Tuntuu loogiselta, ja toisaalta taas ei, sillä tähän joukkueeseen ei sitten niin millään olle voinut mennä siihen budjetoitua rahaa, tai sitten eräs Nybondas osoittauutukin suorastaan neroksi.Mä olen nyt muutaman kuukauden jauhanut, että Salmelaiselta on pistetty rahahanat kiinni. Mikään ei oikein viittaa siihen, etteikö tämä olisi tilanne. Mä en edelleenkään suostu uskomaan, etteikö Salmelainen olisi paikannut loukkaantumisia, jos olisi rahaa millä paikata. Tai hankkinut toista veskaria, kun molemmat veskarit kyykkäsivät. Hän joutuu virkansa puolesta toimimaan puhuvana päänä ja hokea hokijargonia, mikä on ihan hanurista. Toivon, että tämän harjoittelukauden jälkeen saisi itsestään vähän enemmän särmää irti eikä jäisi pukupelletasolle tulevaisuudessa. Puhuisi asioista suoraan ja olisi raikas, rehellinen tuulehdus eikä viisikymppinen reliikki, kuten kollegansa.
Budjetiksi voidaan ilmoittaa mitä vain ja näin HIFK varmasti osin ihan imagosyistä tekeekin. Toisaalta joukkueessa on myös tähtistatuksen kavereita useampia, jolloin ynnämuut-osastolle jää vain sen tason pelaajia. HIFK:ssa pelaajabudjetissa on myös valmennus eikä Atu ilmaiseksi täällä valmenna, joskaan nyt ei mitään karijalosia myöskään tienaa. Oletettavasti kuitenkin uransa huipulla palkan suhteen hänkin. Kuten moni muukin.
Tämä kausi on puhdas välikausi myös toimistolta. Paukut on ensi kaudessa. Vähän vaikea on hymistellä mukana, että hyvin menee, kun ei yritetä parastaan. Kun se helvetin Garden sitten joskus valmistuu, veden on parasta olla muuttunut viiniksi.
Mutta onhan toki kummallista että mitään ei kertakaikkiaan tapahdu, joten se taas tukee tuota suorastaan hulvatonta teoriaa siitä ettei IFK:n johdossa edelleenkään olla kiinnostuneita menestyksestä, ja siten UTJ:n vaihtopelleily oli kosmeettinen perseily vailla vertaa. Ja siksi tosiaankin voi olla ettei sitä rahaa halutakaan käyttää, joka budjetoitu oli, tai joku muu vain veti sen liiveihinsä. Niin tai näin, niin onhan kaikkien aikojen paskin IFK, ja jos se tästä mestariksi nousee, kertoo se enemmän muiden asenteesta kuin IFK:n hyvyydestä, kyllä tää kaiken kaikkiaan niin paskan kiekon kausi on, kuin vain voi olla.