HIFK kaudella 2015–2016

  • 582 642
  • 2 098

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä tapauksessa heittäydyn faniksi, vedän tunteella.

...ja juuri niin se pitääkin! Vittu on se kumma jos fanikaan ei saa enää fiilistellä. Tilastojen takia en kannata Brändiä, piste.

Eli ymmärrän kannan mutten itse taivu sille. Hirso ei opi uusia metkuja nopeasti ja Stögön vauhtilätkä olisi suuri kyssäri kaverin kohdalla. Lisää siihen HIFK-taakka, historia jne. Ristiriitaiset fanit. Lopuksi vielä tilanne keskustan suhteen-> ei tilaa.

Mä olen masokisti ja liputan ylimääräisen sentterin ja pakin hankintojen puolesta, mutta senaksi haluaisin fyysisen töykkälän ja pakistoon kiekollisuutta.
 

Jindebyne

Jäsen
Kaksipiippuinen juttu tämä Hirso. Jos toimistolta ja pelaajalta tulisi vihreää valoa, niin sentteriosasto olisi murhaavan kova ja olisi kevättä ajatellen jo puskuriakin mahdollisiin loukkaantumisiin. Mutta voisiko se olla roolitusta silmällä pitäen jo liiankin nimekäs; Elkins kolmoseen? Tuo olisi ehkä pelitavaltaan luontevin ratkaisu.

Hirson kannalta en näe järkeväksi ratkaisuksi tulla kolmosen keskelle, koska olisi missä tahansa muussa Liiga-jengissä kärkisentteri tai vähintään kakkosen sentteri. Leino menisi tuossa skenaariossa poppareille, Nykopp nelosen keskelle ja Liivik laitaan. Onnistuessaan ei lainkaan huono ratkaisu, mutta onko tuo nyt sitten uhka vai mahdollisuus?

Itse tyydyn nyt tylsästi sille kannalle, että olen tyytyväinen kävi miten kävi. Tottakai rehellisesti sanottuna olen tyytyväisempi jos Kimi tulee himaan, mutta lähtökohtaisesti akuuttia tarvetta sille ei juuri nyt välttämättä ole, joten en pahastu jos päätyy muualle loppukaudeksi. Ensi kaudeksi ehdottomasti neuvottelut käyntiin.

Rantakarin ottaisin minäkin heittämällä jengiin, mutta saa nyt nähdä mitä Espoossa puuhastellaan muiden suhteen. Onhan se vähän perseestä olla haaskalla, mutta jos Blues päättää luopua tietyistä pelaajista niin tarpeen mukaan niihin on iskettävä kiinni.
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Hirson sydän sykkii sille, joka maksaa eniten. Jokerit, HIFK Kärpät... Eiköhän tuo kohta selviä.

Puhuttiin siitä, kuinka Hirson sydän on IFK'ssa ja puhuttiin vähän pahaksi sitä, että esim. Kingit buuasivat ja huusivat narriksi Hirsoa, kun kävi Nordiksella pelaamassa. Sydän täällä ja välittää, ne on tärkeitä, mutta en mä tiedä hei. En sillä, että mitenkään odottaisin Hirsoa tänne, päin vastoin, ja tykkään Hirsosta erittäin paljon. Olen seurannut miestä ja on suosikkejani, mutta kuuluun aika lailla kategoriaan "omat pojat, mut ei asiaa takaisin". Valitettavasti. Aina pitänyt tästä jätkästä, mutta en ole enää ottamassa takaisin. Joo, tän kauden jengi ei kaipaa Hirson kaltaista pelaajaa, mutta muutenkaan. Onko Hirso edes voittavan, mestarijoukkueen sentteri? Menee nyt Kärppiin tai Narreihin, niin ei ole merkitystä. Hirso tekee mitä tekee ja on muistettava, että hänellä perhe elätettävänä. Takaisin en kaipaa Hirsoa. Vain muistossa Hirso on enää punapaita päällä.

Mitä joukkueen vahvistamiseen tulee, niin jos mestaruudesta halutaan pelata, niin ei voida tyytyä siihen että ollaan joulukuun alussa sarjan kärjessä. Totta kai hieno nähdä maailman kaunein seura sarjan kärjessä, mutta en osaa antaa sille niin paljon arvoa, kun ottaa huomioon että ollaan kauden puolivälissä. Mitä merkitystä on sarjataulukolla tässä vaiheessa? Tärkeetä on vaan se, että ollaan menossa pudotuspeleihin ja mieluiten mahis myös kotietuun. Keväällä katsotaan sarjataulukot.

Joukkuetta on vahvistettava ja keväällä varsinkin on hyvä olla vähän ylitarjontaa. Sen aika ei ehkä vielä ole, mutta se on lähikuukausina. Varsinkin puolustukseen kaipaan varmaa, hyvin kiekkoa liikuttavaa pelaajaa. Taimi ja Taipalus on meidän offensiiviset pakit; Järvinen, Gene + SalmiHeikkinen on fyysiset pakit. All-aroundeja on Grillfors, Auvitu, Teppo. Yhden fyysisen tai all-aroundin ottaisin ainakin jengiin.
Hyökkäykseen kans joku laadukas lainapelaaja loppukaudeksi tuomaan laatua, leveyttä, syvyyttä ja kaikkea.
Hyvä tästä voi tulla. IFK on tämän kauden top-4 joukkueita. Keväällä kaikki on mahdollista.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä olen tylsä, en lähtisi korjaamaan ehjää. Jengi johtaa liigaa, Hirso ei todellakaan mahdu juuri nyt. Vaikka kaveri suosikkejani onkin. Vähemmän säätämistä uusien nimien suhteen, venttaillaan mieluummin saikulta täydennyksiä.

Ei olisi ensimmäinen kerta kun toimiva kokonaisuus rikotaan tämän tyyppisellä hankinnalla. Penahan oli mestari näissä, kyllähän vanhalle tutulle kaverille pitää paikka löytyä. Paitsi silloin kuin olisi pitänyt löytä, esim. Peltonen 2001.

Hirso kuuluu ehdottomiin suosikkipelaajiini, mutta tulkoot vasta ensi kaudella. Mielelläni näkisin että mies saisi lopettaa uransa IFK:ssa yhdessä Luttisen kanssa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Onko Hirso edes voittavan, mestarijoukkueen sentteri?

Ei missään tapauksessa 1-sentteri. Mutta toki noilla käsillä ja pelinäkemyksellä mahtuu kotimaiseen mestarijoukkueeseen. Siitä ei mielestäni ole kahta sanaa. 2-sentterin mesta on hyvä Hirsolle - mutta ei nyt, ventataan vielä ensi kauteen. Siitä eteenpäin sanon Hirsosta samat kuin Kibestä viimeiset 3 kautta: jos palkkatoive on kohdallaan, ei ole mitään järkeä jättää ottamatta joukkueeseen a) pomminvarmaa kahtakymmentä maalia (Kibe) ja/tai b) pomminvarmaa kolmeakymmentä tehopistettä (Hirso).
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Ehkäpä Hirso kotiutetaan ensi kaudeksi, kun Ramu tai Elkins kuitenkin nostaa kytkintä. Nyt vaan ehjä loppukausi alle ja kauden päätteeksi kolmivuotista käteen. En tosin tiedä haluaisinko näin käyvän, tuskin. Mielummin ottaisin sentteriksi Jokis-Ollin, mut aika vähän ne on ennenkään multa näistä kyselly.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Onhan Hirso nyt pelaajana aivan eri kategoriaa, kuin Bobby Leino! Joten tarvetta todellakin on, joukkue ei voi koskaan olla liian hyvä;) Rantakari sisään samalla kertaa!
Jos nyt pelkästään miettii YV-peliä, kuten tuossa edellä mehusteltiin, niin miettikää kun täppää jäälle Kimin, Karin, Beach-Karin, Parrun ja vaikkapa Raskin niin hyvältä näyttää.
Ja toiseen variaatioon jäis vielä Zabo, Ramu, Taimi, Pudi ja vaikkapa Arttu.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Stögö peluuttaa kaikkia ketjuja hyvin tasaisesti, sillä ei ole mitään väliä olisiko Hirso meidän nimellisesti ykkösketjussa, kakkosketjussa vai kolmosketjussa. Peliaikaa tulisi, samoin rinnalle laadukkaat kaverit, ylivoimaa ja alivoimaa pääsisi varmasti pelaamaan ja mikä tärkeintä, olisi seurassa jolle se sydän sykkii. Hirso pesee Leinon aivan sata-nolla ja jos Hirso on saatavissa niin ehdottomasti tänne! Ainoastaan jos pitäisi valita, että OJ tai Hirso niin joo ensimmäinen siinä tapauksessa, mutta en usko, että OJ tulee IFK:hon pelaamaan.

Luttinen - Ramstedt - Rask
Partanen - Elkins - Puustinen
Zaborsky - Hirso - Hintz
Liivik - Nykopp - Ikonen
Åsten ( aina, aina on joku loukkaantuneena niin Åstenkin pääsisi pelaamaan )

Järvinen - Taimi
Grillfors - Auvitu
Teppo - Rantakari
Generous
Taipalus

1.YV
Luttinen - Ramu - Rask
Taimi - Hirso

2. YV
Partanen - Elkins - Hintz
Puustinen - Rantakari
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
hkäpä Hirso kotiutetaan ensi kaudeksi, kun Ramu tai Elkins kuitenkin nostaa kytkintä
Tässä se looginen vaihtoehto mitä itsekin tässä pyörittelin, ehkä Kimiä on tsiigailtu vähän sillä silmällä ensi kaudeksi mutta kun tilanne on tämä niin nyt täytyy iskeä mottipäisellä kiinni ja IFK:n tuurilla joku neljästä avainsentteristä on kuitenkin klesana pleijareissa.

Tervetuloa vaan jos on tullakseen. Ei jäänyt mulla antipatioita viime kerrasta.

_
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulee mieleen surullisen kuuluisa 11-12 -kausi, jolloin joukkueessa oli Hirson edellä kaksi asemansa vakiinnuttanutta sentteriä Granlundin ja Wirtasen muodossa. Kaikki muistaa, miten se kuvio ns. kolmossentterin roolissa ja peliajalla meni Hirson osalta. Loukkaantumisia tapahtuu aina ja oikeanlaisella peluutuksella homma voi sujua, mutta tuon kauden tavoin IFK:lla on jo Rstedtissa ja Elkinsissä kaksi paikkansa vakiinnuttanutta profiilisentteriä joukkueessa. Tätä miettinee Hirsokin vaihtoehtojaan puntaroidessaan - jos IFK edes niihin kuuluu.

Ei sillä, Hirso olisi hieno hankinta etenkin monivuotisella sopimuksella, jos mahdollisesti Ramu tai Elkins lähtevät kauden jälkeen muualle.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
...ja juuri niin se pitääkin! Vittu on se kumma jos fanikaan ei saa enää fiilistellä. Tilastojen takia en kannata Brändiä, piste.

Eli ymmärrän kannan mutten itse taivu sille. Hirso ei opi uusia metkuja nopeasti ja Stögön vauhtilätkä olisi suuri kyssäri kaverin kohdalla. Lisää siihen HIFK-taakka, historia jne. Ristiriitaiset fanit. Lopuksi vielä tilanne keskustan suhteen-> ei tilaa.

Mä olen masokisti ja liputan ylimääräisen sentterin ja pakin hankintojen puolesta, mutta senaksi haluaisin fyysisen töykkälän ja pakistoon kiekollisuutta.

Näinhän se on. Toki kukaan muu kuin minä itse ei ole ikinä minulta IFK:hon liittyvää fiilistelyä kieltänyt. Montaa pelaajaa ei ole, jotka ovat minulle måste ha kamaa, mikäli paluu vaan on mahdollinen, mutta Kimi on sellainen. Jos sä olet masokisti, niin palkkaa domina läpsimään sua kiveksille, älä suhtaudu negatiivisesti Hirson paluun haihatteluun.

Tämä haihattelu on muuten opettavaista, mä ymmärrän Stigua ja hänen MMÅ-räntätänttää nyt paljon paremmin.

E. Nyt kun on haihattelun makuun päästy, niin vedetään sitten samalla kertaa homma överiksi. Eli Hirso napatkoon Rantakarin lastenistuimeen messiin, ja tuo pojan mukanaan Nordikselle. Sen jälkeen Törmänen käy lukemassa jatkoaika.com:n keskustelupalstalta nimimerkki Justicen kiveen hakkaamat ketjut, ja vetää niillä loppukauden. Tässä ketjut Stögö:

Hintz - Hirso - Pudi
Jauho - El King - Zabo
Arttu - Ramu - Rasse
+ Leino, Saarelainen
Simo - Nypsi - Jasse
+ MMÅ, Tamminen

Taimi - Järvinen
Rantakari - Grillfors
Auvitu/Taipalus/Teppo - Auvitu/Taipalus/Teppo
Generous
+ Auvitu/Taipalus/Teppo

1 yv
Hintz, Zabo, Ramu, Luttinen, Taimi

2 yv
El King, Jauho, Pudi, Hirso, Rantakari

av
Keksi itse.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nii-in. Olisihan se aikamoista, jos samassa yv:ssä olisi kimi ja ramstedt. Mahtaisi kiekko pyörähdellä, mutta maaliin asti?

Tai sitten molemmille omat ylivoimakoostumukset miten vain, kyllä variaatioita riittäisi kun Hirso tänne tulisi :)
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Piti käydä katsomassa hifk.fi-sivuilta, että joko on tiedotetta ja siellähän se, Hirschovits tuijotti paita päällä isoimmassa mainoksessa ylälaidassa! Hä?

Sit kun vähän puhalsin, niin tarkemmassa katsannossa ei tainnutkaan olla, mutta iaka samannäköistä touhua jätkillä lärveissä...
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Kaksipiippuinen juttu tämä Hirso. Jos toimistolta ja pelaajalta tulisi vihreää valoa, niin sentteriosasto olisi murhaavan kova ja olisi kevättä ajatellen jo puskuriakin mahdollisiin loukkaantumisiin. Mutta voisiko se olla roolitusta silmällä pitäen jo liiankin nimekäs; Elkins kolmoseen?

Kyllähän sentterinelikko Ramstedt-Hirso-Elkins-Nykopp-Liivik olisi aika uskomaton, tulee mieleen vuoden 2011 sentteristö. Uskon myös, että näistä jätkä kuin jätkä sopeutuisi myös pelaamaan "kolmosessa". Hyvinhän se on nyt Ramultakin luonnistunut, minulla on sellainen mielikuva, että Törmänen peluuttaa aika tasaisesti ketjuja, joten tuskin Ramstedtin ja Elkinsin peliaika kauheasti kärsisi. Totta kai, joku putoaisi poppareille, jos kaikki olisivat terveenä, mutta se on pelin henki.

YV:n potentiaali olisi kammottava ja voisi Hirso tuoda koppiinkin vielä lisää johtajuutta ja kokemusta. Nyba voisi hoitaa.
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Epäilen kuitenkin, että menee Kärppiin, kun juuri ennen tänään pelattavaa Blyys-Kärpät peliä jää sivuun.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Hirso oli viime kaudella liigan paras pelaaja, hän on yksi suosikeistani ja Petun koirankopitus viime visiitillä vituttaa edelleen. Kimi ansaitsee tulla vetämään Kibe-tyyliset loppuvuodet uralleen IFK:ssa; voittamaan mestaruuden IFK:n paidassa ollen vielä joukkueen kantavia voimia. Jos ei nyt, niin viimeistään ensi kaudeksi.
 

Ardbeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Menköön Hirso Ouluun tai mihin ikinä, en näe Hirsolle käyttöä tämän hetken joukkueessa ja mielestäni kuvastaa IFK:n menestymättömyyttä 2000-luvulla. Olkoon miten "oma poika ja suuren IFK-sydämen omaava" tahansa, niin itsellä ainakin siirto narreihin ensimmäisen oikeasti onnistuneen kauden jälkeen jätti sellaiset antipatiat, etten kaipaa koskaan takaisin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Oon itse vähän jo kasvanut ohi näistä "OJ takaisin" -tyyppisistä haaveista. Nyt on 2015/16 -kausi ja pitää olla sellaiset pelaajat ja pelisysteemi, millä nykyään nimenomaan kotimaan liigassa pärjätään. En mä vieläkään ole suuri nykyliigan fani ylipäätäänkään, tutinaa ja tötinää ei kauheasti enää ole ja joukkueet muistuttavat ihan liikaa toisiaan. Mutta tässä kontekstissa HIFK tekee juuri nyt hyvää duunia. Kyllä se wanhanliiton sotaratsuakin lämmittää. Musta noi OJ/Marek/Jere etc. takaisin -jutut ovat vähän vastaavaa kuin venttailisi Deep Purplen paluuta. Lopputulos ei välttämättä olisi sitä, mitä haaveissaan on rakennellut, mutta ihan kuriositeettinahan näitä on kiva pohdiskella. Nihilistisesti sanoen ja kunnon ironisen hymiön kera: Nyt on robertleinojen ja lauritaipaluksien aika, OJ:n ja kumppanien juna meni jo.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
... ja mielestäni kuvastaa IFK:n menestymättömyyttä 2000-luvulla..

Aivan kuten Kibekin kuvasti ennen kuin sai lopulta mahdollisuuden pelata kunnon joukkueessa. Ja aivan samoin Kibestä puhuttiin että keväällä jäätyy yms. paskaa, kunnes painoi läjän isoja maaleja keväällä -11, kun rooli oli oikea ja seura ammattimaistunut.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulee mieleen surullisen kuuluisa 11-12 -kausi, jolloin joukkueessa oli Hirson edellä kaksi asemansa vakiinnuttanutta sentteriä Granlundin ja Wirtasen muodossa.
Tuon takia minäkään en toivo Kimiä täksi kaudeksi HIFK:n. Meidän sentteristö on paljon paremmin roolitettu nykyisellään kuin Kimin kanssa, joka vaatii 1. sentterin minuutit ollakseen hyödyksi joukkueelle. Muutenkin meillä on jo riittävästi senttereitä, joten eiköhän suunnata katseet tämän kauden osalta mieluummin pakiston vahvistamiseen. Rantakari olisi aika hieno sainaus ja sopimuskin saisi olla useamman vuoden pituinen...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulee mieleen surullisen kuuluisa 11-12 -kausi, jolloin joukkueessa oli Hirson edellä kaksi asemansa vakiinnuttanutta sentteriä Granlundin ja Wirtasen muodossa.

Toisaalta Hirso olisi nyt täydessä tikissä, kun tuolloin oli käsittääkseni ollut leikkauksessa kesällä. Ja mikä tärkeintä, nyt olisi tarjolla ihan kunnollisia laitureita Miika Tuomaisen sijaan. IFK:n sentteriosasto on kuitenkin Liivikin paluun myötä aika hyvällä mallilla, joten just nyt ei oo käyttöä, niin ikävältä kuin sen sanominen kuulostaakin.

Paras vaihtoehto mun mielestäni olisi se, että Kimi siirtyy nyt loppukaudeksi ulkomaille, palaa ensi syksynä Stadiin pitkällä pahvilla ja lopettaa uransa kanisteribileisiin joskus parin-kolmen vuoden kuluttua. Tai oikeastaan toiseksi paras: paras olisi tietysti se, että Kimi pääsee keittämään nakkeja jo ensi keväänä :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös