Puolivälissä mennään, ja nyt näyttää pelaajarintamalla valoisalta, sillä mielestäni lähes kaikki pelaajat ovat onnistuneet rooleissaan. Honkaheimo nyt tosin on ollut iso pettymys, mutta noin muuten lähes jokainen pelaaja on onnistunut täyttämään tonttinsa. Hyökkääjistö Zaborsky on noussut kaikessa hiljaisuudessa pistepörssin jaetulle toiselle sijalle, ja Ramstedt on ollut koko kauden ajan takuuvarma suorittaja, jonka uskaltaa laittaa kentälle missä vaiheessa peliä tahansa. Työmiehemme ovat niin ikään onnistuneet erinomaisesti, kun koutsina on pelaamiseen ja yrittämiseen rohkaiseva Törmänen. Pakeista Taipalus ja Grillfors ovat esiintyneet eniten edukseen, joskin Auvitu näköjään parantaa peliään kauden vanhetessa, ja ehkä hänestä kuoriutuu ihan pätevä pikkupörriäisyleismies joukkueeseen.
Hyökkääjistöä ei olisi mielestäni voitu rakentaa paljoa paremmin. Siellä on nuoria eteenpäin meneviä jätkiä, jotka jatkavat jengissä myös ensi kaudella, ja sitten siellä on kokeneite joukkueen tukipilareita. Puolustuksen minä olisin rakentanut täksi kaudeksi erilailla, kuten on tullutkin selväksi. Olisin mielelläni nähnyt pakistossa kaksi kovaan peliin kykenevää pelaajaa, tämän nykyisen ''nollan'' sijasta. Pakisto on ihan ilmiselvästi pyrittykin rakentamaan liikkuvaksi, mikä itsessään ei ole huono asia, mutta nyt on minun mielestäni laiminlyöty kovuus, joka onkin näkynyt otteluissa tänä kautena. Tämä nykyinen pakiston roolitus on ollut minun mielestäni HIFK:lta tietoinen valinta, eikä niinkään sattuman kaupalla tapahtunut tapahtumaketju.
Fyysisyyttä vaille valmis paketti.