Olen oikein tyytyväinen kaikkiin jatkoihin. Ja mielestäni kaikki lunastivat jatkon ihan peliesityksillään. Jopa Jääskä, sillä olen edelleen sitä mieltä, että Jääskän lopullista tykkikautta ei olla nähty vielä vain ja ainoastaan lukuisten loukkaantumisten vuoksi. Jospa nyt Jäky saisi ehjän kesän alle ja tykittäisi kunnon tykkikauden ensi kaudella. Joku saattaa pitää hulluna, mutta mielestäni Jääskässä on ihan aitoa potentiaalia olla sellainen 20 maalin mies. Ja juuri tällaiset pitää saada jatkossakin pidettyä: liian huono pelaaja isompiin ympyröihin, mutta aivan hemmetin vakaa Liiga-pelaaja ja kaiken lisäksi oma jätkä.
Vähän tietysti kylmää, ettei Sallisen ja Åstenin nimeä löytynyt. Veikkaan kuten moni muukin, että jos sopimus olisi olemassa Mickellä, nyt se olisi julkaistu. Ettei vaan joku Ässät tai TPS haistellut syksyllä riittävän ajoissa ja tehneet sopparin. Mutta jos näin kävi, niin Tobbaria en kivittäisi. Ei Åsten ollut syksyllä mitenkään sellainen pelaaja, jolle olisi pitänyt täysin ehdoitta tehdä jatkoa. Kevät nyt sitten oli ihan sitä tasoa, että saattoi uudelleenrakennusta tekevä NY Rangers olla jo kintereillä. #hymiö.
Maalivahdeista sen verran, että Halonen-Taponen olisi raikas lähestymistapa, mutta kyllä mua silti varmasti hieman kylmäisi lähteä kannujahtiin noin kokemattomalla kaksikolla. Onko Michael Garteig sitten oikea valinta ykkösvahdiksi, niin sitä en osaa sanoa, mutta kokenut se ainakin on ja tuntee Liiga-kiekon jo entuudestaan. Ei ole siis mallia Brad Thiessen, joka taisi pelata ensi kertaa ison veden toisella puolella tunnetuin seurauksin.
Jos sieltä maanantaina tulee Ville Peltonen + Cory Murphy sekä Koivistoinen, Innala, Hirvonen, Karvinen, Paajanen, Kotkansalo, niin olen jo aika tyytyväinen. Aivan ihana bonari olisi sitten jos maanantaina tulisi myös Sallisen, Hurstin sekä Muulin jatkot. Yleensä noissa saa kuitenkin silleen ainakin semisti pettyä eli todennäköisesti joku tuolta listalta kyllä puuttuu ja todennäköisesti useampikin nimi.