HIFK kaudella 2018–2019

  • 673 988
  • 2 544

Torgny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild ja HIFK. Houston Rockets.
Ettei vaan olisi Q käynyt leikkauksessa ja muuntautunut historian hiihtäjäksi. Oletko @Torgny muuten loundgessa vai after skissa ja menikö jo kuusnepa ohi?

Se on muuten nepakuus, kuusnepa skulaa jo muualla. Eikä ole mennyt ohi vaan ilmeisesti tavoitteena on saada molemmat sentteröimään tätä jengiä tammi-helmikuussa. Sen verran painetta laitan päättäjiin, että haluan heistä molemmille sopparin myös ensi kaudelle.

Neljä voittoa viiteen viime peliin saa HIFK:n näyttämään jengiltä, jonka paita kannattaa pukea päälle.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Perkele, kun ifklla olisi tarvetta kiekolliselle pakille. Joonas Lyytinen asetettu siirtolistalle Nashville Predatorsin toimesta. Oli KalPassa erinomainen ja olisi ifklle pidemmällä sopimuksella loistava hankinta. Mutta kuten tiedämme, turha tässä vaiheessa hössöttää ja miettiä esimerkiksi ensi kautta ja Erosen mahdollista lähtöä, koska kyllä sitten aikanaan korvaaja varmasti löytyy :)
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Perkele, kun ifklla olisi tarvetta kiekolliselle pakille. Joonas Lyytinen asetettu siirtolistalle Nashville Predatorsin toimesta. Oli KalPassa erinomainen ja olisi ifklle pidemmällä sopimuksella loistava hankinta. Mutta kuten tiedämme, turha tässä vaiheessa hössöttää ja miettiä esimerkiksi ensi kautta ja Erosen mahdollista lähtöä, koska kyllä sitten aikanaan korvaaja varmasti löytyy :)

Vähän karkaa aihe nyt tästä ketjusta, mutta Teemu Kivihalmeen paikkaajasta puhutaan. Kärpät siis hyvissä ajoin neuvotellut jo Lyytisen kanssa ja lienee Kärppien mies ensi kaudella. Asioita voi nimittäin hoitaa sekä ajoituksella, järjellä ja selkeällä suunnitelmallisuudella (Kivihalme siirtyy isompiin kuvioihin, Lyytinen paikkaa).
 

444

Jäsen
Vähän karkaa aihe nyt tästä ketjusta, mutta Teemu Kivihalmeen paikkaajasta puhutaan. Kärpät siis hyvissä ajoin neuvotellut jo Lyytisen kanssa ja lienee Kärppien mies ensi kaudella. Asioita voi nimittäin hoitaa sekä ajoituksella, järjellä ja selkeällä suunnitelmallisuudella (Kivihalme siirtyy isompiin kuvioihin, Lyytinen paikkaa).
IFK:ssa tämä lähtö olisi huomattu ja ymmärretty vasta kesäkuussa, ja silloin olisi kerrottu, että haetaan parasta mahdollista korvaavaa pelaajaa.
 

13lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisesta ketjusta, sopii varmaan tänne paremmin.

Kyllä ymmärrän turhautumisen,mutta tämä jatkoaika on nykyään kuin itkumuuri jossa ketjusta toiseen spiidataan kuinka perseestä IFK on, kuinka kaikki on paskaa IFK:n ympärillä. Täällä tuon narinan päälle saada mitään järkevää keskustelua. Tässäkin halutaan lapioida paskaa joukkueen päälle vaikka lähtökohdat oli mitä oli. Itse arvostan kun näistä otetaan 3 pistettä, huomenna niitä on tuskin tarjolla. Tämä huomio nyt ei ollut pelkästään sinulle Frankie.


En nyt liikaa haluaisi tarttua tähän vallitsevaan vääntämiseen, mutta jos itse olen ymmärtänyt oikein, ei @jph27 ole kieltänyt ketään kritisoimasta urheilunjohtoa. Osittain olen hänen kanssa samaa mieltä, en kyllä todellakaan kaikesta. Kirjoitan nyt hieman omia ajatuksiani tästä väännöstä, enkä vaan yksilötasolla, vaan yleistasolla minkä tällä palstalla olen huomannut.

Ensinnäkin ymmärrän täysin mitä @jph27 tarkoittaa tällä narinakulttuurilla ja sen ärsyttävyydellä. Enkä voi väittää etten itse ole satunnaisesti syyllistynyt samaan. Helpompaahan se on ryhtyä pessimistiksi ja alkaa valittaa käytännössä kaikesta. Atu on paskaa, Engren on paskaa, Salmelainen, Santala, Tyrväinen, Petrell, Nykopp - kaikki käytännössä on paskaa. Dumataan uudet hankinnat jo ennen pelejä, ja sitten voivotellaan kuinka paskaa kaikki nyt olikaan. Käyhän tämä pitkän päälle raskaaksi. Kun haluaisi lukea uusia keskusteluja IFK:ta koskien, löytyy täältä vaan samat vanhat huutelut jumppaamisesta ja Salmelaisen kyvyttömyydestä.

Enkä nyt tosiaan väitä, että minä oisin puhdas pulmunen. Silloin olisi muutenkin väärinymmärtänyt, mitä viestilläni haen takaa. Kyllä kritisoida saa ja pitääkin, mutta järjen rajoissa kaikki. Joku voi halutessaan käydä tuijottelemassa viestihistoriaani ja etsimässä sieltä kaiken negatiivisen, minkä olen sanonut. Ja kyllähän sitä eilen illalla vitutti, kun näki millainen kokoonpano oli ottelussa, ja kuinka vaikeaksi tämä tilanne on nyt mennyt. Se mitä itse ainakin vain haen takaa (ja joltain osin luulen myös

@jph27 hakevan takaa) on se, että jatkuvan negan suoltaminen tällä palstalla alkaa käymään tylsäksi. Kun välillä tuntuu siltä, ettei joillain kirjoittajilla ole mitään uutta sanottavaa, vaan sama filmi pyörii vain. Ja tässä vaiheessa varmaan hyvä sanoa, ettei kyseessä ainakaan omalta osaltani ole hyökkäys ketään yksittäistä kirjoittajaa kohti, vaan lähinnä ajatuksiani palstan ilmapiiristä.

Itseäni ainakin ilahdutti eilinen voitto. Kun Kulmala teki maalin innostuin, vaikka karmiva ajatus iskikin heti, että kuinka monella tapaa tämän ottelun voi vielä hävitä. Mutta kolme pistettä tulivat kotiin, ja ne ovat samanarvoisia riippumatta siitä, tulevatko ne Kärpiltä vai Jypiltä. Myös itse ainakin toivon aina onnistumisia pelaajille, varsinkin niille joilla on ollut hankalaa. Uskon että isoja ongelmia on ollut myös pelaajien itseluottamuksessa, ja Ruusun onnistuminen lämmittää mieltä. Tässä kuvastuu yksi isoimmista asioista, mikä Lession potkimisessa itseäni harmittaa. Lessio tuntui aina nauttivan joukkueen (ja yksilötason) onnistumisista, mikä oikeasti oli hauskaa katsottavaa.

Ehkä joidenkin olisi muistettava, että tässä on loppujen lopuksi kyseessä vain jääkiekosta. Se tuntuu joiltakin unohtuvan, ja sen seurauksena tulee täysin oksettavia viestejä, kuten eilen esimerkiksi Nykoppin ketjussa oli nähtävillä. Itsekin olen intohimoinen kannattaja, ja eihän tästä seurasta pääsisi jumalauta eroon vaikka kuinka yrittäisi, mutta jos tosiaan sen seuraaminen aiheuttaa vain jatkuvaa päänsärkyä, vitutusta ja ahdistusta myös voittojen jälkeen, voisi ehkä pieni tauko olla paikallaan. Itsekin eilen veikkasin IFK:ta vastaan ottelussa, mutta ei harmittanut sekuntiakaan, kun Kulmala teki maalinsa.

Fiksu keskustelu on ehkä se, mitä itse täältä eniten toivoisin. Huumoria saa toki heittää ja vitutustaan saa purkaa (mielellään toki vitutusketjuun). Mutta kun hommat menee siihen, että joka ketjussa aletaan tiukasti vääntämään siitä, kuinka haastavaa IFK:lla nyt oikeasti onkaan, tuntuu keskustelu junnaavaan. Sama jumppaamishuutelu käynyt nopeasti väsyneeksi, ja jos joka matsin jälkeen pitää vaan tuoda esille, kuinka paskasti jengi on rakennettu, ei täällä kauheasti keskusteltavaa ole. Mitään marttyyripuhetta en nyt itse jaksa alkaa tekemään, kuinka palsta on täysin lukukelvoton ja tähän minä lopetan - siitä ei tosiaankaan ole kyse. Omasta mielestäni järkevät perustellut viestit ovat mielenkiintoisempaa luettavaa, kuin äkäiset tunteenpurkaukset, joissa tunnutaan hyökkäävän yksittäisiä kirjoittajia kohtaan.

Vähän semmoista bandwagon-meininkiä (/tuuliviiri) täällä tuntuu olevan. "IFK:n maalivahti on juurikin niin hyvä, kuin viimeisin pelaamansa peli" tyylinen keskustelu tuntuu vallitsevan niin hyvässä kuin huonossa, ja mikäs siinä sinänsä, kyllä kehua ja kritisoida saa. Tuntuu vaan että kun menee huonosti, ei tänne melkein mitään muuta kuin huonoa saa joidenkin mielestä kirjoittaa.

Mutta joo, eiköhän halutessaan tämänkin viestin voi ymmärtää väärin, ja alkaa kertoa kuinka minä en vaan ymmärrä. Kyllä täällä saa jatkaa huutelua siitä, kuinka paskasti Salmelainen on jengin rakentanut, ei minulla sitä ole mitään oikeuksia kieltää. Toivoisin vaan, että kyseessä ei pitäisi olla huutelua, vaan mieluummin ehkä rakentavaa keskustelua.

Rauha maahan siis. Samassa veneessä tässä kaikki ollaan, halutaan sitä tai ei. Jos nyt tämän illan matsin jälkeen koitetaan mahdollisesti olla vetämättä ranteita auki, ja ennen kaikkea ennen matsia annetaan IFK:lle mahdollisuus yllättää
 
Viimeksi muokattu:

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tässä on sellainen ristiriita että osa faneista haluaa hyvää kiekkoa ja menestystä. Osalle riittää että ollaan yhteistä perhettä. Tuloksesta viis. Pääasia että on perhetapahtumia, yhteisluistelua, vanha veteraani pudottaa kiekon ja hänelle taputetaan. Ollaan tyytyväisiä kun saadaan 1-0 voitto liigan toiseksi huonoimmasta joukkueesta. Ei siinä mitään. Jos jollekin riittää tämä yhteisö-fanitus niin mikäs siinä. Mutta sekin pitää ymmärtää että osa haluaa nähdä hyvää kiekkoa ja menestystä. IFk oli aikanaan sellainen joukkue jolle vain mestaruus kelpasi mutta nyt sillä menestyksellä ei niin väliä ole. Sen näkee kaikesta toiminnasta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä on sellainen ristiriita että osa faneista haluaa hyvää kiekkoa ja menestystä. Osalle riittää että ollaan yhteistä perhettä. Tuloksesta viis. Pääasia että on perhetapahtumia, yhteisluistelua, vanha veteraani pudottaa kiekon ja hänelle taputetaan. Ollaan tyytyväisiä kun saadaan 1-0 voitto liigan toiseksi huonoimmasta joukkueesta. Ei siinä mitään. Jos jollekin riittää tämä yhteisö-fanitus niin mikäs siinä. Mutta sekin pitää ymmärtää että osa haluaa nähdä hyvää kiekkoa ja menestystä. IFk oli aikanaan sellainen joukkue jolle vain mestaruus kelpasi mutta nyt sillä menestyksellä ei niin väliä ole. Sen näkee kaikesta toiminnasta.

No, mutta ei. En ole lukenut muutaman selvän trollin kirjoitusta lukuunottamatta täältä yhtään kirjoitusta siitä, miten HIFK-yhteisössä oleminen riittäisi ja menestys olisi sivuseikka. En myöskään tunne yhtään em. kuvattua ihmistä hallilta.

Sen sijaan tiedän tältä palstalta paljon nimimerkkejä, joiden sisälukutaidossa on huomattavia puutteita tai he vaihtoehtoisesti ymmärtävät kaiken tahallaan väärin, jos esim. jonkun nimimerkin mielipiteet ovat joskus poikenneet omista. Tapahtuu vähän samanlaista loppuelämän dumaamista kuin monille HIFK-pelaajille. Tiedän/tunnen myös kymmeniä, jollei satoja henkilöitä Nordikselta, joita tappiot kyrsivät eivätkä he hyväksy/ymmärrä kaikkia ratkaisuja, joita seurassa on tehty, mutta jotka siitä huolimatta uusivat kausikorttinsa vuosi toisensa jälkeen. Koska HIFK ja Nordiksella käyminen on heidän harrastuksensa. Monelle kenties se ainoa mahdollisuus arjen keskellä ottaa hieman omaa aikaa ja nähdä kavereita. Tappioiden jälkeen nämä ihmiset miettivät, miksi he taas tulivat ja uusivat kausikorttinsa ja kaikki on paskaa ja saman ajan voisi käyttää paremminkin ja mitä näitä nyt on. Ja kuitenkin he taas ovat omalla paikallaan seuraavassa pelissä. Vierustoverista on voinut vuosien ja vuosikymmenien aikana tulla sydänystävä ja hänen kanssaan on mahtavaa riemuita voitosta ja huutaa tappioista. Tämä sosiaalinen aspekti ei kuitenkaan ole sama asia kuin hymistely HIFK-perheen jäsenenä tai kaiken hyväksyminen.

Sitä paitsi, suurimmalla osalla ihmisistä on sen verran suhteellisuudentajua, että ymmärtävät, ettei jollain lätkäjengin menestyksellä tai menestymättömyydellä ole loppupeleissä elämässä yhtään mitään merkitystä. Jos joku käy hallilla vain siksi, että joukkue menestyy, häntä ei varsinaisesti kutsuta faniksi, vaan glory hunteriksi. He eivät ole paskaasyövien fanien keskuudessa kovin arvostettuja. Seuran uskolliset kannattajat mitataan, kun joukkue ei menesty.

Tämä kirjoitus ei ole puolustuspuhe HIFK:n johdolle, jota minäkin olen vuosikaudet välillä kovinkin sanoin arvostellut. Ja aion jatkaa sitä, jos katson sen aiheelliseksi. Tämä on puolustuspuhe niitä väitteitä vastaan, että jos et huuda kaikkea paskaksi koko ajan, olet kaiken hyväksyvä lammas, joka on näitä jatkuvasti huutajia vähäarvoisempi ja itse asiassa syyllinen kaikkeen paskaan, mitä seura on vuosikymmenet faneille tarjonnut, koska rahoittaa tätä touhua.

En tiedä yhtään HIFK-faniksi itseään kutsuvaa ihmistä, joka ei haluaisi joukkueen menestyvän.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Varmasti kaikki haluavat menestystä mutta toisille se on paljon tärkeämpää kuin toisille. Mielestäni voittoon pitäisi pyrkiä kaikin mahdollisin laillisin keinoin. Mielestäni Ifk:n johto ei näin ajattele eikä kaikki fanitkaan. Tässä on se ero. Jos urheillaan niin urheillaan kunnolla tai siirrytään suoraan kuntoileen. Mitään välimallia ei voi olla mutta Ifk on tällä hetkellä välimalli.
 

Gneisenau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Metropolitans
Tässä on sellainen ristiriita että osa faneista haluaa hyvää kiekkoa ja menestystä. Osalle riittää että ollaan yhteistä perhettä. Tuloksesta viis. Pääasia että on perhetapahtumia, yhteisluistelua, vanha veteraani pudottaa kiekon ja hänelle taputetaan. Ollaan tyytyväisiä kun saadaan 1-0 voitto liigan toiseksi huonoimmasta joukkueesta. Ei siinä mitään. Jos jollekin riittää tämä yhteisö-fanitus niin mikäs siinä. Mutta sekin pitää ymmärtää että osa haluaa nähdä hyvää kiekkoa ja menestystä. IFk oli aikanaan sellainen joukkue jolle vain mestaruus kelpasi mutta nyt sillä menestyksellä ei niin väliä ole. Sen näkee kaikesta toiminnasta.

Näinhän se menee, itselläni on ristiriitainen olo organisaation suhteen. Minun IFK on suoraselkäinen, taisteleva ja kova. Tätä ei näy enää kentällä eikä kentän ulkopuolella.

IFKsta on tullut pöhöttynyt porvari joka välittää vain ja ainoastaan taloudesta ja sidosryhmien oloista.

Fanit riitelet keskenään ja se todellinen ongelma joka jyllää kabineteissa saa jatkaa seuran myrkyttämistä rauhassa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmasti kaikki haluavat menestystä mutta toisille se on paljon tärkeämpää kuin toisille. Mielestäni voittoon pitäisi pyrkiä kaikin mahdollisin laillisin keinoin. Mielestäni Ifk:n johto ei näin ajattele eikä kaikki fanitkaan. Tässä on se ero. Jos urheillaan niin urheillaan kunnolla tai siirrytään suoraan kuntoileen. Mitään välimallia ei voi olla mutta Ifk on tällä hetkellä välimalli.

Kuka sen määrittää, kenelle menestys ei ole niin tärkeää? Sinäkö? Asiat eivät ole mustavalkoisia. Mielestäni HIFK:n johto on tehnyt paljon laiskoja päätöksiä, jotka ovat olleet esteenä sille, ettei seura ole kaikilla mittareilla ylivertainen, kuten sen Suomessa kuuluisi olla. Mutta HIFK:n johto ei ole yhtä kuin HIFK. Minun rakkauteni seuraa kohtaan on syttynyt kauan ennen nykyjohtoa. Ja ennen edellistä ja sitä edellistä johtoa. Voi olla, että nykyjohto saa vielä sen aikaan, että rakkaus katkeaa, mutta toivottavasti näin ei käy.

Boldatusta osasta kirjoitustasi olen toki samaa mieltä. Eihän tämä riitä, ei alkuunkaan. Mutta jaksan vielä uskoa, että laiva kääntyy. Se nyt on ollut tiedossakin, ettei mikään muutu yhdessä yössä, kun rakenteet on mätiä. Ja tässähän vasta yritetään korjata yhtä osaa laivasta. Hommia riittää.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
En tiedä yhtään HIFK-faniksi itseään kutsuvaa ihmistä, joka ei haluaisi joukkueen menestyvän.

Välillä tuntuu, että tällä palstalla ja Facebookin ryhmissä on jengiä, jotka saavat erektion, jos menee vituiksi. Mitä enemmän kynnetään, sitä kovempana kyrpä sykkii.
Eilenkin sai taas fanikatsomossa kuunnella kuinka tää on hävitty matsi ja kaikki on paskaa. Matsi oli perseestä, mutta tässä tilanteessa ainakin itse olin onnellinen kolmesta pisteestä, joiden saamiseen yksi maali riitti.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisesta ketjusta, sopii varmaan tänne paremmin.




En nyt liikaa haluaisi tarttua tähän vallitsevaan vääntämiseen, mutta jos itse olen ymmärtänyt oikein, ei @jph27 ole kieltänyt ketään kritisoimasta urheilunjohtoa. Osittain olen hänen kanssa samaa mieltä, en kyllä todellakaan kaikesta. Kirjoitan nyt hieman omia ajatuksiani tästä väännöstä, enkä vaan yksilötasolla, vaan yleistasolla minkä tällä palstalla olen huomannut.

Ensinnäkin ymmärrän täysin mitä @jph27 tarkoittaa tällä narinakulttuurilla ja sen ärsyttävyydellä. Enkä voi väittää etten itse ole satunnaisesti syyllistynyt samaan. Helpompaahan se on ryhtyä pessimistiksi ja alkaa valittaa käytännössä kaikesta. Atu on paskaa, Engren on paskaa, Salmelainen, Santala, Tyrväinen, Petrell, Nykopp - kaikki käytännössä on paskaa. Dumataan uudet hankinnat jo ennen pelejä, ja sitten voivotellaan kuinka paskaa kaikki nyt olikaan. Käyhän tämä pitkän päälle raskaaksi. Kun haluaisi lukea uusia keskusteluja IFK:ta koskien, löytyy täältä vaan samat vanhat huutelut jumppaamisesta ja Salmelaisen kyvyttömyydestä.

Enkä nyt tosiaan väitä, että minä oisin puhdas pulmunen. Silloin olisi muutenkin väärinymmärtänyt, mitä viestilläni haen takaa. Kyllä kritisoida saa ja pitääkin, mutta järjen rajoissa kaikki. Joku voi halutessaan käydä tuijottelemassa viestihistoriaani ja etsimässä sieltä kaiken negatiivisen, minkä olen sanonut. Ja kyllähän sitä eilen illalla vitutti, kun näki millainen kokoonpano oli ottelussa, ja kuinka vaikeaksi tämä tilanne on nyt mennyt. Se mitä itse ainakin vain haen takaa (ja joltain osin luulen myös

@jph27 hakevan takaa) on se, että jatkuvan negan suoltaminen tällä palstalla alkaa käymään tylsäksi. Kun välillä tuntuu siltä, ettei joillain kirjoittajilla ole mitään uutta sanottavaa, vaan sama filmi pyörii vain. Ja tässä vaiheessa varmaan hyvä sanoa, ettei kyseessä ainakaan omalta osaltani ole hyökkäys ketään yksittäistä kirjoittajaa kohti, vaan lähinnä ajatuksiani palstan ilmapiiristä.

Itseäni ainakin ilahdutti eilinen voitto. Kun Kulmala teki maalin innostuin, vaikka karmiva ajatus iskikin heti, että kuinka monella tapaa tämän ottelun voi vielä hävitä. Mutta kolme pistettä tulivat kotiin, ja ne ovat samanarvoisia riippumatta siitä, tulevatko ne Kärpiltä vai Jypiltä. Myös itse ainakin toivon aina onnistumisia pelaajille, varsinkin niille joilla on ollut hankalaa. Uskon että isoja ongelmia on ollut myös pelaajien itseluottamuksessa, ja Ruusun onnistuminen lämmittää mieltä. Tässä kuvastuu yksi isoimmista asioista, mikä Lession potkimisessa itseäni harmittaa. Lessio tuntui aina nauttivan joukkueen (ja yksilötason) onnistumisista, mikä oikeasti oli hauskaa katsottavaa.

Ehkä joidenkin olisi muistettava, että tässä on loppujen lopuksi kyseessä vain jääkiekosta. Se tuntuu joiltakin unohtuvan, ja sen seurauksena tulee täysin oksettavia viestejä, kuten eilen esimerkiksi Nykoppin ketjussa oli nähtävillä. Itsekin olen intohimoinen kannattaja, ja eihän tästä seurasta pääsisi jumalauta eroon vaikka kuinka yrittäisi, mutta jos tosiaan sen seuraaminen aiheuttaa vain jatkuvaa päänsärkyä, vitutusta ja ahdistusta myös voittojen jälkeen, voisi ehkä pieni tauko olla paikallaan. Itsekin eilen veikkasin IFK:ta vastaan ottelussa, mutta ei harmittanut sekuntiakaan, kun Kulmala teki maalinsa.

Fiksu keskustelu on ehkä se, mitä itse täältä eniten toivoisin. Huumoria saa toki heittää ja vitutustaan saa purkaa (mielellään toki vitutusketjuun). Mutta kun hommat menee siihen, että joka ketjussa aletaan tiukasti vääntämään siitä, kuinka haastavaa IFK:lla nyt oikeasti onkaan, tuntuu keskustelu junnaavaan. Sama jumppaamishuutelu käynyt nopeasti väsyneeksi, ja jos joka matsin jälkeen pitää vaan tuoda esille, kuinka paskasti jengi on rakennettu, ei täällä kauheasti keskusteltavaa ole. Mitään marttyyripuhetta en nyt itse jaksa alkaa tekemään, kuinka palsta on täysin lukukelvoton ja tähän minä lopetan - siitä ei tosiaankaan ole kyse. Omasta mielestäni järkevät perustellut viestit ovat mielenkiintoisempaa luettavaa, kuin äkäiset tunteenpurkaukset, joissa tunnutaan hyökkäävän yksittäisiä kirjoittajia kohtaan.

Vähän semmoista bandwagon-meininkiä (/tuuliviiri) täällä tuntuu olevan. "IFK:n maalivahti on juurikin niin hyvä, kuin viimeisin pelaamansa peli" tyylinen keskustelu tuntuu vallitsevan niin hyvässä kuin huonossa, ja mikäs siinä sinänsä, kyllä kehua ja kritisoida saa. Tuntuu vaan että kun menee huonosti, ei tänne melkein mitään muuta kuin huonoa saa joidenkin mielestä kirjoittaa.

Mutta joo, eiköhän halutessaan tämänkin viestin voi ymmärtää väärin, ja alkaa kertoa kuinka minä en vaan ymmärrä. Kyllä täällä saa jatkaa huutelua siitä, kuinka paskasti Salmelainen on jengin rakentanut, ei minulla sitä ole mitään oikeuksia kieltää. Toivoisin vaan, että kyseessä ei pitäisi olla huutelua, vaan mieluummin ehkä rakentavaa keskustelua.

Rauha maahan siis. Samassa veneessä tässä kaikki ollaan, halutaan sitä tai ei. Jos nyt tämän illan matsin jälkeen koitetaan mahdollisesti olla vetämättä ranteita auki, ja ennen kaikkea ennen matsia annetaan IFK:lle mahdollisuus yllättää
Mä taas ukosn että jokainen nurina edistää kekustelua edes jollakin tavalla, joten yhtä hvyin voisi sanoa, että mennään sinne positiivussu ketjuun riemuitsemaan, ja ei lueta näitä muita jos se nurina vituttaa. Siiä on juurikin sitä IFK:sta niin tuttua "tyytymisen" kulttuuria parhaimillaan että loukkaannutaa kun muut eivät näe miten kivasti asiat ovat. Tämä on sii sniin tätä päivää, että nuristaan muiden nurmisesta ja kerrotaan, ettei heidän nurinasna edistä keskustelua, mutta nurina toisten nurinasta ilmeisesti edistää, tai sitten vaan lillutaan IFK:n kanssa siellä misää sateenkaaret ja yksisarviset täyttävät teinoot silkalla autuudella.
IFK:ssa on anasaituu ihan täysin kaikki se "paikallaan junnaava ja keskustelua milestäsi edistämätön" nurina, sillä kaikkein vähiten se fani lienee syytön kaudesta kauteen vallitsevaan asian tilaan. Itseasiassahan silä rahalla olisi pitänyt saada kokolailla parempaa tuotetta.

IFK on mielestäni esimerkki juuri siitä, että kun "Brändi" kasvaa ns "liian suureksi" ja alkaa elämään jonkinlaista todellisuudesta irtautunutta elämäänsä, sekä uskoo olevansa kuolematon, niin se lakkaa välittämästä siitä mitä asiakas haluaa. Ja se mikä on oikeasti on hauskinta tässä skenaariossa on se, että asiakkaat vieläpä tyytyvät tähän, ja alkavat kummeisesti puolustamaan sitä brändiä, ja vakuuttelemaan muita sen tuottamasta ihanuudesta, vaikka tuote alkaa olomuodoltaan muistuttamaan silkkaa paskaa.

Osan vielä jaksaessa alati "ruikuttamaan" sen paremmaan tuotteen perään, alkavat muute keskittymään loukkaantumiseen sen brändin ja itsensä puolesta, ja viestien sisältö keskittyy lähinnä kritiikkiin kriitikoita kohtaan. Sehän se vasta keskustelua edistääkin. Toisaaltahan se tukee sitä "brändin" jatkamista valitsemallaan tiellä, kun ne "kuluttajat" vaan kinaavat keskenään sitä, että kuka on paskempia kuluttaja.

Ei kai täällä kukaan itse, jos tyytyisi valitsevaan tilanteeseen. Se että osa on siirtnyt psykologisesti katsoen jo siihen olotilaan jossa hyväksyy "sairauden", ei tee vääräksi tilaa jossa vielä toiset kamppailee sen suhteen, että kysyvät "miksi mulle kävi näin": :-)
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@BOL ja @13lapa hienot kirjoitukset, mutta jälkimmäisessä kirjoituksessa mielestäni unohtuu sen vanhan kansan opetus "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa". Ihan yhtälailla keskustelun taso laskee, kun tänne tullaan kertomaan hiljaiselon jälkeen, miten kritisoijat ovat itkijöitä ja lällätelemään "harmittaako IFKn voitto"? Samaa levyn soittamista on myös argumentoida samoja lehtiartikkeleita faktoina täällä, ja julistaa ne totuudeksi. Itse voin suoraa myöntää, että olen juuri @BOL viestissä kuvailema idiootti elinkautisvanki, joka käy samalla kausaripaikalla kaudesta ja pelistä toiseen katsomassa tätä kroonista alisuorittamista, ja ihan yhtä lailla 3 pistettä vaikkakin oli aivan karmaiseva peli eilen, lämmitti minua.
 

13lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Frankie

Tietenkään en ole sitä mieltä, että kaiken hyväksyminen ja yltiöpositiivinen asenne on parempi ja kehittävämpi tapa keskustella. Viestini pääaiheena vaan käsittelin juurikin itkemistä ja huutelua, mitä tällä palstalla tuntuu kohtaavan jatkuvasti, usein toki myös aiheesta. Kaikenlainen lällättely ja vastakkainasettelu vaan on ärsyttävää, ja mielestäni mielenkiintoisempaa olisi, jos täällä voitaisiin näistä aiheista joissa on erimielisyyksiä keskustella ihan rakentavalla tasolla, ilman että keskustelu muuttuu samojen juttujen huuteluksi.

Toisaalta niin paljoa ei täällä netissä faneilla ole välttämättä keskusteltavaa IFK:sta, niin juurikin helpoksi ratkaisuksi muuttuu tunteiden purkaminen joka toiseen ketjuun. Enkä tosiaankaan väitä, että itse olisin täydellinen rakentavassa kirjoittamisessa, vaan lähinnä pyrin pohtimaan, että onko se nyt niin hyödyllistä kenellekkään joka ketjussa purkaa pahaa oloa, mikä on tullut Salmelaisen tekojen myötä. Kyseessä on jokaiselle meistä tärkeä seura, ja varmasti jokainen toivoo sen menestystä. Mutta jos vankasti on sitä mieltä, että officella kaikki on päin persettä, en itse ainakaan usko että muutosta tulee netissä pahaa oloaan purkamalla. Sitä itse toivoisin, että keskusteluissa pyrittäisiin pysymään aiheessa, eikä esim. ketjukoostumukset-ketjussa pitäisi käydä iänikuisia väittelyitä siitä, kuinka pahasti Tobbe on epäonnistunut. Hyvää keskustelua itse vain täältä kaipaisin, ja sen eteen omalta osaltani pyrin tekemään parhaani.

Siiä on juurikin sitä IFK:sta niin tuttua "tyytymisen" kulttuuria parhaimillaan että loukkaannutaa kun muut eivät näe miten kivasti asiat ovat. Tämä on sii sniin tätä päivää, että nuristaan muiden nurmisesta ja kerrotaan, ettei heidän nurinasna edistä keskustelua, mutta nurina toisten nurinasta ilmeisesti edistää, tai sitten vaan lillutaan IFK:n kanssa siellä misää sateenkaaret ja yksisarviset täyttävät teinoot silkalla autuudella.

Noh, ymmärrän mitä haet takaa tällä. IFK:n tyytymisen kulttuurista on muodostunut jo täysin palstatotuus, ja paljon sitä tukevia näyttöjä on ollut viime vuosikymmeninä. Joku voisi sanoa, että tätä päivää on myös vastaavanlainen uhriutuminen siitä, jos joku kirjoittaa vastakkaisia mielipiteitä. Itse toivoisin, että täällä voitaisiin juurikin keskustella IFK:ta koskevista asioista ilman turhaa nurinaa, millä ei keskusteluun tuoda oikeastaan mitään uutta.

IFK:ssa on anasaituu ihan täysin kaikki se "paikallaan junnaava ja keskustelua milestäsi edistämätön" nurina, sillä kaikkein vähiten se fani lienee syytön kaudesta kauteen vallitsevaan asian tilaan. Itseasiassahan silä rahalla olisi pitänyt saada kokolailla parempaa tuotetta.

IFK varmaan ansaitsisi huonosta menestyksesstään vaikka mitä, jos sille linjalle lähdetään. En kyllä silti näe yhteyttä siihen, että netissä huudellaan ja nuristaan, ja että officella tapahtuisi joku muutos. Jaloillaan äänestäminen ja ongelmien näkyväksi tuominen matseissa voisi olla tapa saada viesti perille officelle, mutta iänikuinen huutelu täällä ei kyllä pahoittelut taida asioihin tuoda muutosta.

IFK on mielestäni esimerkki juuri siitä, että kun "Brändi" kasvaa ns "liian suureksi" ja alkaa elämään jonkinlaista todellisuudesta irtautunutta elämäänsä, sekä uskoo olevansa kuolematon, niin se lakkaa välittämästä siitä mitä asiakas haluaa. Ja se mikä on oikeasti on hauskinta tässä skenaariossa on se, että asiakkaat vieläpä tyytyvät tähän, ja alkavat kummeisesti puolustamaan sitä brändiä, ja vakuuttelemaan muita sen tuottamasta ihanuudesta, vaikka tuote alkaa olomuodoltaan muistuttamaan silkkaa paskaa.

Tämä tuntuu menevän jo vähän semmoisen "väärän fanittamisen" syyllistämiseen. Mun puolesta jokainen saa tukea seuraa miten haluaa, ja itse arvostan kannattajia, jotka pysyvät seuran puolella läpi vaikeiden aikojen. Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa sillä, että asiakkaat puolustavat "brändiä" yms. ja miten se voi tuottaa vaikeuksia. Vähään ei pidä tyytyä ja voittamista saa vaatia, mutta selän kääntäminen joukkueelle, jolla ei mene hyvin on kannattamista jota itse en ainakaan edusta.

On hyvä ehkä ymmärtää, että asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. Se että tällä palstalla ei jatkuvasti huuda sitä, kuinka paskoja office, Salmelainen, Santala ja Engren ovat ei tarkoita sitä, että olisi sateenkaarimaailmassa yksisarvisten kanssa. Jos joukkuetta haluaa tukea ja kannustaa hankalina hetkinä, en näe siinä itse mitään väärää. Sokea ei pidä toki olla, mutta kaikki ei kuitenkaan ole niin mustavalkoista, kuin voisi luulla.

Siinä olet varmasti oikeassa, että kritiikin kritiikki ei ole erityisen kehittävää keskustelua. Mutta itsehän en missään vaiheessa kieltänyt kritisointia. Se mitä hain takaa oli, että tunteenpurkaukset joista vitutus paistaa läpi, ja mitään uutta ei tarjota pöytään eivät tuo varisinaista sisältöä keskusteluun. Rakentavaa ja järkevää kritiikkiä saa ja pitääkin antaa, mutta netissä huutelun ja levyn toistaminen en kyllä itse näe muuttavan IFK:n tilannetta.

Itse en kiellä sitä, että IFK:lla menee huonosti. Itse en myöskään kiellä sitä, että IFK ei ole menestynyt niin hyvin kuin tämän budjetin kanssa pitäisi. Itse en liiemmin puolustele "brändiä" ja ylistä IFK:n tekemistä. Totta puhuen en taida tietää yhtään ihmistä joka näin tekisi. Mutta itse en myöskään jaksa jatkuvaa ranteiden auki vetämistä siitä, kuinka perseestä ja paskaa nyt kaikki tästä joukkueesta on.

Se että osa on siirtnyt psykologisesti katsoen jo siihen olotilaan jossa hyväksyy "sairauden", ei tee vääräksi tilaa jossa vielä toiset kamppailee sen suhteen, että kysyvät "miksi mulle kävi näin": :-)
boldaus oma

Kertoisitko vielä mulle, että mitä kamppailua täällä netissä harrastetaan? Huudetaan kilpaa niille jotka näkevät IFK:ssa mitään positiivista, että kyllä nyt kaikki on paskaa? Haukutaan pelaajia, toivotaan uran loppumista (Nykopp), huudellaan urheilujohdosta ja brändistä - miten tämä edistää yhtään mitään? Jos IFK muistuttaa sinua lainaten "silkkaa paskaa" niin miksi edes käytät aikaa ja rahaa tähän seuraan?

Ehkä itse olen tästä kaikesta väärässä. Ei voi tietää, ja ehkä pahan olon purkaminen on se, mitä tässä tilanteessa vaaditaan. Itse vaan tykkään hyvän keskustelun ja väittelyn lukemisesta. Huutelun lukemisesta en niinkään paljoa. Mutta ehkä jätän nyt tähän tämän mankumisesta kritisoinnin, kun ei se tosiaan mitään uutta keskusteluun tuo.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Boldatusta osasta kirjoitustasi olen toki samaa mieltä. Eihän tämä riitä, ei alkuunkaan. Mutta jaksan vielä uskoa, että laiva kääntyy. Se nyt on ollut tiedossakin, ettei mikään muutu yhdessä yössä, kun rakenteet on mätiä. Ja tässähän vasta yritetään korjata yhtä osaa laivasta. Hommia riittää.
Nyt.on pakko kysäistä mitä osaa mädästä laivasta on yritetty korjata?

Mädässä laivassa oli yksi perustavaa laatua oleva ongelma, sinne päästiin duuniin nimellä, ei osaamisella. Herra Nybondas touhusi lähemmäs kymmenen vuotta ja näytti osaamattomuuttaan vuosi toisensa jälkeen. UTJ vaihtui, hyvä niin, mutta tilalle valittiin herra Salmelainen. Niinpä niin, taas päästiin duuniin nimellä, ei osaamisella. Itselle näyttää siltä että mätä lauta korvattiin kyllä. Tilalle laitettu lauta on maalattu, mutta näyttää vahvasti että se on jo valmiiksi mätä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Frankie

Tietenkään en ole sitä mieltä, että kaiken hyväksyminen ja yltiöpositiivinen asenne on parempi ja kehittävämpi tapa keskustella. Viestini pääaiheena vaan käsittelin juurikin itkemistä ja huutelua, mitä tällä palstalla tuntuu kohtaavan jatkuvasti, usein toki myös aiheesta. Kaikenlainen lällättely ja vastakkainasettelu vaan on ärsyttävää, ja mielestäni mielenkiintoisempaa olisi, jos täällä voitaisiin näistä aiheista joissa on erimielisyyksiä keskustella ihan rakentavalla tasolla, ilman että keskustelu muuttuu samojen juttujen huuteluksi.

Toisaalta niin paljoa ei täällä netissä faneilla ole välttämättä keskusteltavaa IFK:sta, niin juurikin helpoksi ratkaisuksi muuttuu tunteiden purkaminen joka toiseen ketjuun. Enkä tosiaankaan väitä, että itse olisin täydellinen rakentavassa kirjoittamisessa, vaan lähinnä pyrin pohtimaan, että onko se nyt niin hyödyllistä kenellekkään joka ketjussa purkaa pahaa oloa, mikä on tullut Salmelaisen tekojen myötä. Kyseessä on jokaiselle meistä tärkeä seura, ja varmasti jokainen toivoo sen menestystä. Mutta jos vankasti on sitä mieltä, että officella kaikki on päin persettä, en itse ainakaan usko että muutosta tulee netissä pahaa oloaan purkamalla. Sitä itse toivoisin, että keskusteluissa pyrittäisiin pysymään aiheessa, eikä esim. ketjukoostumukset-ketjussa pitäisi käydä iänikuisia väittelyitä siitä, kuinka pahasti Tobbe on epäonnistunut. Hyvää keskustelua itse vain täältä kaipaisin, ja sen eteen omalta osaltani pyrin tekemään parhaani.



Noh, ymmärrän mitä haet takaa tällä. IFK:n tyytymisen kulttuurista on muodostunut jo täysin palstatotuus, ja paljon sitä tukevia näyttöjä on ollut viime vuosikymmeninä. Joku voisi sanoa, että tätä päivää on myös vastaavanlainen uhriutuminen siitä, jos joku kirjoittaa vastakkaisia mielipiteitä. Itse toivoisin, että täällä voitaisiin juurikin keskustella IFK:ta koskevista asioista ilman turhaa nurinaa, millä ei keskusteluun tuoda oikeastaan mitään uutta.



IFK varmaan ansaitsisi huonosta menestyksesstään vaikka mitä, jos sille linjalle lähdetään. En kyllä silti näe yhteyttä siihen, että netissä huudellaan ja nuristaan, ja että officella tapahtuisi joku muutos. Jaloillaan äänestäminen ja ongelmien näkyväksi tuominen matseissa voisi olla tapa saada viesti perille officelle, mutta iänikuinen huutelu täällä ei kyllä pahoittelut taida asioihin tuoda muutosta.



Tämä tuntuu menevän jo vähän semmoisen "väärän fanittamisen" syyllistämiseen. Mun puolesta jokainen saa tukea seuraa miten haluaa, ja itse arvostan kannattajia, jotka pysyvät seuran puolella läpi vaikeiden aikojen. Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa sillä, että asiakkaat puolustavat "brändiä" yms. ja miten se voi tuottaa vaikeuksia. Vähään ei pidä tyytyä ja voittamista saa vaatia, mutta selän kääntäminen joukkueelle, jolla ei mene hyvin on kannattamista jota itse en ainakaan edusta.

On hyvä ehkä ymmärtää, että asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. Se että tällä palstalla ei jatkuvasti huuda sitä, kuinka paskoja office, Salmelainen, Santala ja Engren ovat ei tarkoita sitä, että olisi sateenkaarimaailmassa yksisarvisten kanssa. Jos joukkuetta haluaa tukea ja kannustaa hankalina hetkinä, en näe siinä itse mitään väärää. Sokea ei pidä toki olla, mutta kaikki ei kuitenkaan ole niin mustavalkoista, kuin voisi luulla.

Siinä olet varmasti oikeassa, että kritiikin kritiikki ei ole erityisen kehittävää keskustelua. Mutta itsehän en missään vaiheessa kieltänyt kritisointia. Se mitä hain takaa oli, että tunteenpurkaukset joista vitutus paistaa läpi, ja mitään uutta ei tarjota pöytään eivät tuo varisinaista sisältöä keskusteluun. Rakentavaa ja järkevää kritiikkiä saa ja pitääkin antaa, mutta netissä huutelun ja levyn toistaminen en kyllä itse näe muuttavan IFK:n tilannetta.

Itse en kiellä sitä, että IFK:lla menee huonosti. Itse en myöskään kiellä sitä, että IFK ei ole menestynyt niin hyvin kuin tämän budjetin kanssa pitäisi. Itse en liiemmin puolustele "brändiä" ja ylistä IFK:n tekemistä. Totta puhuen en taida tietää yhtään ihmistä joka näin tekisi. Mutta itse en myöskään jaksa jatkuvaa ranteiden auki vetämistä siitä, kuinka perseestä ja paskaa nyt kaikki tästä joukkueesta on.

boldaus oma

Kertoisitko vielä mulle, että mitä kamppailua täällä netissä harrastetaan? Huudetaan kilpaa niille jotka näkevät IFK:ssa mitään positiivista, että kyllä nyt kaikki on paskaa? Haukutaan pelaajia, toivotaan uran loppumista (Nykopp), huudellaan urheilujohdosta ja brändistä - miten tämä edistää yhtään mitään? Jos IFK muistuttaa sinua lainaten "silkkaa paskaa" niin miksi edes käytät aikaa ja rahaa tähän seuraan?

Ehkä itse olen tästä kaikesta väärässä. Ei voi tietää, ja ehkä pahan olon purkaminen on se, mitä tässä tilanteessa vaaditaan. Itse vaan tykkään hyvän keskustelun ja väittelyn lukemisesta. Huutelun lukemisesta en niinkään paljoa. Mutta ehkä jätän nyt tähän tämän mankumisesta kritisoinnin, kun ei se tosiaan mitään uutta keskusteluun tuo.
Juuh, vaikka jonkun negatiivinen kommentti ärsyttääkin, niin sen kritisoinnin sijaan voi edelleen etsiä sisällöstä sen pahan olon syytä, ja sitten omilla kommenteillaan ohjata itse keskustelua haluamaansa suuntaan.
Mun mielestä jokainen mielipide kuitenkin on aivan oikeutettu ja usein perusteltukin ja koen itse tämän areenan olevan myös sitä kaikkea purkautumista varten ihan passeli paikka.

Silkkaa paskaahan toiminta monella tapaa on, mutta se ei estä haaveilemasta siitä että se joku päivä muuttuisi. Se että ei hylkää joukkuetta huonolla hetkellä on ihan jees, mutta kun joukkueeseen sisällytetään myös se organisaatio, niin jos se nurina täällä ei auta, eikä joukkuetta voi ja saa hylätä koska se on väärin tehty ja fanitettu sekä epäarvostettavaa, niin mikä vaihtoehto jää enää jäljelle?

Pelaajien syy ei toki ole se, jos joukkue on huonosti johdettu, valmennettu ja sopimusta tarjoitaan kaikille joilla on luistimet ja pysyy niillä pystyssä, mutta vastuullisia on vaikeaa saada muuttamaan tapojaan jos tämä tapa tuottaa heille paremmin ja tekee työpäivistä helppoja. Toki joskus voi tulla ohikausia, mutta kyllähän nyt on pakko myöntää että IFK:lle niitä kyllä tulee ihan kohtuuttoman pljon, ja syyttävä sormi siitä osoittaa kyllä sinne officelle, jossa juuri se tyytymisen kulttuuri on vahvimmillaan.

Rakkaus seuraa kohtaan on kuitenkin syvässä verissä, ja tuntuu toki pahasti menevän ihon alle se pettymyksestä toiseen seilaaminen, mutta enhän minäkään täällä narisisi, ellen muutosta hauaisi. Toinen ilmaisee tuon rakkautensa menemällä halliin pettymään ja oikeuttaa sen toiminnan itselleen sellainen pinei kyynel silmäkulmassa, jossa ajattelee olevans tosifani, kun ei hylkää joukkuettaan. Sen ajatuksen turvin voi nukkua seuraavan yönsä takuulla rauhassa.

Toiset mesitä purkaa vitutustaan täällä sellaisessa kehäajattelussaan (kuetn vaikkapa minä), joka varmasti ei johda mihinkään, mutta suo tilaisuuden tarkastella niin itseään kuin joukkuettakin sellaisessa vittumaisen sarkastisessa mielentilassa rypien.

Kaikki kuitenkin on täällä mielestäni sitä keskustelua synnyttänyt, ja vaikka ne näennäisesti tuntuvat pysyvän paikallaan ja saman asian ympärillä, niin ne kuvastavat hyvinkin täsmällisesti sitä itse joukkueenkin (organisaatioineen) suhteen vallitsevaa olotilaa. Kun joukkue näyttä liilluvan paikallaan, niin keskustelukin tekee sitä. Kun joukkue taas tekee toimia, jotka edistävät sen nousua seuraavalle levelille, myös keskutelu ohjautuu sille uralle, miten sitä voisi mahdollisesti vielä parantaa. Tai ainakin ylipäätään enemmän positiiviseksi sekä rinnan röyhistelyksi.

Kukaan ei varmaankan ole enempää väärässä kuin oikeassakaan ja kaikille mielipiteille lienee sijaa sekä perusteet, olivat niiden motiivit sitten mistä tahansa kumpuavia.

Täällä on erittäin analyytttisia kirjoittajia, joiden tapaa ilmaista asioita arvostan erittäin paljon, olin sitten samaa mieltä tahi en. Ja uein ilmeiestikään en, ja en varsinkaan niiden paksujen IFK-lasien kautta kaikkea tähyäviä. Itse ainakin vaadin ihan helvetisti parempaa tulosta ja esityksiä, tai kritiikkiä tulee edelleenkin. Tai sitten julkista ilmoitusta, että ei meitä täällä seurassa kiinnosta vittuakaan mikään menestys. :-)
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Välillä tuntuu, että tällä palstalla ja Facebookin ryhmissä on jengiä, jotka saavat erektion, jos menee vituiksi. Mitä enemmän kynnetään, sitä kovempana kyrpä sykkii.
Joo ja eipä tämä ole pelkästään IFK-faneissa oleva ominaisuus vaan ihan yleisesti suomalaisilla. Ihan mikä tahansa laji tai urheilija niin epäonnistumisen koittaessa tulee sellainen heijari että sillä tyydyttäisi jopa ne 10 neitsyttä paratiisissa.

Toki tämä osa on varmaan se vähemmistö mutta yleensä se pitää eniten meteliä ja nämä kommentit pomppaa esille.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo ja eipä tämä ole pelkästään IFK-faneissa oleva ominaisuus vaan ihan yleisesti suomalaisilla. Ihan mikä tahansa laji tai urheilija niin epäonnistumisen koittaessa tulee sellainen heijari että sillä tyydyttäisi jopa ne 10 neitsyttä paratiisissa.

Toki tämä osa on varmaan se vähemmistö mutta yleensä se pitää eniten meteliä ja nämä kommentit pomppaa esille.
Ja vastaavasti toiset saavat sen kyrpänsä kovaksi kun voivat nostaa itsensä toisten yläpuolelle, eikö vaan? :-D

Kyllä mää toki uskon että joku varmastikin nauttii toisten epäonnistumisista siinä kuin toinen nauttii jos saa niitä epäonnistumisia aiheutettua tahi toista jotenkin poljettua, mutta uskon -tai ainakin toivon. sen olevan enää sen verran pienessä osassa kokonaisuutta, ettei siihen kannata varsinasesti jäädä kiinni tai käyttää edes itsensä arvon kohottamisessa.

On toki erittäin hyvä jos ei kuulu varsinaisesti mihinkään äärimmäiseen ryhmään, mutta osahan on statukseen perustuvia mielentiloja ja toiset vain sellaisia tämän maailman hulluuteen liittyviä luonteenpiirteitä. Esimerkkinä -jota ilmeisesti ainakin osin sivuaa- kateus on tunne, mutta ahneus enemmänkin sellainen vahvasti egomainen luonteenpiirre. Itse voi sitten valita kumpi lienee parempi. Se että on ajoittain hukassa tunteissaan, vai että on kokonaan kadottanut itsensä ja näkee kaikki muut alempiarvoisena ja haluaa painaa heitä suhon vain koska se heille on tässä maailmassa mahdollista. On helppoa uskotella itselleen olevansa enemmän, tärkeämpi ja arvokkaampi kuin toinen ja pyrki mittauttamaan sitä erilasilla symboleilla, kuten vaikkapa rahalla. :-D

Se että esim itse kitisen IFK:n organisaation touhuista ja pidän niitä sillkkana paskana keskimääräisesti katsoen, ei tarkoita että olisi täynnä pyhää vihaa. Voin toki olla "kateellinenkin" helpohkosta rahan tulosta, vaan en kuitenkaan ahnehdi myöskään kaikkea itselle. Musta on ihan kiva kun kaikilla on kivaa. Se että ihmiset saavat kivansa erilaisista asioista ei tietenkään ole minun vastuullani, sillä tunteistaan jokainen tekee päätöksen ihan itse.

Se muuten lienee osa fanittamistakin että sillä täyttää jotakin tyhjiötä elämässään ja siksi se pääsee tunteen päälle.

Mutta joo, voin itsekin myöntää että kyllä mää nautin liigassa aikanaan ihan vaan siitäkin, jos narrit sai pataansa, mutta äärimmäisen harvoin siitä jos IFK hävisi. Narrien tappio siis tasoitti vitutusta sille, jos IFK hävisi ja jos IFK voitti ja narrit vielä hävisi, niin sehän oli tosiaankin melkein orgastinen kokemus se.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän karkaa aihe nyt tästä ketjusta, mutta Teemu Kivihalmeen paikkaajasta puhutaan. Kärpät siis hyvissä ajoin neuvotellut jo Lyytisen kanssa ja lienee Kärppien mies ensi kaudella. Asioita voi nimittäin hoitaa sekä ajoituksella, järjellä ja selkeällä suunnitelmallisuudella (Kivihalme siirtyy isompiin kuvioihin, Lyytinen paikkaa).

Kai se on helppo reagoida ja korvata pelaaja kun Kivihalme on toden näköisesti itse ajoissa ilmoittanut että jatkoa ei tule.

Tosiasia on että Suominen aloitti neuvottelut änärisopimuksesta vasta kesäkuussa. Joten ainut sopimus mikä oli olemassa oli HIFK sopimus marraskuussa.

Ainakaan minä en tiedä yhtä pelaajaa joka sitoutuu pelaamaan korvauksetta jos sopimus peruuntuu seuran puolelta pari viikkoa ennen kauden alkua.

Kun täällä on henkilöitä jotka tietävät Nhl sopimukset aikaisemmin kuin pelaajat itse. He voisivatkin jatkoksi kirjoittaa ne pelaajat joilla nyt on sopimus liigaan ensi kaudesta mutta pelaavatkin Nhl:ssä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kannattaa muistaa että ei täällä kukaan kritisoisi jos ei joukkueesta välitä.Mulle on ainakin ihan se ja sama mitenkä vaikka Tappara pelaa kun ei mitään kiinnostusta seuraan ole. Eikä fanit ole Ifk;ta pettäneet vaan seura fanit. Meillä on aina yleisöä ihan omaa luokkaansa vaikka menestys ei juurikaan tule. Ihmettelen että vuodesta 83 ei Ifk:n johtoa ole menestys juuri kiinnostanut. Talous kun toimii niin sillä hyvä. Penan aikana ei tosin toiminut talouskaan. Kunnianhimo puuttuu totaalisesti tietyiltä henkilöiltä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tosiasia on että Suominen aloitti neuvottelut änärisopimuksesta vasta kesäkuussa. Joten ainut sopimus mikä oli olemassa oli HIFK sopimus marraskuussa.

Suomela ilmoitti jo huhtikuussa isoon ääneen, ettei sopimus IFK:n kanssa tunnu oikein miltään ja että pelaa suurella todennäköisyydellä jossain muualla kuin IFK:ssa. Jos tässä vaiheessa lähtö johonkin muualle tulee yllätyksenä, niin ei voi muuta kuin ihmetellä. Ihan sama sille aloittiko varsinaiset neuvottelut vasta kesäkuussa tai ei.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomela ilmoitti jo huhtikuussa isoon ääneen, ettei sopimus IFK:n kanssa tunnu oikein miltään ja että pelaa suurella todennäköisyydellä jossain muualla kuin IFK:ssa. Jos tässä vaiheessa lähtö johonkin muualle tulee yllätyksenä, niin ei voi muuta kuin ihmetellä. Ihan sama sille aloittiko varsinaiset neuvottelut vasta kesäkuussa

Ilmoitus muualla pelaamisesta tuli siis vasta huhtikuussa. Ei siis marraskuussa kuten palstatotuus on ollut. Tällöin on varmasti huhtikuussa myös reagoitukin. Vastaavia korvaavia pelaajia odotti huhtikuussa vapaana Hifk:n soittoa.... niin kokonaista 0 kappaletta tiedät itsekin että huhtikuussa tuon tason pelaajat ovat sopimuksensa tehneet.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ilmoitus muualla pelaamisesta tuli siis vasta huhtikuussa. Ei siis marraskuussa kuten palstatotuus on ollut. Tällöin on varmasti huhtikuussa myös reagoitukin. Vastaavia korvaavia pelaajia odotti huhtikuussa vapaana Hifk:n soittoa.... niin kokonaista 0 kappaletta tiedät itsekin että huhtikuussa tuon tason pelaajat ovat sopimuksensa tehneet.

Minulla on kyllä mennyt ohi tällainen marraskuinen palstatotuus. Enkä kyllä muutenkaan ymmärrä mikä merkitys tällä jossittelulla on kun ainoa konkreettinen asia on se, että parin päivän päästä eletään vuotta 2019 ja joukkueen top3-pelipaikka on edelleen täyttämättä.

Ei varmaan ole kauheasti "suomeloita" pyörinyt vapailla markkinoilla, mutta onhan se aivan helvetin amatöörimäistä puuhastelua jos kaikki nämä kuukaudet on ainoastaan odoteltu, että jostain ihmeen kaupalla sinne sellainen tupsahtaa. Olisiko jahkailun sijaan kannattanut mielummin poimia vaikkapa se "PW" pois kuljeksimasta?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ilmoitus muualla pelaamisesta tuli siis vasta huhtikuussa. Ei siis marraskuussa kuten palstatotuus on ollut. Tällöin on varmasti huhtikuussa myös reagoitukin. Vastaavia korvaavia pelaajia odotti huhtikuussa vapaana Hifk:n soittoa.... niin kokonaista 0 kappaletta tiedät itsekin että huhtikuussa tuon tason pelaajat ovat sopimuksensa tehneet.

Sitä paremmalla syyllä tässä 9kk aikana olisi pitänyt unohtaa se Suomelan korvaaja, ja palkata ns. 2-korin sentteri (tasoa Tyrväinen/Santala) sekä nelosketjuun pätevä puolustava sentteri (tasoa Jasu/Humaloja). Nuo olisi tuoneet reilusti lisää variaatioita ja ennenkaikkea kilpailua lisää. Lundellia olisi silti voinut peluuttaa välillä keskellä, mutta pääosin laidassa tällä ekalla liigakaudella.

Ei ole vielä myöhäistä hankkia noita, mutta olisihan se nyt kannattanut tehdä aikoja sitten jo.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Ilmoitus muualla pelaamisesta tuli siis vasta huhtikuussa. Ei siis marraskuussa kuten palstatotuus on ollut. Tällöin on varmasti huhtikuussa myös reagoitukin. Vastaavia korvaavia pelaajia odotti huhtikuussa vapaana Hifk:n soittoa.... niin kokonaista 0 kappaletta tiedät itsekin että huhtikuussa tuon tason pelaajat ovat sopimuksensa tehneet.
Kaivatko esiin edes yhden viestin, missä palstatotuutena on, että sopimus änäriin oli saletti marraskuussa? Miten reagointiin huhtikuussa? Sanomalla ääneen, että pelaajaa sille tontille etsitään? Edelleen on pelkkää laiskuutta ja osaamattomuutta olla tietämätön, että tuo sopimus saattaa mennä ohisuun (Suomelan hyvien otteiden vuoksi) oliko toista suunnitelmaa, niin kuin kuuluisi olla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös