HIFK kaudella 2019–2020

  • 749 377
  • 3 319
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Niin, nää on näitä ikuisia makuasioita, että mihin kukakin on tyytyväinen, mitä odottaa pelaajalta jne. En oo hetkeen haaveillut Lennun vetävän mitään kolmenkymmenen paunan runkkaria, vaan soturia alivoimalle, syömään kiekkoja, repimään ja raastamaan ja horjuttamaan vastustajaa kovilla puhtailla pommeilla. Pidempi aikaiset ketjukaverit vois myös helpottaa omaa sekä ketjun tekemistä, ettei ukot vaihdu joka kolmannessa pelissä aina ympärillä, tämä toki ihan perus täällä. Tähän rooliin siis sinne neloseen/13. hyökkääjäksi. Saatan olla vähän vanhanaikainen tämän asian suhteen, mut mitäs sitten.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Pisteistä nyt on Lennun kohdalla ihan turha puhua mitään (kun ei koskaan edes mikään pistenikkari ole ollut) mutta erityisesti parin viime kauden aikana pelillinen anti ollut niin vähäistä etten kyllä henk. koht. uskalla enää edes haaveilla niistä kiekonsyömisistä, raastamisista tai kovista taklauksista. Ja mikä pahinta en ole nähnyt kentällä sellaista hahmoa ja nimenomaan soturia jollainen itse toivoisin IFK-kapteenin olevan. Mulle Lennu on kaikella kunnioituksella vain yksi muiden joukossa, ei suuri IFK-persoona tai johtohahmo enkä täten voi peliesityksien valossa ymmärtää miksi miehelle lyötiin pitkä jatkosoppari kouraan. Toisaalta pakko vaan luottaa siihen että miehessä jotain näitä ominaisuuksia selkeästi on kun valmentajat ja joukkueenjohtajat näin näkevät. Ja toivon toki että ensi kaudella nähtäisiin elämänsä kautta isolla sydämellä vetävä IFK-kapteeni!
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Finaaliporukoilla on nelosessa esim. Sailio Kärpillä ja Kanninen Kerholla. Jos ei se pudotuspeleissä nähty Lennu kelpaa meille siihen tontille, niin mitä sinne sopisi sitten odottaa tilalle?

Enemmän mua sylettää Nypsin jatko. Repesin että Eliteprospectissa on valmiina jo punainen risti ens kaudeksi. Työelemässä duunarit vaihtuu hyvinkin hätäisesti jos jollain tuppaa olemaan saikkulappu kourassa suhteellisen tiheään. En ymmärrä miten meidän tehdaspäällikkö ei tätä ole nähnyt..
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Finaaliporukoilla on nelosessa esim. Sailio Kärpillä ja Kanninen Kerholla. Jos ei se pudotuspeleissä nähty Lennu kelpaa meille siihen tontille, niin mitä sinne sopisi sitten odottaa tilalle?

Enemmän mua sylettää Nypsin jatko. Repesin että Eliteprospectissa on valmiina jo punainen risti ens kaudeksi. Työelemässä duunarit vaihtuu hyvinkin hätäisesti jos jollain tuppaa olemaan saikkulappu kourassa suhteellisen tiheään. En ymmärrä miten meidän tehdaspäällikkö ei tätä ole nähnyt..
Nypsillä sukulaisia dinojen seassa. Harvoin sitä töistä monoa saa jos pitkän pöydän äärellä istuu päättäjiä.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Enemmän mua sylettää Nypsin jatko. Repesin että Eliteprospectissa on valmiina jo punainen risti ens kaudeksi. Työelemässä duunarit vaihtuu hyvinkin hätäisesti jos jollain tuppaa olemaan saikkulappu kourassa suhteellisen tiheään. En ymmärrä miten meidän tehdaspäällikkö ei tätä ole nähnyt..
Vähän nussin pilkkua, mutta kunnallisella voi olla saikkulappu toisensa perään ja työntekijä ei vaihdu, vaan sijainen hankitaan. Toki alasta riippuen. En ota kantaa, onko se oikein vai väärin, mutta ehkä IFK on SM-liigan kunta-ala.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@SaatananJäätävä Missä näin toimitaan? Itse olen työskennellyt tehtaassa lähes koko työuran enkä tunnista sinun kuvailemaa asiaa. Loukkaantuminen työtehtävissä rinnastetaan varmaan jääkiekossa työtapaturmaan joka ei todellakaan ole irtisanomisen peruste oikeastaan missään olosuhteessa.

En ymmärrä miksi Nypsin sopimuksesta pitää mieli pahoittaa. Täysin merkityksetön asia isossa kuvassa ja jos nyt sattuisikin pysymään terveenä, todennäköisesti on hyödyllinen joukkueelle.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@jph27 , tilanteesta tekee hivenen ongelmallisen se, että Nykopp ei pelaa ilmaiseksi ja huhut kertovat, että nykyinen sopimus ei ole mitään pikkuhiluja. Näin ollen se on pois käytettävissä olevasta budjetista ja koska sentteri pelipaikkana näyttää olevan haasteellinen paikka löytää pelaajia, jokainen ”ehkä”-osaston jannu jättää loukkaantuessaan aukon kokoonpanoon. Nyt on yksi kausi sopimusta lusittu käytännössä ilman tuloksia ja hyötyä ja ensi kaudella Nykoppin on käytännössä pakko pysyä ehjänä ja kokoonpanossa hyvillä tuloksilla tai muuten koko sopimus on ollut vain ja ainoastaan kuluerä.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@jph27 , tilanteesta tekee hivenen ongelmallisen se, että Nykopp ei pelaa ilmaiseksi ja huhut kertovat, että nykyinen sopimus ei ole mitään pikkuhiluja. Näin ollen se on pois käytettävissä olevasta budjetista ja koska sentteri pelipaikkana näyttää olevan haasteellinen paikka löytää pelaajia, jokainen ”ehkä”-osaston jannu jättää loukkaantuessaan aukon kokoonpanoon. Nyt on yksi kausi sopimusta lusittu käytännössä ilman tuloksia ja hyötyä ja ensi kaudella Nykoppin on käytännössä pakko pysyä ehjänä ja kokoonpanossa hyvillä tuloksilla tai muuten koko sopimus on ollut vain ja ainoastaan kuluerä.
Nykopp ollut 6 täyttä kautta HIFK:n rosterissa. Näiden kuuden kauden aikana hän on pelannut 216/360 mahdollisesta ottelusta.
Nykopp on siis ollut loukkaantuneena 41% ajastaan meillä.

Jos lähdetään rinnastamaan tätä meidän arkisen ahertajien maailmaan, niin tuo tarkottaisi tuolla ka prosentilla vuosittain tuollaista kevyttä 150 päivän sairaspoissaoloa. Väitän että kovinkaan moni työpaikka vastaavaa katselisi vaikka olisi kuinka lääkärintodistusta tarjolla.
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
Jos lähdetään rinnastamaan tätä meidän arkisen ahertajien maailmaan, niin tuo tarkottaisi tuolla ka prosentilla vuosittain tuollaista kevyttä 150 päivän sairaspoissaoloa. Väitän että kovinkaan moni työpaikka vastaavaa katselisi vaikka olisi kuinka lääkärintodistusta tarjolla.

Kuule, kyllä se on katseltava, on laitonta irtisanoa työntekijä sairauden perusteella, esim syöpä saattaa uusiutua nopeallakin tahdilla ja hoidot ovat todella raskaita. Kovat korvaukset joutuu kyllä maksamaan tuommoinen työnantaja laittomasta irtisanomisesta. Mikäli henkilö ei enää pysty sairauden takia toimimaan työssään kyseeseen saattaa tulla uudelleenkoulutus tai sairaseläke, ei irtisanominen.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@BOL Jos Salmelainen on kaveri lapun tehnyt Nypsille niin se on kyllä väärin. Sitten se on jo ollut kuluerä tässä kohtaa. Nykopp on aina siinä 3-4 ketjun maastossa ja väliajoin vierailee ykkösjetjussa kunnes loukkaantuu. Olin viime kaudella varma, että Yrttiaho saa asioita korjattua jotta loukki herkkyys pienentyisi. Itse en usko, että Nypsi olisi enemmän lasia kuin muut vaan tekee harjoittelussaan jotain väärin kun ei pysty edes peräkkäisiä pelejä pelaamaan.

@MHPeg Edelleen nostan sen esiin, että Nykopp on loukkaantunut työtehtävissä. Ei sopimuksen purkaminen väärin olisi, mutta jos peruste olisi siinä ettet pysy ehjänä niin se voisi kyllä ampua pahasti omaan nilkkaan.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
@jph27 , tilanteesta tekee hivenen ongelmallisen se, että Nykopp ei pelaa ilmaiseksi ja huhut kertovat, että nykyinen sopimus ei ole mitään pikkuhiluja. Näin ollen se on pois käytettävissä olevasta budjetista ja koska sentteri pelipaikkana näyttää olevan haasteellinen paikka löytää pelaajia, jokainen ”ehkä”-osaston jannu jättää loukkaantuessaan aukon kokoonpanoon. Nyt on yksi kausi sopimusta lusittu käytännössä ilman tuloksia ja hyötyä ja ensi kaudella Nykoppin on käytännössä pakko pysyä ehjänä ja kokoonpanossa hyvillä tuloksilla tai muuten koko sopimus on ollut vain ja ainoastaan kuluerä.

Oikeasti? No huh huh. Uskomatonta puuhastelua kyllä jos isoa rahaa lyöty pöytään. Olis kiva tietää millä näytöillä...? Sen lisäksi että mies on jatkuvasti loukkaantuneena (joka toki valitettavaa) niin mä en ainakaan näe hänellä olevan lätkänpelaajana mitään erityisominaisuuksia. Tolle samalle tontille löytyisi varmasti jokaisesta liigajengistä kovempia tekijöitä.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
@jph27 Oon nähnyt läheltä näin toimittavan muutamassakin eri alojen pienemmissä tehtaissa ja yrityksissä, mutta ei siitä sen enempää.

Enkä mä nyt tarkoittanut, että diili olisi pitänyt purkaa jossain vaiheessa kesken kauden (toisaalta miksi ei, lähtee niitä ukkoja pois heppoisimminkin perustein, esim. Lessio), vaan olisi pitänyt jättää tämä viimeisin sopimus tekemättä sekä ollut aika sanoa adjö ja toivottaa kaikkea hyvää tulevaan. Itse olen ainakin enemmän huolissani tästä casesta kun Lennun ja Kangen jatkoista. Varsinkin jos kyse ei ole mistään ihan pikkuhiluista..
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Oliko täällä jollain tietoa, mennäänkö ens kaudella veskareilla Tuohimaa-Halonen, vai onko Tuohimaan lisäksi tulossa kokenut veskari (tai Atte jopa jatkamassa Tuohimaan parina... tuskin sentään)?
 

Bacon

Jäsen
Oliko täällä jollain tietoa, mennäänkö ens kaudella veskareilla Tuohimaa-Halonen, vai onko Tuohimaan lisäksi tulossa kokenut veskari (tai Atte jopa jatkamassa Tuohimaan parina... tuskin sentään)?
Jos HIFK yhtään jatkuvuutta haluaa ajatella, niin Tuohimaa ykköseksi ja joku lupaava junnu (Halonen?) kakkoseksi. Tuohimaa on kuitenkin liigatasolle helvetin kova ykkösveskari ja siinä on nuoren kaverin hyvä ottaa taustalla kehitysaskeleita ja nousta sitten Tuohimaan lähdön jälkeen mahdollisesti ykköseksi. En näe mitään järkeä Tuohimaan kanssa pitää mitään Engreniä.
 

Yhdeksän

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Oikeasti? No huh huh. Uskomatonta puuhastelua kyllä jos isoa rahaa lyöty pöytään. Olis kiva tietää millä näytöillä...? Sen lisäksi että mies on jatkuvasti loukkaantuneena (joka toki valitettavaa) niin mä en ainakaan näe hänellä olevan lätkänpelaajana mitään erityisominaisuuksia. Tolle samalle tontille löytyisi varmasti jokaisesta liigajengistä kovempia tekijöitä.

Mitä näitä nybarin diilejä nähnyt en yhtään yllättyisi. Pari viikkia takaisessa urheilulehdessäki tais olla maininta nykoppista kun puhuttii kalliista sopimuksista jotka ei oo Salmelaisen käsialaa
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Halonen ei tainnut kyllä täysin vakuuttaa tällä kaudella Joensuussa? Onkohan tuosta jo ensi kaudella Liigaan sitten? Luulisi, että tarvitsisi yhden hyvän kauden ensiksi Mestiksessä.
 

Wsrbg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto & IFK
Internet-aika on tuonut hyvin pelaajasiirrot julki. Silti väitän, että HIFK:n ensi kauden sentterihankinta numeri uno ei ole vielä tämän palstan huhuissa tai spekuissa esiintynyt. En oikeastaan haluaisi tänne Suomelaa, vaan mieluummin jonkun muun (hatun kanin).
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nettisivut tietävät kertoa, että HIFK:lla on yksi sopimuksenalainen maalivahti: Atte Engren. Jolla siis on suora sopimus, kuten mua tällä palstalla valistettiin. Arvaukseni on, että Engren-Tuohimaa-kaksikko on ensi kauden veskat ja Halonen siirtyy lainalla johonkin toiseen liigajengiin (KooKoo?).

Rehellisesti sanottuna, ilman tunteilua tai angstausta kadotetuista lahjakkuuksista, tämä vaihtoehto tuntuu parhaalta. Halonen olisi edelleen meidän sopimuspelaaja eikä kadotettu lupaus ja HIFK saisi kaksi hyvää veskaria, mikä on oikeasti ehdoton minimi, jos halutaan menestyä. Tämä kausi osoitti vähän turhan selvästi, miten tärkeä on hyvä maalivahti. Ja/tai maalivahtikaksikko. Vaikka en mikään Atte-diggari olekaan, mulle sopii erittäin hyvin, että meillä on kaksi ykkösveska-statuksen maalivahtia. Kertoo myös siitä, että halutaan oikeasti voittaa mestaruus, ei vain sillä ehdolla, että oma peli kulkee.

Näin mä tän näkisin. En tosin tiedä, onko rillit huurussa ja näen omiani.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jos HIFK yhtään jatkuvuutta haluaa ajatella, niin Tuohimaa ykköseksi ja joku lupaava junnu (Halonen?) kakkoseksi. Tuohimaa on kuitenkin liigatasolle helvetin kova ykkösveskari ja siinä on nuoren kaverin hyvä ottaa taustalla kehitysaskeleita ja nousta sitten Tuohimaan lähdön jälkeen mahdollisesti ykköseksi. En näe mitään järkeä Tuohimaan kanssa pitää mitään Engreniä.

Joo, mietin vaan vähän samaa kun nimim.Walkin tossa ylempänä, eli onko Halonen vielä valmis Liiga-peleihin edes tuurauksien muodossa. Tuohimaata olisi hyvä lepuuttaa välillä, ja luottaa että homma ei leviä käsiin silloin. Mutta mielenkiintoista nähdä miten Halosen kanssa toimitaan IFK:ssa nyt ja jatkossa.
 

Wsrbg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto & IFK
Mulle riittäisi Tuohimaa ja Halonen, vaikka Atte onkin mainio. Tuohimaa on juuri se maalivahti, jota HIFK tarvitsee. Tuohimaa on ollut Liigan varmin maalivahti muutaman vuoden otannalla. Ensi kaudella sarjan paras veska, ei mitään epäilystä. Ei ole tarvetta maalivahti-tandemille, kun on Tuohimaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nettisivut tietävät kertoa, että HIFK:lla on yksi sopimuksenalainen maalivahti: Atte Engren. Jolla siis on suora sopimus, kuten mua tällä palstalla valistettiin. Arvaukseni on, että Engren-Tuohimaa-kaksikko on ensi kauden veskat ja Halonen siirtyy lainalla johonkin toiseen liigajengiin (KooKoo?).

Rehellisesti sanottuna, ilman tunteilua tai angstausta kadotetuista lahjakkuuksista, tämä vaihtoehto tuntuu parhaalta. Halonen olisi edelleen meidän sopimuspelaaja eikä kadotettu lupaus ja HIFK saisi kaksi hyvää veskaria, mikä on oikeasti ehdoton minimi, jos halutaan menestyä. Tämä kausi osoitti vähän turhan selvästi, miten tärkeä on hyvä maalivahti. Ja/tai maalivahtikaksikko. Vaikka en mikään Atte-diggari olekaan, mulle sopii erittäin hyvin, että meillä on kaksi ykkösveska-statuksen maalivahtia. Kertoo myös siitä, että halutaan oikeasti voittaa mestaruus, ei vain sillä ehdolla, että oma peli kulkee.

Näin mä tän näkisin. En tosin tiedä, onko rillit huurussa ja näen omiani.

No hemmetti, tota en tiennyt, että Atella on soppari. Tuohimaa/Engren -kaksikko taitaa olla ens kaudella kuitenkin sit. Pätevä kaksikko, jos sillä tosiaan mennään. Jatkoajan pelaajalistassa Aten soppari ilmoitettu 2019(2020), eli optiolla.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
No hemmetti, tota en tiennyt, että Atella on soppari. Tuohimaa/Engren -kaksikko taitaa olla ens kaudella kuitenkin sit. Pätevä kaksikko, jos sillä tosiaan mennään. Jatkoajan pelaajalistassa Aten soppari ilmoitettu 2019(2020), eli optiolla.

En minäkään, mutta ilmeisesti tuosta IFK kotisivujen joukkue alasivusta voi jotain päätellä ja siellä on tällä hetkellä yksi maalivahti, Atte Engren. Tuohimaa - Engren tandemi kuulostaa hyvältä. Paljon parempi kuin Engren - Ruusu.
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
No hemmetti, tota en tiennyt, että Atella on soppari. Tuohimaa/Engren -kaksikko taitaa olla ens kaudella kuitenkin sit. Pätevä kaksikko, jos sillä tosiaan mennään. Jatkoajan pelaajalistassa Aten soppari ilmoitettu 2019(2020), eli optiolla.

En minäkään, mutta ilmeisesti tuosta IFK kotisivujen joukkue alasivusta voi jotain päätellä ja siellä on tällä hetkellä yksi maalivahti, Atte Engren. Tuohimaa - Engren tandemi kuulostaa hyvältä. Paljon parempi kuin Engren - Ruusu.

Sopimus oli mallia 1+1. Ei ainakaan ole julkistettu, että optio olisi käytetty, mutta mistä noista tietää.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Sopimus oli mallia 1+1. Ei ainakaan ole julkistettu, että optio olisi käytetty, mutta mistä noista tietää.

Kyllä se on täällä valistettu useampaan kertaan, että optio on käytetty tai siitä, että soppari olikin suora kaksivuotinen. Engren on IFK sivujen joukkue listassa kun muita optio lähtijöitä siellä ei ole joten siitä voi jotain ainakin päätellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös