HIFK kaudella 2020–2021

  • 641 614
  • 3 248

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Sulla on varmaan enempi kompetenssia kuin Lundellilla noita veskoja vertailla, tai että mikä heidän kehityksensä kannalta on parasta juuri nyt.
Saatat olla oikeassa.
Nähdäkseni ero ei ole niin suuri heidän välillään, että koska Halonen on odottanut vuoroaan jo pitempään on annettava hänelle paikka kakkosena. Kyllä minä näen Roopessa enemmän.
Aika näyttää kumpi menee pidemmälle.
Toivotaan että Tuohimaa ja Halonen pysyvät ehjinä, ettei Lunkan tai jonkun lähes lopettaneen tarvitse tulla paikkaamaan.
Outoa muuten, ettei kotisivuille saatu tätäkään.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sekoilu senkun syvenee. Taponen Espooseen on hirveä vikatikki. Mielestäni hän on parempi kuin Halonen eikä Mestis ole oikea paikka hänelle kehittyä.
Seinäkello ei tikitä, ei.

Seura voi hyvinkin laittaa arvokkaammaksi lupaukseksi katsomansa maalivahdin Mestikseen ja vähemmän lupaavan edustuksen kakkoseksi. Tuohimaa pelannee täydellä kaudella 45-50 -ottelua – jos Taponen saa ison roolin Kespoossa, niin se on varmaankin kehittävämpää pelata alemmalla tasolla kuin kuluttaa penkkiä Liigassa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Sääli tosiaan kun 19v kaveri pääsee pelaamaan miesten pelejä, ei todellakaan ole enää kehittymisen varaa sarjassa viime kauden 89% torjuntaprosentin jälkeen. Varmasti olisi kehittynyt paremmin Fransin takana hajapelejä pelaamalla. On se Salmelainen vaan sekaisin!
Kyllä niitä pelejä pitää tulla ja tulee pakosti kakkosellekin. Ja lainassa Halonenkin oli, mutta Liigassa ja sai miesten pelejä.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eiköhän tässä ihan suunnitelman mukaan mennä, että Halonen on nyt näistä kahdesta lahjakkaasta ensimmäisenä tökkimässä Tuohimaata. Toki pidän Taposta napsun verran lahjakkaampana ja uskoisin, että potentiaalia olisi jo ensi kaudella vetää Liigan puolella "annuset", mutta kyllä tämä korttitalo tulee sortumaan ihan muihin asioihin kuin siihen, että missä Taponen pelaa ensi kauden.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Eiköhän tässä ihan suunnitelman mukaan mennä, että Halonen on nyt näistä kahdesta lahjakkaasta ensimmäisenä tökkimässä Tuohimaata. Toki pidän Taposta napsun verran lahjakkaampana ja uskoisin, että potentiaalia olisi jo ensi kaudella vetää Liigan puolella "annuset", mutta kyllä tämä korttitalo tulee sortumaan ihan muihin asioihin kuin siihen, että missä Taponen pelaa ensi kauden.
Näin on. Kärppien mestaruus on lähinnä muodollisuus ja nyt vielä vissiin tulee jotain Salomäkiä Nashvillestä kakun päälle joten huvittaa meidän jotkut Taponen ja Broadhurst-spekulaatiot. Peruspositiivisena totean lopuksi että ei Pikkarainen enää huonommin voi valmentaa joukkuetta kuin viime kaudella eli IFK:n suunta on ehdottomasti nousujohteinen.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Kapteenisto on valittu:

C Jere Sallinen
A Ville Varakas
A Anton Lundell
A Juho Keränen

 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
0
Näin on. Kärppien mestaruus on lähinnä muodollisuus ja nyt vielä vissiin tulee jotain Salomäkiä Nashvillestä kakun päälle joten huvittaa meidän jotkut Taponen ja Broadhurst-spekulaatiot. Peruspositiivisena totean lopuksi että ei Pikkarainen enää huonommin voi valmentaa joukkuetta kuin viime kaudella eli IFK:n suunta on ehdottomasti nousujohteinen.

Kyllä Lukko on kova haastaja jos Heinola ja Reunanen jäisikin koko kaudeksi. Heittäisin itseasiassa betsin Rauman suuntaan.

En myöskään tällä hetkellä pidä HIFKiä mestariehdokkaana.

Jos siis pelataan.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
0

Kyllä Lukko on kova haastaja jos Heinola ja Reunanen jäisikin koko kaudeksi. Heittäisin itseasiassa betsin Rauman suuntaan.

En myöskään tällä hetkellä pidä HIFKiä mestariehdokkaana.

Jos siis pelataan.
Nähtäväksi jää kenet Pekka Virta heittää bussin alle ja käykö sen homman kanssa tuuri ettei paletti mene täysin sekaisin. Nyt meni Elon kohdalla ilman damagea mutta muutamana aiempana kautena on mennyt loppukaudet aivan vihkoon. Ja joka kausi on joku Virran pelaajista saanut puukon julkisesti selkäänsä valmentajaltaan.

Samaa mieltä HIFK:sta, tällä kokoonpanolla maksimi lienee yritys hyvä kymmenen ja sijat 5-6.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Nähtäväksi jää kenet Pekka Virta heittää bussin alle ja käykö sen homman kanssa tuuri ettei paletti mene täysin sekaisin. Nyt meni Elon kohdalla ilman damagea mutta muutamana aiempana kautena on mennyt loppukaudet aivan vihkoon. Ja joka kausi on joku Virran pelaajista saanut puukon julkisesti selkäänsä valmentajaltaan.

Samaa mieltä HIFK:sta, tällä kokoonpanolla maksimi lienee yritys hyvä kymmenen ja sijat 5-6.

Hyvä pointti tosta, että Virta ei ole vielä onnistunut keväisin Lukon kanssa. Hauskaa, että mun kiekkoa ammattikseen puuhaavat frendit veikkasi kovaan ääneen, että HIFK olisi mennyt jatkoon seitsemän pelin sarjassa Lukkoa vastaan. Oma kiekkoymmärrys ei riitä ymmärtämään tuota puolta, mutta väite on, että Pikkarainen hallitsee sen pleijareissa tarvittavan prosenttikiekon paremmin. Ja HIFKn jengi oli kasattu täyteen pleijareissa loistavia ja jopa tasoaan nostavia pelaajia.

Mutta se mittelö jäi nyt näkemättä.

Jos HIFK pelaa kauden tällä kokoonpanolla, heitän itsekin Salmelaisen bussin alle. Mutta en usko, että pelaa. Jos yleisölle pelataan ja yleisö löytää tiensä hallille, niin sieltä voi tulla vielä vaikka kuka.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kapteenisto on valittu:

C Jere Sallinen
A Ville Varakas
A Anton Lundell
A Juho Keränen

Keränen??? En kyllä ymmärrä tai ehkä hän on kopissa MVP ja onhan hän toki hyvä hiipijä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Keränen??? En kyllä ymmärrä tai ehkä hän on kopissa MVP ja onhan hän toki hyvä hiipijä.

Ekalla silmäyksellä mietin samaa mutta toisaalta. Kuka muu sopisi jos 4 nimetään? Mä keksin vain Jääskän.

Toki kapteenina oleminen on laaja kokonaisuus. Se liittyy pelillisten suoritusten lisäksi myös siihen miten hoitaa treenit ja miten käyttäytyy ja toimii jengin sisällä yms. Mutta yhtään haastattelua en Keräseltä enää jaksaisi kuulla. En jaksa sitä saatanan vääntämistä ja sönköttämistä. IFK:n kapteenien pitäisi mun mielestä osata puhua niin että haastattelun jaksaa kuunnella ja saa selvää, varsinkin täällä päin Suomea asuvat. Vito, Sallinen ja Lundell - ei ongelmaa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
J.Keränen on varmasti erinomainen ”A”. Sillä sentään on musta luontainen paikka nelosen laidassa/keskellä toisin kuin Lennulla. Ja se A.Tyrväinen-Keränen-Tallberg ketju oli oikeasti hyvä ja antaa lupausta, että potentiaalia on, kun on oikeanlainen ketju. Me (minäkin) ehkä haukutaan Kerästä enemmänkin sen takia, kun se pelailee välillä kakkosketjussa, kun kaikki avut nimenomaan sopivat sinne nelosketjuun.

Sallinen, maailmanmestari
Lundell, Junnujen maailmanmestari
J.Keränen Suomen mestari
Ville Varakas, Ruotsin mestari (ja junnujen).

Ei varmaan ihan sattumaa miksi juuri noi neljä on valittu. Ovat nähneet mitä se voittaminen vaatii.

Ja Lunkka mukana, koska on varmaan paljon näitä junnujen extratreenejä, joita Kalto vetää. Lunkka johtaa siellä esimerkillään.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
En myöskään tällä hetkellä pidä HIFKiä mestariehdokkaana.
Näin se valitettavasti on. Itse pidän valmentajavaihdoksen myötä Tapparaa suosikkina. Tai siis todennäköisimpänä mestarina.
Meidän mahdollisuudet lepää siinä, että kausi keskeytetään ja voittaja arvotaan.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Jos Keränen on ainoa vaihtoehto neljänneksi, niin joukkue on huonosti kasattu. Itse voisin valita Saarisen, Dykin ja Jääskän ainakin ennen.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jos Keränen on ainoa vaihtoehto neljänneksi, niin joukkue on huonosti kasattu. Itse voisin valita Saarisen, Dykin ja Jääskän ainakin ennen.

Mistä tiedät Dykin, Jääskän persoona tai luonnolliset johtamistaidot joukkueen sisällä oleva paremmat kuin Keräsellä? Kaikille se rooli ei sovi ja osa ei sitä ei edes halua, ihan kuten normaalissa työyhteisössä.

Sen tiedän, että työmoraaliltaan Keränen on joukkueen kärjessä niin harjoituksissa kuin useimmiten myös peleissä. En minäkään mikään Keränen fani ole, mutta olen kyllä nähnyt kun Keräsestä revitään se paras irti ja se Keränen on ihan helvetin hyödyllinen pelaaja joukkueelleen.

En oikein muutenkaan ymmärrä, että jaksetaan mielipahoittaa kun Juho Keränen on varakapteenin varakapteeni.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos Keränen on ainoa vaihtoehto neljänneksi, niin joukkue on huonosti kasattu. Itse voisin valita Saarisen, Dykin ja Jääskän ainakin ennen.
Keränen kuului Kärppien kapteenistoon kaksi viimeisintä kauttaan Oulussa. Räpsäytti muuten nelosketjussa viimeisellä kaudellaan mojovat tehot 7+11. Kärpät olisi halunnut pitää taistelijan, mutta opinnot ja halu suurempaan rooliin veti etelään.

HPK:ssa hän pelasi kaksi kautta ja molemmat kapteenistossa. Taisi ensitöikseen siirrättää limuautomaatiin pois pukuhuoneesta.

HIFK:ssa lähtee nyt käyntiin kolmas kausi ja toinen kapteenistossa. Eiköhän siinä ole ihan syynsä, miksi tämä periksiantamaton pohjoisen mies valitaan vuosi toisensa perään kapteenistoon. Minä toivottaisiin hänet tervetulleeksi takaisin Kärppiin vaikka heti.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Keränen kuului Kärppien kapteenistoon kaksi viimeisintä kauttaan Oulussa. Räpsäytti muuten nelosketjussa viimeisellä kaudellaan mojovat tehot 7+11. Kärpät olisi halunnut pitää taistelijan, mutta opinnot ja halu suurempaan rooliin veti etelään.

HPK:ssa hän pelasi kaksi kautta ja molemmat kapteenistossa. Taisi ensitöikseen siirrättää limuautomaatiin pois pukuhuoneesta.

HIFK:ssa lähtee nyt käyntiin kolmas kausi ja toinen kapteenistossa. Eiköhän siinä ole ihan syynsä, miksi tämä periksiantamaton pohjoisen mies valitaan vuosi toisensa perään kapteenistoon. Minä toivottaisiin hänet tervetulleeksi takaisin Kärppiin vaikka heti.

Aika tyhjentävä. Eiköhän J.Keräsellä ole ne vaadittavat natsat siellä kopissa.

Kyllähän mäkin kritisoin paljon J.Keräsen jatkoa. Vitutti niin paljon sen viime kauden pelit. Mutta kundin itsensä kohtaaminen toi aika paljon kunnioitusta. Analyyttisesti purki ja myönsi huonon kauden ja mitä pitää tehdä tällä kaudella paremmin. Kyllä mä ymmärrän miksi sitä nuoremmat varmasti kopissa kuuntelee. Arvostettu pelaaja muutenkin kiekkopiireissä.

Ehkä tää kausi on se Juhon kausi. Ainakin itse toivon, että näkis sitä Juhoa, jota nähtiin toissakeväänä. Sehän oli se Keränen, jota Kärppäfanitkin näköjään kaipaa.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Analyyttisesti purki ja myönsi huonon kauden ja mitä pitää tehdä tällä kaudella paremmin.

En nyt ota niinkään kantaa Keräseen, mutta eikö lähes kaikki jääkiekkolijat jauha tätä samaa..?

Kertovat haastatteluissa mitä pitäisi tehdä, mutta osa ei saa koskaan tehtyä ja moni palkkaa itselleen kesällä henk.koht. valmentajan kertomaan videoilta mitä pitää muuttaa ja hiomaan pikkujuttuja mitä eivät itse tajua kun valtaosa ei ole juuri koskaan joutunut miettimään (näin olen parilta valmentajalta kuullut) omaa peliään. Kuulemma nuoremmalla polvella eri tilanne kun valmennustapa muuttunut viime vuosina.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
HIFK:ssa lähtee nyt käyntiin kolmas kausi ja toinen kapteenistossa. Eiköhän siinä ole ihan syynsä, miksi tämä periksiantamaton pohjoisen mies valitaan vuosi toisensa perään kapteenistoon. Minä toivottaisiin hänet tervetulleeksi takaisin Kärppiin vaikka heti.

Aa saatanan men.


Ihan hieman voisi taas jotkut puhallella paperipussiin. Keränen on viimeisen päälle soturi ja yksi pidetyimmistä joukkuekavereista tässäKIN joukkueessa. Aivan kummallinen palstatotuus on tullut jostain Keräsen paskuudesta. Etenkään asenteesta ei ole ikinä jäänyt kiinni, meilläkään. Viime kausi olisi voinut mennä tietysti paremminkin, mutta tämä rienaus menee ainakin itseltäni täysin yli ymmärryksen. Monen valmentajan luottomies, niin myös Piken.

Onnittelut Kertsille valinnasta edustamansa joukkueen kapteenistoon. Jälleen kerran.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Jos Keränen on ainoa vaihtoehto neljänneksi, niin joukkue on huonosti kasattu. Itse voisin valita Saarisen, Dykin ja Jääskän ainakin ennen.

Miksei näihin viesteihin voi antaa alapeukkuja?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin minäkin.
Se, että lähettäisit Keräsen takaisin Kärppiin ilomielin on ymmärrettävää. Jokaisella on omanlainen näkemys siitä, miten menestyvä joukkue kannattaa rakentaa. Minä olen seurannut kannattajana kohtuullisen läheltä tämän vuosituhannen parhaan liigaseuran toimintaa viimeiset 25 vuotta. Olen oppinut sen, että Juho Keräsen kaltaisia pelaajia tarvitaan menestyvään joukkueeseen. Enkä tarkoita nyt pelkästään jäällä nähtävää pyyteetöntä aherrusta, vaan myös henkisiä ominaisuuksia. Keränen on viisas urheilija monellakin tasolla. Hän on analyyttinen ja pystyy näkemään harjoittelun kokonaisvaltaisen merkityksen. Hän on nöyrä ja empaattinen. Varmasti hän on HIFK:sakin pidetty ja arvostettu yhteisön jäsen, ainakin joukkueen sisällä. Viimeistään pudotuspelissä hänen arvonsa huomataan myös ylimmälle penkkiriville.

Kärpissä pelaa kaksi etelästä tullutta soturia samassa roolissa kuin Keränen pelaisi, jos olisi Ouluun jäänyt eli herrat Karvinen ja Sailio. Jäällä heidän roolinsa nelosketjun sotureina on merkittävä. En kuitenkaan usko, että kumpikaan pystyy vastaamaan Kerästä ”pukukoppipelaajana”. Yhtäkaikki, molemmat ovat kannattajien suosiossa, vaikka aina ei ole hyvin mennytkään. Molemmilla on ollut kohtuullisen pitkiä vaisuja jaksoja. Kuitenkin aina pudotuspelissä molemmat ovat täyttä timanttia ja erittäin arvokkaita joukkueelleen. Oulussa tällaisten raatajien arvo tiedostetaan. Olemme oppineet, että mestaruuteen vaaditaan hyvin roolitettu joukkue. Myös raastinrautaa pitää olla. HIFK:n kannattajakunnassa vaikuttaa olevan joukkio, joka ei asiasta ole samaa mieltä. Muistaakseni myös Sailio sai aikanaan HIFK:ssa pelatessaan raippaa kannattajilta. Oulussa Sailiota rakastetaan. Viimeisimmän mestaruutemme takuumies ja mestaruuden ratkaisseen voittomaalin ykkössyöttäjä.

Minkälainen pelaaja mielestäsi on sopiva HIFK:n nelosketjuun, jos Keränen ei sellainen ole? Toki varmasti joku tulisieluinen oma kasvatti, mutta onko teillä semmoista tässä hetkessä?
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän lipsahtaa offtopicin puolelle, mutta...

Juho Keränen on juuri sellainen kevvään pellaaja ja johtaja, joita me tarvitaan. Viime kaudella meni runkosarja aika ajoin melko surffailuksi, mutta nyt kun hänestä luovuttaisiin ja vetäisi jossain Tapparan nelssonissa ensi kauden rymistellen suvereenisti Suomen mestaruuteen, niin sitten täällä itkettäisiin, että miksei meillä ole tuollaisia juhokeräsmäisiä menestyksen takuumiehiä alaketjuissa.

On tämä kyllä melkoinen puuhamaa tämä Jatkoajan IFK-osio. Taidan ottaa kahvia.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Kunhan Piku ei enää toista aivopieruaan peluuttamalla Kerästä ylivoimalla snaipperina. Keränen sopii kyllä vielä neloseen, kunhan saa siellä tukea muiltakin kuin kevyiltä junnuilta ja Åstenilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös