Toisesta ketjusta, sopii varmaan tänne paremmin.
En nyt liikaa haluaisi tarttua tähän vallitsevaan vääntämiseen, mutta jos itse olen ymmärtänyt oikein, ei
@jph27 ole kieltänyt ketään kritisoimasta urheilunjohtoa. Osittain olen hänen kanssa samaa mieltä, en kyllä todellakaan kaikesta. Kirjoitan nyt hieman omia ajatuksiani tästä väännöstä, enkä vaan yksilötasolla, vaan yleistasolla minkä tällä palstalla olen huomannut.
Ensinnäkin ymmärrän täysin mitä
@jph27 tarkoittaa tällä narinakulttuurilla ja sen ärsyttävyydellä. Enkä voi väittää etten itse ole satunnaisesti syyllistynyt samaan. Helpompaahan se on ryhtyä pessimistiksi ja alkaa valittaa käytännössä kaikesta. Atu on paskaa, Engren on paskaa, Salmelainen, Santala, Tyrväinen, Petrell, Nykopp - kaikki käytännössä on paskaa. Dumataan uudet hankinnat jo ennen pelejä, ja sitten voivotellaan kuinka paskaa kaikki nyt olikaan. Käyhän tämä pitkän päälle raskaaksi. Kun haluaisi lukea uusia keskusteluja IFK:ta koskien, löytyy täältä vaan samat vanhat huutelut jumppaamisesta ja Salmelaisen kyvyttömyydestä.
Enkä nyt tosiaan väitä, että minä oisin puhdas pulmunen. Silloin olisi muutenkin väärinymmärtänyt, mitä viestilläni haen takaa. Kyllä kritisoida saa ja pitääkin, mutta järjen rajoissa kaikki. Joku voi halutessaan käydä tuijottelemassa viestihistoriaani ja etsimässä sieltä kaiken negatiivisen, minkä olen sanonut. Ja kyllähän sitä eilen illalla vitutti, kun näki millainen kokoonpano oli ottelussa, ja kuinka vaikeaksi tämä tilanne on nyt mennyt. Se mitä itse ainakin vain haen takaa (ja joltain osin luulen myös
@jph27 hakevan takaa) on se, että jatkuvan negan suoltaminen tällä palstalla alkaa käymään tylsäksi. Kun välillä tuntuu siltä, ettei joillain kirjoittajilla ole mitään uutta sanottavaa, vaan sama filmi pyörii vain. Ja tässä vaiheessa varmaan hyvä sanoa, ettei kyseessä ainakaan omalta osaltani ole hyökkäys ketään yksittäistä kirjoittajaa kohti, vaan lähinnä ajatuksiani palstan ilmapiiristä.
Itseäni ainakin ilahdutti eilinen voitto. Kun Kulmala teki maalin innostuin, vaikka karmiva ajatus iskikin heti, että kuinka monella tapaa tämän ottelun voi vielä hävitä. Mutta kolme pistettä tulivat kotiin, ja ne ovat samanarvoisia riippumatta siitä, tulevatko ne Kärpiltä vai Jypiltä. Myös itse ainakin toivon aina onnistumisia pelaajille, varsinkin niille joilla on ollut hankalaa. Uskon että isoja ongelmia on ollut myös pelaajien itseluottamuksessa, ja Ruusun onnistuminen lämmittää mieltä. Tässä kuvastuu yksi isoimmista asioista, mikä Lession potkimisessa itseäni harmittaa. Lessio tuntui aina nauttivan joukkueen (ja yksilötason) onnistumisista, mikä oikeasti oli hauskaa katsottavaa.
Ehkä joidenkin olisi muistettava, että tässä on loppujen lopuksi kyseessä vain jääkiekosta. Se tuntuu joiltakin unohtuvan, ja sen seurauksena tulee täysin oksettavia viestejä, kuten eilen esimerkiksi Nykoppin ketjussa oli nähtävillä. Itsekin olen intohimoinen kannattaja, ja eihän tästä seurasta pääsisi jumalauta eroon vaikka kuinka yrittäisi, mutta jos tosiaan sen seuraaminen aiheuttaa vain jatkuvaa päänsärkyä, vitutusta ja ahdistusta myös voittojen jälkeen, voisi ehkä pieni tauko olla paikallaan. Itsekin eilen veikkasin IFK:ta vastaan ottelussa, mutta ei harmittanut sekuntiakaan, kun Kulmala teki maalinsa.
Fiksu keskustelu on ehkä se, mitä itse täältä eniten toivoisin. Huumoria saa toki heittää ja vitutustaan saa purkaa (mielellään toki vitutusketjuun). Mutta kun hommat menee siihen, että joka ketjussa aletaan tiukasti vääntämään siitä, kuinka haastavaa IFK:lla nyt oikeasti onkaan, tuntuu keskustelu junnaavaan. Sama jumppaamishuutelu käynyt nopeasti väsyneeksi, ja jos joka matsin jälkeen pitää vaan tuoda esille, kuinka paskasti jengi on rakennettu, ei täällä kauheasti keskusteltavaa ole. Mitään marttyyripuhetta en nyt itse jaksa alkaa tekemään, kuinka palsta on täysin lukukelvoton ja tähän minä lopetan - siitä ei tosiaankaan ole kyse. Omasta mielestäni järkevät perustellut viestit ovat mielenkiintoisempaa luettavaa, kuin äkäiset tunteenpurkaukset, joissa tunnutaan hyökkäävän yksittäisiä kirjoittajia kohtaan.
Vähän semmoista bandwagon-meininkiä (/tuuliviiri) täällä tuntuu olevan. "IFK:n maalivahti on juurikin niin hyvä, kuin viimeisin pelaamansa peli" tyylinen keskustelu tuntuu vallitsevan niin hyvässä kuin huonossa, ja mikäs siinä sinänsä, kyllä kehua ja kritisoida saa. Tuntuu vaan että kun menee huonosti, ei tänne melkein mitään muuta kuin huonoa saa joidenkin mielestä kirjoittaa.
Mutta joo, eiköhän halutessaan tämänkin viestin voi ymmärtää väärin, ja alkaa kertoa kuinka minä en vaan ymmärrä. Kyllä täällä saa jatkaa huutelua siitä, kuinka paskasti Salmelainen on jengin rakentanut, ei minulla sitä ole mitään oikeuksia kieltää. Toivoisin vaan, että kyseessä ei pitäisi olla huutelua, vaan mieluummin ehkä rakentavaa keskustelua.
Rauha maahan siis. Samassa veneessä tässä kaikki ollaan, halutaan sitä tai ei. Jos nyt tämän illan matsin jälkeen koitetaan mahdollisesti olla vetämättä ranteita auki, ja ennen kaikkea ennen matsia annetaan IFK:lle mahdollisuus yllättää