Elkins on 1-2 ketjun sentteri, Nykopp 2-3 ketjun. Ramu 1-2 ketjun. Tarvitaan ainakin yks perusvarma, halpa, kotimainen 3-4 SENTTERI. Ihan vaan että saadaan se Leino pois keskikaistalta, eikä tarvitse Muuliakaan siihen heittää. Nykopp ja Elkins kovia, niihin voi luottaa, heissä näen IFK-lähitulevaisuutta. Ramu parhaillaan paras, mutta en pidä lopulta Ramusta niin paljoa. Toki kun hyvä, niin hyvä mutta onko mestaruusjengin ykkössena? Ei ole mun silmissä.
Hintzin paluuta odotan innolla, vaikka liikaa ei sovi odottaa ainakaan aluksi. Toimii sentterinä, mutta ei voi vielä sanoa kuinka valmis on liigatasolle, varsinkin tämän kesän ja alkukauden jälkeen. Sisäänajetaan laidassa ja keväällä senaks, jos toimii. Rikkonainen kausi alla, joten toivon mukaan vielä ensi kauden vetäisi täällä isossa roolissa. Tärkeä juttu olisi, että saataisi nuori mies kuntoon, jotta kotikisoihin pääsisi.
Hankinnoista puolustukseen ainakin tarvitaan, vaikka pidän myös tästä että omat nuoret (oli taso mitä tahansa) saa vastuuta, koska vain täten niistä voi tulla jotain. Mobergia toivoisin vaan lisää ainakin Heikkisen tilalle. Karjalainen olisi kans kokeiltava liigatasolla. Jos puolustaja hankitaan, ehdoton ykkösvaatimus on kiekollinen pelaaminen ja mieluiten oikeanlaista kätisyyttä. Avaaminen kestää tällä hetkellä aivan liian kauan, mikä on suurin tekijä siinä että pelitapa ei skulaa.
Laituriosasto on mun mielestä riittävä, kunhan nää loukkaantumiset jäisi nyt vähemmälle. MPS'lle voi antaa vastuuta ylemmissä ketjuissa. Hankintojen kanssa ei vielä kiire. Leveyttä voidaan kerätä sitten verorajalla/sen mukaan kun vapautuu sopivaa. Mun suunnitelmissa on mestaruuskevään tapaan mahdollisesti heittää Ramu koirankoppiin, ihan vaan koska en näe miestä... no ehkä kakkossentterinä Elkinsin takana. Nypsi kolmosena. Sit se perusvarma nelosessa.
Tässä vaiheessa kautta ei kuitenkaan kannata hankkia liikaa pelaajia pelaavan rosterin ulkopuolelle. Se on kevään juttu sitten, mutta silloin oltava kans hereillä, koska ei niitä laatupelaajia loputtomasti ole. Syksyllä voidaan vielä vetää salmet ja heikkiset kokoonpanossa. Saavat mahdollisuuden kehittyä eikä tämä tule lopulta edes kalliiksi (kuitenkin top-6 taulukossa jatkuvasti).