HIFK kaudella 2015–2016

  • 582 789
  • 2 098

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Itse vaan näen "Peksissä" jotain. Ehkä se on harhaa, mutta kekollinen taito, voima, syöttötaito ja ymmärrys pelistä on aivan eri tasoa kun divaripelureilla yleensä. Ottaisi nyt esimerkin Jan-Mikael Järvinen, Olli Palola kaksikon tilanteesta. Jos lahjakkuus pisteiden tekoon on olemassa, niitä tulee myös Liigassa. Kunhan jokin pieni puute, joka breikkauksen on estänyt, saadaan kuntoon hyvässä valmennuksessa. Tuomiston tapauksessa kenties räjähtävyyttä tarvitaan tipaus lisää, kiekollisena pystyy hyökkäysalueella ja puolustuspelissäkin jo Liigassa pelaamaan. Kiekottomana vaatinee hiukan hommia.
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
Tuomistolle jatkoa! Ei ehkä mikään ykköskorin kaveri, mutta mielestäni vahvistus kyllä kolmoseen/neloseen. Voittaa laitakamppailuja paljon, syöttää helppoja (mikä tuntui olevan ongelma jollekulle), 5 ottelua tehot 1+2. Ihan hyvin mestiksestä tulleelle pelaajalle heti alkuunsa. Loukkaantumisia on varmasti jatkossakin, joten varmasti tulisi peliaikaa, eikä liene mahdottoman kallis. Mieluummin Tuomisto kuin huhuiltu Tyrväinen.
 

Stigu

Jäsen
Mun mielestä nykypelaajan tärkeimmät ominaisuudet ovat 1) Luistelutaito 2) koko 3) pelinlukutaito ja 4) kädet. Jos ei nyt ihan tuossa järjetyksessä niin kuitenkin pointti on se, että isosta pelaajasta on helpompi jalostaa valmis ja menestyvä pelaaja kuin pienestä. Esimerkkeinä vaikkapa Parru, Nykopp ja Hintz, jotka omaavat isokokoisina pelaajina mielestäni paremmat mahdollisuudet breikata, vaikka muut ominaisuudet eivät ole mitenkään poikkeavan hyviä. Vastaavasti, pienikokiselta pelaajalta vaaditaan muilla osa-alueilla jotain erityistä: joko luistelunopeutta tai käsiä, mielellään molempia. IFK:n lähihistoriassa meillä on ollut (ja on edelleen) ihan liikaa noita pienikokoisia prospekteja ilman mitään erityisominaisuuksia, jotka päätyvät 1-4 vuoden kokeilun jälkeen maakuntiin.

Toisen ulottuvuuden tuohon kokoon tuo IFK-fanius ja erityisesti 70-luku, jolloin IFK:ta kutsuttiin isoksi ja ilkeäksi. Sen takia katson mieluummin vaikka isoa paskaa pelaajaa, kuin pientä räpeltäjää.

Eli kyllä mä antaisin Tuomistolle mahdollisuuden, kilpailee mielestäni Miehon, Tammisen, MPS:n ja MMÅ:n kanssa samasta paikasta (ja on näistä mielestäni kaikkein kehityskelpoisin, perustelut yllä)

Tosin on kyllä totta, että jos koko jengi on terveenä, ei pelaavaan kokoonpanoon millään mahdu kuin max 2 prospektia. IFK saa kasaan mielestäni kolme loistavaa ketjua, ja nelonenkin olisi loistava, jos sinne saataisiin joku kokenut jyrä. Eli, jos fyrk finns, niin sisään nelosen kokenut jyrä tai loistopakki riippuen Taimen ennusteesta.
 

Stigu

Jäsen
.. edelliseen liittyen, luin vasta nyt nuo huhut, ja jos Tyrväinen (tuskin tulee, mutta ihan esimerkkinä puhun tyrväisestä nelosen kokeneena jyränä) tulisi sisään, olisi meillä oletusarvoisesti neljä erittäin kovaa ketjua, esim.:

Trio Coreyläät
Hintz-Nykopp- Ikonen
Zabo-Ramu-Rask
Luttinen-tyrväinen-Tuomisto

Toi saisi aikaan jo pienen ilopissan vanhan IFK-fanin housuissa.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä se Tamminenkin menee sitten kokonsa puolesta ohi Tuomiston. Katselin viime himamatsissa että aikamoinen lipputanko sekin on. Tosin taitaa olla loukkaantunut sellainen.
Kyllähän Tuomistoa voidaan roikottaa mukana minunkin mielestäni, ainakin niin kauan kun jengiä on sairastuvalla ja pelipaikka löytyy. Tuskin hän nyt itsekään haluaa vaan katsomossa katsella loppukauden jos ei sitten sovikaan pelaamaan, toki KiVaan pääsee varmaan takaisin pelaamaan. Mutta antaa hyviä näyttöjä liigatasolla nyt ja jos ei sitten meillä ole jatkossa enää tarvetta, niin joku muu liiga jengi varmasti nappaa kaverin.Mikä on Tuomistolle sitten ihan hyvä juttu.

Mä en usko että minkään verorajojen yms. jälkeen meille otetaan enää yhtään uutta pelaajaa tälläkään kaudella. Jengi on nyt tässä paitsi jos jotain katasrofaalisia kauden päättäviä loukkaantumisia tulee. Lähinnä jos Taimi osoittautuu totaaliseksi katastroofiksi niin joku pakki ehkä sitten otetaan jostain vuokralle/lainalle/korvaajaksi. Mä luulen että rahakirstua vartioidaan edelleen aika tarkasti eikä vaikka fyrk finns niin sitä ei hevillä törsätä.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Facebookiin on ilmeisesti ilmestynyt huhu, jonka mukaan Blues olisi kauppaamassa Hirsoa. Huhun uskottavuudesta tai huhuilijan luotettavuudesta minulla ei ole mitään hajua. Vaan eipä sillä ole mitään merkitystä.

Tuolla huhun voimalla olen päättänyt, että Hirso on pakko saada takaisin himaan. Tälle kaudelle pyörittämään toista ylivoimaa ja tasakentällisin kolmosen Hintzin ja Luttisen kanssa. Ensi kaudesta eteenpäin sitten Hirso nousee ykkössentteriksi ja ottaa jonkun aakkosen rintaansa. Olen nyt laittanut kaiken uskoni tuohon huhuun, josta olen vain kuullut ja jossa ei HIFK:ta ole edes mainittu. Jos et Nyba nyt täytä mun toivetta, olet tyhmä, ilkiö ja kakkapää.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
No jos Hirso on oikeasti tarjolla niin kiinni vaan, Hirso tuskin itsekään haluaa lähteä pk-seudulla eikä häntä voida kaupata pk-seudun ulkopuolelle ilman hänen suostumustaan. Tosin Hirson kauppaaminen (varsinkin paikallisvastustajaan) veisi viimeisenkin uskottavuuden Bluesin toiminnalta, joten täytyy toivoa etteivät siihen ryhdy.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Mä en jaksa uskoa että Hirso tulee IFKhon, koska meillä on jo neljä hyvää sentteri: Elkins, Ramu, Hintz ja Nykopp.
Tietty Hintz pystyy pelaamaan myös laidassa, joten sen puoleen Hirso voisi voi mennä keskelle.

Vähän ristiriitainen fiilis itselläkin Hirsosta, kuten vitutusketjuun kirjoittelin Blues pelin jälkeen, niin aika harva pelaaja on osoittanut samanlaista rakkauta seuraa kohtaa kuin Hirso IFKta. Mutta toisaalta tuntuu että ehkäpä pelityyli ei vain istu Törmäsen IFKhon.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Facebookiin on ilmeisesti ilmestynyt huhu, jonka mukaan Blues olisi kauppaamassa Hirsoa. Huhun uskottavuudesta tai huhuilijan luotettavuudesta minulla ei ole mitään hajua. Vaan eipä sillä ole mitään merkitystä.

Tuolla huhun voimalla olen päättänyt, että Hirso on pakko saada takaisin himaan. Tälle kaudelle pyörittämään toista ylivoimaa ja tasakentällisin kolmosen Hintzin ja Luttisen kanssa. Ensi kaudesta eteenpäin sitten Hirso nousee ykkössentteriksi ja ottaa jonkun aakkosen rintaansa. Olen nyt laittanut kaiken uskoni tuohon huhuun, josta olen vain kuullut ja jossa ei HIFK:ta ole edes mainittu. Jos et Nyba nyt täytä mun toivetta, olet tyhmä, ilkiö ja kakkapää.
Täysi ankka, lähde pomminvarma. Hirso ei myöskään missään nimessä ratkaise suurta ongelmaa/haastetta joka IFK:lla on, eli löytää tasainen ja laadukas keskushyökkääjä joka pystyy etenkin tasakentällisessä pelissä luomaan paikkoja ja alustamaan Raskille ja Zaborskylle peliä. Ramstedt ja Elkins riitää hyvin YV-miehiksi ja Hirso on liian identtinen Ramstedtin kanssa. Tällä hetkellä Ramstedt on omassa pelissään kaiken lisäksi laadukkaampi. Tarvitsemme kokonaisvaltaisen sentterin, jolloin sentterit ovat keväällä 2016 mallia: "Perrin", Ramstedt., Elkins ja Nykopp.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Leveyttä keskushyökkääjärintamalla ei ole ikinä liikaa, sen osoitti viimeistään viime kauden pudotuspelit, jolloin Tapparaa vastaan jouduttiin pelaamaan nelikolla Ramu - Leino - Kuparinen - Åsten, vaikka lähtökohtaiset sentterit olivat Ramu - Elkins - Kuparinen ja Nykopp. Tämä saattoi lopulta maksaa jopa jatkopaikan.

Toivottavasti samoja virheitä ei lähdetä toistamaan uudestaan. Hirso olisi mielestäni loistava lisä joukkueeseen mikäli on saatavilla ja toisi myös ylivoimaan aivan uusia ulottuvuuksia. "Hirso - Elkins - Ramu - Nykopp" ja laitahyökkääjinä pelaamaan kykenevät Leino sekä Hintz backuppina mikäli joku senttereistä sattuisi loukkaantumaan. Olisi kutakuinkin ideaali tilanne.

E: Jos on ankka, niin tarvetta se ei kuitenkaan poista.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
No jos Hirso on oikeasti tarjolla niin kiinni vaan, Hirso tuskin itsekään haluaa lähteä pk-seudulla eikä häntä voida kaupata pk-seudun ulkopuolelle ilman hänen suostumustaan. Tosin Hirson kauppaaminen (varsinkin paikallisvastustajaan) veisi viimeisenkin uskottavuuden Bluesin toiminnalta, joten täytyy toivoa etteivät siihen ryhdy.

Oma veikkaus on, että jos Hirso jonnekin lähtee, kyseessä on vain ja ainoastaan HIFK. Mm. TPS-ketjussa pohditaan Hirsoa sinne sentteriksi, mutta en todellakaan usko, että perheellinen mies lähtee Espoosta Turkuun vapaaehtoisesti. HIFK sen sijaan voisi sopia enemmän kuin hyvin. Toisaalta se olisi niin suuri kolahdus Bluesin imagolle, että en tiedä onko kokonaisuuden kannalta edes järkeä myydä.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Täysi ankka, lähde pomminvarma. Hirso ei myöskään missään nimessä ratkaise suurta ongelmaa/haastetta joka IFK:lla on, eli löytää tasainen ja laadukas keskushyökkääjä joka pystyy etenkin tasakentällisessä pelissä luomaan paikkoja ja alustamaan Raskille ja Zaborskylle peliä. Ramstedt ja Elkins riitää hyvin YV-miehiksi ja Hirso on liian identtinen Ramstedtin kanssa. Tällä hetkellä Ramstedt on omassa pelissään kaiken lisäksi laadukkaampi. Tarvitsemme kokonaisvaltaisen sentterin, jolloin sentterit ovat keväällä 2016 mallia: "Perrin", Ramstedt., Elkins ja Nykopp.

Ankkaa minäkin veikkaan. Toki täytyy huomioida, että onhan ne pomminvarmat lähteet ennenkin erehtyneet. Sen sijaan Hirson annista HIFK:lle olen kanssasi jyrkästi eri mieltä. Liigassa melko varma 40 pisteen nakuttaja. Jos itse Hirson viimeisiä vuosia Liigassa kuvaisin, olisi se sana nimenomaan tasaisuus. Ramstedt on toki häikäisevämpi, näyttävämpi ja huipputason osalta parempi, mutta kyllähän Hirso tasaista suorittamista nimenomaan tuohon joukkueeseen toisi. Ja kyllä mä väitän, että Lasse Oksanen -palkinnon saajalta edellytetään myös tiettyä kokonaisvaltaisuutta.

Mitä taas tulee ylivoimaan, niin Elkins ei missään nimessä ole omimmillaan yv:tä pyörittäessään. Itse ainakin pitäisin kovasti, jos peliä pyörittäisi muuan Hirschovits-Gerz, Puustinen laukoisi ja Grillfors laukoisivat ja Elkins ja Partanen näyttäisivät maalivahdille persettä, ohjaisivat kiekkoja sisään ja hakkaisivat maalivahtia näpeille ja aina välillä iskisivät kiekon sisään riparista. Minä ainakin olisin happy camper, jos sentterit keväällä 2016 ovat Ramstedt, Elkins, Hirschovits, Nykopp.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Facebookiin on ilmeisesti ilmestynyt huhu, jonka mukaan Blues olisi kauppaamassa Hirsoa.

Kauden alusta asti on ollut selvää että me tarvitaan toinen kiekollinen sentteri jos meinataan pelata kullasta. Hirso ei ole vastaus tähän. Jos tämä löysä paska tulee takaisin, loppuu mun osalta kauden seuraaminen siihen.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Kauden alusta asti on ollut selvää että me tarvitaan toinen kiekollinen sentteri jos meinataan pelata kullasta. Hirso ei ole vastaus tähän. Jos tämä löysä paska tulee takaisin, loppuu mun osalta kauden seuraaminen siihen.

Toivon entistä enemmän, että Hirso siirtyy, ja nimenomaan meille.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Mun mielestä nykypelaajan tärkeimmät ominaisuudet ovat 1) Luistelutaito 2) koko 3) pelinlukutaito ja 4) kädet. Jos ei nyt ihan tuossa järjetyksessä niin kuitenkin pointti on se, että isosta pelaajasta on helpompi jalostaa valmis ja menestyvä pelaaja kuin pienestä. Esimerkkeinä vaikkapa Parru, Nykopp ja Hintz, jotka omaavat isokokoisina pelaajina mielestäni paremmat mahdollisuudet breikata, vaikka muut ominaisuudet eivät ole mitenkään poikkeavan hyviä. Vastaavasti, pienikokiselta pelaajalta vaaditaan muilla osa-alueilla jotain erityistä: joko luistelunopeutta tai käsiä, mielellään molempia. IFK:n lähihistoriassa meillä on ollut (ja on edelleen) ihan liikaa noita pienikokoisia prospekteja ilman mitään erityisominaisuuksia, jotka päätyvät 1-4 vuoden kokeilun jälkeen maakuntiin.

Lätkän evoluutio tai millä nimellä sitä haluaakin kutsua painottaa sitä, että jokainen kentällinen osaa sekä hyökätä että puolustaa. Tämä on asettanut pelaajien ominaisuuksille hieman uudenlaisia vaatimuksia. Pelaajilta vaaditaan perinteisten lajiominaisuuksien rinnalle entistä enemmän kykyä ymmärtää peliä eli kykyä reagointipeliin ja pelin ennakoimiseen. Mitä paremmat ominaisuudet on reagointipeliin ja pelin ennakointiin (pelin lukemiseen) sen paremmat on edellytykset pelinopeuden kasvattamiseen, joka on tämän kokonaisvaltaisen pelitavan tavoite.

Ilman muuta perinteiset lajiominaisuudet ovat edelleen yhtä arvokkaita kuin aikaisemmin, mutta vaatimustaso on noussut selkeästi enemmän pelin lukemisen osalta koko sen laajassa kirjossa. Ilman näitä ominaisuuksia tehokasta pelinopeutta on mahdotonta saavuttaa, jolloin on vaarana että pelitempo kasvaa ja pelinopeus jopa hidastuu. Pelin lukemisen taito on mielestäni ehdottomasti nykyvaatimusten osalta pelaajan tärkein ominaisuus, sillä siitä on hyötyä kentän molemmissa päissä ja se tukee eniten yksittäisistä ominaisuuksista kokonaisvaltaista pelaamista. Samalla sitä on sekä hitain että vaikein valmentaa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kauden alusta asti on ollut selvää että me tarvitaan toinen kiekollinen sentteri jos meinataan pelata kullasta. Hirso ei ole vastaus tähän. Jos tämä löysä paska tulee takaisin, loppuu mun osalta kauden seuraaminen siihen.

Löysä paska? Oletko nähnyt ainoatakaan Hirson peliä esimerkiksi tällä tai viime kaudella? Jos olet tuon johtopäätöksesi muodostanut sen Raadon katastrofikauden perusteella, niin sille en toki voi mitään.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Hirso on kaikkea muuta nykyään kuin laiska paska. Mutta ei se silti poista sitä faktaa että Hirso sopisi huonosti Törmäsen lätkään, jossa tarvitaan luistelunopeutta. Eihän Hirso esim Bluesissakaan pelaa jatkoajoilla paljon ollenkaan, koska ei ole erityisen nopea luistimilla.

Ja IFK:lla on jo Ramstedt joten ei ole tarvetta toiselle taitavalle keskushyökkääjälle, jonka heikkoutena on luistelu ja nopeus.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hirso on kaikkea muuta nykyään kuin laiska paska. Mutta ei se silti poista sitä faktaa että Hirso sopisi huonosti Törmäsen lätkään, jossa tarvitaan luistelunopeutta. Eihän Hirso esim Bluesissakaan pelaa jatkoajoilla paljon ollenkaan, koska ei ole erityisen nopea luistimilla.

Ja IFK:lla on jo Ramstedt joten ei ole tarvetta toiselle taitavalle keskushyökkääjälle, jonka heikkoutena on luistelu ja nopeus.

Toisaalta ei Elkinskään ole mikään pikakiituri luistimilla, mutta sopii Törmäsen sapluunaan mainiosti.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Löysä paska? Oletko nähnyt ainoatakaan Hirson peliä esimerkiksi tällä tai viime kaudella? Jos olet tuon johtopäätöksesi muodostanut sen Raadon katastrofikauden perusteella, niin sille en toki voi mitään.
Hirso on niin hyvä sentteri, että ei kahta sanaa siitä, etteikö olisi tarvetta. Esimerkiksi YV-pelissä on huomattavasti parempi kuin Ramu.
Ihan tilastoista selviää, ettei ole laiska vaan ihan jotain muuta, +14 viime vuonna.
Kimin erikoisuus YV:lla on se kiekon lavassa pitäminen, ei leivo juurikaan, vaan on ns. laukaisuvaarallinen koko ajan, loistavan pelinlukutaidon ja syöttötaidon lisäksi.
Lisäksi digaan taiteilija-sieluista ;)
Hirson sainaamisen jälkeen YV-Kentät olis näin
1-YV: Ramu-Kari-Pudi-Grilli-Taimi, Kari hoitaa aloitukset, Ramu jakelee, Pudi ampuu kaarelta, Taimi ja Grilli viivalta, Kari maskissa

2-YV: Hirso-Leino-Rask-Hintz-Taipalus/JJ/Auvitu, Hirso hoitaa aloitukset, playmaker tarvittaessa molemmilla puolilla, Leino/Hirso, Rask ampuu kaarelta, Hintz pelaa pakin kanssa viivassa, maskiin meno kyssärinä, JJ mahdollisesti, sillon Hintz yksin viivassa
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Toisaalta ei Elkinskään ole mikään pikakiituri luistimilla, mutta sopii Törmäsen sapluunaan mainiosti.

Ei ole nopea, mut yllättävän vahva luistelija etenkin molempiin suuntiin.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Löysä paska? Oletko nähnyt ainoatakaan Hirson peliä esimerkiksi tällä tai viime kaudella? Jos olet tuon johtopäätöksesi muodostanut sen Raadon katastrofikauden perusteella, niin sille en toki voi mitään.

Tuota noin, jos olen oikein nähnyt niin Summasella ja Hirschovitsilla ei ole yhteistä historiaa HIFK:sta. Eikös viimeinen kausi, jolloin hän pelasi HIFK:ssa ole 2011-2012 ja silloinhan valmentajana oli ihan toinen mies?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tuota noin, jos olen oikein nähnyt niin Summasella ja Hirschovitsilla ei ole yhteistä historiaa HIFK:sta. Eikös viimeinen kausi, jolloin hän pelasi HIFK:ssa ole 2011-2012 ja silloinhan valmentajana oli ihan toinen mies?

Totta, sekoitin paskansyöjän koirankoppiin. My bad. Toki ei se tilannetta juurikaan mihinkään muuta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös