HIFK kaudella 2015–2016

  • 582 638
  • 2 098
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä ilmottaudutaan pro-Leino-liikkeen kannattajaksi. Kun ajattelee kylmiä faktoja, niin mistä ihmeestä saadaan vastaavantasoinen pelaaja Liigan kärkijengiin. Itse pidän Leinosta kahdesta syystä: a. monikäyttöinen eli pystyy paikkaamaan täysin väistämättä tulevia loukkaantumisia niin keskellä kuin laidassa. b. nöyrä pelaaja, joka hoitaa puolustusruudun täysin moitteetta. Leino ei loista millään osa-alueella, mutta on monikäyttöisenä se kuuluisa vakaa liigapelaaja, jonka statsit (24 peliä 14 pistettä) ovat vähintään kohtuulliset rooliin nähden.

Tuohon lisään vielä potentiaalin, joka lienee ilmiselvä. Jospa Leino löytää jollekin osa-alueelle sen edgen, joka kantaa pitemmälle. Palstakonsekseuksen mukaan se on laukaus ja olen samaa mieltä. Aineksia on pitkälle.

Toinen juttu on Märän paluu. Täytyy myöntää, että suhtauduin Simin kotiuttamiseen hieman epäillen. Ainakin toistaiseksi Simo on osoittanut epäilykseni täysin vääräksi. Se elämää ainakin jossain määrin hallinnut räppihomoilu taitaa olla nyt taka-alalla ja keskittyminen työhön on nyt fokuksessa. Toivottavasti HIFK:ssa nähnyt esitykset saavat jatkoa. Jos näin, niin Liivik on todella, todella arvokas pelaaja kevään koputtaessa ovelle.
 

Stigu

Jäsen
Ongelmana näissä heikkisissä ym prospekteissa on se, että Nybari ilmeisesti haluaa pitää ringissä tietyn määrän "omia poikia", olivat he minkä laatuisia tahansa. Tämä ongelma katoaa vasta siinä vaiheessa kun IFK:n oma junnutuotanto alkaa puskea hieman laadukkaampia pelaajia edareihin. Tähän mennee varmasti 3-5 vuotta aikaa, joten sen ajan saamme nauttia nykymenosta. Omaan kaaliini ei mene, että pelaajaa, jonka arvioitu kliimaksi tulee olemaan jengin kuudes tai seitsemäs pakki kaudella 2018-2019 ylipäänsä peluutetaan jengissä. Tuon tason pakki maksaa alle 100 keuroa, joten mikä on tulos per panos?

Tosin pakiston suhteen tilanne on paljon parempi kuin viime kaudella, jolloin meillä taisi olla about 6 "oma poika-prospektia" ringissä. Mielestäni pakistossa saisi olla maksimissaan 2 prospektia, joita ajetaan kauden mittaan sisään. Eilenhän niitä oli Tapparaa vastaan juuri ne 2, mutta tilanteen teki hankalaksi a) kärkikamppailu, jossa vastustaja rokottaa virheistä b) se, että prospektit olivat samassa pakkiparissa ja c) se, että Taipalus on valahtanut kategoriaan prospekti. Ei voi kuin ihmetellä Taipaluksen tason laskua viime kauteen verrattuna.

Varsinkin Grillin puuttuminen tekee IFK:n pakistoon ehkä hieman liian ison loven, pitäisikö tuonne pakistoon sittenkin hankkia joku kokenut liigajyrä? Nimittäin, mikäli Good Old IFK-saikkukarma pitää kutinsa, on Grilli kevään ratkaisupeleissä syömässä poppareita Elkinsin, Järvisen, Puustisen ja Luttisen kanssa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä vahvistasin keskuskaistaa koska sillä saralla HIFK tulee elämään& kuolemaan Stögön kanssa. Hakisin jotain kokenutta fyysisempää jermua siihen. Nythän esim. Rask ja Puustinen ovatbolleet poissa ja ihan mukavasti kulkee-> ota Elkins/Ramu pois tosta ja huh hirveyttä.

Pakisto sitten. Toisaalta siellä on jo mukavasti leveyttä mutta eipä yksi vahvistus mitään pahaa tekisi.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä vahvistasin keskuskaistaa koska sillä saralla HIFK tulee elämään& kuolemaan Stögön kanssa. Hakisin jotain kokenutta fyysisempää jermua siihen. Nythän esim. Rask ja Puustinen ovatbolleet poissa ja ihan mukavasti kulkee-> ota Elkins/Ramu pois tosta ja huh hirveyttä.

Pakisto sitten. Toisaalta siellä on jo mukavasti leveyttä mutta eipä yksi vahvistus mitään pahaa tekisi.

Itse en kyllä näe hirveästi mieltä keskikaistan vahvistamisessa: Ramstedt, Elkins, Liivik, Nykopp, Hintz, Leino. Periaatteessa jopa Elkinsin tai Ramstedtin poissaolo kestetään keväällä paremmin kuin viime keväänä. Eihän minkään joukkueen sentteriosasto kestä kahden kärkisentterin loukkaantumista, eikä ole tarkoituskaan kestää. Eri asia on sitten se, että jos joku hajoaa ennen siirtorajan umpeutumista. Muutenkaan en nyt hankkisi ketään nyt, ellei joku must kotiutettava tyyliin Petrell vapaudu. Jos mitään pahoja loukkaantumisia ei tule, niin ehkä siirtorajan kynnyksellä yhden "tommikovasen" hankkisin, että ei tarvitse pudotuspeleissä Heikkistä peluuttaa. Olisin nyt hyvin maltillinen. Aina pitää muistaa, että jokaiselle pelaajalle pitäisi joku rooli löytyä.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Hyökkääjiähän ei tämän kauden HIFK ei missään nimessä tarvitse. Niitä on ihan riittämiin ja kerrankin myös senttereitä on se enemmän kuin 4.

Mutta kyllähän alakertaan mahtuisi yksi kiekollinen pakki joka helpottaisi IFK:n ongelmia avauspelaamisessa jne.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä vahvistasin keskuskaistaa koska sillä saralla HIFK tulee elämään& kuolemaan Stögön kanssa.

Mä en näe hirveästi tarvetta senttereille just nyt, mutta Antti Suomela voisi olla mielenkiintoinen haky Bluesista, jos kerran pelaajat voivat lähteä sieltä mikäli tahtovat (voi olla että olen väärässäkin, mutta muistaakseni asiasta oli joitain lakipykäliä liittyen palkanmaksuun?). Kaveri on tehnyt junioreissa aika kovat tehot ja tuskin maksaa kauheasti.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Nythän Hirso olisi kenties saatavilla kun on purkanut sopparinsa Bluesin kanssa. Mielelläni Hirson näkisin vielä HIFK:n paidassa, mutta tarvetta ei juuri nyt ole. Sen sijaan mikäli Otso Rantakari sattuisi olemaan saatavilla niin löisin kyllä euroja pöytään. Todella harmi kuitenkin tuo Bluesin tilanne, mielelläni näkisin taloudellisesti vahvan Bluesin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Jos tuo Bluesin laiva on nyt lopullisesti uppoamassa (valitettavasti) niin Karavaanarin täytyy pitää huolta, että Rantakarin seura Liigassa on IFK.

Siinä olisi kiekollinen rightin puolustaja meille pariksi kolmeksi vuodeksi eteenpäin.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siinä olisi kiekollinen rightin puolustaja meille pariksi kolmeksi vuodeksi eteenpäin.

Epäilen tätä aika vahvasti. Jos ja kun pojan kehitys jatkuu tätä tahtia, niin hän saattaa jo ensi kaudella pelata AHL/NHL akselilla. Rantakari olisi hyvä lisä täksi kaudeksi ja hyvällä tuurilla vielä seuraavaksi, mutta en usko kaverin pelaavan enää kahden vuoden päästä Suomessa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Epäilen tätä aika vahvasti. Jos ja kun pojan kehitys jatkuu tätä tahtia, niin hän saattaa jo ensi kaudella pelata AHL/NHL akselilla. Rantakari olisi hyvä lisä täksi kaudeksi ja hyvällä tuurilla vielä seuraavaksi, mutta en usko kaverin pelaavan enää kahden vuoden päästä Suomessa.
Joo, kyllä se näin taitaa mennä! Eli Karavaanari vaan lyömään 1,5 pahvia, josta ei voi kieltäytyä käteen. Voidaan tarjota Bluesille vaihdossa huippulupausta nimeltään Heikkinen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jos tuo Bluesin laiva on nyt lopullisesti uppoamassa (valitettavasti) niin Karavaanarin täytyy pitää huolta, että Rantakarin seura Liigassa on IFK.

Rocky tarjoaa Ässissä nuorille peliaikaa ja sieltä pompataan case Lindellin tapaan maajoukkueen kautta rapakon taakse. Ja kun Ässät etsii huhujen mukaan Marttiselle korvaajaa niin sorry vaan, Poriin pitää Rantakari naarata. Teillä on jo Taimi *hymiö*
 

The Loft

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, VfB Stuttgart, QPR
Rocky tarjoaa Ässissä nuorille peliaikaa ja sieltä pompataan case Lindellin tapaan maajoukkueen kautta rapakon taakse. Ja kun Ässät etsii huhujen mukaan Marttiselle korvaajaa niin sorry vaan, Poriin pitää Rantakari naarata. Teillä on jo Taimi *hymiö*

Kyllä minä väittäisin, että Rantakari saa peliaikaa ihan missä tahansa seurassa tässä sarjassa. Varmasti nuorelle pelaajalle myös raha ja urheilullinen menestys kelpaavat. Välkommen till IFK!
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllä Hirso tuossa Leinon paikalla menisi mielestäni oikein mukavasti :)

Ja Rantakari myös tänne kiitos!
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Kyllä Hirso tuossa Leinon paikalla menisi mielestäni oikein mukavasti :)

Ja Rantakari myös tänne kiitos!
Joku syväkurkku huhuketjussa tiesi Hirson siirtyvän Kärppiin. Rantakari olisi hieno juttu!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä olen tylsä, en lähtisi korjaamaan ehjää. Jengi johtaa liigaa, Hirso ei todellakaan mahdu juuri nyt. Vaikka kaveri suosikkejani onkin. Vähemmän säätämistä uusien nimien suhteen, venttaillaan mieluummin saikulta täydennyksiä.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hirson nykyinen paikka HIFK:ssa olisi aikalailla kolmosen keskellä enkä usko että Hirso haluaa niin pieneen rooliin Liigassa. Ramu on sen verran kova tällä hetkellä etten näe järkeä syrjäyttää Ramua "ykkössentterinä". Ja Elkinsin kenttä taas vaatii puolustavamman sentterin joten kakkosen keskellekkään ei ole tilaa. Toivon silti ettei Hirso siirry meidän päävastustajien leiriin.

E: Joo myös itse Kantorin ohella veikkaan KHL:ää ja Jokereita.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mä olen tylsä, en lähtisi korjaamaan ehjää. Jengi johtaa liigaa, Hirso ei todellakaan mahdu juuri nyt. Vaikka kaveri suosikkejani onkin. Vähemmän säätämistä uusien nimien suhteen, venttaillaan mieluummin saikulta täydennyksiä.
Hirson kohdalla täysin samaa mieltä! Eemeli Heikkisen kokoonpanosta pois saaminen- on mitä mainioin syy lähteä pakkikaupoille!

Rantakari omaa muistaakseni hyvän skoden, joten saataisiin samalla Leino ja Rask pois vetäjien paikoilta ylivoimassa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tapaus Hirso on mielenkiintoinen. Toisessa vaakakupissa aivan karmea sentteriosasto ja toisessa vaara siitä, että joukkueen hierarkia kärsii liikaa. Ilmeisesti (huhu) ainakin jonkun tyyppisiä keskusteluja asiasta käyty, mutta sehän ei tarkoita yhtään mitään. HIFK:lla olisi enemmän käyttöä Rantakarille.

Toisaalta jos Hirso tulisi niin perjantaina olisi halli täynnä ja meininki ison maailman malliin. Mitä sitten olisi kokonaisvaikutus pitkässä juoksussa on kokonaan toinen juttu. Voi sitä variaation määrää YV:ssä. Ketjuja en uskalla tässä vaiheessa edes suunnitella. Pieni kihelmöinti on kieltämättä päällä. HIFK voi päättää tässä asiassa ihan mitä tahansa, Se on nähty ennenkin. Kyllä ne niin hulluja siellä toimistolla välillä on.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joku syväkurkku huhuketjussa tiesi Hirson siirtyvän Kärppiin.

Tuo Kärppä-juttu taisi olla enemmänkin spekulaatiota ajankohdasta johtuen (CHL). Itse veikkaisin vahvasti Jokereita.

Rantakari kävisi enemmän kuin hyvin tänne. Sen jälkeen joukkue olisi valmis.

E: Toki myös Hirso kelpaisi silläkin riskillä, että lähdettäisiin toimivaa rikkomaan. Toisi kuitenkin niin mahdottoman määrän eri vaihtoehtoja variaatioille mitä tulee mm. ylivoimapeliin, että huhhuh.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mä vedän Hirson kohdalla voimakkaasti tunteella. Jos Nyba ei miestä kotiuta, on Nyba pelle, ilkiö ja kaikkea muuta ikävää. Sen myönnän, että tarvetta ei ole, mutta kotiin mies on silti pakko saada. Realismi riittää tässä tapauksessa vain siihen, että narrien ruplanipun kanssa ei voida kilpailla.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jännähän se olisi Kimi nähdä taas meillä, pojat pelaavatkin jo. Jengi on periaatteessa täynnä, jos Nykopp palaa kokoonpanoon, mutta kai se sinne mahtuisi, tosin: uskaltaako voittavaa jengiä sorkkia. Ja vuoden vaihteen jälkeen on tulossa Olli. Oikeastaan sitten voisi sanoa, että kestäisi jopa pienen loukkaantumisaallonkin. Olen sillä kannalla, että otan vastaan minkä tahansa ratkaisun.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
@Justice : Muuten olen samaa mieltä Hirsosta, mutta suorittaisin kotiuttamisen vasta ensi kaudeksi. Jos on mahdollista toimia näin. Tässä ei olisi mitään miettimistä, jos jengi kyntäisi syvällä, mutta kun näin ei ole, en lähtisi tosiaankaan korjaamaan ehjää. Ei mulla ole Heikkisessäkään sinänsä hirveästi valittamista. Kun vakiopakit tervehtyvät, kokoonpano on taas hyvä ja uutena pakkina HIFK:hon ei mahdu / mahtuisi kuin oikeasti iso nimi pidemmällä kiinnityksellä. Ihan helvetin mälsää, en hinkua jengiin juuri ketään.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Hmmm.. porukka puhuu täällä, että turha mennä korjaamaan ehjää, mutta kun kuitenkin muistellaan kahta edellistä mestaruuskautta, niin vaikka joukkue on ollut jo piinkova etukäteen, on siihen aina hankittu lisää taitoa/kovuutta (Halkidis, Elomo, Hamilton.. okei Vihannes hankittiin, mutta floppasi). Siten ehdottomasti korvaisin Hirsolla Leinon pyörimästä kakkosketjun keskeltä. Näyttäisi Zaborsky-Hirso-Hintz hieman paremmalta kuin, että olisi Leino keskellä.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
@Justice : Muuten olen samaa mieltä Hirsosta, mutta suorittaisin kotiuttamisen vasta ensi kaudeksi. Jos on mahdollista toimia näin. Tässä ei olisi mitään miettimistä, jos jengi kyntäisi syvällä, mutta kun näin ei ole, en lähtisi tosiaankaan korjaamaan ehjää. Ei mulla ole Heikkisessäkään sinänsä hirveästi valittamista. Kun vakiopakit tervehtyvät, kokoonpano on taas hyvä ja uutena pakkina HIFK:hon ei mahdu / mahtuisi kuin oikeasti iso nimi pidemmällä kiinnityksellä. Ihan helvetin mälsää, en hinkua jengiin juuri ketään.

Ymmärrän täysin tulokulmasi, ajattelutapasi ja näkemyksesi. Ei kahta sanaa siitä, etteikö sinun ajatusmailmasi olisi tässä kohtaa järkevämpi ja se mitä vastuullinen joukkueenrakentaja noudattaa. Kuitenkin, koska kyseessä on Hirso, on kaikki edellä mainittu täysin turhaa. Tässä tapauksessa heittäydyn faniksi, vedän tunteella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös