen johtajien olevan verrattain kovia IFK-faneja. Kravattineula tekikin tehtävänsä, tapaamisen ilmapiiri oli hyvä ja keskustelua käytiin muustakin kuin puhtaasti liiketoimista. Jäätiinpä vielä allekirjoitusten jälkeen juomaan toiset kupit kahvia (ja konjakit). Vapaamuotoisen keskustelun aikana yhtiön hallituksen pj kertoi, että heillä oli tehty periaatepäätös siitä, että kaikki taloudellinen tuki (= kausikortit etc.) IFK:n suuntaan lopetetaan, kunnes seuran urheilullinen tekeminen on jälleen uskottavaa. Käytännössä kuulemma edellytävät ennakkoon mestaruustason rosteria ja/tai muutoksia urheilujohdossa.

Vaikka tuo taloudellinen tuki ei sinänsä IFK:ta kaada, niin puhutaan kuulemma kausitasolla +10.000 eurosta.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Näitä alkaa nyt ilmeisesti tosiaan tulla enemmänkin. Olin eiliseen asiakasneuvotteluun varustautunut asianmukaisesti IFK-kravattineulalla. Tarkoituksellinen valinta, koska tiesin kyseisen asiakasyrityksen johtajien olevan verrattain kovia IFK-faneja. Kravattineula tekikin tehtävänsä, tapaamisen ilmapiiri oli hyvä ja keskustelua käytiin muustakin kuin puhtaasti liiketoimista. Jäätiinpä vielä allekirjoitusten jälkeen juomaan toiset kupit kahvia (ja konjakit). Vapaamuotoisen keskustelun aikana yhtiön hallituksen pj kertoi, että heillä oli tehty periaatepäätös siitä, että kaikki taloudellinen tuki (= kausikortit etc.) IFK:n suuntaan lopetetaan, kunnes seuran urheilullinen tekeminen on jälleen uskottavaa. Käytännössä kuulemma edellytävät ennakkoon mestaruustason rosteria ja/tai muutoksia urheilujohdossa.

Vaikka tuo taloudellinen tuki ei sinänsä IFK:ta kaada, niin puhutaan kuulemma kausitasolla +10.000 eurosta.
Varsinaista kausitukipakettia toimistolta aletaan kyselemään aina siinä toukokuun puolenvälin paikkeilla. Saattaa olla haastetta ensi kaudelle, jos tuo kollektiivinen muniinpuhaltelu seurassa jatkuu läpi tämän kauden.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varsinaista kausitukipakettia toimistolta aletaan kyselemään aina siinä toukokuun puolenvälin paikkeilla. Saattaa olla haastetta ensi kaudelle, jos tuo kollektiivinen muniinpuhaltelu seurassa jatkuu läpi tämän kauden.

Puhutaanko nyt näistä Club 1897-paketeista?
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Aivan kauhiaa katsoa tilastoja.
Alle 1,9 tehtyjä maaleja per game ja yli 2,4 päästettyjä. Päästetyt vielä jotenkin hyväksyttävissä vaikka kasvussa. Mutta tehdyt...
Ja pisteet per game, en jatka.
Tämä on aivan hirveää. En uskonut kokevani moista ennen kuolemaani. Kaikenlaista on tullut elämän aikana vastaan, muttei moista.
 

fakiiri

Jäsen
Eihän ne vastaa edes viesteihin. Mutta kaveri, joka haastatteli minua totesi vievänsä viestit perille, kun häneltä sitä kysyin. Itse asiassa tehtävänä oli myös kysellä yleisesti HIFK:n lätkästä.
Lisätty puuttuva sana.
Lähipiiriini kuuluva henkilö lähetti HIFK:n johdolle hallituksen puheenjohtajaa myöten lokakuun alussa "toimenpideohjelman" asioista, joita HIFK:ssa pitäisi muuttaa ja kehittää.
Siinä oli esityksiä muun muassa seuran juniorityöstä, peli-identiteetistä ja taloudessa.
Tiedättekö mitä? Esitykseen ei ole vastattu mitään. Pelkkää hiljaisuutta.
 

Kara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saipan tämänpäiväisen kahden maalin myötä valahdettiin jälleen vähiten maaleja tehneeksi joukkueeksi. Maaleja ollaan tällä kaudella tehty 28 ottelussa yhteensä 53 kappaletta ja päästettyjä on 68. Tehtyjen- ja päästettyjen maalien keskiarvo/ottelu on näin 1,89 - 2,43.
Viimeisistä sääliplayoffpaikoista käydään myös kovaa taistelua, sillä joukkueet sijoilla 8-14 on kaikki 5 pisteen sisällä toisistaan.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös