Viestin lähetti JHag
Mitäköhän tekemistä Jatkoajan keskustelusaitilla on sen kanssa, miten pelaajat , valmentajat ja katsojat oikeasti suhtautuvat esimerkiksi HIFKiin?
Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Jaksat olla siitä kovin huolissasi, sillä usein esille tuomasi näkemyksen mukaan Jatkoajan keskustelupalsta ei vastaa HIFK-todellisuutta. Minä sanoisin, että rauhoitu nyt hyvä mies. Ei kai mikään keskustelupalsta missään vastaa koskaan mitään todellisuutta. On aivan pöhköä edes moista vaatia! Fanit ovat aina sokeita. Suuntaan tai toiseen ja osa meistä molempiin :)
HIFK:n kannattajien ulkopuolella HIFK kiinnostaa ainakin minua. Onhan se paikalliskilpailija ja eräällä tavalla siten ykkösvihollinen. Senkin olen vuosien saatossa oppinut, että mitä parempi HIFK, sitä parempia ovat paikallispelit. HIFK:n konttaus paikallispeleissä kausilla 1992-2003 takasi sen, että paikallisista ei saanut enää mitään.
Itselläni on kuitenkin oma mielikuvani HIFK:sta ja se poikkeaa varmasti esimerkiksi sinun mielikuvastasi. Näin äkkiseltään minulle on jäänyt mieleen viime kausilta joukkue, joka potkii valmentajia pihalle, ei pysty pitämään haluamiaan valmentajia ja pelaajia, on laiskanpulskea, pelaa peliä, joka ei pysy aina kasassa edes 20 minuuttia, alittaa riman urheilullisesti... Ei kai sille voi mitään, että tuollaisia kuvia ulkopuolisen mieleen tulee kun osa faneistakin kirjoittaa samoista asioista?
Siksi toivon - kuten olen muutaman kerran jo todennut tässä ketjussa - että HIFK:n kauden 2005/2006 valmentaja Shedden pistää hommat myös käytännössä sille paikalle, joka HIFK:lle SM-liigassa kuuluu. Näitä asioista minun mielestäni ovat
- pelaaminen kovaa, mutta myös tärkeitä otteluita voittaen;
- petoluolasta paikka, jota vastustajat pelkäävät. Nythän se on pahimmillaan pisteautomaatti;
- omien HIFK-nuorten menestyminen myös edustuksessa;
- taklauspelillä Suomen mestariksi
Kuten hyvin tiedät, olen katsellut IFK:n kotipelejä kausi toisensa jälkeen aina kun aikaa on muilta asioilta jäänyt. Tunnen paljon HIFK-kannattajia ja heidän kanssaanhan sitä turistaan erätauoilla. Jos jotain pitäisi sanoa, niin lievä pettymys on se sana, joka kuvaa heidän käsitystään viime kauden HIFK:sta ja pelaajien otteista ja halusta pelata HIFK:ssa.
Toivottavasti tuleva kausi on parempi.